• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

90 mln zł na przebudowę drogi po 30 latach

Maciej Korolczuk
21 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Tak każdego poranka i popołudnia wygląda ruch na Kielnieńskiej. Radni i urzędnicy liczą, że po jej przebudowie sytuacja się poprawi. Tak każdego poranka i popołudnia wygląda ruch na Kielnieńskiej. Radni i urzędnicy liczą, że po jej przebudowie sytuacja się poprawi.

Lada dzień miasto zamierza ogłosić przetarg na przebudowę głównej arterii Osowej - ul. KielnieńskiejMapka. Prace mają potrwać dwa lata i kosztować ok. 90 mln zł. W ramach inwestycji powstanie też 500-metrowy zielony bulwar na tzw. Nowej KoziorożcaMapka.



Przebudowa Kielnieńskiej odkorkuje Osową?

- Przebudowa jest konieczna z dwóch powodów - tłumaczy Alan Aleksandrowicz, wiceprezydent Gdańska ds. inwestycji. - Po pierwsze: to pozwoli na obsługę komunikacyjną całego układu drogowego, jaki powstaje przy okazji budowy trasy S6 (Trasy Kaszubskiej) i nowego węzła Chwaszczyno, a także inwestycji realizowanej przez PKP przy budowie wiaduktu kolejowego w pobliżu ul. Drawskiej. Po drugie: udało nam się pozyskać środki z programu inwestycji strategicznych w ramach Polskiego Ładu. To ok. 80 mln zł, które otrzymamy na realizację tego przedsięwzięcia. Ok. 10 mln zł kolejnych środków będzie z kolei pochodzić z budżetu miasta. W najbliższych dwóch latach to będzie największa inwestycja drogowa realizowana na terenie miasta.
Projekt przebudowy jest już gotowy. Przetarg na prace budowlane ma zostać ogłoszony w najbliższych dniach. Sama budowa ma potrwać 26 miesięcy. Urzędnicy zakładają, że umowę z wykonawcą uda się podpisać na przełomie sierpnia i września, co oznacza, że jeśli wszystko pójdzie po ich myśli, to pierwsi kierowcy z nowej drogi skorzystają jesienią 2024 r.

Do tego czasu mieszkańców Osowej czekać będą duże utrudnienia w ruchu.

- Zdajemy sobie sprawę, że jest to główna arteria dzielnicy. Wyzwaniem będzie przebudowa sieci podziemnych. To trochę podobna sytuacja do tej, z jaką mieliśmy do czynienia niedawno na Stogach, a więc środek tkanki miejskiej i gęsta zabudowa. Miejscami ze względu na brak miejsca będziemy musieli wprowadzić ruch wahadłowy. Liczymy w tym zakresie na zrozumienie i współpracę z mieszkańcami i radnymi dzielnicy - dodaje Aleksandrowicz.

Po jednym pasie w obu kierunkach



W ramach inwestycji przebudowany zostanie 2,5-kilometrowy odcinek ul. Kielnieńskiej i 500-metrowy ul. Nowej Koziorożca. W ramach inwestycji przebudowany zostanie 2,5-kilometrowy odcinek ul. Kielnieńskiej i 500-metrowy ul. Nowej Koziorożca.
W ramach inwestycji powstaną w sumie 3 km nowych dróg, tj. główna jezdnia Kielnieńskiej o przekroju 2 x 3,5 metra (po jednym pasie w każdym kierunku) wraz z drogą rowerową i chodnikami, a na środkowym odcinku między Barniewicką a Koziorożca - drogą serwisową służącą wjazdom na posesje.

Nieco inaczej będzie wyglądać Nowa Koziorożca. 500-metrowy odcinek stanie się meandrującym, zielonym bulwarem z dużą ilością zieleni, drzew, ogrodów deszczowych i łąk kwietnych. Spora liczba zakrętów i zwężenie drogi ma na celu uspokojenie tam ruchu samochodowego i nadanie priorytetu dla pieszych i rowerzystów.

W pierwszym etapie ma być realizowany środkowy odcinek Kielnieńskiej, gdzie na czas robót, w celu zachowania dwóch kierunków jazdy, zostaną ułożone betonowe płyty. W drugim etapie prace będą realizowane na skrajnych odcinkach do ul. Barniewickiej (od strony wiaduktu kolejowego) oraz między pętlą autobusową przy ul. Galaktycznej do ul. Koziorożca.

Remontu nie było od 30 lat



- Chciałoby się powiedzieć: wreszcie w Osowej będzie XXI wiek. To najważniejsza i najbardziej strategiczna inwestycja z perspektywy dzielnicy - cieszy się Jan Perucki, radny miasta. - Cieszę się też z powstania meandrującego, zielonego bulwaru na Nowej Koziorożca, przyjaznej przestrzeni zwłaszcza dla pieszych i rowerzystów, a tej właśnie infrastruktury w dzielnicy brakowało najbardziej.
Jak zauważył Karol Ważny, inny z radnych, ulica Kielnieńska na poważny remont czeka od 30 lat.

- Cieszymy się, że wreszcie to nastąpi, bo inwestycja odmieni oblicze tej dzielnicy i poprawi bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. W ramach inwestycji zaplanowano też budowę dwóch nowych rond, co zwiększy i poprawi przepustowość.
Podczas budowy Trasy Kaszubskiej powstał zjazd pod planową Nową Kielnieńską. Kiedy zostanie do niego dociągnięta nowa droga? Tego na razie nie wiadomo. Podczas budowy Trasy Kaszubskiej powstał zjazd pod planową Nową Kielnieńską. Kiedy zostanie do niego dociągnięta nowa droga? Tego na razie nie wiadomo.

Co dalej z Nową Kielnieńską i buspasami na Spacerowej?



Czy remont Kielnieńskiej oznacza, że miasto zarzuciło pomysł budowy Nowej Kielnieńskiej, która ma połączyć obwodnicę Trójmiasta z węzłem Chwaszczyno powstałym w ramach Trasy Kaszubskiej?

- Absolutnie nie - zastrzega Alan Aleksandrowicz. - Nowa Kielnieńska miała powstać w ramach większego projektu budowy tunelu pod Pachołkiem, który na razie musieliśmy odłożyć do szuflady. Obecnie pracujemy nad znalezieniem finansowania dla tej inwestycji, być może w ramach programu TEN-T, w ramach którego ubiegaliśmy się przed kilkoma laty o wsparcie rozbudowy ul. Kartuskiej. Problem w tym, że warunki tego programu nie są jasne i problem z ich wyjaśnieniem ma nawet ministerstwo. Z pewnością jednak nie rezygnujemy z tego projektu i mamy nadzieję, że w przyszłości uda się go zrealizować.

Trzy warianty buspasa na Spacerowej



Poza remontem Kielnieńskiej i planową budową Nowej Kielnieńskiej miasto chce też poprawić efektywność komunikacji miejskiej na ul. Spacerowej. Obecnie trwają prace nad koncepcjami powstania tam buspasów. Ważą się losy, czy mają tam powstać dwa czy jeden buspas. Od tego też zależy koszt budowy oraz zakres ingerencji w Trójmiejski Park Krajobrazowy (poszerzenie drogi wiązać się będzie z wycinką części drzew rosnących wzdłuż trasy). Analiza wielowariantowa, którą przygotowuje Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, ma się zakończyć do końca roku.

  • Trzy warianty buspasa na Spacerowej.
  • Trzy warianty buspasa na Spacerowej.
  • Trzy warianty buspasa na Spacerowej.

Miejsca

Opinie (244) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (5)

    3km przez 2 lata i gigantyczne korki...tak to jest słuszna koncepcja.A prawda jest taka że przez lata budowano setki bloków i apartamentów ale drogi były na dalszym planie.Nie dostosowano ich do wzrastającego ruchu i liczby aut.I mamy co mamy,wieczne korki,brak parkingów etcetera etcetera.Tu potrzebny jest kompleksowy plan a nie doraźne budowy.

    • 37 9

    • płatny wjazd do miasta załatwiłby sprawę - jak w Sztokholmie

      ten remont nic nie da , gdyż ilość aut się nie zmniejszy tylko zwiększy -nawet gdy będą tam po 4 pasy w każdą stronę - to te 4 pasy byłyby zakorkowane - gdyż "całe kaszuby" tędy zjeżdżają do miasta, a Oliwa to "wąskie gardło" gdzie "rdzenni mieszkańcy Kaszub" codziennie są zaskoczeni sygnalizacją świetlną i muszą dumać nad podjęciem decyzji -w którą stronę muszę skręcić , czy muszę już wrzucić bieg -bo zapaliło się zielone światło ? , czy mogę się jeszcze zdrzemnąć pod światłami ?. Rano wielu kierowców jeszcze śpi "za kółkiem" , co widać po odstępach między autami na spacerowej stąd te korki . "Brak jaj" tj. zdecydowania za kierownicą i nieudolność- to przyczyny korków

      • 6 5

    • jest rok 2021

      XXI wiek w innych częściach Polski zaczął się już dawno

      • 4 1

    • dostaniesz Majaland to wtedy zobaczysz

      • 7 1

    • i git

      Poczytaj sobie o wcześniejszych protestach mieszkańców dzielnicy na temat nowych dróg. Tak chcieli tak mają. Wieczni pieniacze.

      • 1 2

    • gigantyczne korki

      przez 2 lata będzie stał cały Gdańsk. Nie zdajecie sobie sprawy jak istotna jest przepustowość w tym miejscu.

      • 0 0

  • W ciągu dwóch lat wydano 2 miliardy zlotych na same tylko testy, które efektem domina spowodowały setki miliardów strat, długów i inflacji.

    • 12 14

  • Powinno się winiety wprowadzić dla tych wszystkich gwe, gks, gka (15)

    • 33 30

    • Nie wjedziesz jak nie masz certyfikatu Euro5 (7)

      Prosta sprawa.. ograniczasz w ten sposób 30% ruchu.. Nie dyskryminujesz ze względu na pochodzenie.

      • 9 6

      • napisz gdzie nie wjedziesz? (3)

        komuna wraca i skuteczne zwalczy samochody biedoty.

        • 6 3

        • Mijasz tablicę gdańsk (2)

          i musisz posiadać certyfikat... inaczej przy kontroli 5000 PLN mandat. Wystarczy zobaczyć jak to się robi w cywilizowanym Zachodzie

          • 6 7

          • I taka sama opłata dla GD ruszających w głąb Polski (1)

            A dla turystow z Gdańska na Kaszubach +100%

            • 3 3

            • Slabo u Ciebie z mysleniem

              • 2 1

      • cała bieda mieszka w centrum (2)

        ja wole mieć GKA i dom z ogrodem i basenem za miastem

        • 6 6

        • haahahaha. Biedę to ty rzeczywiście masz. (1)

          Chwasty już wykosiłeś? Szambo do rzeki wlałeś? Dizla nakarmiłeś? A kiedy już to zrobisz to idź spać w swoim ogrodzie, a ja tymczaeem z grupą znajomych pobawię się na mieście i nad ranem przejdziemy się piechotką do naszych mieszkań.
          Aha, nie zapomnij o 5 rano wstać żeby dizla odpalić i jechać godzinę w korkach.

          Hahahaaha.

          • 1 1

          • Chyba do pokojów w blokach waszych mam

            • 1 0

    • (2)

      najpierw winiety dla diesli

      • 2 4

      • nowy diesel ma lepsze parametry nic stary benzyniak (1)

        dlatego najbardziej logiczny jest wprowadzenie ograniczeń ze względu na emisje spalin... każdy samochód po 2005 roku ma w papierach określoną emisję

        • 4 1

        • jaką emisje człowieku wszystkie niemieckie marki mają ją zaniżoną od VW po BMW, Mercedesa i Opla

          • 3 1

    • a wiesz, że już nie musisz zmieniać tablic?

      • 4 0

    • (1)

      A ty wielki panie z jak jeździsz NIL czy NEB leczą mnie tacy ludzie wielkie panisko mieszkające na Osowej i myśli że jest kimś a w rzeczywistości śmierdzi słoikiem z daleka. Widzisz może i mam GKA ale przynajmniej nie stoję rano w korkach

      • 2 2

      • A co to słoik gorszy czlowiek?

        Co za różnica skąd jesteś?Jak ktoś jest dzbanem to nie ma znaczenia czy jest Pępowa Gdańska czy koleczkowa...

        • 0 0

    • Odłączyć Gdańsk od Polski

      Na Osowej zrobić granicę jak dawniej bywało, myto i cła pobierać sowite, aby Panom Gdanszczanom dogodniej się żyło! Jo?

      • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    (20)

    Moja córka po roku dojazdów do pracy (m.in. Spacerową) postanowiła, że przeprowadzi się na Przymorze żeby mieć bliżej do roboty i nie marnować życia w korkach. Jest wolny wybór, można mieszkać pod Żukowem i dojeżdżać do 3M a można kupić mieszkanie blisko pracy, ale.... co kto lubi.

    • 113 26

    • Bardzo ciekawe (11)

      że każdy ma taki "wolny wybór" i może sobie pozwolić na mieszkanie za 12000+ za m2.

      • 47 6

      • (4)

        albo duże poza miastem, albo małe w mieście

        • 26 4

        • Właśnie tu jest problem (2)

          Władze Gdańska nie liczą się z mieszkańcami. Mieszkania w mieście mają takie ceny, że tylko fundusze inwestycyjne będzie niedługo stać na zakup. Miasto się wyludni a podatki z pit pójda do gmin ościennych. Korki wzrosną, bo prawdziwi mieszkańcy trójmiasta będą mieli adres pod miastem

          • 26 2

          • Jak buduja mieszkania to krzyczyczysz nie deweloperom (1)

            To jak mieszkań jest za mało to ceny rosną

            • 4 5

            • Bo deweloperzy świadomie budują takie właśnie

              mieszkania "inwestycyjne" i sprzedają je blokami, przez co nie muszą zawracać sobie głowy, że jakiś Kovalsky nie ma miliona na inwestycje.

              • 1 0

        • Zapomniałeś jeszcze o małe poza miastem, albo wieczny wynajem, albo brak wyprowadzki od rodziców.

          • 16 0

      • Pozory mylą (5)

        Fakty są takie, że mieszkanie na obrzeżach jest o 40% droższe niż dzielnicach centralnych. Matematyki nie oszukasz i pozorna oszczędność wynikająca z tańszego m2 w zakupie już po okolo 10 latach jest zniwelowana. Mowa o samych policzalnych kosztach dojazdów, a w mojej ocenie dużo bardziej istotne są jeszcze kwestie takie jak czas potrzebny na dojazdy, wykluczenie z aktywnego życia społecznego - izolacja, ograniczony dostęp do usług, a do kultury to już praktycznie wykluczenie. Nic by mnie nie przekonało do wyprowadzki z miasta

        • 17 15

        • Ale dojazdy to kwestia indywidualna.

          Nie każdy dojeżdża do pracy do centrum/wrzeszcza. Dużo miejsc pracy jest przy obwodnicy, trasie Sucharskiego, Elbląskiej - na obrzeżach. Nie możesz z góry zakładać że każdy mieszkający na obrzeżach traci więcej czasu i paliwa na dojazd do pracy niż mieszkaniec np. Przymorza. Twoje wyliczenia są do bani.
          No i zapomniałeś o home office.
          A dostep do usług czy kultury zajmie 10 minut więcej w weekend, gdy nie ma korków.

          • 25 5

        • Ja tam lubię swoją kulturę

          Na Oruni

          • 6 0

        • Ktoś kto np. obraca się wśród elit NY (1)

          albo Rzymu, mógłby faktycznie czuć się wykluczony wyprowadzka na obrzeża miasta. Jednak nie można tego powiedzieć o ludziach, którzy chcą się oddzielić od potomków chłopów pańszczyźnianych i przesiedleńców ze wschodnich kresów, którzy obecnie zamieszkują polskie miasta. W tym
          przypadku uciekający na przedmieście nic nie tracą, a śmiem twierdzić ze nawet zyskują.

          • 5 2

          • Fatalne masz poczucie własnej wartości

            Do psychologa bez skierowania, zapraszam

            • 0 2

        • Ale przecież Gdańsk zachęca do podrózowania komunikacją publiczną !

          Jeżeli zachęca, to zapewne są rozwiązania przyśpieszające podróżowanie z "odległych" osiedli komunikacją publiczną.
          OK, żartowałem ;)

          • 2 0

    • (2)

      To nie jest "sweet Eliza" z Przymorza?

      • 12 12

      • (1)

        pisałem o swojej córce nie o twojej

        • 26 2

        • To dlaczego dokonujesz projekcji? Coś jednak jest nie tak...

          • 4 9

    • Nie zartuj (2)

      Kto normalny ustalę życie pod pracę, a jak ją zwolnią ? Falowiec to nie mieszkanie poza tym

      • 22 7

      • (1)

        Kupiła mieszkanie prosto od dewelopera na Przymorzu Małym .

        • 2 6

        • Tzn gołębnik zwany apartamentem hahahaha

          • 8 0

    • (1)

      fajnie ale co kogo obchodzi ze twoja corka musiała gdzies tam do pracy dojezdzac ? Mało fascynujące

      • 9 2

      • Mnie :)

        • 3 2

  • I dalej będzie tylko po 1 pasie w każdą stronę? (12)

    Czyli dwa lata uciążliwości aby było tak jak przed remontem

    • 121 14

    • stanie w korku na drodze 2x1 pas jest mniej uciążliwe niż stanie w korku na ulicy 2x2 pasy (3)

      W pierwszym przypadku jak nastąpi awaria, można szybko zjechać na pobocze i tam naprawić awarię, w drugim sprawa okazuje się bardziej skomplikowana

      • 7 19

      • Po oddaniu do ruchu nowej S6. (2)

        Cały ruch z Kaszub przejmie owa S6. Ruch przez Osową powinien być zdecydowanie mniejszy niż jest teraz. Biorąc pod uwagę powyższe, marnotrawstwem pieniędzy byłoby dublowanie drogi w przekroju 2x2, gdy jest inny "lepszy" wariant dojazdu.

        • 10 15

        • nieprawda

          kielnienska zawsze będzie drogą z kaszub do oliwy zwłaszcza po wybudowaniu tam tylu wiezowców, mogli je lepiej postawic na szadólkach

          • 6 2

        • Do ch klif?

          Lepszy wariant dojazdu? Ale do czego?

          • 2 0

    • dokładnie tak, co za kompletna głupota!

      • 2 5

    • jaki zielony bulwar? normalna ulica - przestańcie ściemniać

      • 14 1

    • (1)

      Kupić mieszkanie na tym zad*piu to dopiero pomysł

      • 12 4

      • Akurat Osowa

        przy dzielnicach południowych Gdańska jest jak Manhatan przy Dąbrowej.

        • 1 0

    • a po co ci dwa pasy, skoro spacerowa ma tylko jeden? (2)

      co za różnica czy stoisz na kielnieńskiej czy na Spacerowej?
      Poza tym, jakim prawem ciągle pos2zerzać dla kierowczyków, skoro to nic nie daje? Patrz, np. nowa słowackiego.

      • 6 5

      • kiedyś odkryjesz zjazdy na obwodnicę :) (1)

        aczkolwiek po treści nieprędko to nastąpi

        • 1 2

        • na obdownicę do Oliwy to chyba nie tędy droga.

          • 0 0

    • 2x1 pas, gdyż w planach jest nowa Kielnieńska, która docelowo ma omijać Osowe i tam jest planowana droga, która będzie miała 2x2. Jak ona powstanie (pewnie za 20 lat) to wtedy rzeczywiście 2x2 pasy na starej Kielnenskiej nie mają sensu.

      • 2 0

  • Piękne plany ale inwestycja nie ma składu i ładu. (2)

    Wszyscy się cieszą z inwestycji bo aktualny stan wizualny i techniczny to wstyd dla miasta i mieszkańców. Niestety planowane rozwiązania są nielogiczne zarówno dla ruchu samochodowego, rowerowego i pieszego. Jeden wielki chaos komunikacyjny...

    • 64 8

    • myślę, że bez inwestycji w helikopter nigdy nie będziesz zadowolony

      • 3 8

    • Pan wiceprezydent Alan powiedziałby że się nie znasz a on się zna bo w Ameryce mieszkał.

      • 6 0

  • Osowa jak zwykle pewnie będzie protestować (5)

    • 48 15

    • Sołtys nie pozwoli

      • 1 1

    • zapewne bo mieszkańcy Kaszub i tak stoją w korkach czy jest (będzie) remont czy nie (1)

      prezydent Adamowicz jak jeszcze żył to stwierdził na spotkaniu z mieszkańcami Osowej że tu mieszkają sami emeryci i nie potrzeba nowych szkól i przedszkoli -tylko dla kogo kurka powstają nowe bloki ? ,dróg też nie potrzeba , bo w tych blokach zamieszkają pewnie emeryci którzy nie muszą dojeżdżać do pracy ? , a pani sekretarka Adamowicza - tj. obecna "prezydenta" trzyma tą samą linię

      • 11 3

      • jak smiesz obrazac najjasniejsza gwaizde poranna pania prezydencine

        • 7 3

    • Co ty wiesz

      Skąd możesz wiedzieć co kto będzie robić, boli cię to czy jak

      • 2 1

    • Jak mieszkańcy czegoś nie chcą to protestują to chyba logiczne? Uszczęśliwiaj mieszkańców w Centrum jak masz taką ochotę. Tam też protestowali przeciw budowie parkingów

      • 4 0

  • (3)

    Ciekawe kiedy protest betonu z Osowej ,że im coś budują xD

    • 41 14

    • co budują ? , nowe bloki z ciasniutkimi parkingami . przy każdym bloku stłoczonych ok.150aut

      Ale Kielnieńska to Droga Wojewódzka nr 218 a nie droga miejska. U ciebie "na" Przymorzu czy Żabiance też można wybudować jeszcze z 10 bloków na podwórkach - przy każdym postawi się 150aut i będziemy obserwować twoją minę codziennie rano

      • 12 1

    • No popatrz a jak w centrum protestowali przeciw parkingom to było w porządku? W Brzeźnie też protestują przeciw zabudowie pasa nadmorskiego to są " betonem"? Miasto nie powinno dzielić mieszkańców na lepszych i gorszych

      • 3 1

    • Bedziemy protetowali zawsze...

      Kiedy uznamy to za potrzebne.No Osowej nie mieszka ciemny lud co łyka wszystko jak pelikan...

      • 3 0

  • Inflacja pod koniec roku ma wynieść 18% (5)

    • 17 13

    • POdziekuj Ryżemu i Putinowi (4)

      • 9 13

      • (3)

        inflacja w styczniu (przed wojna) ponad 9%

        to wina putina? a moze jednak wina lockdownow, obostrzen i zwiazanych z nimi zamykaniem biznesow aby potem wyplacac pieniadze za lockdowny

        i jeszcze rozdawnictwo pieniedzy za dodatki covidowe.

        a teraz pewnie putin zmusza pis do wyplacania 500+ ukraincom.

        a tusk nie rzadzi od 7 lat w polsce a nadal jego potega przycmiewa jarka ktory jest bezsilny

        • 11 7

        • Nigdy wiecej PO i słupów z Berlina (2)

          • 6 12

          • Po już nie rządzi od lat jak byś nie zauważył. Za ich czasów nie było takiej inflacji.

            • 5 0

          • lepsze moskale z Grzesiem?

            • 0 0

  • (3)

    Według pośredników i deweloperów Osowa to prawie Oliwa, no i prawie centrum miasta. Jakoś nie mogę jej znaleźć na mapie w tych rejonach, o co chodzi?:)

    • 33 4

    • sprawdz co deweloper napisał na płocie budowy bloków na ul Galaktycznej. Wygooglaj sobie Nowagalaktyczna

      • 6 0

    • Złą mapę masz :)

      • 0 1

    • ogłoszenia dla frajerów. Nic się w Polszi nie zmieniło. Głupota i naiwność taka sama jak kiedyś

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane