- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (185 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (95 opinii)
- 3 Napad na bank czy głupi żart? (85 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (669 opinii)
- 5 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (358 opinii)
- 6 Były wiceprezydent Gdańska skazany (194 opinie)
Mieszkańcy Chwarzna chcą więcej autobusów i buspasów
Wprowadzenia buspasów i dodatkowych kursów, zwłaszcza tych, dzięki którym dzieci mogłyby dojechać do szkół, chcieliby mieszkańcy Chwarzna i Wiczlina, którzy wypełnili internetową ankietę na temat komunikacji, przygotowaną przez radnych dzielnicy. Wzięło w niej udział blisko tysiąc osób.
Pierwsze pomysły już są
Pierwszym pomysłem na zmiany było utworzenie buspasa na ul. Kieleckiej, a kolejnym - podwojenie liczby autobusów linii 147 oraz zwiększenie liczby autobusów jeżdżących na trasie linii 140 pod koniec 2015 roku.
Czytaj też: Mieszkańcy Chwarzna: Mamy dość korków
Zdaniem wielu mieszkańców to tylko kropla w morzu potrzeb. Nadal brakuje chociażby buspasa na ul. Małokackiej, a z Redłowa obecnie kursuje na Chwarzno tylko jedna linia. Osobny pas dla pojazdów ZKM na ul. Chwarznieńskiej pojawi się dopiero po zakończeniu modernizacji witomińskiego odcinka, z kolei buspas na ul. Rolniczej wciąż pozostaje w sferze planów.
Buspasy i dodatkowe kursy
Radni dzielnicy Chwarzno-Wiczlino postanowili zapytać mieszkańców o najważniejsze potrzeby związane z transportem zbiorowym w dzielnicy. W internetowej ankiecie, która była dostępna przez kilkanaście dni, wzięło udział niemal tysiąc osób.
Ponad połowa ankiet pochodziła od mieszkańców osiedli Sokółka-Zielenisz i Wiczlino-Ogród. Najwięcej odpowiedzi - 436 - udzieliły osoby pomiędzy 31. a 50. rokiem życia.
572 z odpowiadających uznało, że konieczne są zmiany. Wśród najczęściej padających propozycji pojawiało się zwiększenie liczby kursów, dopasowanie ich do punktów przesiadkowych, a także wyznaczanie buspasów w sieci dróg dojazdowych.
Wśród postulatów pojawiła się też propozycja dotycząca wprowadzenia mikrokursów do szkół w godzinach rozpoczęcia i zakończenia zajęć lekcyjnych.
Najpierw analiza, później propozycje
- Cieszy wysoka frekwencja - ankieta była reklamowana wyłącznie w Internecie, a udało się zachęcić do wypełnienia prawie 10 proc. osób wykazujących zamieszkanie na Chwarznie i Wiczlinie. To dowód, że transport publiczny jest bardzo ważny dla mieszkańców, jednak konieczne są zmiany odpowiadające kierunkom rozwoju dzielnicy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący Rady Dzielnicy Chwarzno-Wiczlino.
Teraz wyniki badań będą jeszcze raz dokładnie analizowane, później kolejna ankieta ma trafić do biorących udział w pierwszej edycji badania, a na końcu propozycje pojawią się na biurku dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
- Jesteśmy przekonani, że możliwie najlepiej dopasowana siatka połączeń autobusowych spowoduje, że większa liczba osób pozostawi swoje samochody i będzie regularnie korzystała z komunikacji publicznej - dodaje Jakub Ubych.
Miejsca
Opinie (165) 8 zablokowanych
-
2017-04-30 16:39
korki (1)
Panie Prezydencie Stępa czas odejść nic już Pan nie zrobi dobrego mieszkaniec wiczlina
- 31 4
-
2017-04-30 17:58
jak to nie
rewitalizował park na Chwarznie. Wydał 2 miliony na prace o wartości góra 300 000
- 14 3
-
2017-04-30 16:53
A może by tak uruchomić stację kolejową Gdynia Chwarzno czyli skm-kę
- 15 5
-
2017-04-30 16:56
A może by uruchomić skm-kę Gdynia Chwarzno wybudować stację kolejową
- 13 3
-
2017-04-30 16:57
buspasy.. (1)
w kwestii buspasa pomiędzy Witominem i Chwarznem: w treści artykułu jest napisane ,,po modernizacji leśnego odcinka" - całkiem zresztą niedawno oddanego, to wtedy problem oddzielnych pasów dla autobusów nie istniał czy był niedostrzegalny przez ratusz ?? takie przeróbki są zazwyczaj kosztowne.
- 28 2
-
2017-04-30 20:38
... i moze o ten kolejny przetarg chodzi?
- 15 0
-
2017-04-30 17:08
OW
Jeżeli nie zmieni sie dyrekcja to nic z tego nie bedzie!!
Kto słyszał zeby tyle siedziec na stolku bez zadnego rozliczenia?? Komunikacja upadla na przelomie ostatnich 15 lat i winnego nie ma!
Gdansk odjechal a gdynia upadla na twarz.
ALE jest super i wszyscy zadowoleni brawo!- 25 5
-
2017-04-30 18:48
Był artykuł jakiś czas temu na drugą linię PKM
Miałaby między innymi jechać przez Wiczlino, tylko pytanie czy ma to w ogóle sens budowa od zera torów czy nie lepiej będzie zbudować buspasy i np puścić trolejbusy? W Gdańsku póki co ludzie w zdecydowanej większości zostali przy autobusach na trasach, które mniej więcej pokrywają się z trasą linii PKM na gdańskim odcinku.
- 20 6
-
2017-04-30 19:10
Zmienić buspas na Kieleckiej
Buspas powinien być na środku wtedy może być wykorzystany w obie strony. Do centrum rano a po południu w kierunku Witomina
- 21 10
-
2017-04-30 19:16
co za pierdoły wypisujecie?
Bus pasy na jednopasmowej ulicy????
od chwarzna do wiczlina jest po jednym pasie!- 19 14
-
2017-04-30 20:21
korki
Budować drogi a nie malować Panie Stępa
- 21 10
-
2017-04-30 20:23
kupic golfa . szczur wydziel dzialki na parkingi bet. wielopoziom w centrum
- 20 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.