- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (253 opinie)
- 2 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (48 opinii)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (308 opinii)
- 4 Siedem pchnięć, dziura w głowie od kuli i złamana ręka (9 opinii)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (53 opinie)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (87 opinii)
Jakie zmiany dla pieszych i rowerzystów na Podwalu Przedmiejskim?
Nowe przejścia naziemne, pasy rowerowe oraz miejsca parkingowe - to wszystko pojawi się na Podwalu Przedmiejskim w przyszłym roku. Ruszyły prace projektowe nad nową organizacją ruchu na tej ulicy .
Urzędnicy nie chcą dopuścić, by kierowcy wrócili do starych przyzwyczajeń jazdy przez Śródmieście i rozpoczynają procedurę reorganizacji ruchu na Podwalu Przedmiejskim.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wyłoniła niedawno wykonawcę pełnej dokumentacji, która pozwoli w przyszłym roku rozpocząć prace budowlane. Została nim firma Highway Piotr Urbański z Banina z ceną ok. 371,5 tys. zł.
- Pierwotnie zakładaliśmy, że projekt będzie zrealizowany jeszcze w tym roku. Przedłużająca się procedura przetargowa sprawiła jednak, że inwestycja będzie gotowa nieco później - do końca przyszłego roku. Śródki finansowe na ten cel zostały już zabezpieczone - zapewnia Emilia Salach, kierownik Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Dokumentacja będzie bazowała na koncepcji przygotowanej przez Referat Mobilności Aktywnej oraz wytycznych Zarządu Dróg i Zieleni, zgodnie z którymi Podwale Przedmiejskie zyska nowe oblicze, choć nie tak rewolucyjne, jak w wizji stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
Najważniejszą zmianą będzie zwężenie jezdni z trzech do dwóch pasów w kierunku ul. Elbląskiej oraz korekta pasów w kierunku przeciwnym. Odzyskane miejsce będzie przeznaczone na obustronne pasy rowerowe, lewo- i prawoskręty, którymi będziemy mogli wjechać poprzez skrzyżowania z pełnymi relacjami w ulice: Chmielną i Łąkową oraz miejsca parkingowe - na południowej nitce Podwala Przedmiejskiego na wysokości: Targu Maślanego , Wyspy Spichrzów i Dolnego Miasta .
Na północnej nitce Podwala zamiast miejsc parkingowych, podtrzymane zostanie funkcjonowanie buspasu.
Największą korzyść z przebudowy Podwala Przedmiejskiego będą jednak mieli piesi. Zamiast zaniedbanych tuneli (na razie nie będą likwidowane), uzyskają przejścia naziemne - także w miejscach, gdzie dzisiaj nie można pokonać arterii.
Zaczynając od Węzła Unii Europejskiej, przejście naziemne wraz z przejazdem rowerowym powstanie zaraz przy skrzyżowaniu z ul. Okopową .
Pozwoli ono dotrzeć na przystanki tramwajowe bez potrzeby korzystania z tunelu, jednocześnie zapewniając wolne od jakichkolwiek barier architektonicznych powiązanie przystanku SKM Gdańsk Śródmieście z ul. Długą i Długim Targiem .
Czytaj też: Piesi w potrzasku przez budowę nowego układu drogowego wokół Forum Gdańsk
Kolejna "zebra" wytyczona zostanie na wysokości ul. Żabi Kruk-Słodowników . Oprócz przejścia, które połączy obie strony ulicy z przystankiem tramwajowym, powstanie także dodatkowa możliwość pokonania ulicy po zachodniej stronie nowego skrzyżowania .
Podobnie sytuacja będzie wyglądała na skrzyżowaniu z ul. Chmielną , przy czym tutaj przejście po wschodniej stronie zostanie maksymalnie dosunięte do skrzyżowania przy zachowaniu możliwości dotarcia nim na przystanki tramwajowe.
Na tej samej zasadzie, co Chmielna, połączona zostanie ul. Łąkowa . Piesi z Dolnego Miasta nie będą więc musieli cofać się do tunelu, by dotrzeć na Długie Ogrody - "zebry" zostaną dosunięte do ul. Łąkowej.
Ostatnie skrzyżowanie, czyli rejon Węzła Brama Żuławska to zdecydowanie największy ukłon urzędników w stronę pieszych i rowerzystów.
Wreszcie powstaną tutaj brakujące przejścia (wraz z przejazdami rowerowymi) od strony ul. Elbląskiej i przy Bramie Żuławskiej . Będzie także równoległa do tunelu alternatywna forma przejścia przez ulicę i dotarcia na przystanki tramwajowe.
Czytaj też: Artykuł z 2014 r.: Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?
Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających niedawno otwartego przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.
Miejsca
Opinie (285) 6 zablokowanych
-
2016-05-16 11:19
(2)
Chory pomysł, gdy pojawią się pierwsi potrąceni piesi,zbudują co 50 metrów progi zwalniające, gdy i to nie pomoże, zrobią strefę 30, na końcu postawią znak zakaz ruchu.
- 12 3
-
2016-05-16 14:42
I równorzędne
- 2 0
-
2016-05-16 11:32
swietny pomysł
- 2 1
-
2016-05-16 14:25
Uklon dla Deweloperów - niech wybuduja tulen dla samochodów i bedzie ok
Czego się nie robi dla deweloperow - powstaję apartamenty i jakoś trzeba dojść do długiej. Teraz wygląda to jak dwie osobne dzielnice.
- 4 1
-
2016-05-16 09:18
Hmmm... chyba należałoby poczekać z tym, aż będzie nowa Wałowa przedłużona do ul. Głębokiej (1)
a Kościuszki przez tory do centrum targowego MTG i Nowa Słowackiego od ETC do Hallera. Nie można zmniejszać przepustowości dróg nie dając nic wzamian. Obecnie mieszkańcy takich dzielnic jak Siedlce, Chełm i Ujeścisko, Suchanino, Aniołki, Morena, nawet Niedźwiednik i Wrzeszcz bliżej mają przez Podwale Przedmiejskie, nie pojadą obwodnicą południową ani tunelem.
Jestem za zrobieniem z Podwala Przedmiejskiego reprezentacyjnej alei miejskiej z nieco uspokojonym ruchem, bo jest ona atrakcyjnie położona nad wodą i w okolicy zabytków, ale nie kosztem paraliżu głównej obecnie i nadal drogi wjazdowej do miasta.- 16 4
-
2016-05-16 14:24
To niezupełnie tak.
Nowa Slowackiego ma być przedłużona jeszcze za Hallera przez ogródki działkowe aż do przygotowanego już skrzyżowania z Uczniowską, choć przerzucenie Kościuszki nad albo pod torami mogłoby odciążyć powyższe skrzyżowanie, które na lewoskręcie w tą Nową Słowackiego szybko się zapcha aż po stadion.
- 1 0
-
2016-05-16 14:06
Jak zmusić kierowców aby korzystali z tunelu za miliony !!!
To nie pierwszy pomysł aby przyjąć to miejsce .
- 3 3
-
2016-05-16 13:16
Nie wiedziałam że na świecie jest tylu idiotów (1)
dopóki nie przeczytałam komentarzy do tego artykułu.
- 6 6
-
2016-05-16 14:03
I postanowiłaś do nich dołączyć
Lem nie wypisywał komentarzy w sieci
- 1 3
-
2016-05-16 08:52
Ignoranctwo miasta (9)
Po otwarciu tunelu na Zaspie i Przymorzu w godzinach szczytów komunikacyjnych pojawiały się zatory.
Co robi "miasto" ?
Urzędnicy zajmują się zwężeniem Podwala i likwidacją przejść podziemnych.
Mało tego żeby na Zaspie był jeszcze większy chaos komunikacyjny krótko przed otwarciem tunelu rozpoczęto wymianę krawężników na Jana Pawła przez co zwężona jest ona do 1 pasa. Patrząc na postęp prac ten remont jeszcze trochę potrwa.
Zatory znikłby gdyby Czarny Dwór był dwupasmowy od Hallera do Obrońców Wybrzeża, ale tego miasto raczej nie ma w planach- 32 7
-
2016-05-16 09:06
(5)
Masz racje, od Hallera do Obrońców Wybrzeża po dwa pasy w każda stronę, tak samo Gospody do ronda przy Ergo Arenie i po korkach na Zaspie, Przymorzu, Żabiance. Póz tym nie trzeba budować drogi przez pas nadmorski. Do pełni szczęścia dokończenie Słowackiego. Ale to chyba za tanio?!
- 9 2
-
2016-05-16 09:08
zator się by tylko przesunął, a nie zniknał (4)
- 5 6
-
2016-05-16 13:58
Nie masz człowieku pojęcia
Najlepiej jak głos zabiera ktoś kto nie widział jak wygląda sytuacja w danym miejscu i wypisuje zasłyszaną gdzieś mądrość.
Na tą chwilę największy zator jest w stronę tunelu. Zasadniczo to standard bo o jednej porze pracę kończy spora grupa ludzi i chce się wydostać z miasta.
Blokuje się skrzyżowanie gdzie spotykają się 4 ulice Czarny Dwór, Obrońców Wybrzeża i Dąbrowszczaków. Z 3 ulic ludzie chcą wjechać w Czarny Dwór i jest kibel. Gdyby Czarny Dwór miał 2 pasy ruch byłby płynny.
Bardzo ułatwiałoby to też życie kibicom przed meczami podążają tą trasą do stadionu.- 3 1
-
2016-05-16 09:40
Nie przesunął, tylko rozładował po drodze (1)
To idiotyzm, żeby droga miedzy ważnymi punktami była wąskim gardłem jednopasmowym, jak to jest na Gospody - jak coś się dzieje na Ergo Arenie, to korki na Chłopskiej sięgają skrzyżowania z Jagiellońską.
- 5 2
-
2016-05-16 10:06
gdzie rozładował?
Problem Ergo jest z parkowaniem, a nie z brakiem szerokiej drogi.
Jak wielmożny pan podjeżdża swoim TDI na ostatnią chwile i chce za darmo jeszcze zaparkować ( bo on przecież bilet kupił, to i za darmo mu parking się należy) to nic dziwnego. Poszerzanie tej ulicy niewiele da. Korek będzie krótszy trochę, ale za to szerszy.- 3 5
-
2016-05-16 09:13
Do Sopotu, ale tam przecież uzdrowisko
- 1 3
-
2016-05-16 10:02
tramwai (2)
To sie na komunikację miejska przesiadz paniczu, nie będziesz sie korkami i zwężeniem drogi martwił
- 4 7
-
2016-05-16 10:36
(1)
Oczywiście nie mogło zabraknąć komentarz w stylu przesiądź się do komunikacji.
Uważasz że autobusy na Czarnym Dworze nie stoją w korku ?- 11 3
-
2016-05-16 13:28
tak, nie stojom - nie patrzę tam więc nie widzem korków.
- 0 3
-
2016-05-16 13:15
Przejścia naziemne na takiej gł. arterii to nieporozumienie! (1)
Spowodują ogromne korki i paraliż miasta - ale tzw. specjaliści (od utrudniania życia) przecież widzą lepiej...
- 8 8
-
2016-05-16 13:49
Jakie korki. Nie światła tylko nadmiar aut tworzą korki
- 2 4
-
2016-05-16 13:42
PO zmianach ta ulica POwinna
się nazywać wypadkowa.
- 0 3
-
2016-05-16 13:40
Chcą z miasta zrobić mega wiochę?
w stylu Elbląga lub Malborka... Normalnie to jest nie do uwierzenia! Lobby kalesonowo - piesze rządzi, jak widać.
- 6 5
-
2016-05-16 09:22
ankieta (1)
dlaczego ankieta odnosi się tylko do czasu czekania na zielone światło ??
a kwestia bezpieczeństwa się nie liczy ??
zarówno piesi jak i kierowcy pokonują skrzyżowania przy czerwonym świetle, w przypadku tunelu kierowcy nie łamią przepisów, a piesi rzadziej przebiegają w miejscu niedozwolonym- 14 5
-
2016-05-16 13:34
Bo ankieta jest tendencyjnie napisana.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.