- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (249 opinii)
- 2 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (300 opinii)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (48 opinii)
- 4 Siedem pchnięć, dziura w głowie od kuli i złamana ręka (22 opinie)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (29 opinii)
- 6 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (166 opinii)
Rośnie liczba pasażerów tramwajów i autobusów w Gdańsku
Około 175,4 mln pasażerów skorzystało z komunikacji miejskiej w Gdańsku w ubiegłym roku. To kolejny rok z rzędu, kiedy rośnie liczba użytkowników autobusów i tramwajów, choć przyrost pasażerów jest najmniejszy od kilku lat. Większe są również wpływy z biletów okresowych, spadły jednak dochody z biletów jednorazowych.
- Jest to efekt konsekwentnie realizowanej polityki komunikacyjnej miasta Gdańska. Stawiamy na komunikację miejską, co znajduje odzwierciedlenie w potężnych inwestycjach w nowe torowiska, modernizację istniejących, czy też zakupy taborowe, umożliwiające podróż nowoczesnymi, wygodnymi autobusami i tramwajami - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej.
Czytaj też: Tramwaje nie pojadą Nową Świętokrzyską oraz Nowa Jabłoniowa: buspas, a nie tramwaje
Wraz z liczbą pasażerów rosną też wpływy ze sprzedaży biletów okresowych, kodowanych na Karcie Miejskiej. W 2014 r. dochód z ich sprzedaży wyniósł 51 mln 673 tys. 878 zł. Rok później było to 53 mln 972 tys. 821 zł, a w ubiegłym roku - 55 mln 386 tys. 650 zł.
Jednocześnie spada zainteresowanie ofertą biletów papierowych. Podczas gdy w 2014 r. uzyskano z ich sprzedaży 55 mln 112 tys. 369 zł, w 2016 r. było to 53 mln 433 tys. 229 zł.
Urzędnicy podkreślają, że wpływy z biletów przeznaczane są na dalszy rozwój komunikacji miejskiej, czyli m.in. na uruchomienie linii 268 na Kokoszkach, 269 na Osowej, 158 przez tunel pod Martwą Wisłą, większą liczbę kursów linii 227 oraz częstsze przejazdy tramwajów na gdańskie Południe. W planach są też dalsze remonty torowisk oraz zakup i remont taboru.
Czytaj też: Gdańsk kupi 15 nowych tramwajów oraz Kolejna modernizacja tramwajów z Niemiec
Miejsca
Opinie (159) 10 zablokowanych
-
2017-02-03 11:50
Po prostu Ukraińcy zasiedlają Trójmiasto....
- 4 1
-
2017-02-03 12:06
Większość z tych pasażerów to pewnie gdynianie
przyjeżdżających do Gdańska za chlebem.
Gdańszczanie raczej jeżdżą samochodami, bo ich na to stać (no, chyba że jakiś inny gdańszczanin im ten samochód w nocy spali).- 3 1
-
2017-02-03 12:20
ZTM to za droga zabawa!
wolę jeździć samochodem!
- 3 0
-
2017-02-03 12:48
Autkiem jadę
Do pracy mam 10km. Wsiadam w auto i bez korków jestem w pracy w 18min. Tramwaj + autobus to godzina drogi... Nawet pod względem kosztu biletów to się nie opłaca. Za dwa jednorazowe mam około 1,5l benzyny, także jeszcze zostanie w baku po drodze powrotnej. Ktoś powie kup miesięczny, dziękuję dopłacam 100zł i jeżdzę cały miesiąc. Bez staruszek, którym wraca witalność po ujrzeniu wolnego miejsca siedzącego, bez ukraińców oraz bez bachoriady jadącej do gimnazjów z muzyką w telefonie:)
- 5 2
-
2017-02-03 12:56
Jak wykazują badania naukowe, by przybyło 50 pasażerów WPK należy:
Zainstalować jeden słupek w chodniku.
- 2 1
-
2017-02-03 13:14
Jak by jeszcze proprawić swiatła aby tramwaj nie musiał co chwilę stawać. Powinny swiatła byc ta ustawione aby to samochody czekały krotki odcinek od opery do placu Komorowskiego tramwaj przez swiatła pokonuje ponad 10 mni
- 1 0
-
2017-02-03 13:28
Co za głupia propaganda!
przecież najbardziej rozwinął się ruch rowerowy - już 60 % mieszkańców korzysta z rowerów - dlatego cała kasa idzie na rozbudowę ścieżek rowerowych a nawet budowę dwupoziomowych ścieżek rowerowych i przydrożnych knajpek dla rowerzystów
Byle tak dalej- 1 3
-
2017-02-03 13:38
Rośnie liczba pasażerów, a na Stogi dalej tramwaje jeżdżą co 20 minut.
- 1 1
-
2017-02-03 13:39
Warto pomyśleć o gminie, wtedy pasażerów byłoby więcej. A tymczasem z Bielkówka, ze Straszyna dojeżdża coraz więcej ludzi - coraz więcej samochodów jest na trasie, coraz bardziej zakorkowane są drogi. W Straszynie zlikwidowano piękny, zabytkowy budynek dworca. Szkoda, bo infrastruktura kolejowa jest gotowa - tory są. Wystarczyło tylko trochę doinwestować, a tak, co? Zostają samochody albo siedzenie w chałupach i łojenie gorzały.
- 1 0
-
2017-02-03 13:41
Nic dziwnego że więcej pasażerów,
bo coraz wiecej jest Ukraińców
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.