- 1 Nocna komunikacja do poprawki (78 opinii)
- 2 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (58 opinii)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (322 opinie)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (45 opinii)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (324 opinie)
- 6 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (129 opinii)
90 mln zł na przebudowę drogi po 30 latach
Lada dzień miasto zamierza ogłosić przetarg na przebudowę głównej arterii Osowej - ul. Kielnieńskiej. Prace mają potrwać dwa lata i kosztować ok. 90 mln zł. W ramach inwestycji powstanie też 500-metrowy zielony bulwar na tzw. Nowej Koziorożca.
Projekt przebudowy jest już gotowy. Przetarg na prace budowlane ma zostać ogłoszony w najbliższych dniach. Sama budowa ma potrwać 26 miesięcy. Urzędnicy zakładają, że umowę z wykonawcą uda się podpisać na przełomie sierpnia i września, co oznacza, że jeśli wszystko pójdzie po ich myśli, to pierwsi kierowcy z nowej drogi skorzystają jesienią 2024 r.
Do tego czasu mieszkańców Osowej czekać będą duże utrudnienia w ruchu.
- Zdajemy sobie sprawę, że jest to główna arteria dzielnicy. Wyzwaniem będzie przebudowa sieci podziemnych. To trochę podobna sytuacja do tej, z jaką mieliśmy do czynienia niedawno na Stogach, a więc środek tkanki miejskiej i gęsta zabudowa. Miejscami ze względu na brak miejsca będziemy musieli wprowadzić ruch wahadłowy. Liczymy w tym zakresie na zrozumienie i współpracę z mieszkańcami i radnymi dzielnicy - dodaje Aleksandrowicz.
Po jednym pasie w obu kierunkach
W ramach inwestycji powstaną w sumie 3 km nowych dróg, tj. główna jezdnia Kielnieńskiej o przekroju 2 x 3,5 metra (po jednym pasie w każdym kierunku) wraz z drogą rowerową i chodnikami, a na środkowym odcinku między Barniewicką a Koziorożca - drogą serwisową służącą wjazdom na posesje.
Nieco inaczej będzie wyglądać Nowa Koziorożca. 500-metrowy odcinek stanie się meandrującym, zielonym bulwarem z dużą ilością zieleni, drzew, ogrodów deszczowych i łąk kwietnych. Spora liczba zakrętów i zwężenie drogi ma na celu uspokojenie tam ruchu samochodowego i nadanie priorytetu dla pieszych i rowerzystów.
W pierwszym etapie ma być realizowany środkowy odcinek Kielnieńskiej, gdzie na czas robót, w celu zachowania dwóch kierunków jazdy, zostaną ułożone betonowe płyty. W drugim etapie prace będą realizowane na skrajnych odcinkach do ul. Barniewickiej (od strony wiaduktu kolejowego) oraz między pętlą autobusową przy ul. Galaktycznej do ul. Koziorożca.
Remontu nie było od 30 lat
- Chciałoby się powiedzieć: wreszcie w Osowej będzie XXI wiek. To najważniejsza i najbardziej strategiczna inwestycja z perspektywy dzielnicy - cieszy się Jan Perucki, radny miasta. - Cieszę się też z powstania meandrującego, zielonego bulwaru na Nowej Koziorożca, przyjaznej przestrzeni zwłaszcza dla pieszych i rowerzystów, a tej właśnie infrastruktury w dzielnicy brakowało najbardziej.
Jak zauważył Karol Ważny, inny z radnych, ulica Kielnieńska na poważny remont czeka od 30 lat.
- Cieszymy się, że wreszcie to nastąpi, bo inwestycja odmieni oblicze tej dzielnicy i poprawi bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. W ramach inwestycji zaplanowano też budowę dwóch nowych rond, co zwiększy i poprawi przepustowość.
Co dalej z Nową Kielnieńską i buspasami na Spacerowej?
Czy remont Kielnieńskiej oznacza, że miasto zarzuciło pomysł budowy Nowej Kielnieńskiej, która ma połączyć obwodnicę Trójmiasta z węzłem Chwaszczyno powstałym w ramach Trasy Kaszubskiej?
- Absolutnie nie - zastrzega Alan Aleksandrowicz. - Nowa Kielnieńska miała powstać w ramach większego projektu budowy tunelu pod Pachołkiem, który na razie musieliśmy odłożyć do szuflady. Obecnie pracujemy nad znalezieniem finansowania dla tej inwestycji, być może w ramach programu TEN-T, w ramach którego ubiegaliśmy się przed kilkoma laty o wsparcie rozbudowy ul. Kartuskiej. Problem w tym, że warunki tego programu nie są jasne i problem z ich wyjaśnieniem ma nawet ministerstwo. Z pewnością jednak nie rezygnujemy z tego projektu i mamy nadzieję, że w przyszłości uda się go zrealizować.
Trzy warianty buspasa na Spacerowej
Poza remontem Kielnieńskiej i planową budową Nowej Kielnieńskiej miasto chce też poprawić efektywność komunikacji miejskiej na ul. Spacerowej. Obecnie trwają prace nad koncepcjami powstania tam buspasów. Ważą się losy, czy mają tam powstać dwa czy jeden buspas. Od tego też zależy koszt budowy oraz zakres ingerencji w Trójmiejski Park Krajobrazowy (poszerzenie drogi wiązać się będzie z wycinką części drzew rosnących wzdłuż trasy). Analiza wielowariantowa, którą przygotowuje Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, ma się zakończyć do końca roku.
Miejsca
Opinie (244) 3 zablokowane
-
2022-04-21 14:56
Każda nowa droga to więcej samochodów i więcej korków (5)
Wspomnicie moje słowa
- 7 6
-
2022-04-21 15:26
Ta jasne... (1)
Po co budujemy kilometry autostrad i dróg szybkiego ruchu. Puszczajmy nadal cały ruch tranzytowy przed centra miast i wsi....
- 2 2
-
2022-04-21 20:45
Po to by przerzucić ruch aut w inne miejsce
- 1 2
-
2022-04-21 20:47
(1)
No cóż u nas póki co ważniejsze są drogi niż linie kolejowe. Dlatego zamiast pociągiem do Lęborka pojedziemy Trasą Kaszubską i przy okazji zakorkujemy Gdynie
- 0 1
-
2022-04-21 21:30
do Lęborka
jeżdżą pociągi, czemu nimi nie podróżujesz?
- 0 0
-
2022-04-21 22:28
Nie zes raj się
Bo wiadomo, ze nowa kielnieska oraz tunel rozladują korek keszebów docelowo
- 0 0
-
2022-04-21 14:57
Czasy czasy czasy
To może czas przestać budować drogi nad sieciami mediów? To remonty będą krótsze niż ponad 2 lata
- 4 0
-
2022-04-21 14:58
Znów ankiety nie potrafią ułożyć
Remont jest potrzebny, ale nie musi to oznaczać mniejszych korków w przyszłości.
- 8 0
-
2022-04-21 14:59
Same narzekania w sprawie tego remontu (1)
Czy wy, ludzie, nie widzicie jak ta ulica wygląda? Przecież to jest wstyd. Dziura na dziurze, pofałdowany asfalt, brak chodników. brak odwodnienia.
Jest to utrapienie i dla kierowców i dla mieszkańców. Tiry, które jeżdżą co chwila po tych dziurach, powodują ogromny hałas, a w domach wzdłuż Kielnieńskiej wszystko się trzęsie.
Remont jest tutaj konieczny.
Piszecie że będą dalej korki, mimo remontu. Tak, będą, bo Kielnieńska po obu stronach jest ograniczona pasem domów, więc nie może być nieskonczenie szeroka, nie może mieć po 2 pasy, a do tego jeszcze chodniki, ściezki rowerowe, zieleń i miejsca parkingowe.
A nawet gdyby można ją było poszerzyć - co by to dało, jeżeli rano stoi cała Spacerowa i nie jest to wina wąskiej Kielnieńskiej.
Nie ma to jak ponarzekać na co sie tylko da !- 14 1
-
2022-04-21 22:34
Moze miec po dwa pasy
W kazdym kierunku, zobacz jak jest nawet w mapach google. Kwestia jest inna, nowa kielnieska powinna isc jak strzala przez las, z szersza spacerową wprost do tunelu. Wtedy to ma sens. A tak, gdn zrobi ladna droge dzielnicową, ale kaszeby ją rozjeżdzą. Postuluję usunięcie wiaduktu nad torami pkm. Bedzie święty spokój.
- 0 0
-
2022-04-21 15:02
Współczuję tym, którzy mieszkają w Osowie. (4)
Najbardziej zakorkowana dzielnica Gdańska. Drogi jak na Ukrainie w trakcie wojny. Brakuje tylko bazaru na środku
- 8 9
-
2022-04-21 15:15
Lepszy dom w Osowej
Niż mieszkanie w termitierze.
- 7 5
-
2022-04-21 15:38
(1)
Południe gorzej zakorkowane i mniej atrakcyjne
- 4 2
-
2022-04-21 20:38
Zachod
- 0 0
-
2022-04-22 15:48
Droga zielona
A jechałeś kiedyś czarnym dworem z przymorza w kierunku nowego portu i tunelu? Tam tez wszystko stoi
- 0 0
-
2022-04-21 15:26
Chwaszczyna
I inne wynalazki ucieszą się, bo korkować rano i po popludniu na ladnym asfalcie gdanska dzielnicę
- 3 2
-
2022-04-21 15:31
2 lata hoho,30 lat dręczycie mieszkańców gnoje
- 2 1
-
2022-04-21 15:37
(4)
My Mieszkańcy Osowej będziemy zbierać podpisy przeciwko remoncie Kielnieńskiej i budowie Koziorożca. Te drogi zbliżą ruch aut pod nasze domy. Jutro zaczynamy zbiórkę podpisów.
- 6 15
-
2022-04-21 15:53
W imieniu drogich gdańszczanek i gdańszczan (1)
składam wniosek o przesiedlenie Osowiaków na Podlasie
- 1 6
-
2022-04-21 17:58
Masz upoważnienie do takich tekstów czy tylko tak sobie pleciesz?
- 2 1
-
2022-04-21 17:46
Hehehe (1)
Celnie i ironicznie. To w końcu te cymbały protestowały przeciwko kładce, asfaltowi do Selgros (mają płyty betonowe) oraz rondom na Koziorożca/Jednorożca. Esencja zaprzaństwa i ciemnoty.
- 3 4
-
2022-04-21 20:49
A w centrum jak protestują przeciw parkingom to też są "ciemnotą"?
- 2 1
-
2022-04-21 15:40
Już ile lat trwa koncepcja bus pasa na spacerowej ? Zanim coś wymyślicie to już trzeba będzie budować nową spacerowa z tunelem więc może lepiej nic nie robcie
- 2 1
-
2022-04-21 15:50
a co z wałem od strony Raatza? (2)
- 5 0
-
2022-04-21 17:51
Wał będzie zlikwidowany i w tym miejscu zbudowane zostaną kolejne hale o dużej powierzchni (1)
To nic, że wał miał byc izolatorem akustycznym dla pobliskich budynków, a nie rezerwą pod rozbudowę.
- 5 0
-
2022-04-22 00:07
A jakaś Rada dzielnicy, radni?! Halo?!
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.