• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: nowa droga do portu zamiast remontu estakady

Patryk Szczerba
16 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Dzięki nowej drodze odciążona zostanie Trasa Kwiatkowskiego, która była na liście potrzeb remontowych infrastruktury miejskiej. Dzięki nowej drodze odciążona zostanie Trasa Kwiatkowskiego, która była na liście potrzeb remontowych infrastruktury miejskiej.

W lutym będzie gotowe studium wykonalności dla budowy drogi, która połączy obwodnicę zobacz na mapie Gdyniz portem zobacz na mapie Gdańska w Gdyni. Jej koszt to ok. 400 mln zł, a sama inwestycja zostanie sfinansowana ze środków centralnych. To - przynajmniej na razie - oznacza koniec przymiarek do kompleksowego remontu Estakady Kwiatkowskiego.



Wariant alternatywny

Co sądzisz o wariancie zaproponowanym przez władze Gdyni?

Plany budowy nowej trasy wiceprezydent Gdyni Marek Stępa awizował już pod koniec maja.

- Powstał pomysł budowy kawałka OPAT-u, który byłby przedłużeniem obwodnicy i prowadził do portu. To pierwszy krok do budowy OPAT-u - mówił w rozmowie o zmniejszających się szansach na powstanie Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta wiceprezydent Gdyni.

Od pomysłu szybko przeszło do czynów, bowiem inwestycja ma poważne szanse znaleźć się wśród projektów związanych z gospodarką morską. Pieniądze będą prawdopodobnie pochodziły z budżetu Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, a budowa zaklasyfikowana zostanie jako inwestycja morska.

W połowie czerwca ogłoszono przetarg na wybór koncepcji wielobranżowej wraz ze studium wykonalności oraz analizą środowiskową drogi łączącej port z końcówką obwodnicy. W ostatnich dniach wybrano projektanta. Zwyciężyło biuro projektowe Znak, które za wykonanie koncepcji otrzyma 487 tys. zł. Stosowna umowa zostanie podpisana jeszcze w lipcu.

Nowa droga do portu to - jak twierdzą urzędnicy- de facto początek budowy OPAT-u. Nowa droga do portu to - jak twierdzą urzędnicy- de facto początek budowy OPAT-u.
W lutym 2016 roku na biurkach urzędników znajdzie się już dokumentacja obejmująca co najmniej trzy warianty techniczne trasy m.in. wraz ze studium geologiczno - inżynierskim oraz uwzględniającym nasypy, mosty i wiadukty kosztorysem, niezbędnymi uzgodnieniami oraz analizą i prognozą ruchu drogowego po zakończeniu prac.

Zamiast remontu Estakady Kwiatkowskiego

Projektanci są zobowiązani wykorzystać koncepcję Drogi Czerwonej na odcinku od Węzła z Trasą Kwiatkowskiego do Nowej Północnej w Gdyni, wykonaną przez Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego w 2010 roku, oraz Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej, wykonane przez WYG International w 2011 roku. Na bazie tych dokumentów powstanie nowy projekt, który zostanie zgłoszony do patrzących na razie przychylnym okiem decydentów z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.

Czytaj też: Kontrowersje wokół Drogi Czerwonej w Gdyni

4-kilometrowa trasa ma być początkiem blisko czterokrotnie dłuższego OPAT-u, którą to inwestycję - jak deklarują władze miasta - chcą doprowadzić do końca. Całość jednocześnie będzie alternatywą dla remontu Trasy Kwiatkowskiego. Opcja była co prawda rozważana, miasto zleciło nawet ekspertyzy nośności i jej stanu technicznego. Jak się okazuje ma -póki co - nikłe szanse na realizacje i dofinansowanie.

- Obliczyliśmy, że dostosowanie jej do wymogów drogi krajowej wymagałoby czterech lat prac. To cztery lata zamykania po co najmniej jednym pasie ruchu, czyli cztery lata ogromnych uciążliwości dla kierowców, a właściwie kompletny paraliż portu - wyjaśniał w niedawnej rozmowie wiceprezydent Gdyni.

Koszt budowy nowej drogi jest szacowany na co najmniej 400 mln zł.

Opinie (172) 2 zablokowane

  • koszt budowy nowej drogi szacowany jest na co najmniej 400 mln zł (3)

    Gdyby Wojtek nie ładował stu baniek w niedziałające lotnisko byłoby trochę mniej problemów z finansowaniem budowy drogi

    • 17 6

    • Ty de Billu nie ucz Wojtka gospodarowania finansami publicznymi (1)

      On wie najlepiej jak to robić z całym szacunkiem dla mieszkańców Gdyni i ich publicznych potrzeb.

      • 4 4

      • Za tą jajcarską wypowiedż dostałeś ode mnie plusa.

        • 1 1

    • Ty się zaijmij swoim Pawełkiem

      a nam sie nie wcinaj

      • 2 2

  • taki kawałek OPATu że go w planach nie było

    przeciez OPAT na szaro na mapce ma byc od obwodnicy na północ, ta droga idzie od obwodnicy na 'poludnie' do portu

    oczywiscie to rozwiaże problem estakady, ale nie OPATu

    a szkoda

    • 3 5

  • Którędy mniej więcej będzie przebiegać droga czerwona?? (5)

    Patrząc od strony portu z której strony ul.czerwona nowa minie elektrociepłownie wielki teren komina ?? Czy wjedzie na ul.Pucka czy ja ominie tak jak tory kolejowe?? Są gdzieś jakieś mapki??Z dokładnym planem? ?Jak sądzicie którędy ja poprowadzą,ta droga jest bardzo ważna dla całych dzielnic północnych kosakowa,nareszcie będzie można dojechać do Chyloni Cisowej bez stania przed torami i połączy to biznes hutnicza miasto i Straż Pożarna będzie mieć cudowny wjazd szybki na obwodnicę i dostęp do największej dzielnicy ekspresowy brawo za ta inwestycje ale podajcie linki do planów tej drogi pozdrawiam

    • 8 1

    • nie zadawaj trudnych pytań ważne że się lud cieszy (1)

      • 2 1

      • Trzeba dodać

        ciemny lud!

        • 1 1

    • Rzut oka na mapę pokazuje, że jest rezerwa terenowa na przedłużeniu Janka Wiśniewskiego, czyli na południe od EC Gdynia. DC przetnie Pucką i połączy się z pierwszym odcinkiem OPAT na wysokości Północnej. Taką mam koncepcję.

      • 2 0

    • Ciekawe jak rozwiążą sprawę przejazdu przez tory? (1)

      Mam nadzieję, że tunelem lub estakadą, a nie tak jak do tej pory godzina stania przed szlabanem...

      • 3 0

      • Jest dostępna wizualizacja. To będzie droga kategorii co najmniej głównej - oczywiście, że nie będzie szlabanów. To nie Płock.

        • 1 0

  • OPAT do Gdyni do Wejherowa ma odciążyć również Rumięi Redę-władze tych gmin udają głuchych

    w głównej mierze usprawnić ma działalność Portu, którego władze się nie wypowiadają czy dołożą do jej powstania

    • 5 2

  • Buspas na estakadzie

    na początek, który nie wymaga 2 lat projektowania i opracowywania koncepcji

    • 6 7

  • jak powstanie S6

    Radzikowo strzelnica-Chwszczyno to po co OPAT? dla Warsiawy aby jechała do Chałup na rozbierane baletowanie?

    • 5 7

  • Może redakcja ma gdzieś plany tej drogi nowej??planowanej (1)

    Dodajcie jakieś zdjęcia warianty przebiegu tej drogi,bo na tej trasie jest wąskie gardło kolo elektrociepłowni są 2 tory kolejowe i kawałek trawy i tamtędy zmieściicie 4 pasmowa drogę? ? Jestem mega ciekawy jak to zmieszczą......napiszcie coś na ten temat,kto zna okolice ten się pewnie zastanawia jak to wcisną w obecna zabudowę .......mało miejsca zostało ....

    • 4 0

    • A czemu nie? Pójdzie pewnie wiadukt, węzeł z OPAT, Pucką i Hutniczą wypadnie w okolicy Przemysłowej.

      • 1 0

  • Bzdura ..... (3)

    Budowa nowej drogi mało co zmieni. Największe korki na estakadzie są przy zjeździe na oksywie i dopuki ktoś nie rozwiąże skrzyżowania Kwiatkowskiego z dąbka nic specjalnie się nie zmieni. Widać to dobrze jak ostatnio wprowadzili ruch wahadłowe na górnym odcinku Kwiatkowskiego .....

    • 6 7

    • (2)

      Ta droga stworzy alternatywny dojazd do Puckiej.

      • 3 0

      • (1)

        Nic nie stworzy .... ciekaw jestem ilu chętnych będzie wracać z roboty z gdynia centrum na oksywie obłuże pogórze przez pucką. ...

        • 0 1

        • Wszyscy, którzy jadą na Pogórze i na zachodnią część Obłuża za torami, a nie chcą stać w korku.

          • 2 0

  • (1)

    Czyli nie stac na utrzymanie, przebudowe starej drogi, wiec buduja nowa. Czy bedzie zadluzony kraj stac na utrzymanie tylu wiaduktow i autostrad?

    • 5 8

    • Nie stać na czteroletni paraliż miasta, młotku!

      • 3 0

  • to )) na tunnel pucka - chylońska to jest inwestycja- nie usuwać

    • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane