- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (122 opinie)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (92 opinie)
- 3 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (149 opinii)
- 4 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (38 opinii)
- 5 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (112 opinii)
- 6 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (59 opinii)
Kolejny krok do naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej
Gdańscy urzędnicy szukają firmy, która zaprojektuje przejście naziemne przez Wały Jagiellońskie na wysokości Bramy Wyżynnej i Forum Gdańsk. Wykonawca będzie miał pięć miesięcy na opracowanie dokumentacji. Przejście powstanie więc najwcześniej w przyszłym roku.
Przez lata wydawało się, że jego powstanie w tym miejscu graniczyć będzie z cudem. Urzędnicy byli stanowczy i uparci w swoim przeświadczeniu, że w centrach miast lepszym rozwiązaniem są przejścia podziemne.
Szansa pojawiła się dopiero w zeszłym roku, gdy inspirowana głosami urbanistów grupa radnych zaczęła domagać się wyprowadzenia pieszych z podziemi.
Po przymiarkach i wstępnych koncepcjach przyszedł czas na pierwszy konkret.
Jest nim ogłoszenie przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska przetargu na opracowanie projektu naziemnego przejścia dla pieszych. Zainteresowane firmy mogą zgłaszać się do 8 listopada. Zwycięzca będzie miał 150 dni na przygotowanie dokumentacji.
Koncepcja Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, na podstawie której powstanie projekt, zakłada:
- powstanie przejścia naziemnego z sygnalizacją świetlną między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk
- poszerzenie przystanków kosztem zwężenia pasów ruchu
- powstanie chodników umożliwiających dojście do przejścia z przystanków tramwajowych
- włączenie świateł do systemu Tristar
Sama budowa przejścia rozpocznie się najwcześniej w 2019 roku. Koszt całego przedsięwzięcia szacowany jest na ok. 800 tys. zł.
Miejsca
Opinie (548) 10 zablokowanych
-
2018-10-27 10:55
Anarchorowerzysci i adamowicze chca cofniecia procesu dziejowego - zmusic ludzi do porzucenia jazdy samochodem teoretycznie moga do tego doprowadzic w praktyce komunikacja zbiorowa musi istniec tylko co z tego jak jazda tym srodkiem transportu np. na Południe zabierac bedzie godzinę wszedzie swiatla i postoj przed przejsciem co 100 m inna kwestia to bezpieczenstwo
- 8 3
-
2018-10-27 10:39
zlikwidować schody do tunelu od strony LOTu
i zrobić łagodną pochylnię już od Katowni,
będzie wygodnie i bezpiecznie- 2 5
-
2018-10-26 20:11
Z sondażu wynika, ze większość nie chce tam przejscia naziemnego, (3)
a urzędnicy chcą obdarować nim mieszkańców na siłę. Redaktor natomiast próbuje wmówić tym artykułem, że wszyscy na to przejście naziemne z niecierpliwością czekają... to się nazywa manipulacja i zakłamanie.
- 19 6
-
2018-10-27 10:28
Ta większość to okoliczne wiochy
- 2 1
-
2018-10-26 21:25
wynika z niego również że połowa czytelników trójmiasta to mieszkańcy Pruszcza Gdańskiego i okolic
- 4 1
-
2018-10-26 21:24
48 do 52 procent rzeczywiscie wiekszosc przytlaczajaca ;)
- 2 1
-
2018-10-26 19:44
Palermo Północy! (3)
Tragedia,zwiększenie korków spowoduje większą emisję spalin, naziemne przejście, to więcej wypadków z udziałem pieszych! Główna arteria przelotowa Trójmiasta ma być zablokowana przez pięknoduchów od ekologii! W rozwiniętym świecie ruch aut ogranicza się tylko tam gdzie można zaproponować alternatywne drogi objazdowe!
- 18 5
-
2018-10-27 10:09
Czas umierac sfrustrowany dziadzie
- 0 2
-
2018-10-26 22:33
tam jest wiele alternatywnych dróg (1)
w tym tunel wzdłuż linii kolejowej
- 1 3
-
2018-10-26 22:59
to jest droga zaopatrzenia galerii a nie bypass
ślepo zakończona na światłach skrzyżowania, które przejeżdza się na trzy tempa.
- 4 0
-
2018-10-26 16:21
(4)
Oszaleli. Przejścia naziemne skoro istnieją tunele. Psychiatryk.......
- 104 35
-
2018-10-26 22:32
Sam korzystaj z tych tuneli. (2)
Pomyśl o chorych, niepełnosprawnych i ludzi z wózkami. Dla nich te tuneli i niedziałające windy to konkretne bariery, dla nich to masakra. Jakbyś kiedyś musiał korzystać z takich wind, to byś zobaczył, że trzeba na nie czekać i że zdarzają się długotrwałe awarie. Nie życzę ci ciężkiej choroby, ale pamiętaj że też cie może dopaść.
- 3 5
-
2018-10-27 09:25
100 metrów dalej na Hucisku jest przejście naziemne
- 3 4
-
2018-10-27 09:13
A nie jest czasem bardziej sensowne
Zmuszenie miasta do dbania o infrastrukturę? Lepiej jest na powrót tworzyć kolizje pomiędzy pieszymi a pojazdami? Rozdzielenie ruchu to jedyna gwarancja braku ofiar, ale Ty się bardzo pochylasz nad losem niepełnosprawnych, a gorzka ironia jest, ze poprzez budowę przejścia naziemnego niepełnosprawnych nam przybędzie.
- 1 3
-
2018-10-26 17:00
Psychiatra i leki nie pomagaja na glupote!!!!
- 3 4
-
2018-10-27 09:17
Super ;))
- 1 4
-
2018-10-26 17:43
a obiecanych pasów ruchu dla rowerów ani widu ani słychu. miały być zaraz po oddaniu tunelu (4)
chodnik jak widać niezastąpiony i pieszych i rowerzystów przyjmie. ;)
- 13 7
-
2018-10-26 18:24
spoko spoko. Jak będzie przejście dla pieszych, to i przejazd dla rowerów się pojawi bez kłopotu. (3)
- 0 1
-
2018-10-26 18:35
"pasy ruchu" to nie "przejazd dla rowerzysty" ;) (2)
- 1 0
-
2018-10-26 21:13
rowerem wokół bunkra to gehenna (1)
jedyny plus to ten tunel, którym można całą tą jedną wielką fuszerkę szybko ominąć
- 0 0
-
2018-10-27 08:56
zgadza sie ale te swiatła na wyjazdach. Tam nonstop czerwone
- 0 0
-
2018-10-26 22:59
To jak leczenie rzeżączki maścią na pryszcze. (1)
Najpierw buduje się objazdy i drogi alternatywne, potem robi deptak z centrum. Zabierają się do tego od d.py srtony.
- 13 1
-
2018-10-27 08:50
Objazd i droga alternatywna jest. z tunelem za 1.5mld włącznie
- 0 4
-
2018-10-27 08:46
znając genialność Tristara
i spowalnianie ruchu to kierowcy z oruni do zieleniaka staną 6 razy
- 4 4
-
2018-10-27 07:06
A Kto ...... (1)
A kto zakopie tunel jak będzie przejście naziemne ,tunel juz będzie bezużyteczny. Bezmyslna decyzja cofanie się w czasie. To za komuny pomyśleli o przepustowości a wy korkujecie Miasto
- 12 2
-
2018-10-27 08:46
kierofczyki twierdzą że tunele są wspaniałe i piesi nie chcą naziemnych przejsc. wiec jak to tunel bedzie bezuzyteczny? Piesi nie bedą juz korzystac z niego?
- 0 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.