• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Czarny piątek" na ulicach Trójmiasta. 4 powody drogowego armagedonu

Patryk Szczerba
3 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (240)

Piątkowy paraliż na Obwodnicy Trójmiasta sprawił, że w korkach stanęło całe Trójmiasto.

Kumulacja prac związanych z Trasą Kaszubską, budową węzła Karwiny oraz remontami ul. 3 Maja i al. Niepodległości w Sopocie sprawiła, że Trójmiasto stanęło w korkach, jakich nie było od wielu miesięcy. Do tego akurat tego dnia uruchomiono buspas na ul. Wielkopolskiej w Gdyni. W efekcie przejazd pomiędzy Gdańskiem i Gdynią zajął niektórym nawet kilka godzin.



Czy można uniknąć takich sytuacji jak w piątek?

Chyba niewielu przypomina sobie podobną sytuację jak w ostatni w piątek. Nasz Raport z Trójmiasta był wypełniony jak nigdy informacjami o zatorach praktycznie w każdym miejscu aglomeracji. Nawigacja samochodowa pokazywała, że nieprzejezdna jest każda główna trasa w Gdyni w okolicy Obwodnicy Trójmiasta. Stała też sama obwodowa, zwłaszcza na wysokości budowanej Trasy Kaszubskiej.

Kto myślał, że uniknie korka, jadąc z Gdyni do Gdańska lub odwrotnie - "przez miasto", ten nadziewał się na zator w Sopocie. Auta praktycznie nie poruszały się al. Zwycięstwa w kierunku Gdańska i to aż od PPNT.

Prawdziwy drogowy armagedon nastąpił po południu, kiedy większość ruszyła z pracy do domów. Niektórym przejazd między Gdańskiem i Gdynią zajął nawet kilka godzin. Autobusy zaliczały spóźnienia sięgające godzinę i więcej.

Wygrali tego dnia ci, którzy jechali SKM. W pewnym momencie ZKM w Gdyni poinformował, że wszyscy posiadacze biletów mogą podróżować pociągami SKM pomiędzy Rumią i Sopotem.

13:36 29 PAźDZIERNIKA 22 (aktualizacjaakt. 16:37)

Karwiny - zamknięty zjazd w lewo (21 opinii)

Gdynia

Karwiny - zamknięty zjazd w lewo (do Centrum) z Nowowiczlińskiej w Chwaszczyńską - brak informacji i znaków na trasie objazdu
Gdynia

Karwiny - zamknięty zjazd w lewo (do Centrum) z Nowowiczlińskiej w Chwaszczyńską - brak informacji i znaków na trasie objazdu


Gigakorek na obwodnicy. Utrudnienia do wtorku, 4 października Gigakorek na obwodnicy. Utrudnienia do wtorku, 4 października

Powodem tych nadzwyczajnych problemów była kulminacja remontów i zmian w ruchu.

Trasa Kaszubska: wykonawca nadrabia stracony czas



Po pierwsze wciąż trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Widać, że wykonawca nadrabia stracony wcześniej czas, by jak najszybciej zakończyć roboty i zapewnić przejezdność. Zamknięcie pasa obwodnicy, by pracować nad nawierzchnią na wiaduktach przy węźle Wielki Kack, to konieczność, ale piątek okazał się fatalnym terminem na ten ruch. Gdyby prace szły zgodnie z terminem, aż takich kłopotów by nie było. Ale nie idą, są opóźnienia, więc takich sytuacji należało się spodziewać. Trwa walka z czasem, by zakończyć prace przed zbliżającą się zimą, która przyniesie obniżenie temperatur.

I choć przejezdność jest zapewniona, to tylko w teorii. W praktyce widać, jak obwodnica powoli wyczerpuje swoje możliwości. Gdy do dyspozycji pozostaje jeden pas, robi się olbrzymi problem, zwłaszcza w takie dni jak piątek po południu, gdzie wielu kierowców opuszcza Trójmiasto.

Do tego wszystkiego nikt nie ukrywa już konfliktu między Gdynią i Polaquą. Gdyńscy urzędnicy powiadomili policję, że wykonawca Trasy Kaszubskiej samowolnie zmienia organizację ruchu na budowanej trasie i w jej okolicach, zwłaszcza w pobliżu wjazdów na obwodnicę.

Zwężenia z powodu budowy węzła Karwiny



Po drugie od roku trwa budowa węzła Karwiny. Zawężenia ulic - ostatnio Chwaszczyńskiej - konieczne do przebudowy, także ograniczają płynność ruchu. Tym bardziej że i bez tego trasa od Małego Kacka w kierunku Dąbrowy, przez Karwiny, zawsze stała w korku.

Zaskakujący buspas na Wielkopolskiej



Po trzecie w piątek, w trakcie największych utrudnień, władze Gdyni zdecydowały się o uruchomieniu buspasa, działającego w godz. 15-18 na ul. Wielkopolskiej, od ul. Giedymina do skrzyżowania ze Strzelców. To rozwiązanie zapowiadane od lipca, które miało jednak zostać wprowadzone w sierpniu jako tymczasowe na czas zatorów.

Jego uruchomienie zaskoczyło jednak kierowców, którzy nie wiedzieli, czy mają stosować się do zasad działania buspasa od razu (oznakowanie pojawiło się nad ranem), czy dopiero od godz. 15.

Kierowcy złorzeczyli na włodarzy, wskazując, że pojęcie "timing" czyli "wyczucie czasu", jest im zupełnie nieznane, dodając, że albo buspas trzeba było uruchamiać wcześniej, albo nie robić tego wcale. Nie omieszkali wskazać, że zabrano kierowcom jeden pas, co jeszcze bardziej rozemocjonowało wracających do domu.

Remont al. Niepodległości i przebudowa 3 Maja w Sopocie



Po czwarte od kilku tygodni trwa remont fragmentu al. Niepodległości oraz przebudowa 3 Maja w Sopocie. Inwestycja obejmuje odcinek od skrzyżowania z ul. Armii Krajowej do wysokości posesji przy Alei Niepodległości nr 636, na obu jezdniach w kierunku Gdańska. Długość realizowanego odcinka wynosi blisko pół kilometra. Ruch w kierunku Gdańska odbywa się na jednym pasie w kierunku Gdyni.

Zaczyna się dwumiesięczny remont al. Niepodległości Zaczyna się dwumiesięczny remont al. Niepodległości

By tego było mało, trwa przebudowa ul. 3 Maja w Sopocie, na odcinku od ul. Dębowej do ul. T. Kościuszki. Prace wiążą się z całkowitym zamknięciem przebudowywanego fragmentu, co uniemożliwia uniknięcie zatorów na al. Niepodległości.

Warto zwrócić uwagę, że inwestycje prowadzą trzy różne podmioty GDDKiA oraz Gdynia i Sopot. Kierowcy twierdzą, że zabrakło koordynacji działań, przez co poszkodowani są zmotoryzowani z całego Trójmiasta.

Kiedy będzie lepiej?



Sytuacja polepszy się zauważalnie prawdopodobnie wtedy, gdy zakończy się pierwsza z prowadzonych inwestycji. Według sopockich urzędników prace na al. Niepodległości skończą się w połowie listopada.

Z kolei przedstawiciele GDDKiA zapewniali przed kilkoma tygodniami, że Trasa Kaszubska powinna być gotowa w październiku. Tyle że ostatnio znów mówi się o opóźnieniu i otwarciu drogi w listopadzie.

Najdłużej prace potrwają przy węźle Karwiny. Tam robotnicy będą pracowali do jesieni 2023 roku.

Miejsca

Opinie (240) ponad 20 zablokowanych

  • Precz.

    • 2 0

  • Zgnilizna w natarciu.

    • 1 3

  • Kto to g. sponsoruje.

    • 2 0

  • Jestem zdecydowanie przeciw.

    • 1 0

  • To jest nic

    Jak kilka tygodni temu w Straszynie TIR się zawinął na barierkach to wszystko stało z Pruszczem włącznie a policja nawet nie zablokowała trasy na wysokości Stanisławia żeby bokami objechać przez Żuławy.

    • 3 0

  • Gdynia skończyła się 15 lat temu (2)

    Patrząc na inne miasta i porównując je do Gdyni, stwierdzam że od jakichś 15 lat Gdynia stoi w miejscu. Wiem wiem, temat oklepany jak stary kotlet... ale ... W Gdańsku ciężko się odnaleźć jeśli nie było się tam 2 lata, tyle powstaje dróg, mostów, węzłów... W Gdyni tymczasem likwiduje się parkingi, zamyka drogi zmieniając je w jakieś i**otyczne jednokierunkowe koncepcje. Znajoma grupka deweloperów zdobywa kolejne ziemie w Gdyni Zachód, zatykając ten rejon do granic absurdu - jednak od lat 90-tych nie zmieniła się tutaj gęstość dróg. Od promowania jazdy rowerem chce się wymiotować.. kto chce jeździć rowerem zimą, w deszcze... TO nie Amsterdam. Odpowiedzią na brak dróg jest promowanie rowerów i osiedli typu "Welo-city" ( to pomysł Hossy na osiedla bez dróg dojazdowych. Masz jeździć rowerem wszędzie ) .Od obwodnicy do Sokółki wciąż prowadzi 1 pas, i tak samo dalej w stronę Wiczlina. Każda nowa inwestycja to 200 nowych samochodów, które rano stają w kolejce - ale nikt tego nie liczy. Nie ma planowania, myślenia wprzód. Najważniejsze aby postawić nowy mini skwerek, z ławeczką i drzewkiem, i zrobić zdjęcie panu prezydentowi - aby było na każdej stronie jego gazetki ratusz , która jest w każdym sklepie za darmo. Pytanie kto płaci za druk ? Ja płacę, Ty płacisz...

    • 33 1

    • Wpadłeś na to, że jednokierunkowe się robi byś miał gdzie zaparkować? (1)

      Jak na całym cywilizowanym świecie zresztą... Tak samo na całym świecie osiedlający się na skrajnych peryferiach robią to tylko i wyłącznie na swoje życzenie.

      • 0 10

      • Na całym cywilizowanym świecie do parkowania buduje się parkingi. Na całym cywilizowanym świecie jest metro, które dojeżdża do dzielnic peryferyjnych, a nawet pociągi podmiejskie.

        • 6 0

  • a może ktoś wreszcie wyreguluje światła na Morenie, znakomita blokada "regulacji" ruchu na Bulońskiej po skręcie i w lewo i w prawo z Rakoczego, oczywiście w godzinach szczytu

    • 2 0

  • Koordynacja remontów dróg na tej prowincji potocznie zwanej Trójmiastem jest na poziomie urzędu w Burkina Faso.
    Kwintesencją niekompetencji w zarządzaniu tych 3 wiosek jest bilet metropolitalny i Tristar.
    Jedyne co tutaj działa to propaganda sukcesu i infantylne zdjęcia włodarzy na fejsie.

    • 10 0

  • A dlaczego

    od razu - powody?

    • 0 0

  • Pamiętajcie o tym jak będą wybory prezydenta Gdyni i podziekujcie Szczurowi za buspasa na Wielkopolskiej.

    • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane