• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy z Osowej nie dojadą do biurowców w Oliwie. ZTM nie widzi potrzeby

Krzysztof Koprowski
14 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Pętla autobusowa Przymorze SKM została przebudowana kilka lat temu, a obecnie po likwidacji linii 139 pełni funkcję darmowego parkingu dla pracowników okolicznych biurowców. Pętla autobusowa Przymorze SKM została przebudowana kilka lat temu, a obecnie po likwidacji linii 139 pełni funkcję darmowego parkingu dla pracowników okolicznych biurowców.

Mieszkańcy Osowej zmierzający do pracy w oliwskim zagłębiu biurowym nadal pozostaną bez bezpośredniego połączenia autobusowego. Przedłużenie linii autobusowych 169 oraz 179 kończących obecnie bieg na pętli w OliwieMapka do pętli Przymorze SKMMapka jest - w ocenie urzędników - niemożliwe organizacyjnie oraz niezasadne z powodu nikłego zapotrzebowania.



Czy należy przedłużyć trasę linii 169 i 179 do pętli Przymorze SKM?

Obecnie autobusy linii 169 oraz 179 zjeżdżające z osiedli w Osowej przez ul. SpacerowąMapka na Dolny Taras kończą bieg w rejonie pętli tramwajowej w Oliwie.

Stąd, aby dotrzeć do najbliższych biurowców, trzeba przesiadać się do tramwaju na trzy-pięć przystanków.

Wybór tramwaju jednak tylko częściowo zbliża pasażerów do celu podróży. Biurowce są bowiem zlokalizowane wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Oliwie oraz w rejonie ul. Arkońskiej na Przymorzu Małym. Tymczasem przystanki tramwajowe na ul. Wita Stwosza oddalone są od nich o ok. 400-1000 metrów.

Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście


Pętla Przymorze SKM jest zlokalizowana w sąsiedztwie kompleksów biurowych. Pętla Przymorze SKM jest zlokalizowana w sąsiedztwie kompleksów biurowych.

Czytelnicy proponują: przedłużmy linie do pętli na Przymorzu



Nie jest to dystans na poziomie maratonów sportowych, ale podstawą atrakcyjnej komunikacji miejskiej - konkurencyjnej względem auta - jest stworzenie oferty pozwalającej na możliwie szybkie i wygodne dotarcie z domu do miejsca docelowego.

Rozwiązanie tego problemu wydaje się z pozoru proste - nasi czytelnicy proponują wydłużyć wszystkie linie autobusowe do nieużywanej od kilku lat pętli autobusowej Przymorze SKM,Mapka zlokalizowanej tuż przy torach kolejowych i skrzyżowaniu ul. Kołobrzeskiej ze Słupską.

Mieszkańcy Osowej zyskaliby wówczas wygodne połączenia niemal pod same drzwi biurowców, a przy okazji powstałoby dogodniejsze miejsce przesiadkowe na pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej niż przy pętli tramwajowej, gdzie do dworca trzeba pokonać jeszcze ok. 350 metrów wąskimi i zniszczonymi chodnikami.

Czytaj też:

Droższe bilety na komunikację miejską w Trójmieście



- Przedłużenie linii 169 byłoby dużym udogodnieniem zarówno dla pracowników biurowców, ale również studentów. W kwietniu 2021 r. na internetowym wideoczacie padła informacja, że wszystko leży w gestii Zarządu Transportu Miejskiego, który musi wystąpić o korektę wjazdu na pętlę - zwraca uwagę nasza czytelniczka, pani Dominika.
- Wydłużenie trasy linii z Osowej to przecież niewielka zmiana pod względem długości trasy, a zyskają na niej wszyscy - pracownicy w Oliwie, jak i osoby przesiadające się w dalszą podróż pociągiem SKM - dodaje pan Aleksander, czytelnik Trojmiasto.pl.
Czytaj też:

Jeszcze więcej biurowców w Oliwie. Nowy plan sprzyja deweloperom



Brak zaplecza socjalnego na pętli to jedna z przeszkód skierowania tutaj autobusów z Osowej, gdzie na pętlach również brakuje takich obiektów. Brak zaplecza socjalnego na pętli to jedna z przeszkód skierowania tutaj autobusów z Osowej, gdzie na pętlach również brakuje takich obiektów.

Urzędnicy: zaledwie 3 proc. pasażerów potrzebuje takiej zmiany



Te argumenty nie przekonują urzędników Zarządu Transportu Miejskiego, zaś decyzję o braku zmian uzasadniają badaniami ruchu.

- Z badań wykorzystania komunikacji miejskiej z Osowej do zaplecza biurowego w Oliwie (np. autobusami linii 169) wynika, że jedynie niecałe 3 proc. pasażerów skorzystałoby z tej opcji. W dodatku były to badania prowadzone przed pandemią, kiedy praca zdalna nie była tak popularna jak obecnie - argumentuje Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM Gdańsk.
Ponadto zdaniem ZTM przeszkodą jest brak zaplecza socjalnego dla kierowców na pętli Przymorze SKM, co w przypadku linii 169 i 179, na przedłużeniu których najbardziej zależy mieszkańcom, oznacza brak takich pomieszczeń na obu krańcach tras.

Czytaj też:

Nieużywana wiata przystankowa stoi na pętli Przymorze SKM od ponad 1,5 roku



Obecny kształt pętli dostosowany jest do obsługi autobusów wyłącznie od strony Przymorza. Obecny kształt pętli dostosowany jest do obsługi autobusów wyłącznie od strony Przymorza.

Niezbędna ponowna przebudowa pętli autobusowej



Kolejną przeszkodą jest kształt pętli, którego nie zmieniono podczas remontu kilka lat temu. Jej obecny układ jest dostosowany do przyjmowania autobusów od strony Przymorza, tak jakby urzędnicy przez pół wieku nie dostrzegli zmian na Górnym Tarasie.

W efekcie wjazd na pętlę od strony al. Grunwaldzkiej wymaga zawracania na odległym skrzyżowaniu Kołobrzeska - ChłopskaMapka. Aby skrócić tę trasę, niezbędne jest poszerzenie przestrzeni dla autobusów na skrzyżowaniu z ul. Słupską lub odwrócenie ruchu i przebudowa obecnego wjazdu na pętlę na wyjazd w stronę al. Grunwaldzkiej.

- Jeżeli będzie taka rekomendacja ze strony ZTM, to na pewno uruchomimy działania inwestycyjne, zaczynając od prac koncepcyjnych i projektowych - deklarował w kwietniu ubiegłego roku na wspomnianym wideoczacie z mieszkańcami Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. inwestycji.

Inne priorytety inwestycyjne miasta w najbliższych latach



Zarówno wówczas, jak i obecnie takiego wniosku ze strony ZTM nie ma. Zastępca prezydenta wskazał natomiast w zeszłym roku jako priorytety budowę ul. Nowej Abrahama lub ewentualne przebudowę ul. Kołobrzeskiej, czyli zadania wymagające znacznie większych nakładów finansowych z szansą na realizację najwcześniej za kilka-kilkanaście lat.

Czytaj też:

Gdańsk prezentuje wizję rozwoju komunikacji miejskiej do 2042 r.


Tramwaj przez ul. Kołobrzeską? Czytelnik proponuje, miasto nie mówi "nie"



Miejsca

Opinie (363) 3 zablokowane

  • (6)

    Komedyja i to ma być promocja transportu publicznego.Plus horrendalnie drogie bilety.Nie dziwię się że ludzie mimo korków wybierają auto.

    • 111 13

    • wybierają auto m.in dlatego, że włodarze miasta boją się wprowadzić restrykcyjną politykę parkingową (5)

      nie obciążają kierowców/użytkowników samochodów pełnymi kosztami, które powodują wtedy, gdy decydują się na przyjazd do pracy prywatnym samochodem: opłaty za parkowanie są za niskie. Oczywiście takiej polityce musi towarzyszyć wymiana taboru SKM, zwiększenie częstotliwości połączeń a także poprawa komfortu ruchu pieszych w pobliżu stacji SKM.

      • 9 20

      • (2)

        Bełkot rodem z wytycznych politycznych rowerowego aktywisty.

        • 18 6

        • Przyspawani do foteli jednak mają klapki na oczach :D

          Gość ani słowa nie napisał o rowerach.

          • 5 14

        • jednak jakieś ślady refleksji zdarzają się nawet u cyklofoba

          • 1 0

      • Transport z tarasu górnego do Centrum

        Co zrobiono przez 30 lat z komunikacją z tarasu górnego do centrum,Gdynia znacznie mniejsza na 3 wyloty dwupasmowe na obwodnicę, a Gdańsk??

        • 0 0

      • bełkoczesz, opłaty wcale nie są za niskie

        dowodem na to jest choćby fakt że prywatne podmioty, np. zarządca galerii forum udostępnia miesięczny karnet na swoim parkingu za okrągłą stówkę

        • 1 0

  • Brawo Gdańsk (3)

    Jesteście najlepsi! A tak serio- żenada

    • 76 12

    • Odpowiedź miasta

      Na potrzeby mieszkańców oraz ekologiczne wymagania współczesności

      • 20 2

    • Nie ma to jak roszczeniowa postawa wobec wszystkich (1)

      • 5 6

      • Tam pracuje kilka tysiecy ludzi i nie wszystkim pasuje SKM

        Ci ludzie zarabiają, płacą podatki i kupuja bilety, przecież nikt nie mówi, że to ma być za darmo.
        Jaki jest czas dotarcia z Osowej do OBC lub Alchemii?
        Autobusem toczysz się w korku, a potem przesiadka na tramwaj z którego jest czterysta metrów? To każdy woli autem, bo rowerem dzieci nie zawieziesz.
        Jak dobrze policzyć to w tej okolicy pracuje i uczy się więcej ludzi niż kiedyś w Stoczni Gd.
        I nie można zrobić autobusu...

        • 11 1

  • To niech pętla zostanie w Oliwie (20)

    ale przedostatni przystanek niech będzie na przymorzu z nawrotką. Autobus przejedzie od pętli na Kołobrzeską i wróci do Oliwy, to pewnie 2-3km, a ile ludzi dodatkowo skorzysta (nie tylko z biurowców, całe Małe Przymorze przecież).

    • 309 18

    • Za trudne, nie da się. (1)

      urzędnicy się pogubią

      • 62 5

      • Latwiej i taniej byloby zlikwidowac wiekszosc tego ZTMu. Zostawic tylko tramwaje a na miejscu zaoszczedzonym na buspasach i petlach autobusowych porobic parkingi i drogi rowerowe. Kto potrzebuje to sobie dojedzie samochodem, taxi, carsharingiem albo rowerem.

        • 15 21

    • Jest przystanek przy Olivii (3)

      I zwrotka na skrzyżowaniu przy McDonald ale to pewnie zbyt skomplikowane dla ztm

      • 44 7

      • (2)

        Czyli autobus wyjeżdżając z pętli musiałby przeciąć natychmiast 4 pasy, albo prawie natychmiast 4 pasy by zawrócić na skrzyżowaniu, a potem musiałby zawrócić jeszcze na Skrzyżowaniu Grunwaldzkiej-Rybińskiego.

        • 5 5

        • (1)

          To może skręcić w prawo w Wita Stwosza.

          • 3 0

          • I co dalej? To są stare wąskie uliczki.

            • 1 1

    • No i rozwiązałeś problem. (6)

      Oj, nie będą Cię urzędnicy lubić...

      • 23 3

      • Ale jakI problem??? (5)

        Ludzie, igarnijcie się! Dorosły człowiek w wieku średnim powinien poruszać się pieszo ze średnią prędkością 6km/h. Oznacza to, że dystans 1 km powinien pokonać w 10 minut, a 400 m - w 4 minuty!
        Za leniwe litery macie i szukacie sztucznych problemów. A na marszach przeciw albo za potraficie dymać na piechotę po parę kilometrów i nie słychać, żeby komuś było za daleko.

        • 13 25

        • To po co zrobiono przystanek? (1)

          jw.

          • 6 4

          • o który konkretnie pytasz?

            • 1 1

        • Przy twoim toku rozumowania to w całym Gdańsku mogłoby być tak z 10 przystanków. Więcej nie trzeba, dojdziemy se piechotą.

          • 19 3

        • (1)

          400 metrów w 10 minut w Gdańsku? Na krzywych płytach, przejściach dostosowanych pod auta i z mijankami z kierowcami prującymi po chodnikach? Gdańsk to nie Europa.

          • 7 8

          • Widać, że nigdy nie szedłeś tamtędy pieszo.

            • 1 0

    • rowerami rowerami. jak nie masz swojego, to wsiadaj na mevo (3)

      ma byc ekologicznie. zostawic auta, nie korzystac z busów. tylko rowery

      • 3 11

      • Bredzisz chłopie (1)

        Greta mówi, że 50 rowerzystów jadących pod górę zostawia większy ślad węglowy niż autobus na 50 osób
        Ale ale, gdzie jest Greta, bo cicho i niej?
        Poszła skończyć szkołę? Kask?a zarobiona i są środki na dalszą edukację

        • 11 5

        • pewnie Greta kupiła pierwsze auto i zobaczyła, jak to jest prowadzić pojazd ;)

          • 7 3

      • zadziałałoBY, gdyby bilet na autobus załatwiał przejazd memo,
        albo jak by mevo miało darmoczas, jak Veturilo

        ale to musi być osobna opłata, więc cmoknijcie się biurwy w żecę,
        fura górą

        dezintegracja komunikacji publicznej gnoi nasze furocentryczne,
        zatkane miasto

        • 2 0

    • Co? Autobus nie podwiezie mnie pod same drzwi? Skandal! (1)

      • 3 8

      • racja powinien zawiezć pod samo biurko i odpalić kompa na stanowisku "pracy"

        • 2 3

    • Jakie wszystko dla was proste.

      A zastanawialiście się jak by to miało wyglądać? Gdzie niby autobusy miały by zawracać jadąc od Przymorza do Oliwy? Rozwiązaniem są raczej krótkie autobusy które by kursowały od pętli w Oliwie (nie wjeżdżając w Kaprów) tylko bezpośrednio z Grunwaldzkiej (tam gdzie teraz oczekują) zatrzymywały się w zatoczce pod Halą Oliwią a następnie jechały Barzyńskiego z przystankiem pod UG i Polankami w stronę Osowej. Tylko, że taka trasa jest raczej możliwa tylko dla krótkich autobusów. Swoją drogą śmieszą mnie te teksty bo do przejścia jest 400-1000m. Kilka lat temu śmialiśmy się, że Amerykanie są grubi a widzę, że bardzo chcecie wziąć udział w tej kategorii.

      • 3 5

  • (3)

    Może jeszcze by chcieli żeby autobus zawiózł ich po schodach

    • 24 80

    • Tak by właśnie chcieli

      • 7 3

    • Autobusy do biurowców (1)

      To niech inwestor biurowców zapłaci za naprawę drogi i dofinansuje ZTM a tak naprawdę to te biurowce powinny być wybudowane na obrzeżach Gdańska a nie w centrum urząd miasta do wymiany magia deweloperska działa

      • 6 5

      • Jasne niech budują za obwodnicą. Miasto się rozleje a i tak trzeba będzie zapewnić transport

        • 2 2

  • To nie dziwi. (12)

    Niestety - logika tworzenia połączeń w ZTM jest trudna do zrozumienia. Pewnie większość z Was nie pamięta, ale za tzw. komuny, transport publiczny przede wszystkim organizowano tak, żeby możliwe było dowiezienie pracowników do "zakładów pracy". Dziś zamiast stoczni mamy zagłębia biurowców i to tam jest największe zapotrzebowanie na transport zbiorowy. Pętla przy Kołobrzeskiej idealnie nadaje się jako miejsce dowozu pracowników okolicznych biur.

    • 132 6

    • (1)

      Lubię oglądać zażenowane miny jak takie młode dynamiczne siksy z korpo z przymusu wsiadają do autobusu, bo nie mają pachołka/simpa co księżniczki będzie woził do pracy;)

      • 19 11

      • pewnie chciałeś być takim pachołkiem

        ale żadna nie chciała

        • 7 1

    • (2)

      Pętla przy Kołobrzeskiej nie rozwiązuje problemu bo biurowe są też dalej (aż do Abrahama). Autobusy powinny jeździć Grunwaldzką aż do dworca we Wrzeszczu. Wtedy obsługiwałyby wszystkie biurowe a chętnych do jeżdżenia byłoby więcej.

      • 12 1

      • (1)

        Przecież jeżdżą autobusy aż do Wrzeszcza.

        • 2 0

        • szkoda tylko, że to linie krajoznawcze przez Suchanino.

          • 11 2

    • tu nie ma logiki

      i wiele decyzji o tym świadczy najlepiej

      • 10 1

    • I by jezdzilo 5 osob. Tak sie koncza wszelkie zmiany tras bo ludzie chcieli

      • 3 6

    • A ja nie widzę powodu by płacić 5zł za 3 przystanki.

      Dlatego wszyscy powinniśmy przestać płacić. Weźmiemy ich głodem.

      • 11 1

    • zarówno OBC jak i Alchemia znajdują się w odległości 10 minut spaceru pieszego od stacji Gdańsk Przymorze (3)

      Przydałoby się zbudowanie komfortowego dojścia pieszego do południowego krańca peronów stacji PKP i SKM Gdańsk Oliwa. Na tym powinna się skupić uwaga osób decydujących o poprawie dostępu pracowników OBC do miejsc pracy.

      • 6 0

      • Jakie 10 min jak Alchemia jest przy samej stacji i dobudowano tam tunel

        • 4 0

      • 10 min od stacji Gdańsk Przymorze? Bez przesady (1)

        10 min to ja idę pieszo do Alchemii z pętli w Oliwie.

        • 4 1

        • 1100m

          Długie nogi. I raczej ma to mały związek z chodem...
          Jeśli już, to sportowym...

          • 2 0

  • (1)

    nikt nie jeździ autobusem, to nie ma potrzeby...

    • 8 34

    • Jak nie ma mostu na rzece to nikt z niego nie korzysta. Jak most powstanie to znajdą się użytkownicy.

      • 0 0

  • (17)

    Przede wszystkim takie kompleksy molochów powinny powstawać przy obwodnicy, nie w mieście. Dobrze chociaż w tym wszystkim , że rynek biurowy okrzepnął, inaczej zburzono by oliwę pod kolejne klocki, nie mówiąc o rozjeżdżanie trawników i zastawianiu parkingów sąsiednich wspólnot mieszkaniowych...

    • 51 33

    • Gdyby w tym mieście dobrze funkcjonowała komunikacja miejsca to bym z niej korzystała (6)

      ale niestety tak nie jest
      są dzielnice w Gdańsku tak źle skomunikowane że ludzie wolą stać godzinę w korkach ale jechać autem niż 4 razy się przesiadać

      • 22 3

      • Podaj przykład takiej trasy? (5)

        Jeszcze nie jechałem nigdzie tak, żebym się musiał przesiadać więcej niż raz, a mieszkam na Południu.

        • 4 10

        • jak dojedziesz na Osową ?

          zaraz napiszesz że to tylko 2 przesiadki

          • 2 1

        • Dajesz (1)

          Osowa - Firoga. Ujścisko - Witomino.

          • 1 2

          • Pamietaj o pkm

            • 1 0

        • (1)

          gdańsk karczemki- gdynia wzgórze maksymilana

          • 5 0

          • Tylko 4 razy wystarczy? To i tak calkiem niezle.

            • 3 1

    • typowa wypowiedź człowieka z wyobraźnią ograniczoną przez szerokość szyby samochodu (2)

      Poznaj pojęcie Transit Oriented Development i poczytaj coś o jakości życia w miastach amerykańskich, podporządkowanych samochodom. Tam już od wielu lat wiedzą, że miejsca pracy powinny być tworzone w zasięgu pieszego spaceru od stacji lokalnej kolei a nie na peryferiach. Samochód naprawdę nie jest jedynym a w dobrze zarządzanym mieście nie powinien być głównym sposobem docierania do pracy. SKM powinna po wymianie taboru funkcjonować w rytmie 5 minutowym lub nawet gęstszym.

      • 14 8

      • "w dobrze zarządzanym mieście" (1)

        Nakazami i ideologią?
        To już przerabialiśmy. Amerykanie też (choć w zupełnie innym kontekście) i raczej jest niewiele przykładów, gdzie dali radę to zmienić.
        Miasto musi być dobrze zarządzane, a przede wszystkim, musi mieć środki na komunikację zbiorową.
        A tego nie mamy, również z tego powodu, że "notable" uwielbiają się fotografować na tle kosztownych nowinek, które im się wciska pod zaspokojenie ego "nowoczesnością".
        A faktycznie, to "beta testerzy" na nasz koszt...

        • 5 0

        • co amerykanie zmienili? Rozbuchali miasta wszerz, wszędzie jest daleko i nigdzie na pieszo nie dojdziesz.

          • 1 1

    • (4)

      Taaa, przy obwodnicy. Zarąbista komunikacja publiczna jest przy obwodnicy...
      Zresztą co jak nie biurowce mają być w mieście? Przemysł?

      • 13 4

      • (3)

        Mieszkania, usługi, kultura i sztuka, rozrywka. To ma być w mieście.

        • 5 3

        • (1)

          a biura to gdzie? na wsi?

          • 2 1

          • A komu te biura potrzebne? Tam i tak nic nie robia..

            • 1 5

        • A do pracy to podroz na pol dnia?

          • 2 0

    • Gdyby powstaly przy obwodnicy to jeszcze wiecej ludzi jezdziloby do nich samochodami. Na razie mam wrazenie, ze jednak wiekszosc dojezdza zbiorkomem albo rowerem. Bardzo wielu ludzi dociera na pieszo. Przy obwodnicy moznaby liczyc tylko na autobusy, z ktorymi jak widac jest wielki problem "bo sie nie da".

      • 6 0

    • czyli miasto ma się rozlewać?

      • 1 0

  • (9)

    To wynik ciągłych dotacji i nieustannego ratowania tej firmy przez upadkiem za publiczne pieniądze.

    Należy natychmiast zaprzestać wszelkiej pomocy i dotacji z publicznych pieniędzy.

    Jeśli nie ustalą sensownych dopasowanych do klientów to zwyczajnie zbankrutują i klientów przejmie inna firma.

    Bo za publiczne pieniądze ani nie świadczą usług właściwie ani nie pozwalają się rozwinąć konkurencji która działała by bez dotacji.

    • 18 21

    • która działała by bez dotacji. (6)

      jak długo, rok? bilet bez dotacji ile by kosztował, dychę? To lepiej byłoby wziąć ubera

      • 4 1

      • Ale dziś też płacisz dychę - czwórkę w bilecie i szóstkę w podatku. A jeśli nie korzystasz z komunikacji, to masz promocję - płacisz tylko tę szóstkę w podatku, dokładając się do biletu kogoś innego.

        • 3 1

      • (2)

        Na południe, w kierunku Pruszcza, Tczewa jeżdżą prywatne.
        Bilety mają tańsze (więc jadąc na Orunię albo do Pruszcza bardziej opłaca się prywatnym) a mimo to firmy przynoszą zysk.

        Ale widać wyraźną różnicę jeśli chodzi o podejście do klienta. Autobusy jeżdżą z reguły w 90% wypełnione (ani nie puste ani nie przepełnione), za przejazd płaci się normalnie u kierowcy - zwyczajnie gotówką za 1 przejazd - pieniądze nie muszą być odliczone i nie trzeba wykopywać od razu 3 przejazdów. Wygodne siedzenia, klimatyzacja. Większa jest też pojemność tych autobusów w porównaniu do zkmowych. Punktualność też jest zdecydowanie lepsza, a czas przejazdu krótszy bo nie ma bezsensownych przystanków co 100m.

        • 7 1

        • sądzisz, że każdemu wolno jeździć?!

          Te szwagrexy mają zlecenia od gmin i... dotację...
          I w małej skali są sprawniejsze i tańsze, bo "śwagry" maja niższe koszty i apetyty...

          • 4 1

        • Niezła bajeczka

          Widać nie korzystasz z tych krzako-busów.

          • 0 0

      • (1)

        Każdy powinien zapłacić za siebie. Jak mowa o składkach emerytalnych i zdrowotnych to młodzi się burzą ale bilety tramwajowe i autobusowe to chcieliby za darmo.

        • 2 2

        • Młodzi mają zniżki, seniorzy jeżdżą za darmo a finansuję to ja- osoba w średnim wieku.

          • 2 0

    • Konkurencją są prywatne samochody i jak widać pomimo szykan za strony miasta -właściciela autobusów, ta sfera się rozrasta.

      • 0 2

    • Ok, zaprzestać dotacji do dróg. Prywatne firmy przejmą biznes.

      • 0 0

  • Liczy się kasa prosto do kieszeni (5)

    I w tym miejscu stanęliśmy gdy mieszkańcy coś chcą to nigdy tego nie dostaną bo nie są developerami ci mają na skinięcie palca .
    Mieszkańcy Chwaszczyna od lat proszą o dodatkowy autobus który by kursował z Kaczych Buków do ronda w Chwaszczynie i spowrotem do Kaczych Buków bo się czują
    jakby mieszkali na ubogiej wsi i tak ze wszystkim u nas .

    • 35 5

    • (1)

      No przecież mieszkają na wsi to o co chodzi? Niech się cieszą że mają komunikację miejską zamiast PKS

      • 13 3

      • No przecież jest 171.

        • 3 2

    • Rozumiem że kiedy Ci wszyscy ludzie postanowili się przeprowadzić do Chwaszczyna to jeździło tam 15 różnych autobusów i ogólnie na każdej krzyżówce był węzeł przesiadkowy. Trochę to przypomina miastowych, którym po przeprowadzce przeszkadza zapach nawozu, szczekające psy, a ten kogut co pieje z rana to już w ogóle zwariował i tylko na rosół się nadaje

      • 3 1

    • Kolego, nie ten temat

      Tu jest mowa o dojeździe do kompleksu biurowego, gdzie pracuje tyle ludzi co w całym Chwaszczynie. I ono znajduje się w centrum miasta, a problem dojazdu jest z innej dzielnicy tego samego miasta.

      • 4 0

    • Centrum trojmiasta

      Autobus 143 z ulicy Btwy pod Płowcami na wysokości Hestii pierwszy odjeżdza o 5.25 Jak dojechać do Banina do pracy na 06.00 rano sobota niedziela pierwszy 143 w kierunku Oliwy 06.17 tylko w godzinach szczytu jedyny autobus jezdzi co 20 min. co 40 min poza sobota niedziela i swięta co 1.10 do 1.40 a czasami trrzeba pracowac co dziennie

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane