- 1 Nocna komunikacja do poprawki (103 opinie)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (331 opinii)
- 3 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (60 opinii)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (47 opinii)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (325 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (66 opinii)
W sobotę oficjalne uruchomienie kładki na Ołowiankę
Przy dźwiękach werbli muzyków pobliskiej filharmonii, po godz. 21 w sobotę, uruchomiona zostanie kładka łącząca brzegi Ołowianki i ul. Wartkiej. Uroczystość odbędzie się rok po rozpoczęciu budowy i co najmniej 13 lat po pojawieniu się pierwszych planów dotyczących powstania przeprawy.
- Marzyłem o tej kładce od dłuższego czasu. Bez wątpienia spowoduje ona rozwój tego fragmentu miasta i części za wyspą Ołowianka - mówił kilka lat temu.
Pierwotnie kładka miała usprawnić komunikację przede wszystkim zmierzającym do Filharmonii. Jednak z biegiem lat, gdy na wschodnim brzegu Motławy pojawiły się nowe budynki i instytucje (m.in. trzy hotele, kilka budynków mieszkalnych, marina, komisariat, liczne restauracje i bary), to grono jej potencjalnych użytkowników wyraźnie wzrosło.
Nic więc dziwnego, że opór przeciwników budowy kładki (część środowiska żeglarskiego, obawiającego się utrudnionego dostępu do mariny oraz grono skupione wokół prof. Andrzeja Januszajtisa, uważające, że kładka zepsuje nadrzeczną panoramę Gdańska) okazał się zbyt słaby, by wstrzymać budowę przeprawy - opóźnił ją jedynie o rok.
Budowa kładki rozpoczęła się w lipcu 2016 roku. Montaż olbrzymiego zwodzonego przęsła mogliśmy obserwować 8 maja.
Muzyczna inauguracja kładki
W sobotę, o godz. 21, po zakończeniu koncertu promenadowego, którego druga część odbędzie się na scenie letniej i będzie dostępna dla wszystkich, kładka zostanie opuszczona i udostępniona pieszym. Uwaga: najpierw przejdą nią zgromadzeni na Ołowiance, a dopiero później będzie można korzystać z przeprawy w obu kierunkach.
Przed i w trakcie uroczystości Orkiestra Symfoniczna PFB pod dyrekcją George'a Tchitchinadze wykona takie kompozycje, jak walc z filmu "Trędowata" autorstwa Wojciecha Kilara oraz suity z takich filmów jak "Gladiator", "Evita" czy "Titanic".
Budowa kładki na Ołowiankę kosztowała 10 mln zł, z czego dotacja samorządu województwa pomorskiego wyniosła 2,2 mln zł, a prawie 8 mln zł wyłożono z budżetu Gdańska.
Kładka przez cały rok będzie obsługiwana całodobowo przez dwóch operatorów wyposażonych w radiotelefony, dzięki którym będą kontaktować się z jednostkami pływającymi i Kapitanatem Portu na kanałach 6 i 14.
Tor wodny w obrębie kładki będzie posiadał typowe oznakowanie nawigacyjne, ale też sygnalizację, która będzie informowała jednostki pływające o możliwości przepłynięcia. Zanim kładka zostanie otwarta dla ruchu żeglugowego, na obu jej końcach zamknięte zostaną przejścia dla pieszych za pomocą rogatek.
Komunikaty w trzech językach (polskim, angielskim i niemieckim) będą informować przechodniów o zamykaniu i otwieraniu kładki.
W sezonie żeglugowym (od 1 kwietnia do 30 października) przeprawa będzie podnoszona o pełnych godzinach - od godz. 7 do godz. 24. W pozostałych godzinach oraz poza sezonem kładka będzie otwierana na prośbę jednostki pływającej. Czas pozostawienia kładki otwartej dla żeglugi wyniesie od 10 do 30 minut. Dla służb takich jak policja czy WOPR kładka będzie otwierana na żądanie. Co ważne - kładka nie będzie otwierana przy wietrze powyżej 16 m/s.
Sterownia kładki na Ołowiankę.
Pierwsze próby unoszenia kładki odbyły się w maju, a więc ok. miesiąca, przed jej oficjalnym uruchomieniem.
Opinie (200) 4 zablokowane
-
2017-06-16 14:04
Wiecie co my robimy to kladka??
- 5 1
-
2017-06-16 06:42
ta nadbudówka (7)
wygląda jak z PRLu, no ale komisja konkursowa też z tego okresu chyba ...
- 77 38
-
2017-06-16 13:56
wiec pasuje do Soldka znakomicie
- 1 0
-
2017-06-16 12:57
Czasy się zmieniają a Pan dalej w komisjach...
- 1 0
-
2017-06-16 11:29
Zabawne ale całość nabiera sensu dopiero po otwarciu przypominając wyglądem dźwig portowy.
Kładka opuszczona to rzeczywiście takie "Ale o co chodzi?!"- 2 2
-
2017-06-16 07:31
(2)
Jak z PRLu czyli dobrze.
- 4 4
-
2017-06-16 07:41
(1)
A miało być nowocześnie...
- 4 2
-
2017-06-16 07:45
a wyszlo jak zawsze...
- 5 3
-
2017-06-16 07:00
Jak przymrużysz oczy
będzie nawiązywała (ta sterownia) do nadbudówek na statkach.
Tak se pomyślałam- 7 0
-
2017-06-16 06:38
Będę! (3)
I poświęcę! Żeby jak najdłużej działała!
- 48 5
-
2017-06-16 13:53
o ktorej godzinie ksieze dobrodzieju?
- 7 0
-
2017-06-16 06:59
A w lodówce już się chłodzi. (1)
- 16 2
-
2017-06-16 07:02
I actimelek na kaca :D
- 13 2
-
2017-06-16 13:50
miliony poszly w błoto
kolejne teraz na utrzymanie. a budzet miasta nie ma na podstawowe wydatki. to jest dramat
- 5 6
-
2017-06-16 12:24
A czy z tej okazji będzie przejazd rowerowy
kładką w tą i z powrotem?
- 3 4
-
2017-06-16 11:56
Prawda, gdzie jest obiecane drewno egzotyczne?! Przekręty i kombinacje przy każdej jednej okazji!
- 12 0
-
2017-06-16 09:37
16 m/s i brak mozliwosci wyjścia z mariny dla jachtow (3)
Co za debil to zaprojektował???? Najlepsze warunki do żeglarstwa i kładka zamknięta...
- 17 16
-
2017-06-16 11:06
Chociaż publicznie przyznałeś podpisem stan swego umysłu.
- 0 1
-
2017-06-16 11:00
A Ty tak na serio?
I na pewno nic Ci się nie pomyliło?
- 1 1
-
2017-06-16 10:38
jakie warunki do żeglarstwa? co Ty bredzisz?
wszak kanałem na silniku trzeba płynąć a poza tym większość burdelowych motorówek to pewnie z mariny w ogóle nie wypływa
- 6 2
-
2017-06-16 10:59
To w jakich godzinach mozna sie przejechac ta kładką?
Kiedy i czy to będzie płatne i czy bedzie ograniczona liczba ludzi na kładce czasie podnoszenia i opuszczania ?
- 5 5
-
2017-06-16 10:59
Wiadomo już ile ma tych mieszkań czy jeszcze nie ...
- 5 6
-
2017-06-16 07:14
A gdzie drewno egzotyczne na kierownicach? (1)
- 62 3
-
2017-06-16 10:42
na działce
- 21 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.