- 1 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (52 opinie)
- 2 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (219 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (227 opinii)
- 4 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (137 opinii)
- 5 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (86 opinii)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (106 opinii)
Jest projekt przebudowy kluczowego wiaduktu
Gotowy jest projekt budowy nowego wiaduktu w ciągu ul. Dąbka w Gdyni. Zyskają wszyscy, bo w planach jest budowa drugiej nitki wiaduktu, ale najbardziej pasażerowie komunikacji miejskiej, bo dokumentacja przewiduje stworzenie w tym miejscu buspasa.
Dokumentacja inwestycji przewiduje:
- budowę dodatkowej nitki ul. Dąbka wraz z nowym, dodatkowym wiaduktem,
- stworzenie buspasa na nowym wiadukcie,
- stworzenie nowego przystanku przed wiaduktem (od strony Kosakowa),
- budowę lewo- i prawoskrętów na skrzyżowaniu ulic Dąbka i Derdowskiego,
- stworzenie nowego chodnika i drogi rowerowej po południowej stronie ul. Dąbka,
- rezerwację miejsca pod mogący powstać w przyszłości przystanek kolejowy.
Choć przebudowa ul. Kwiatkowskiego zdecydowanie udrożniła ruch w tej części miasta, to znajdujący się dalej wiadukt pozostaje wąskim gardłem.
To przez niego tworzą się korki - zarówno dla jadących od strony estakady w kierunku Galerii Szperk, jak i zmierzających z zachodniej części górnego Pogórza w stronę centrum.
Nie dziwi więc, że o jego przebudowie mówi się od lat. Już w 2019 r. Gdynia i Kosakowo wstępnie porozumiały się w sprawie realizacji tej inwestycji, a jej realizację zapowiadano wówczas na rok 2022.
Konflikt Gdyni z Kosakowem o kształt nowego wiaduktu
Z zapowiedzi tych do tej pory jednak niewiele wynikło. Jak okazało się już w tym roku - powodem był szeroko przez nas opisany kilka tygodni temu konflikt Gdyni z Kosakowem dotyczący kształtu całej inwestycji.
Gdynia prawdopodobnie będzie ją realizować samodzielnie, ale w zakresie, który nie wszystkim przypadł do gustu, bo ukierunkowanym przede wszystkim na poprawę sytuacji komunikacji miejskiej i jej pasażerów.
Potwierdza to projekt inwestycji, który w ostatnim czasie trafił do gdyńskiego magistratu.
Co znajduje się w dokumentacji projektowej?
- W ramach zadania inwestycyjnego przewiduje się budowę drugiej jezdni ul. Płk. Dąbka wraz wiaduktem oraz przebudowę skrzyżowania z ul. Derdowskiego. Wiadukt zostanie wybudowany po stronie południowej od wiaduktu istniejącego. Dodatkowy pas ruchu na ul. Płk. Dąbka przewidziano dla poruszających się tam autobusów. Oznacza to, że na nowym obiekcie będą dwa pasy ruchu, z tego jeden zostanie przeznaczony na buspas - precyzuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dodatkowo zaprojektowano również nowy przystanek autobusowy, przed skrzyżowaniem z ul. Derdowskiego, który w przyszłości ma dawać możliwość przesiadania się do komunikacji zbiorowej osobom podróżującym z gminy Kosakowo.
Przy czym można ten element dokumentacji odbierać jako lekki "kuksaniec" w stronę władz ościennej gminy, bo aby całość miała sens, to niezbędne jest wybudowanie parkingu przesiadkowego na terenie Kosakowa.
Projekt przewiduje również powstanie lewoskrętu w ulicę Derdowskiego dla pojazdów poruszających się od strony zachodniej (kierunek do centrum) oraz prawoskrętu dla pojazdów poruszających się od strony wschodniej - w kierunku Kosakowa.
Ścieżka rowerowa i rezerwa... pod przystanek kolejowy
Zaprojektowano także ścieżkę rowerową oraz chodnik po południowej stronie ul. Dąbka. Będą miały one szerokość, odpowiednio, 2,5 m oraz 2 m. Po północnej stronie ul. Płk. Dąbka przewiduje się z kolei odtworzenie stanu istniejącego, czyli chodnika oraz ścieżki rowerowej kończącej się za skrzyżowaniem z ul. Derdowskiego.
Co ważne, projekt został uzgodniony z PKP PLK S.A w zakresie jego kompatybilności z projektem "Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdynia i Gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii". Pod wiaduktem została zaplanowana możliwa lokalizacja przystanku w ramach przedmiotowego projektu realizowanego przez PKP PLK S.A.
Kiedy inwestycja będzie realizowana? Na to pytanie urzędnicy nie odpowiadają wprost.
- Następny krok to zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Gdy będziemy je posiadać, to poszukamy dofinansowania na jej realizację i ogłosimy przetarg - mówi Łucyk.
Opinie (137) ponad 10 zablokowanych
-
2022-11-17 09:12
przebudowa będzie polegała na:
1.bus pas
2.ścieżka rowerowo-hulajnogowo-wózkowa
3.farbowanie na biało i czerwono
4.projekt
5.zakończenie prac
6.jeszcze większe korki
7.amen- 1 1
-
2022-11-17 09:29
szybciej z gdyni dojechać do lotniska w Gdańsku niż pseudolotniska w Gdyni
- 2 1
-
2022-11-17 15:16
Za dużo osiedli na Kosakowie,i budują kolejne.
Wszyscy chcą jeździć autami a Kwiatkowskiego i Płk Dąbka to nie autostrady.
- 0 0
-
2022-11-18 20:13
Szkoda naszych pieniędzy na które ciężko pracujemy - i tak to rozwiązanie nic nie zmieni. Powodzenia wolno myśliciele.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.