• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy Chwarzna chcą więcej autobusów i buspasów

Patryk Szczerba
30 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ponad połowa z odpowiadających na ankietę mieszkańców Chwarzna i Wiczlina chce zmian w siatce połączeń ZKM Gdynia. Ponad połowa z odpowiadających na ankietę mieszkańców Chwarzna i Wiczlina chce zmian w siatce połączeń ZKM Gdynia.

Wprowadzenia buspasów i dodatkowych kursów, zwłaszcza tych, dzięki którym dzieci mogłyby dojechać do szkół, chcieliby mieszkańcy Chwarzna i Wiczlina, którzy wypełnili internetową ankietę na temat komunikacji, przygotowaną przez radnych dzielnicy. Wzięło w niej udział blisko tysiąc osób.



Co najbardziej poprawiłoby komunikację na Chwarznie i Wiczlinie?

O problemach komunikacyjnych zachodnich dzielnic Gdyni piszemy regularnie. Próbują się z nimi zmierzyć władze miasta, zapewniając, że chcą postawić na rozwój komunikacji miejskiej i namawiając mieszkańców, by korzystali z autobusów.

Pierwsze pomysły już są

Pierwszym pomysłem na zmiany było utworzenie buspasa na ul. Kieleckiej, a kolejnym - podwojenie liczby autobusów linii 147 oraz zwiększenie liczby autobusów jeżdżących na trasie linii 140 pod koniec 2015 roku.

Czytaj też: Mieszkańcy Chwarzna: Mamy dość korków

Zdaniem wielu mieszkańców to tylko kropla w morzu potrzeb. Nadal brakuje chociażby buspasa na ul. Małokackiej, a z Redłowa obecnie kursuje na Chwarzno tylko jedna linia. Osobny pas dla pojazdów ZKM na ul. Chwarznieńskiej pojawi się dopiero po zakończeniu modernizacji witomińskiego odcinka, z kolei buspas na ul. Rolniczej wciąż pozostaje w sferze planów.

Buspasy i dodatkowe kursy

Radni dzielnicy Chwarzno-Wiczlino postanowili zapytać mieszkańców o najważniejsze potrzeby związane z transportem zbiorowym w dzielnicy. W internetowej ankiecie, która była dostępna przez kilkanaście dni, wzięło udział niemal tysiąc osób.

Ponad połowa ankiet pochodziła od mieszkańców osiedli Sokółka-Zielenisz i Wiczlino-Ogród. Najwięcej odpowiedzi - 436 - udzieliły osoby pomiędzy 31. a 50. rokiem życia.

572 z odpowiadających uznało, że konieczne są zmiany. Wśród najczęściej padających propozycji pojawiało się zwiększenie liczby kursów, dopasowanie ich do punktów przesiadkowych, a także wyznaczanie buspasów w sieci dróg dojazdowych.

Wśród postulatów pojawiła się też propozycja dotycząca wprowadzenia mikrokursów do szkół w godzinach rozpoczęcia i zakończenia zajęć lekcyjnych.

Najpierw analiza, później propozycje

- Cieszy wysoka frekwencja - ankieta była reklamowana wyłącznie w Internecie, a udało się zachęcić do wypełnienia prawie 10 proc. osób wykazujących zamieszkanie na Chwarznie i Wiczlinie. To dowód, że transport publiczny jest bardzo ważny dla mieszkańców, jednak konieczne są zmiany odpowiadające kierunkom rozwoju dzielnicy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący Rady Dzielnicy Chwarzno-Wiczlino.
Teraz wyniki badań będą jeszcze raz dokładnie analizowane, później kolejna ankieta ma trafić do biorących udział w pierwszej edycji badania, a na końcu propozycje pojawią się na biurku dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

- Jesteśmy przekonani, że możliwie najlepiej dopasowana siatka połączeń autobusowych spowoduje, że większa liczba osób pozostawi swoje samochody i będzie regularnie korzystała z komunikacji publicznej - dodaje Jakub Ubych.

Miejsca

Opinie (165) 8 zablokowanych

  • korki (1)

    Panie Prezydencie Stępa czas odejść nic już Pan nie zrobi dobrego mieszkaniec wiczlina

    • 31 4

    • jak to nie

      rewitalizował park na Chwarznie. Wydał 2 miliony na prace o wartości góra 300 000

      • 14 3

  • A może by tak uruchomić stację kolejową Gdynia Chwarzno czyli skm-kę

    • 15 5

  • A może by uruchomić skm-kę Gdynia Chwarzno wybudować stację kolejową

    • 13 3

  • buspasy.. (1)

    w kwestii buspasa pomiędzy Witominem i Chwarznem: w treści artykułu jest napisane ,,po modernizacji leśnego odcinka" - całkiem zresztą niedawno oddanego, to wtedy problem oddzielnych pasów dla autobusów nie istniał czy był niedostrzegalny przez ratusz ?? takie przeróbki są zazwyczaj kosztowne.

    • 28 2

    • ... i moze o ten kolejny przetarg chodzi?

      • 15 0

  • OW

    Jeżeli nie zmieni sie dyrekcja to nic z tego nie bedzie!!
    Kto słyszał zeby tyle siedziec na stolku bez zadnego rozliczenia?? Komunikacja upadla na przelomie ostatnich 15 lat i winnego nie ma!
    Gdansk odjechal a gdynia upadla na twarz.
    ALE jest super i wszyscy zadowoleni brawo!

    • 25 5

  • Był artykuł jakiś czas temu na drugą linię PKM

    Miałaby między innymi jechać przez Wiczlino, tylko pytanie czy ma to w ogóle sens budowa od zera torów czy nie lepiej będzie zbudować buspasy i np puścić trolejbusy? W Gdańsku póki co ludzie w zdecydowanej większości zostali przy autobusach na trasach, które mniej więcej pokrywają się z trasą linii PKM na gdańskim odcinku.

    • 20 6

  • Zmienić buspas na Kieleckiej

    Buspas powinien być na środku wtedy może być wykorzystany w obie strony. Do centrum rano a po południu w kierunku Witomina

    • 21 10

  • co za pierdoły wypisujecie?

    Bus pasy na jednopasmowej ulicy????
    od chwarzna do wiczlina jest po jednym pasie!

    • 19 14

  • korki

    Budować drogi a nie malować Panie Stępa

    • 21 10

  • kupic golfa . szczur wydziel dzialki na parkingi bet. wielopoziom w centrum

    • 20 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane