- 1 Nocna komunikacja do poprawki (208 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (388 opinii)
- 3 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (74 opinie)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (54 opinie)
- 5 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (14 opinii)
- 6 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (335 opinii)
90 mln zł na przebudowę drogi po 30 latach
Lada dzień miasto zamierza ogłosić przetarg na przebudowę głównej arterii Osowej - ul. Kielnieńskiej. Prace mają potrwać dwa lata i kosztować ok. 90 mln zł. W ramach inwestycji powstanie też 500-metrowy zielony bulwar na tzw. Nowej Koziorożca.
Projekt przebudowy jest już gotowy. Przetarg na prace budowlane ma zostać ogłoszony w najbliższych dniach. Sama budowa ma potrwać 26 miesięcy. Urzędnicy zakładają, że umowę z wykonawcą uda się podpisać na przełomie sierpnia i września, co oznacza, że jeśli wszystko pójdzie po ich myśli, to pierwsi kierowcy z nowej drogi skorzystają jesienią 2024 r.
Do tego czasu mieszkańców Osowej czekać będą duże utrudnienia w ruchu.
- Zdajemy sobie sprawę, że jest to główna arteria dzielnicy. Wyzwaniem będzie przebudowa sieci podziemnych. To trochę podobna sytuacja do tej, z jaką mieliśmy do czynienia niedawno na Stogach, a więc środek tkanki miejskiej i gęsta zabudowa. Miejscami ze względu na brak miejsca będziemy musieli wprowadzić ruch wahadłowy. Liczymy w tym zakresie na zrozumienie i współpracę z mieszkańcami i radnymi dzielnicy - dodaje Aleksandrowicz.
Po jednym pasie w obu kierunkach
W ramach inwestycji powstaną w sumie 3 km nowych dróg, tj. główna jezdnia Kielnieńskiej o przekroju 2 x 3,5 metra (po jednym pasie w każdym kierunku) wraz z drogą rowerową i chodnikami, a na środkowym odcinku między Barniewicką a Koziorożca - drogą serwisową służącą wjazdom na posesje.
Nieco inaczej będzie wyglądać Nowa Koziorożca. 500-metrowy odcinek stanie się meandrującym, zielonym bulwarem z dużą ilością zieleni, drzew, ogrodów deszczowych i łąk kwietnych. Spora liczba zakrętów i zwężenie drogi ma na celu uspokojenie tam ruchu samochodowego i nadanie priorytetu dla pieszych i rowerzystów.
W pierwszym etapie ma być realizowany środkowy odcinek Kielnieńskiej, gdzie na czas robót, w celu zachowania dwóch kierunków jazdy, zostaną ułożone betonowe płyty. W drugim etapie prace będą realizowane na skrajnych odcinkach do ul. Barniewickiej (od strony wiaduktu kolejowego) oraz między pętlą autobusową przy ul. Galaktycznej do ul. Koziorożca.
Remontu nie było od 30 lat
- Chciałoby się powiedzieć: wreszcie w Osowej będzie XXI wiek. To najważniejsza i najbardziej strategiczna inwestycja z perspektywy dzielnicy - cieszy się Jan Perucki, radny miasta. - Cieszę się też z powstania meandrującego, zielonego bulwaru na Nowej Koziorożca, przyjaznej przestrzeni zwłaszcza dla pieszych i rowerzystów, a tej właśnie infrastruktury w dzielnicy brakowało najbardziej.
Jak zauważył Karol Ważny, inny z radnych, ulica Kielnieńska na poważny remont czeka od 30 lat.
- Cieszymy się, że wreszcie to nastąpi, bo inwestycja odmieni oblicze tej dzielnicy i poprawi bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. W ramach inwestycji zaplanowano też budowę dwóch nowych rond, co zwiększy i poprawi przepustowość.
Co dalej z Nową Kielnieńską i buspasami na Spacerowej?
Czy remont Kielnieńskiej oznacza, że miasto zarzuciło pomysł budowy Nowej Kielnieńskiej, która ma połączyć obwodnicę Trójmiasta z węzłem Chwaszczyno powstałym w ramach Trasy Kaszubskiej?
- Absolutnie nie - zastrzega Alan Aleksandrowicz. - Nowa Kielnieńska miała powstać w ramach większego projektu budowy tunelu pod Pachołkiem, który na razie musieliśmy odłożyć do szuflady. Obecnie pracujemy nad znalezieniem finansowania dla tej inwestycji, być może w ramach programu TEN-T, w ramach którego ubiegaliśmy się przed kilkoma laty o wsparcie rozbudowy ul. Kartuskiej. Problem w tym, że warunki tego programu nie są jasne i problem z ich wyjaśnieniem ma nawet ministerstwo. Z pewnością jednak nie rezygnujemy z tego projektu i mamy nadzieję, że w przyszłości uda się go zrealizować.
Trzy warianty buspasa na Spacerowej
Poza remontem Kielnieńskiej i planową budową Nowej Kielnieńskiej miasto chce też poprawić efektywność komunikacji miejskiej na ul. Spacerowej. Obecnie trwają prace nad koncepcjami powstania tam buspasów. Ważą się losy, czy mają tam powstać dwa czy jeden buspas. Od tego też zależy koszt budowy oraz zakres ingerencji w Trójmiejski Park Krajobrazowy (poszerzenie drogi wiązać się będzie z wycinką części drzew rosnących wzdłuż trasy). Analiza wielowariantowa, którą przygotowuje Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, ma się zakończyć do końca roku.
Miejsca
Opinie (244) 3 zablokowane
-
2022-04-21 12:50
Jeżeli nie będzie nowych dróg to nie będzie likwidacji korków. (2)
Korki można też częściowo zredkować budując ronada, pod warunkiem, że mają odpowiednio dużą średnicę. MOdernizacja nawierzchni czy dwa pasy - to nic nie da. Ale to do urzędników nie dociera, oni przecież nigdy nie ponoszą konsekwencji swoich durn ych decyzji.
- 11 3
-
2022-04-21 14:29
Nowe drogi nie likwidują korków, tylko je przesuwają w inne miejsce
Jedynie utrudnienie parkowania w mieście może poprawić sytuację na ulicach takich jak Spacerowa
- 5 1
-
2022-04-22 08:26
No i dobrze. POciągiem jechać albo tramwajem.
Widać, że zaczynasz myśleć
- 0 0
-
2022-04-21 12:51
Drogie Miasto Gdańsk! (1)
Kiedy Nowa Świętokrzyska? Bo nie sądzicie chyba, że ludzie doczekają się budowy SKMki, która i tak 1/4 mieszkańców się nie przyda, bo jadąc na dół skręcają na Pruszcz/Tczew, a nie do centrum? Jak już wybudujecie SKMkę, to połowa ludzi z osiedli południowych będzie na emeryturze... Sam mieszkam tam od 2006 roku i bajki o Nowej Świętokrzyskiej słyszę jakoś takoś od 2004 roku...
- 10 5
-
2022-04-21 13:22
o SKM południe słyszłaem 45 lat temu
wiec nie panikuj te jeszcze 30 lat damy radę (to dla wnuków)
- 2 2
-
2022-04-21 13:01
(3)
Na Osowej?
Po co?
W centrum drogi dziurawe, a na jakiejś Osowej, która leży prawie za miastem drogi będą robić?
Niech mieszkańcy żużel sobie wysypią!
I tak każdy pali koksem w kotle, bowiem tam ani c.o. ani też gazu nie ma...
To zapadnięta cywilizacyjnie dzielnica, zamieszkała przez Januszy, którzy co rano i w każde popołudnie zakorkowują miasto, ponieważ tam nawet autobusy PKS-u nie jeżdżą....- 11 38
-
2022-04-21 13:21
Czy ten wpis pozwolił Panu/Pani wyładować złe emocje?
- 16 0
-
2022-04-21 14:56
Co ty piszesz
Jest gaz, jest wszystko co wszędzie. Sam się wyjaśnisz jakie masz pojęcie.
- 2 0
-
2022-04-22 07:47
żużel to masz pod kopułą
a kocioł na niej.
- 3 0
-
2022-04-21 13:02
Powinno być rondo. Wyjazd od strony Gdyni z obwodnicy na Osowę w godzinach szczytu to koszmar.
- 6 0
-
2022-04-21 13:13
Kłamstwo (2)
Nowa Koziorożca - zielonym bulwarem.A dlaczego boicie się napisać, że to po prostu będzie droga, w przyszłości tranzytowa do Renka i Majalandu.Odpowiadam: bo mieszkańcy chcą tam parku ze ścieżką rowerową, a nie śmierdzącej, hałaśliwej drogi!
- 10 17
-
2022-04-21 13:22
A Osowiaki już zaczynają sapać
Zaraz znowu oprotestują całą inwestycje. Powini was wszystkich przesiedlić gdzieś na Podlasie
- 5 9
-
2022-04-21 14:57
Haniu
Nie fikaj
- 0 5
-
2022-04-21 13:19
Gdzie jest nowa ul. Swiętokrzyska Budyń bajerował co roku i zabetonował całe Pd. z deweloperami (2)
- 11 4
-
2022-04-21 17:04
W sedno
- 1 1
-
2022-04-21 20:56
Jego nie ma. Zabiliscie go
- 0 0
-
2022-04-21 13:22
z przyjemnoscią będę sobie czytał o tym jak podczas remontu stoi Osowa, Oliwa i wszystko inne w promieniu 5 km:D (1)
- 8 0
-
2022-04-21 14:56
Jak każda prawilna cebula.
- 1 0
-
2022-04-21 13:34
wyceny beda na 100-150mln zl wiec nici z przebudowy
- 8 0
-
2022-04-21 13:42
Osowa (1)
Przebudowa drogi z zachowaniem jej obecnej przepustowości nic nie zmieni poza lepszym stanem nawierzchni oraz zjazdami do okolicznych domów.
Pomysł jak zawsze u nas ...za 5 lat kolejny remont .. wazne ze kasa się zgadza- 15 3
-
2022-04-21 14:30
Jak to nic nie zmieni?
Poprawi estetykę stania w korku
- 4 1
-
2022-04-21 13:46
Ankieta tendencyjna czyli standard
Ulicę odkorkować może jedynie alternatywny transport, a nie żadna "Nowa" ulica. Przedszkolaki o tym wiedzą.
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.