• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą buspasy na Trasie Kwiatkowskiego

Michał Sielski
8 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Na najstarszym fragmencie Trasy Kwiatkowskiego pojawią się nowe pasy dla autobusów oraz droga rowerowa i chodnik. Na najstarszym fragmencie Trasy Kwiatkowskiego pojawią się nowe pasy dla autobusów oraz droga rowerowa i chodnik.

Gdynia ogłosiła przetarg na poszerzenie Trasy Kwiatkowskiego od płk. DąbkaMapka do UnrugaMapka. Dzięki temu znamy szczegóły inwestycji, którą zapowiadaliśmy przed miesiącem. Zwycięzca będzie miał rok na wykonanie prac.



W dokumentacji przetargowej jest m.in. projekt organizacji ruchu, jaki ma zapewnić wykonawca. Zakłada on buspasy zarówno w górę, jak i w dół Trasy Kwiatkowskiego. Dodany będzie też przystanek na wysokości bloku nr 102Mapka, o który wnioskowali mieszkańcy.

- Prace projektowe pozwoliły przygotować rozwiązanie, które sprosta dynamicznemu rozwojowi aglomeracji miejskiej w tym kierunku. Inwestycje zrealizujemy kompleksowo wraz z całościową przebudową infrastruktury podziemnej, w tym kanalizacji deszczowej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Zależało nam na wsparciu transportu publicznego - w ramach tego na ulicy Kwiatkowskiego pojawią się buspasy - a także na połączeniu kolejnych elementów: zwiększenia jakości transportowej przy jednoczesnym stworzeniu przestrzeni bezpiecznej i przyjaznej dla mieszkańców dzielnic - dodaje.
Ten odcinek Trasy Kwiatkowskiego zostanie rozbudowany. Ten odcinek Trasy Kwiatkowskiego zostanie rozbudowany.

Inwestycja dla wszystkich uczestników ruchu



Dlatego też, oprócz czterech pasów, obok pojawi się 2,5-metrowej szerokości droga rowerowa, wyremontowane zostaną także chodniki po obu stronach trasy, a całości dopełni przebudowane skrzyżowanie z ul. Podgórską oraz oświetlenie LED.

- Rozbudowa ulicy Kwiatkowskiego, wiadukt drogowy w ciągu ulicy Puckiej, stworzenie nowego układu drogowego przy ul. płk. Dąbka - to inwestycje, które zmienią oblicze dzielnic północnych w obszarze komunikacyjnym i znacząco wpłyną na komfort życia mieszkańców. Połączenie wszystkich zaplanowanych prac pozwoli na osiągnięcie efektów, które będą zauważalne dla wszystkich uczestników ruchu - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Na oferty wykonawców miasto czeka do 10 listopada. Zwycięzca będzie miał maksymalnie rok na wykonanie prac. Przez kolejny rok będzie też odpowiadał za pielęgnację trawników przy drodze.

Miejsca

Opinie (243) 6 zablokowanych

  • A kiedy PKM do Gdyni-Północ?

    • 6 1

  • tylko buspasy i rozwój komunikacji zbiorowej uchroni nas przed korkami, rozjezdzaniem miasta i katastrofa ekologiczna

    • 3 15

  • smiechu warte.

    gdynie nie stac na zatrudnienie w urzedzie fachowcow,a nie ludzi ktorzy nie przewiduja -korkow na jezdni.dzieci z przedszkola sie smieja -ktom wyrazil zgoge przy zjezdzie z estakady n strzalki zolta farba w prawo ,pozniej i tak jest jeden pas.zwlnic tego p.lucyka on nie nadaje sie na to stanowisko.

    • 7 3

  • Chciałbym żeby nie było buspasów (11)

    Jeżdżę zarówno samochodem, jak i autobusami czy rowerem. Jestem zdania, że drogi powinny być tak przebudowywane, aby dostarczać wszystkim użytkownikom nową infrastrukturę. Kierowcy potrzebują nowych, odkorkowanych jezdni. Pasażerowie autobusów też. Rowerzyści potrzebują ścieżek. Według mnie wszelkie poszerzenia dróg powinny dostarczyć nowych pasów, którymi mogliby się poruszać zarówno kierowcy własnych pojazdów, jak też pasażerowie autobusów. Wszystkim w ten sposób poprawi się sytuacja. W opcji tworzenia buspasów poprawia się ona jedynie pasażerom autobusów. Abstrahując, wielu mieszkańców ma trudności w poruszaniu się autobusami. W wielu połączeniach, w szczytowych godzinach, panuje ścisk, duchota, ludzie stoją, mają problem z przewożeniem rzeczy, np. zakupów. Oczywiście dochodzi w tych czasach temat dystansu społecznego i wyłączenia połowy miejsc z użytku.

    • 20 6

    • Przeciez tam nie ma miejsca zeby wszystkim dogodzic (8)

      Wybrano opcje standard dla nowoczesnych miast tj buspasy i rowery.

      W opcji tworzenia buspasów poprawia się ona jedynie pasażerom autobusów. lol xd przeciez masz wybor, szybciej busem, a wolniej i wygodniej autem.

      Bedzie wiecej pasazerow, to wiecej polaczen = ale sam przejaz musi byc duzo szybszy, autobus nie moze stac w korkach razem z samochodami, bo wtedy nie ma zadnych plusow.

      • 8 4

      • Gdynianka (5)

        Chyba jesteś pracownikiem UM , bo wypisujesz takie bzdury , że czytać się tego nie chce. Nowoczesne miasta to przede wszystkim metro. Miasta bez metra nie zmuszą ludzi do jazdy przepełnionymi autobusami.

        • 2 8

        • metro??? parkingu pod Skwerem nie umieją wybudować a pani pisze o metrze??

          dróg nie budują tylko pasy malują, gdzie na wąskiej Kwiatkowskiego bus pasy ??? którędy? dopóki nie będzie generalnego remontu, nowych dróg, objazdów i wiaduktów, to jest to tylko mazanie oczu...kucyk wszak z czymś do wyborów musi wystartować

          • 2 1

        • Gdynia i metro

          tej Pani to już może podziękujemy :)

          • 2 1

        • wlasnie anonim powyzej ma racje. Jak sie nie chce czytac to sie nie rozumie. Co zas do metra - przeciez juz dawno ruszyla budowa z centrum do kosakowa, obecne zaawansowanie to niemal 60%. Oddanie inwestycji juz w maju 2021.

          • 1 0

        • na metro stac milionewe aglomeracje

          a nie 200 tys miasto na prawach powiatu. Budowa jednej nitki metra, ponizej poziomu morza jesczze, pochlonelaby kilkuletnie budzety miasta. Ale to nie sa szczegoly, ktore przyszly ci na mysl?

          • 2 0

        • Racja w 100%.

          • 0 0

      • Być może dwa pasy dla wszystkich wystarczyłyby, żeby nie było korków - wtedy i auta osobowe i autobusy poruszałyby się płynnie.

        • 3 1

      • A kto mowi I w jakim kraju autobusy sa szybsze od transportu zbiorowego?To dlaczego ludzie biora taksowki Na lotnisko,dworzec Pkp.Nowoczesne miasta tworza w nowoczesnych krajach z mysla o wszystkich mieszkancach oraz uwzgledniajac klimat.Czemu sciezki rowerowe od listopada do kwietnia sa puste? Ile powierzchni jest zamroxonej Na pol Roku.

        • 0 0

    • ...i jeszcze zeby wszyscy byli ladni i mlodzi i czasem na roweku a czasem busikiem a w sobote autkiem a i zakupki do siateczki i na hulajnoge....Chłopie; jest ograniczona ilosc przestrzeni do zajecia pod droge. Rzecz w tym, aby ktos, kogo uznaje sie za specjaliste wziął sprawy w swoje rece i przyjrzal sie charakterystyce ruchu w tym rejonie i zaproponowal min szkodzace rozwiazanie a ktos inny to w miare sprawnie wdrozyl - jak w wierszu Wł. Broniewskiego: ..."Towarzyszu, jest robota; i dla kielni i dla młota. Młoty w ruch, para buch!.." Tak swoja droga - bedzie Kongo przez rok tej przebudowy......

      • 2 0

    • a czy ty rozumiesz, że przestrzeń miejska

      to nie kondom i się nie rozciągnie? I to samo można powiedzieć o budżecie miasta.

      • 3 0

  • Tunel

    Wiadukt nad Pucką niewiele zmieni, bo pójdzie nad torami, gdzie rzadko zamykany jest przejazd. Cokolwiek zmieni dopiero tunel pod przejazdem na Chyloni, ale o tym nagle zrobiło się cicho.

    • 8 1

  • O czyli super wiadomość, rozumiem ze kompletnie nic się nie zmieni no poszerza ulice ale namalują bus pasy haha boże jak ja (3)

    Jak ja żałuje ze głosowałem na ta samorządność

    • 11 4

    • zmeini sie, bedzie duzo szybciej i wygodniej autobusem. Wystarczy (2)

      co chcesz wiecej, autostradę do Pucka moze?

      • 4 3

      • Autobus stanie w korku przed buspasem

        .

        • 0 3

      • Jak autobus podjedzie pod Dom o kazdej porze I zawiezie mnie pod drzwi adresu docelowego ,to Bede za autobusami.

        • 0 0

  • Gdynianka (3)

    Jak maja być buspasy a nie poprawienie ruchu samochodów , to nie róbcie tego remontu szkoda pieniędzy Gdynian.

    • 6 7

    • będzie poprawienie ruchu komunikacji miejskiej

      taki jest cel i zostanie osiągnięty

      • 5 0

    • (1)

      nie czytajcie "gdynianki' bo to malkontentka.
      Róbcie, róbcie....

      • 2 0

      • Ona

        Raczej realistka , nie opłacana przez UMG . Buspas dla jednej linii 194 to ponury żart.

        • 0 0

  • Proponuję jeszcze zrobić osobny buspas dla linii 173 jeżdżącej co godzinę (1)

    Nie znam się, ale załóżmy, że w ciągu godziny przejeżdża tamtędy w jedną stronę 8-10 autobusów.
    To nie lepiej zrobić po dwa pasy dla wszystkich uczestników ruchu?
    Znacznie usprawniłoby to przejazd, a i autobus nie stałby w korku...
    Pokrętna logika.

    • 6 5

    • Niech zrobią jeszcze buspasy dla linii które być może powstaną za 30 lat ;)

      • 1 0

  • no wreszcie czekam 30 lat (1)

    jest szansa ze dożyję. Byle zrobili to porządnie, bo ten kawałek skrzyzowania z Płk. Dabka spartolili: wąskie pasy, ostre zakrety, gdzie autobus zeby wyjechac z zatoczki musi siła rzeczy wjechac na chodnik. A gdyby spadł śnieg to wogóle droga się zwęzi i bedzie trudno się minąć.

    • 7 3

    • nic nie spartolili. jest pieknie i nowoczesnie. pasy namalowane szeroko i widocznie. zakrety jak to ...zakrety - na ogoł sa 'ostre'. nikt nie wjezdza na chodnik a...snieg, gdy spadnie to zwezi droge...noc coz - fizyka, mam nadzieje ze wspolczynnik termokurczliwosci drogi w funkcji ilosci opadu sniegu jest w miare niski i gdy w koncu tej zimy spadnie to nie scisnie samochodow. Pozdrawiam Cie - Aga.

      • 0 2

  • zacznijcie działać bo o planach słyszę od lat

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane