- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (192 opinie)
- 2 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (128 opinii)
- 3 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (80 opinii)
- 4 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (116 opinii)
- 5 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (278 opinii)
- 6 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (179 opinii)
Mieszkańcy Chwarzna chcą więcej autobusów i buspasów
Wprowadzenia buspasów i dodatkowych kursów, zwłaszcza tych, dzięki którym dzieci mogłyby dojechać do szkół, chcieliby mieszkańcy Chwarzna i Wiczlina, którzy wypełnili internetową ankietę na temat komunikacji, przygotowaną przez radnych dzielnicy. Wzięło w niej udział blisko tysiąc osób.
Pierwsze pomysły już są
Pierwszym pomysłem na zmiany było utworzenie buspasa na ul. Kieleckiej, a kolejnym - podwojenie liczby autobusów linii 147 oraz zwiększenie liczby autobusów jeżdżących na trasie linii 140 pod koniec 2015 roku.
Czytaj też: Mieszkańcy Chwarzna: Mamy dość korków
Zdaniem wielu mieszkańców to tylko kropla w morzu potrzeb. Nadal brakuje chociażby buspasa na ul. Małokackiej, a z Redłowa obecnie kursuje na Chwarzno tylko jedna linia. Osobny pas dla pojazdów ZKM na ul. Chwarznieńskiej pojawi się dopiero po zakończeniu modernizacji witomińskiego odcinka, z kolei buspas na ul. Rolniczej wciąż pozostaje w sferze planów.
Buspasy i dodatkowe kursy
Radni dzielnicy Chwarzno-Wiczlino postanowili zapytać mieszkańców o najważniejsze potrzeby związane z transportem zbiorowym w dzielnicy. W internetowej ankiecie, która była dostępna przez kilkanaście dni, wzięło udział niemal tysiąc osób.
Ponad połowa ankiet pochodziła od mieszkańców osiedli Sokółka-Zielenisz i Wiczlino-Ogród. Najwięcej odpowiedzi - 436 - udzieliły osoby pomiędzy 31. a 50. rokiem życia.
572 z odpowiadających uznało, że konieczne są zmiany. Wśród najczęściej padających propozycji pojawiało się zwiększenie liczby kursów, dopasowanie ich do punktów przesiadkowych, a także wyznaczanie buspasów w sieci dróg dojazdowych.
Wśród postulatów pojawiła się też propozycja dotycząca wprowadzenia mikrokursów do szkół w godzinach rozpoczęcia i zakończenia zajęć lekcyjnych.
Najpierw analiza, później propozycje
- Cieszy wysoka frekwencja - ankieta była reklamowana wyłącznie w Internecie, a udało się zachęcić do wypełnienia prawie 10 proc. osób wykazujących zamieszkanie na Chwarznie i Wiczlinie. To dowód, że transport publiczny jest bardzo ważny dla mieszkańców, jednak konieczne są zmiany odpowiadające kierunkom rozwoju dzielnicy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący Rady Dzielnicy Chwarzno-Wiczlino.
Teraz wyniki badań będą jeszcze raz dokładnie analizowane, później kolejna ankieta ma trafić do biorących udział w pierwszej edycji badania, a na końcu propozycje pojawią się na biurku dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
- Jesteśmy przekonani, że możliwie najlepiej dopasowana siatka połączeń autobusowych spowoduje, że większa liczba osób pozostawi swoje samochody i będzie regularnie korzystała z komunikacji publicznej - dodaje Jakub Ubych.
Miejsca
Opinie (165) 8 zablokowanych
-
2017-04-30 13:01
(3)
Zkm Gdynia z pseudo pospiesznymi liniami i bez biletomatów ale za to tkwiący w XX wieku z karnetami. Proszę Państwa! Mamy 2017 rok: ludzkość i technika rozwinęła się już i to co było dobre w 1997 niekoniecznie odpowiada pasażerom w 2017...
- 61 16
-
2017-05-01 08:37
paranoja
Nie kupuje pilotów u kierowcy rodem z lat 80tych ani w biletomatach rodem z ubieglego wieku a przez aplikację mobilne w telefonie gdzie jest tez tetaniej o 10 groszy i wygodniej. Tak jak i płace tak za parkingi , bilety do kina itp ... a ty kolego zamiast sie mądrzyć o 21 wieku to pomysł bo na ten moment jeszcze w nim nie jesteś ...
- 8 1
-
2017-04-30 13:34
Mamy 21 wiek, wystarczy mieć odpowiednią aplikację :) (1)
- 18 8
-
2017-04-30 20:40
... i zasieg.
Pozdrowienia dla Orange...
- 13 2
-
2017-04-30 16:23
dlaczego nie bierzemy przykładu od lepszych? , ciągle wymyślamy jakieś g*wnianne polskie patenty (5)
a nieuki i nieudacznicy sprawujący władze je akceptują i zatwierdzają . w takich np.Niemcach -zanim zaczną budowę osiedla to wpierw budują główne ciągi {drogi } dojazdowa oraz przygotowują całą infrastrukturę komunikacyjną dla przyszłego osiedla, i ciekawostka -układanie i budowę chodników zostawiają na koniec ! , wiecie dlaczego ? , bo czekają aż ludzie wydepczą ścieżki i dróżki i wówczas w tym miejscu kładą chodnik !!! . a u nas ?, na odwrót najpierw idiota budowlaniec kładzie chodnik a dopiero potem ludzie chadzają tam gdzie im wygodnie ,gdzie potrzebują i gdzie najkrócej !...Jeżeli Miasto planowało Gdynie -Zachód to najpierw trzeba było zacząć od budowy dróg , obwodnic ,skrótów itd. dopiero potem dać deweloperom zezwolenie na budowę Osiedli ! .Jest np. Fajny skrót jadąc od Chwarzna przed Domem Starców skręcamy w lewo w las i wyjeżdżamy na Demptowie ,często jadę tam rowerem ! dlaczego nikt nie pomyśli o zbudowaniu tam normalnej użytkowej drogi? albo np. wjazd w ul Spółdzielczą przy Klifie w Orłowie i wyjazd przy cmentarzu w Kacku przy Spokojnej ... takich zagadek w obrębie miasta jest kilka ! ale to trzeba wiedzieć i chcieć to realizować i budować ! .pamiętam z 30 lat temu ulice Kielecka i Małopolskie to były leśne dukty i ścieżynki !-na Witomino dojeżdżało się tylko ul. Witomińską !
- 35 5
-
2017-04-30 16:52
Odpowiem Tobie krotko (3)
Bo w Gdyni nie ma takiej swobody projektowania, 360 stopni, jak w innych miastach Europy, czy Polski. Zauwaz, ze nasze miasto powstalo wzdluz waskiego korytarza polnoc poludnie, a do tego jeszcze przyklejonego cala wschodnia sciana do "lustra wody". I jak tutaj projektowac po europejsku ? Dostrzegasz roznice ? Jest zwyczajnie ciasno, a do tego centrum miasta jest z gdzies z boku, zamiast na srodku.
Co do lesnego lacznika Witomino Sosnowa - Demptowo. W tym jest caly ambaras, aby takim postepowaniem jak tutaj zaproponowales nie doprowadzic do kasacji calego lasu (Parku Trojmiejskiego) co by zapewne po wybudowaniu ruchliwej arterii szybko mialo miejsce.- 8 6
-
2017-04-30 17:06
czyli tak jak twierdzi UM Gdynia ... nie da sie (2)
i wszystko na ten temat.
- 0 13
-
2017-04-30 17:09
Jestes w bledzie (1)
Miasto Gdynia to jedno (faktycznie ciagle nie da sie), a swoboda projektowania i przede wszystkim kasa to drugie. Skad wziac pieniadze, pomyslmy. Nad ta kwestia sie troche pochylmy...
- 6 5
-
2017-05-01 08:36
wg obecnych urzedasow slysze od lat ze nie da sie.
Czy UM miasta robi cos zeby byla kasa? Chyba wylacznie probuje pozyskac kase sprzedajac tereny przemyslowe pod deweloperke i nie rozumiejac ze kase przynosi przemysl ktory trzeba przyciagnac do miasta. To nie moze byc uzdrowisko ani nigdy nie bedzie Lazurowe wybrzeze.
- 7 4
-
2017-04-30 16:34
masz racje i to potwierdza ze w UM Gdynia pracuja idioci ktorzy nie maja wizji miasta
i jeszcze ida w zaparte i panaceum na problemy komunikacyjne wg nich to rowery.
- 12 1
-
2017-05-01 08:35
Bez przesady
Ludziom z Chwarzna to się naprawdę w d... poprzewracało. Ciągle chcecie więcej autobusów a do mnie na Leśniczówkę w niedzielę po południu i wieczorem w dni robocze jeździ tylko 150 i dajemy radę. Było kupić mieszkanie w Centrum to byście korków nie mieli. Wybraliście lokalizację na wygwizdowie a teraz terroryzujecie całe miasto !!!
- 16 19
-
2017-05-01 08:13
tam gdzie powinien być wjazd na Obwodową jakiś Dureń postawił 5m wysokości ekran !!!
- 20 5
-
2017-05-01 08:05
Analizy, badania, projekty. Potem i tak wszystko zrobią pod samochody i będą dalej zdziwieni, że autobusami nikt nie jeździ. Za spadajaca liczbę osób w autobusach są odpowiedzialni tylko i wyłącznie urzędnicy. Od lat promują wszelkie udogodnienia dla samochodów, parkowanie na chodnikach i trawnikach. Teraz chcą budować 4.pasmowke w centrum. Przecież dalej robią to samo. Zakute łby
- 18 9
-
2017-04-30 13:42
ludzie o co tyle hałasu (6)
Przecież Wiczlino i Chwarzno to wieś była! Krowy tam się pasły, a teraz ''paniska'' chcą do miasta się dostać!
- 38 29
-
2017-05-01 07:57
Gdynia też była wiochą i mam wrażenie, że jest do tej pory.
- 7 8
-
2017-04-30 13:57
(1)
Lepiej było kupić coś w Wejherowie. Lepszy dojazd do Gdyni Śródmieście niż z Wiczlina. Szczególnie SKM duuuzo szybciej.
- 15 6
-
2017-05-01 06:29
i wszyscy pomiescza sie w wejherowie. ha ha
- 9 6
-
2017-04-30 23:02
Kazda dzielnica byla kiedys wsia!
- 9 3
-
2017-04-30 13:47
Kiedyś cała Gdynia była wsią, po co pisać o tym co było kiedyś
- 18 8
-
2017-04-30 13:47
nadal są krowy, kury itd :) Nawet przy samej ulicy, naprzeciwko nowego (od wakacji) Lidla :D
- 20 0
-
2017-05-01 07:02
ok, ale reszta dzielnic tez czeka
i to nie na dodatkowe kursy,ale na porzadne drogi dojazdu np. Pogórze, Obłuze. Jezdzi sie jak po tarce, jednym pasem, w mega korkach
- 24 6
-
2017-04-30 13:11
Przetrasowac autobusy z Wiczlinskiej przez Zaruskiego i Staniszewskiego. (3)
Obok Patio Rozy, Zielenisza i Sokolki II
- 31 9
-
2017-04-30 22:39
Absolutnie NIE (1)
Nie możesz kawałek do przystanku dojść??
- 8 5
-
2017-05-01 06:59
Zgadzam się
Z Tobą nich autobusy niepodjezdzaja pod same klatki
- 5 5
-
2017-04-30 17:25
dobra zmiana, jestem ZA
- 10 3
-
2017-04-30 13:02
stępa (6)
zajmij się wreszcie drogami, jeździsz codziennie autobusikiem z Chwarzna do UM Gdynia i nie widzisz co zrobiłeś? Gigantyczne korki, dziury na drogach jak po wojnie a ty zajmujesz się prawo i lewoskrętami i buspasami. Twoje rozwiązania grogowe nie sprawdziłyby się nawet w XX wieku. Nawet dziecko wie, że przyczyną korków na drodze Chwarzno-Gdynia było i jest Witomino. A ty zbydowałeś kilometrową atostradę zamiast rozwiązać problem Witomina. O kładce nie wspomnę - po nie całym roku ustawiłeś 150 metrów dalej światła. Tak się marnuje miliony.
- 71 8
-
2017-04-30 23:18
Brawo
Brawo!!! Ujal Pan cale sedno sprawy
- 9 1
-
2017-04-30 17:06
Rowniez nie naleze do zwolennikow dr Marka Stepy, zwlaszcza za ten ser szwajcarski nazywany ulica Chwarznienska.
To czego nam przysporzyl w ramach tzw. przebudowy pierwszego odcinka Chwarznienskiej (od Dulina do Obwodnicy) wola o pomste do nieba,
nie wspominajac juz nawet o braku tak dzis niezbednej drugiej jezdni.
Problem jednak jest w tym, ze w miescie prawdopodobnie ewidentnie nie ma kasy. To jest glowna istota problemu. Z tym trzeba najpierw cos zrobic, a potem myslec o budowaniu drog i obwodnic. Co z ta Gdynia ? !!! wolam.- 16 1
-
2017-04-30 16:26
Stepa zostanie wyslany wkrotce wraz ze Szczurkiem i jego partyjka na zielona
trawe i moze ktos po nich zacznie myslec.
- 10 0
-
2017-04-30 15:00
To się nazywa komentarz
w punkt. Cały leśny odcinek - bez dalszych konkretnych planów i wizji - to zupełne nieporozumienie.
- 16 0
-
2017-04-30 13:06
stepa - relikt perelu. poczytaj lub posłuchaj wywiady z nim.
- 18 0
-
2017-04-30 13:04
Stępa to przecież wielki przyjaciel kierowców, tyle że nie zna się na planowaniu miasta
- 23 0
-
2017-04-30 23:10
G
Prawda. Statystyki zmanipulowane
- 27 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.