- 1 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (113 opinii)
- 2 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (94 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (217 opinii)
- 4 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (63 opinie)
- 5 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (146 opinii)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (101 opinii)
Gdynia: będzie strefa pieszych i buspasy?
Prace nad utworzeniem wolnej od samochodów strefy ruchu pieszego, buspasów oraz kolejne inwestycje w komunikację trolejbusową - to część założeń unijnego projektu Civitas Dynamo. Gdynia uczestniczy w nim razem z trzema innymi europejskimi miastami: niemieckim Akwizgranem, Koprivnicą z Chorwacji i hiszpańską miejscowością Palma de Mallorca.
Jak podkreślają urzędnicy, jest to projekt badawczy. O terminie wprowadzenia konkretnych rozwiązań na razie nic nie wiadomo.
- Mamy konkretne założenia, nad którymi będziemy debatowali. Wśród nich jest rozwinięcie i sformalizowanie Planu Zrównoważonego Transportu Miejskiego oraz włączenie gdynian do konsultacji na temat usprawnienia ruchu w mieście. W realizacji całości pomagają Uniwersytet Gdański, Politechnika Gdańska oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej - tłumaczy Dorota Gajda z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Prace koncepcyjne będą trwały cztery lata. Wiadomo, że w Gdyni dotyczyć będą m.in. utworzenia pierwszej strefy pieszej. Według wstępnych założeń mogłaby objąć ulicę Starowiejską i Świętojańską . W projektach mają znaleźć się także buspasy z systemem pozwalającym wykryć pojazdy nieuprawnione do korzystania z nich.
Czytaj także: zabronić parkowania na Skwerze Kościuszki?
Dodatkowo wdrożony ma zostać również system wykrywania wypadków i innych zdarzeń drogowych, wspomagający Tristar. Pilotażowo w mieście pojawią się dwie kamery w najbardziej niebezpiecznych miejscach, a każde zdarzenie drogowe ma być rejestrowane, automatycznie przesyłane do operatora systemu, skąd kierowana ma być pomoc. Gdynia chce także w przyszłości ważyć pojazdy ciężarowe w ruchu. Zmiany czekają też komunikację trolejbusową.
Czytaj też: Tristar wystartuje z miesięcznym opóźnieniem
- Chcemy skupić się na rozszerzeniu sieci trolejbusowej bez trakcji. Takie trolejbusy zasilane kondensatorem planowane są w dzielnicy Cisowa. Planujemy także przygotować się do zainstalowania na sieci superkondensatora zmniejszającego pobór energii przez pojazdy o ok. 20 proc. - tłumaczy Dorota Gajda.
Projekt potrwa do końca 2016 roku. Miasto otrzyma na jego realizację z Unii Europejskiej blisko 800 tys. euro.
Miejsca
Opinie (213) 1 zablokowana
-
2012-12-31 16:34
1000 urzędników magistratu widać nie ma co robić
- 3 1
-
2012-12-31 16:01
obserwator
nie zapominaj,o stadach nauki jazdy.liczba pojazdow winnabyc limitowana.
- 2 0
-
2012-12-31 15:30
Totalna inwigilacja!!!!
Następne urządzenia do represji,tylko więcej kamer,więcej radarów i jeszcze więcej straży miejskiej.Kto na tych nierobów ma zarabiać.Wolności juz nie ma. Miała być druga Japonia a będzie druga Korea północna.
- 3 2
-
2012-12-31 08:17
(4)
Wyguglujcie sobie coś innego niż streszczenia lektur czy plotki o dodzie i zobaczcie co się działo w Nowym Jorku jak zaczęto zamykać ulice i robić deptaki. Warto temat rozgrzebać bo wnioski są interesujące.
- 7 2
-
2012-12-31 13:54
po prostu intensywność ruchu samochodów zmalała (1)
a ludzie zaczęli lepiej się czuć w centrum miasta, zaczęli częściej do niego przyjeżdżać i rozmawiać między sobą ludzkim głosem. Centrum Manhattanu odżyło, tak jak odżyła Kopenhaga od 40 lat sukcesywnie zmniejszająca liczbę miejsc do parkowania samochodów.
- 1 3
-
2012-12-31 15:16
Zamknij metro w Nowym Jorku i zobaczysz jak miastom żyje.
- 4 0
-
2012-12-31 10:12
A co u mamy Madzi?!
- 2 0
-
2012-12-31 08:54
no i co było ?
- 1 1
-
2012-12-31 08:27
Zastanówmy się najpierw. (3)
Zastanówmy się najpierw nim głupoty napiszemy. Bus pasy w Gdyni? Pytam się gdzie? Na ulicy Morskiej gdzie jeżdzi najwięcej pojazdów komunikacji miejskiej to miałby sens pod warunkiem zbudowania po trzecim dodatkowym pasie. Pytanie- jakim kosztem? Za bajońskie pieniądze i znowu kosztem miejsc parkingowych. Ktoś chwycił temat bo jest modny, a praktycznie głupi i nie do zrealizowania. Najpierw uporajmy się z dbudową sieci drogowej po latach PRL-owskiego niedoinwestowania.Poczekajmy na wdrożenie systemu Tristar, który ma wyregulować sygnalizację świetlną, która działa dzisiaj beznadziejnie. Dzisiaj stawiamy las świateł sygnalizacyjnych i się dziwimy, że spowalniamy ruch uliczny. Bez swiateł to już dzisiaj mało kto potrafi jeździć. Ruch pojazdów po 22.00 jest minimalny, a swiatła palą się bezsensownie przez całą noc. Zróbmy porządek z tym co mamy, a nie twórzmy nowe programy bo taka jest moda.Skwer Kościuszki bez samochodów- tak, pod warunkiem wybudowania choćby trochę nowych podziemnych parkingów. Jeżeli tego nie zrobimy to nie będzie samochodów ale także nie będzie chętnych by tam przyjść i pospacerować. Tępo życia jest coraż większe i tego nie zmienimy. Nie wrócimy do "zaprzęgów konnych".
- 26 8
-
2012-12-31 13:57
Tępo może jest większe - a może chodzi o tępotę? (1)
próba zwiększania tempa życia przez podporządkowanie miasta ruchowi samochodowemu powoduje, że miasto się dusi. Budowa parkingów piętrowych w centrum miasta zwiększa korki na dojazdach do niego i skutkuje zmniejszeniem tempa jazdy. Ale trzeba od czasu do czasu wyłączać silnik i włączać myślenie. To naprawdę nie boli.
- 0 2
-
2012-12-31 15:14
Budowa parkingów piętrowych w centrum miasta zmniejsza korki, ale takich parkingów musi być sporo, aby wszyscy nie jechali na jeden parking. Jak samochody stoją na piętrowych parkingach to nie stoją na ulicach i wtedy na ulicach jest więcej miejsca.
- 2 0
-
2012-12-31 09:37
wróć do szkoły,
bo nie dotrzymjesz "tępa" w nauce.
- 0 1
-
2012-12-31 14:50
Skandal (1)
Byle tylko wydawać kasę, bo zawsze coś (i to pewnie dużo) wpadnie do kieszeni. Trzeba wywalić tę całą ekipę ze szczurkiem na czele. Lotnisko, szklane domy, a my mamy jeść ze śmietników? Jaka gdynia bogata? gdzie jest praca? Wynocha z urzędu darmozjady!!
- 8 1
-
2012-12-31 14:55
Głosuj dalej bezrobotny na PO
a swoje frustracje nie kierujesz tam gdzie trzeba.
Widać wyraźne braki w edukacji. Dlatego też jesteś bezrobotnym.
Weź się za naukę w Nowym Roku wtedy będziesz wiedział gdzie kierować swoje pretensje.- 1 2
-
2012-12-31 14:09
jestem za bus pasem na CHYLOŃSKIEJ
Popiram BUS_PAS ale tylko na ulicy. CHYLOŃSKIEJ - OBOWIĄZKOWO,HUTNICZA - W SZCZYCIE wtedy nie będzie korka a ten idiotyczny pomysł chyba wybiją sobie urzędasy z łbów bo to doprowadzi do gigant korka. Parodia i chyba bezrobocie urzędasów z magistratu. Bus pas niech zrobią w urzędzie i zaczną obsługiwać 10 klientów na minutę a nie jeden a 30 minut ( kawka, papieros itp)
- 9 2
-
2012-12-31 06:58
Pomnik czas najwyższy postawić na Ejsmonda (2)
- 28 5
-
2012-12-31 10:29
(1)
Ale czego pomnik? Ku chwale korupcji?
- 4 1
-
2012-12-31 12:41
ku chwale kicania
- 6 2
-
2012-12-31 11:40
A ile miasto musi wyłozyć z naszych podatków
Są ważniejsze sprawy niż opracowanie koncepcji za miliony, drogi dziurawe brak środków na dofinansowanie przedszkoli i nagle pomysł na koncepcje, pewnie dla zaprzyjaźnionej firmy.
- 4 3
-
2012-12-31 10:53
I ścieżki rowerowe
w kilometrowych tunelach oraz wiszących estakadach.
- 1 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.