- 1 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (41 opinii)
- 2 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (134 opinie)
- 3 Kto się przypiął do mojego roweru? (168 opinii)
- 4 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (152 opinie)
- 5 Radna Lewicy dołącza do klubu Dulkiewicz (183 opinie)
- 6 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (546 opinii)
Autobusy z Osowej nie dojadą do biurowców w Oliwie. ZTM nie widzi potrzeby
Mieszkańcy Osowej zmierzający do pracy w oliwskim zagłębiu biurowym nadal pozostaną bez bezpośredniego połączenia autobusowego. Przedłużenie linii autobusowych 169 oraz 179 kończących obecnie bieg na pętli w Oliwie do pętli Przymorze SKM jest - w ocenie urzędników - niemożliwe organizacyjnie oraz niezasadne z powodu nikłego zapotrzebowania.
Stąd, aby dotrzeć do najbliższych biurowców, trzeba przesiadać się do tramwaju na trzy-pięć przystanków.
Wybór tramwaju jednak tylko częściowo zbliża pasażerów do celu podróży. Biurowce są bowiem zlokalizowane wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Oliwie oraz w rejonie ul. Arkońskiej na Przymorzu Małym. Tymczasem przystanki tramwajowe na ul. Wita Stwosza oddalone są od nich o ok. 400-1000 metrów.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
Czytelnicy proponują: przedłużmy linie do pętli na Przymorzu
Nie jest to dystans na poziomie maratonów sportowych, ale podstawą atrakcyjnej komunikacji miejskiej - konkurencyjnej względem auta - jest stworzenie oferty pozwalającej na możliwie szybkie i wygodne dotarcie z domu do miejsca docelowego.
Rozwiązanie tego problemu wydaje się z pozoru proste - nasi czytelnicy proponują wydłużyć wszystkie linie autobusowe do nieużywanej od kilku lat pętli autobusowej Przymorze SKM, zlokalizowanej tuż przy torach kolejowych i skrzyżowaniu ul. Kołobrzeskiej ze Słupską.
Mieszkańcy Osowej zyskaliby wówczas wygodne połączenia niemal pod same drzwi biurowców, a przy okazji powstałoby dogodniejsze miejsce przesiadkowe na pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej niż przy pętli tramwajowej, gdzie do dworca trzeba pokonać jeszcze ok. 350 metrów wąskimi i zniszczonymi chodnikami.
Czytaj też:
Droższe bilety na komunikację miejską w Trójmieście
- Przedłużenie linii 169 byłoby dużym udogodnieniem zarówno dla pracowników biurowców, ale również studentów. W kwietniu 2021 r. na internetowym wideoczacie padła informacja, że wszystko leży w gestii Zarządu Transportu Miejskiego, który musi wystąpić o korektę wjazdu na pętlę - zwraca uwagę nasza czytelniczka, pani Dominika.
- Wydłużenie trasy linii z Osowej to przecież niewielka zmiana pod względem długości trasy, a zyskają na niej wszyscy - pracownicy w Oliwie, jak i osoby przesiadające się w dalszą podróż pociągiem SKM - dodaje pan Aleksander, czytelnik Trojmiasto.pl.
Czytaj też:
Jeszcze więcej biurowców w Oliwie. Nowy plan sprzyja deweloperom
Urzędnicy: zaledwie 3 proc. pasażerów potrzebuje takiej zmiany
Te argumenty nie przekonują urzędników Zarządu Transportu Miejskiego, zaś decyzję o braku zmian uzasadniają badaniami ruchu.
- Z badań wykorzystania komunikacji miejskiej z Osowej do zaplecza biurowego w Oliwie (np. autobusami linii 169) wynika, że jedynie niecałe 3 proc. pasażerów skorzystałoby z tej opcji. W dodatku były to badania prowadzone przed pandemią, kiedy praca zdalna nie była tak popularna jak obecnie - argumentuje Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM Gdańsk.
Ponadto zdaniem ZTM przeszkodą jest brak zaplecza socjalnego dla kierowców na pętli Przymorze SKM, co w przypadku linii 169 i 179, na przedłużeniu których najbardziej zależy mieszkańcom, oznacza brak takich pomieszczeń na obu krańcach tras.
Czytaj też:
Nieużywana wiata przystankowa stoi na pętli Przymorze SKM od ponad 1,5 roku
Niezbędna ponowna przebudowa pętli autobusowej
Kolejną przeszkodą jest kształt pętli, którego nie zmieniono podczas remontu kilka lat temu. Jej obecny układ jest dostosowany do przyjmowania autobusów od strony Przymorza, tak jakby urzędnicy przez pół wieku nie dostrzegli zmian na Górnym Tarasie.
W efekcie wjazd na pętlę od strony al. Grunwaldzkiej wymaga zawracania na odległym skrzyżowaniu Kołobrzeska - Chłopska. Aby skrócić tę trasę, niezbędne jest poszerzenie przestrzeni dla autobusów na skrzyżowaniu z ul. Słupską lub odwrócenie ruchu i przebudowa obecnego wjazdu na pętlę na wyjazd w stronę al. Grunwaldzkiej.
- Jeżeli będzie taka rekomendacja ze strony ZTM, to na pewno uruchomimy działania inwestycyjne, zaczynając od prac koncepcyjnych i projektowych - deklarował w kwietniu ubiegłego roku na wspomnianym wideoczacie z mieszkańcami Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. inwestycji.
Inne priorytety inwestycyjne miasta w najbliższych latach
Zarówno wówczas, jak i obecnie takiego wniosku ze strony ZTM nie ma. Zastępca prezydenta wskazał natomiast w zeszłym roku jako priorytety budowę ul. Nowej Abrahama lub ewentualne przebudowę ul. Kołobrzeskiej, czyli zadania wymagające znacznie większych nakładów finansowych z szansą na realizację najwcześniej za kilka-kilkanaście lat.
Czytaj też:
Gdańsk prezentuje wizję rozwoju komunikacji miejskiej do 2042 r.
Tramwaj przez ul. Kołobrzeską? Czytelnik proponuje, miasto nie mówi "nie"
Miejsca
Opinie (363) 3 zablokowane
-
2022-02-15 23:02
ztm
gdzie mają socjal kierowcy na Jana z Kolna ?gdzie mają socjal kierowcy 200 205 207 którzy kończą pod krewetką a zaczynają sprzed dworca pkp
- 0 0
-
2022-02-16 03:06
Nie ma mnie w tych 3%, bo obecnie nie jeżdżę ZTM
A jeździłbym, bo nie musiałbym parkować na partyzanta gdzieś na Tetmajera i wkurzać przy tym mieszkańców
- 0 0
-
2022-02-16 07:07
Logika
Podobnie jak w Oliwie jest z połączeniem pociagow miejscowych z Ustki do Słupska gdzie aby dojść na peron nr 3 Słupskiej stacji pkp z którego tutejszy pociag odjeżdża do Ustki trzeba pokonac pieszo z walizami dodatkowo odcinek 250metrow od miejsca wejscia na dworzec pkp Slupsk. Takiego d**ilizmu chyba nie ma nigdzie w cywilizowanym kraju UE
- 0 0
-
2022-02-17 20:13
Zrobić połączenie autobusowe Zaspa - Osowa
Osowa to najbardziej poszkodowana dzielnica jeśli chodzi o komunikację. Władze miasta nie robią nic aby starszym ludziom ułatwić skomunikowanie ze szpitalem na Zaspie!!!! Skandal!!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.