• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy Chwarzna chcą więcej autobusów i buspasów

Patryk Szczerba
30 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ponad połowa z odpowiadających na ankietę mieszkańców Chwarzna i Wiczlina chce zmian w siatce połączeń ZKM Gdynia. Ponad połowa z odpowiadających na ankietę mieszkańców Chwarzna i Wiczlina chce zmian w siatce połączeń ZKM Gdynia.

Wprowadzenia buspasów i dodatkowych kursów, zwłaszcza tych, dzięki którym dzieci mogłyby dojechać do szkół, chcieliby mieszkańcy Chwarzna i Wiczlina, którzy wypełnili internetową ankietę na temat komunikacji, przygotowaną przez radnych dzielnicy. Wzięło w niej udział blisko tysiąc osób.



Co najbardziej poprawiłoby komunikację na Chwarznie i Wiczlinie?

O problemach komunikacyjnych zachodnich dzielnic Gdyni piszemy regularnie. Próbują się z nimi zmierzyć władze miasta, zapewniając, że chcą postawić na rozwój komunikacji miejskiej i namawiając mieszkańców, by korzystali z autobusów.

Pierwsze pomysły już są

Pierwszym pomysłem na zmiany było utworzenie buspasa na ul. Kieleckiej, a kolejnym - podwojenie liczby autobusów linii 147 oraz zwiększenie liczby autobusów jeżdżących na trasie linii 140 pod koniec 2015 roku.

Czytaj też: Mieszkańcy Chwarzna: Mamy dość korków

Zdaniem wielu mieszkańców to tylko kropla w morzu potrzeb. Nadal brakuje chociażby buspasa na ul. Małokackiej, a z Redłowa obecnie kursuje na Chwarzno tylko jedna linia. Osobny pas dla pojazdów ZKM na ul. Chwarznieńskiej pojawi się dopiero po zakończeniu modernizacji witomińskiego odcinka, z kolei buspas na ul. Rolniczej wciąż pozostaje w sferze planów.

Buspasy i dodatkowe kursy

Radni dzielnicy Chwarzno-Wiczlino postanowili zapytać mieszkańców o najważniejsze potrzeby związane z transportem zbiorowym w dzielnicy. W internetowej ankiecie, która była dostępna przez kilkanaście dni, wzięło udział niemal tysiąc osób.

Ponad połowa ankiet pochodziła od mieszkańców osiedli Sokółka-Zielenisz i Wiczlino-Ogród. Najwięcej odpowiedzi - 436 - udzieliły osoby pomiędzy 31. a 50. rokiem życia.

572 z odpowiadających uznało, że konieczne są zmiany. Wśród najczęściej padających propozycji pojawiało się zwiększenie liczby kursów, dopasowanie ich do punktów przesiadkowych, a także wyznaczanie buspasów w sieci dróg dojazdowych.

Wśród postulatów pojawiła się też propozycja dotycząca wprowadzenia mikrokursów do szkół w godzinach rozpoczęcia i zakończenia zajęć lekcyjnych.

Najpierw analiza, później propozycje

- Cieszy wysoka frekwencja - ankieta była reklamowana wyłącznie w Internecie, a udało się zachęcić do wypełnienia prawie 10 proc. osób wykazujących zamieszkanie na Chwarznie i Wiczlinie. To dowód, że transport publiczny jest bardzo ważny dla mieszkańców, jednak konieczne są zmiany odpowiadające kierunkom rozwoju dzielnicy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący Rady Dzielnicy Chwarzno-Wiczlino.
Teraz wyniki badań będą jeszcze raz dokładnie analizowane, później kolejna ankieta ma trafić do biorących udział w pierwszej edycji badania, a na końcu propozycje pojawią się na biurku dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

- Jesteśmy przekonani, że możliwie najlepiej dopasowana siatka połączeń autobusowych spowoduje, że większa liczba osób pozostawi swoje samochody i będzie regularnie korzystała z komunikacji publicznej - dodaje Jakub Ubych.

Miejsca

Opinie (165) 8 zablokowanych

  • (3)

    Zkm Gdynia z pseudo pospiesznymi liniami i bez biletomatów ale za to tkwiący w XX wieku z karnetami. Proszę Państwa! Mamy 2017 rok: ludzkość i technika rozwinęła się już i to co było dobre w 1997 niekoniecznie odpowiada pasażerom w 2017...

    • 61 16

    • paranoja

      Nie kupuje pilotów u kierowcy rodem z lat 80tych ani w biletomatach rodem z ubieglego wieku a przez aplikację mobilne w telefonie gdzie jest tez tetaniej o 10 groszy i wygodniej. Tak jak i płace tak za parkingi , bilety do kina itp ... a ty kolego zamiast sie mądrzyć o 21 wieku to pomysł bo na ten moment jeszcze w nim nie jesteś ...

      • 8 1

    • Mamy 21 wiek, wystarczy mieć odpowiednią aplikację :) (1)

      • 18 8

      • ... i zasieg.

        Pozdrowienia dla Orange...

        • 13 2

  • dlaczego nie bierzemy przykładu od lepszych? , ciągle wymyślamy jakieś g*wnianne polskie patenty (5)

    a nieuki i nieudacznicy sprawujący władze je akceptują i zatwierdzają . w takich np.Niemcach -zanim zaczną budowę osiedla to wpierw budują główne ciągi {drogi } dojazdowa oraz przygotowują całą infrastrukturę komunikacyjną dla przyszłego osiedla, i ciekawostka -układanie i budowę chodników zostawiają na koniec ! , wiecie dlaczego ? , bo czekają aż ludzie wydepczą ścieżki i dróżki i wówczas w tym miejscu kładą chodnik !!! . a u nas ?, na odwrót najpierw idiota budowlaniec kładzie chodnik a dopiero potem ludzie chadzają tam gdzie im wygodnie ,gdzie potrzebują i gdzie najkrócej !...Jeżeli Miasto planowało Gdynie -Zachód to najpierw trzeba było zacząć od budowy dróg , obwodnic ,skrótów itd. dopiero potem dać deweloperom zezwolenie na budowę Osiedli ! .Jest np. Fajny skrót jadąc od Chwarzna przed Domem Starców skręcamy w lewo w las i wyjeżdżamy na Demptowie ,często jadę tam rowerem ! dlaczego nikt nie pomyśli o zbudowaniu tam normalnej użytkowej drogi? albo np. wjazd w ul Spółdzielczą przy Klifie w Orłowie i wyjazd przy cmentarzu w Kacku przy Spokojnej ... takich zagadek w obrębie miasta jest kilka ! ale to trzeba wiedzieć i chcieć to realizować i budować ! .pamiętam z 30 lat temu ulice Kielecka i Małopolskie to były leśne dukty i ścieżynki !-na Witomino dojeżdżało się tylko ul. Witomińską !

    • 35 5

    • Odpowiem Tobie krotko (3)

      Bo w Gdyni nie ma takiej swobody projektowania, 360 stopni, jak w innych miastach Europy, czy Polski. Zauwaz, ze nasze miasto powstalo wzdluz waskiego korytarza polnoc poludnie, a do tego jeszcze przyklejonego cala wschodnia sciana do "lustra wody". I jak tutaj projektowac po europejsku ? Dostrzegasz roznice ? Jest zwyczajnie ciasno, a do tego centrum miasta jest z gdzies z boku, zamiast na srodku.
      Co do lesnego lacznika Witomino Sosnowa - Demptowo. W tym jest caly ambaras, aby takim postepowaniem jak tutaj zaproponowales nie doprowadzic do kasacji calego lasu (Parku Trojmiejskiego) co by zapewne po wybudowaniu ruchliwej arterii szybko mialo miejsce.

      • 8 6

      • czyli tak jak twierdzi UM Gdynia ... nie da sie (2)

        i wszystko na ten temat.

        • 0 13

        • Jestes w bledzie (1)

          Miasto Gdynia to jedno (faktycznie ciagle nie da sie), a swoboda projektowania i przede wszystkim kasa to drugie. Skad wziac pieniadze, pomyslmy. Nad ta kwestia sie troche pochylmy...

          • 6 5

          • wg obecnych urzedasow slysze od lat ze nie da sie.

            Czy UM miasta robi cos zeby byla kasa? Chyba wylacznie probuje pozyskac kase sprzedajac tereny przemyslowe pod deweloperke i nie rozumiejac ze kase przynosi przemysl ktory trzeba przyciagnac do miasta. To nie moze byc uzdrowisko ani nigdy nie bedzie Lazurowe wybrzeze.

            • 7 4

    • masz racje i to potwierdza ze w UM Gdynia pracuja idioci ktorzy nie maja wizji miasta

      i jeszcze ida w zaparte i panaceum na problemy komunikacyjne wg nich to rowery.

      • 12 1

  • Bez przesady

    Ludziom z Chwarzna to się naprawdę w d... poprzewracało. Ciągle chcecie więcej autobusów a do mnie na Leśniczówkę w niedzielę po południu i wieczorem w dni robocze jeździ tylko 150 i dajemy radę. Było kupić mieszkanie w Centrum to byście korków nie mieli. Wybraliście lokalizację na wygwizdowie a teraz terroryzujecie całe miasto !!!

    • 16 19

  • tam gdzie powinien być wjazd na Obwodową jakiś Dureń postawił 5m wysokości ekran !!!

    • 20 5

  • Analizy, badania, projekty. Potem i tak wszystko zrobią pod samochody i będą dalej zdziwieni, że autobusami nikt nie jeździ. Za spadajaca liczbę osób w autobusach są odpowiedzialni tylko i wyłącznie urzędnicy. Od lat promują wszelkie udogodnienia dla samochodów, parkowanie na chodnikach i trawnikach. Teraz chcą budować 4.pasmowke w centrum. Przecież dalej robią to samo. Zakute łby

    • 18 9

  • ludzie o co tyle hałasu (6)

    Przecież Wiczlino i Chwarzno to wieś była! Krowy tam się pasły, a teraz ''paniska'' chcą do miasta się dostać!

    • 38 29

    • Gdynia też była wiochą i mam wrażenie, że jest do tej pory.

      • 7 8

    • (1)

      Lepiej było kupić coś w Wejherowie. Lepszy dojazd do Gdyni Śródmieście niż z Wiczlina. Szczególnie SKM duuuzo szybciej.

      • 15 6

      • i wszyscy pomiescza sie w wejherowie. ha ha

        • 9 6

    • Kazda dzielnica byla kiedys wsia!

      • 9 3

    • Kiedyś cała Gdynia była wsią, po co pisać o tym co było kiedyś

      • 18 8

    • nadal są krowy, kury itd :) Nawet przy samej ulicy, naprzeciwko nowego (od wakacji) Lidla :D

      • 20 0

  • ok, ale reszta dzielnic tez czeka

    i to nie na dodatkowe kursy,ale na porzadne drogi dojazdu np. Pogórze, Obłuze. Jezdzi sie jak po tarce, jednym pasem, w mega korkach

    • 24 6

  • Przetrasowac autobusy z Wiczlinskiej przez Zaruskiego i Staniszewskiego. (3)

    Obok Patio Rozy, Zielenisza i Sokolki II

    • 31 9

    • Absolutnie NIE (1)

      Nie możesz kawałek do przystanku dojść??

      • 8 5

      • Zgadzam się

        Z Tobą nich autobusy niepodjezdzaja pod same klatki

        • 5 5

    • dobra zmiana, jestem ZA

      • 10 3

  • stępa (6)

    zajmij się wreszcie drogami, jeździsz codziennie autobusikiem z Chwarzna do UM Gdynia i nie widzisz co zrobiłeś? Gigantyczne korki, dziury na drogach jak po wojnie a ty zajmujesz się prawo i lewoskrętami i buspasami. Twoje rozwiązania grogowe nie sprawdziłyby się nawet w XX wieku. Nawet dziecko wie, że przyczyną korków na drodze Chwarzno-Gdynia było i jest Witomino. A ty zbydowałeś kilometrową atostradę zamiast rozwiązać problem Witomina. O kładce nie wspomnę - po nie całym roku ustawiłeś 150 metrów dalej światła. Tak się marnuje miliony.

    • 71 8

    • Brawo

      Brawo!!! Ujal Pan cale sedno sprawy

      • 9 1

    • Rowniez nie naleze do zwolennikow dr Marka Stepy, zwlaszcza za ten ser szwajcarski nazywany ulica Chwarznienska.

      To czego nam przysporzyl w ramach tzw. przebudowy pierwszego odcinka Chwarznienskiej (od Dulina do Obwodnicy) wola o pomste do nieba,
      nie wspominajac juz nawet o braku tak dzis niezbednej drugiej jezdni.
      Problem jednak jest w tym, ze w miescie prawdopodobnie ewidentnie nie ma kasy. To jest glowna istota problemu. Z tym trzeba najpierw cos zrobic, a potem myslec o budowaniu drog i obwodnic. Co z ta Gdynia ? !!! wolam.

      • 16 1

    • Stepa zostanie wyslany wkrotce wraz ze Szczurkiem i jego partyjka na zielona

      trawe i moze ktos po nich zacznie myslec.

      • 10 0

    • To się nazywa komentarz

      w punkt. Cały leśny odcinek - bez dalszych konkretnych planów i wizji - to zupełne nieporozumienie.

      • 16 0

    • stepa - relikt perelu. poczytaj lub posłuchaj wywiady z nim.

      • 18 0

    • Stępa to przecież wielki przyjaciel kierowców, tyle że nie zna się na planowaniu miasta

      • 23 0

  • G

    Prawda. Statystyki zmanipulowane

    • 27 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane