- 1 Setki wniosków o wycinkę drzew (85 opinii)
- 2 Ulica z Mostem Miłości do remontu. Będą odwierty w nawierzchni (48 opinii)
- 3 Chciał zabić psa. Przejechał po nim autem (330 opinii)
- 4 Rozbiórka na terenie kupionym za 130 mln zł (255 opinii)
- 5 Co z krzyżami w trójmiejskich urzędach? (1131 opinii)
- 6 Zwężą ul. Morską. 9 miesięcy prac (134 opinie)
Autobusy z Osowej nie dojadą do biurowców w Oliwie. ZTM nie widzi potrzeby
Mieszkańcy Osowej zmierzający do pracy w oliwskim zagłębiu biurowym nadal pozostaną bez bezpośredniego połączenia autobusowego. Przedłużenie linii autobusowych 169 oraz 179 kończących obecnie bieg na pętli w Oliwie do pętli Przymorze SKM jest - w ocenie urzędników - niemożliwe organizacyjnie oraz niezasadne z powodu nikłego zapotrzebowania.
Stąd, aby dotrzeć do najbliższych biurowców, trzeba przesiadać się do tramwaju na trzy-pięć przystanków.
Wybór tramwaju jednak tylko częściowo zbliża pasażerów do celu podróży. Biurowce są bowiem zlokalizowane wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Oliwie oraz w rejonie ul. Arkońskiej na Przymorzu Małym. Tymczasem przystanki tramwajowe na ul. Wita Stwosza oddalone są od nich o ok. 400-1000 metrów.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
Czytelnicy proponują: przedłużmy linie do pętli na Przymorzu
Nie jest to dystans na poziomie maratonów sportowych, ale podstawą atrakcyjnej komunikacji miejskiej - konkurencyjnej względem auta - jest stworzenie oferty pozwalającej na możliwie szybkie i wygodne dotarcie z domu do miejsca docelowego.
Rozwiązanie tego problemu wydaje się z pozoru proste - nasi czytelnicy proponują wydłużyć wszystkie linie autobusowe do nieużywanej od kilku lat pętli autobusowej Przymorze SKM, zlokalizowanej tuż przy torach kolejowych i skrzyżowaniu ul. Kołobrzeskiej ze Słupską.
Mieszkańcy Osowej zyskaliby wówczas wygodne połączenia niemal pod same drzwi biurowców, a przy okazji powstałoby dogodniejsze miejsce przesiadkowe na pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej niż przy pętli tramwajowej, gdzie do dworca trzeba pokonać jeszcze ok. 350 metrów wąskimi i zniszczonymi chodnikami.
Czytaj też:
Droższe bilety na komunikację miejską w Trójmieście
- Przedłużenie linii 169 byłoby dużym udogodnieniem zarówno dla pracowników biurowców, ale również studentów. W kwietniu 2021 r. na internetowym wideoczacie padła informacja, że wszystko leży w gestii Zarządu Transportu Miejskiego, który musi wystąpić o korektę wjazdu na pętlę - zwraca uwagę nasza czytelniczka, pani Dominika.
- Wydłużenie trasy linii z Osowej to przecież niewielka zmiana pod względem długości trasy, a zyskają na niej wszyscy - pracownicy w Oliwie, jak i osoby przesiadające się w dalszą podróż pociągiem SKM - dodaje pan Aleksander, czytelnik Trojmiasto.pl.
Czytaj też:
Jeszcze więcej biurowców w Oliwie. Nowy plan sprzyja deweloperom
Urzędnicy: zaledwie 3 proc. pasażerów potrzebuje takiej zmiany
Te argumenty nie przekonują urzędników Zarządu Transportu Miejskiego, zaś decyzję o braku zmian uzasadniają badaniami ruchu.
- Z badań wykorzystania komunikacji miejskiej z Osowej do zaplecza biurowego w Oliwie (np. autobusami linii 169) wynika, że jedynie niecałe 3 proc. pasażerów skorzystałoby z tej opcji. W dodatku były to badania prowadzone przed pandemią, kiedy praca zdalna nie była tak popularna jak obecnie - argumentuje Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM Gdańsk.
Ponadto zdaniem ZTM przeszkodą jest brak zaplecza socjalnego dla kierowców na pętli Przymorze SKM, co w przypadku linii 169 i 179, na przedłużeniu których najbardziej zależy mieszkańcom, oznacza brak takich pomieszczeń na obu krańcach tras.
Czytaj też:
Nieużywana wiata przystankowa stoi na pętli Przymorze SKM od ponad 1,5 roku
Niezbędna ponowna przebudowa pętli autobusowej
Kolejną przeszkodą jest kształt pętli, którego nie zmieniono podczas remontu kilka lat temu. Jej obecny układ jest dostosowany do przyjmowania autobusów od strony Przymorza, tak jakby urzędnicy przez pół wieku nie dostrzegli zmian na Górnym Tarasie.
W efekcie wjazd na pętlę od strony al. Grunwaldzkiej wymaga zawracania na odległym skrzyżowaniu Kołobrzeska - Chłopska. Aby skrócić tę trasę, niezbędne jest poszerzenie przestrzeni dla autobusów na skrzyżowaniu z ul. Słupską lub odwrócenie ruchu i przebudowa obecnego wjazdu na pętlę na wyjazd w stronę al. Grunwaldzkiej.
- Jeżeli będzie taka rekomendacja ze strony ZTM, to na pewno uruchomimy działania inwestycyjne, zaczynając od prac koncepcyjnych i projektowych - deklarował w kwietniu ubiegłego roku na wspomnianym wideoczacie z mieszkańcami Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. inwestycji.
Inne priorytety inwestycyjne miasta w najbliższych latach
Zarówno wówczas, jak i obecnie takiego wniosku ze strony ZTM nie ma. Zastępca prezydenta wskazał natomiast w zeszłym roku jako priorytety budowę ul. Nowej Abrahama lub ewentualne przebudowę ul. Kołobrzeskiej, czyli zadania wymagające znacznie większych nakładów finansowych z szansą na realizację najwcześniej za kilka-kilkanaście lat.
Czytaj też:
Gdańsk prezentuje wizję rozwoju komunikacji miejskiej do 2042 r.
Tramwaj przez ul. Kołobrzeską? Czytelnik proponuje, miasto nie mówi "nie"
Miejsca
Opinie (363) 3 zablokowane
-
2022-02-14 21:12
Oni myślą
Że z Osowy do roboty zjeżdżają sami sprzedawcy w biedronkach czy Lidlach a nie do biur. Bo ci do pracują w korporacji to mają mieszkania w okolicach starego miasta w nowych blokach po 20tys za m w kredycie do końca życia.
- 2 3
-
2022-02-14 21:19
Deweloper
Zaraz na tej pętli coś wyrośnie z betonu
- 2 0
-
2022-02-14 21:29
a ta komunikacja publiczna?
dla kogo ma być?
jak za komuny jest reglamentowana?
klub milosników za przyzwoleniem wciaz karty rozdawającego ,robi co chce :((
Ale czas upływa i bedzie pewnie nowa ryba:)
Bo ta słabo plywa :))
Atutem było,ze tramwajem kierowała,ale okazało się ,że ze wzrokiem problemy miała.- 0 2
-
2022-02-14 21:47
Nikt z zarządu miasta
tam nie wysiada - więc przystanku nie będzie. Może wybory coś zmienią...
- 3 1
-
2022-02-14 22:04
Ruszą tyłki i przejdą się na piechotę to tylko lepiej im zrobi.
Grunwaldzką jak się przejdą to tyle vzasu im zajmie jakby jechali autobusem czekając na niego lub jechali tramwajem wraz z dojściem.
- 1 0
-
2022-02-14 22:06
Zakaz jazdy prywatnym środkiem lokomocji dla wszystkich urzędników z UM, ZTM itp. w mieście.
Dodatkowo wszystkie kwestie służbowe powinni wykonywać miejskimi środkami lokomocji.
Wtedy dopiero zobaczyliby jak głupio zarządzają naszym mieniem.
Pozdr.- 4 1
-
2022-02-14 22:12
A po co?
Przyjezdni powinni zdrowo się poruszać po mieście piechotką lub rowerkami tak jak u siebie wcześniej ;)
- 0 0
-
2022-02-14 22:36
Kowale do tego zagłębia
też nie mają komunikacji - w korkach przejazd z godziny wydłuża się do 1:40
- 3 0
-
2022-02-14 22:54
ZTM dba tylko o swoją wygodę, (1)
a pracownicy gdańskiego Mordoru dojeżdżają do pracy samochodami, bo komunikacja miejska "zachęcająca" do półkilometrowego joggingu przed pracą i po niej jest mało atrakcyjnym rozwiązaniem. Spaliny rządzą!
- 2 0
-
2022-02-15 08:52
Czyli 10 minut spaceru przed i po pracy przekracza możliwości młodych i dynamicznych korpo-czelendżerów?
- 0 0
-
2022-02-14 23:41
Deweloper czy inny inwestor
Może sobie, wedle życzenia, zrobić skrzyżowanie ze światłami, z którego prawie nikt nie korzysta (chyba ze do zawracania na grunwaldzkiej z kierunku na Sopot z powrotem do centrum), a ZTM nie widzi potrzeby czy tez uzasadnienia, aby wybudować zaplecze socjalne na tej pętli czy też zasugerować taką przebudowę, która umożliwiła by autobusom zajechanie na pętlę również od strony oliwy
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.