• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny krok do naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej

bra
26 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Patrząc na to zdjęcie doskonale widać, że aż się prosi o powstanie przejścia naziemnego w tym miejscu. Patrząc na to zdjęcie doskonale widać, że aż się prosi o powstanie przejścia naziemnego w tym miejscu.

Gdańscy urzędnicy szukają firmy, która zaprojektuje przejście naziemne przez Wały Jagiellońskie zobacz na mapie Gdańska na wysokości Bramy Wyżynnej i Forum Gdańsk. Wykonawca będzie miał pięć miesięcy na opracowanie dokumentacji. Przejście powstanie więc najwcześniej w przyszłym roku.



Już w 2013 roku sugerowaliśmy, że w związku z planami zabudowy Targu Siennego i Rakowego należy uwzględnić powstanie przejścia naziemnego.

Przez lata wydawało się, że jego powstanie w tym miejscu graniczyć będzie z cudem. Urzędnicy byli stanowczy i uparci w swoim przeświadczeniu, że w centrach miast lepszym rozwiązaniem są przejścia podziemne.

Szansa pojawiła się dopiero w zeszłym roku, gdy inspirowana głosami urbanistów grupa radnych zaczęła domagać się wyprowadzenia pieszych z podziemi.

Po przymiarkach i wstępnych koncepcjach przyszedł czas na pierwszy konkret.

Jest nim ogłoszenie przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska przetargu na opracowanie projektu naziemnego przejścia dla pieszych. Zainteresowane firmy mogą zgłaszać się do 8 listopada. Zwycięzca będzie miał 150 dni na przygotowanie dokumentacji.

Koncepcja Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, na podstawie której powstanie projekt, zakłada:

  • powstanie przejścia naziemnego z sygnalizacją świetlną między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk
  • poszerzenie przystanków kosztem zwężenia pasów ruchu
  • powstanie chodników umożliwiających dojście do przejścia z przystanków tramwajowych
  • włączenie świateł do systemu Tristar

Sama budowa przejścia rozpocznie się najwcześniej w 2019 roku. Koszt całego przedsięwzięcia szacowany jest na ok. 800 tys. zł.
bra

Miejsca

Opinie (548) 10 zablokowanych

  • Anarchorowerzysci i adamowicze chca cofniecia procesu dziejowego - zmusic ludzi do porzucenia jazdy samochodem teoretycznie moga do tego doprowadzic w praktyce komunikacja zbiorowa musi istniec tylko co z tego jak jazda tym srodkiem transportu np. na Południe zabierac bedzie godzinę wszedzie swiatla i postoj przed przejsciem co 100 m inna kwestia to bezpieczenstwo

    • 8 3

  • zlikwidować schody do tunelu od strony LOTu

    i zrobić łagodną pochylnię już od Katowni,
    będzie wygodnie i bezpiecznie

    • 2 5

  • Z sondażu wynika, ze większość nie chce tam przejscia naziemnego, (3)

    a urzędnicy chcą obdarować nim mieszkańców na siłę. Redaktor natomiast próbuje wmówić tym artykułem, że wszyscy na to przejście naziemne z niecierpliwością czekają... to się nazywa manipulacja i zakłamanie.

    • 19 6

    • Ta większość to okoliczne wiochy

      • 2 1

    • wynika z niego również że połowa czytelników trójmiasta to mieszkańcy Pruszcza Gdańskiego i okolic

      • 4 1

    • 48 do 52 procent rzeczywiscie wiekszosc przytlaczajaca ;)

      • 2 1

  • Palermo Północy! (3)

    Tragedia,zwiększenie korków spowoduje większą emisję spalin, naziemne przejście, to więcej wypadków z udziałem pieszych! Główna arteria przelotowa Trójmiasta ma być zablokowana przez pięknoduchów od ekologii! W rozwiniętym świecie ruch aut ogranicza się tylko tam gdzie można zaproponować alternatywne drogi objazdowe!

    • 18 5

    • Czas umierac sfrustrowany dziadzie

      • 0 2

    • tam jest wiele alternatywnych dróg (1)

      w tym tunel wzdłuż linii kolejowej

      • 1 3

      • to jest droga zaopatrzenia galerii a nie bypass

        ślepo zakończona na światłach skrzyżowania, które przejeżdza się na trzy tempa.

        • 4 0

  • (4)

    Oszaleli. Przejścia naziemne skoro istnieją tunele. Psychiatryk.......

    • 104 35

    • Sam korzystaj z tych tuneli. (2)

      Pomyśl o chorych, niepełnosprawnych i ludzi z wózkami. Dla nich te tuneli i niedziałające windy to konkretne bariery, dla nich to masakra. Jakbyś kiedyś musiał korzystać z takich wind, to byś zobaczył, że trzeba na nie czekać i że zdarzają się długotrwałe awarie. Nie życzę ci ciężkiej choroby, ale pamiętaj że też cie może dopaść.

      • 3 5

      • 100 metrów dalej na Hucisku jest przejście naziemne

        • 3 4

      • A nie jest czasem bardziej sensowne

        Zmuszenie miasta do dbania o infrastrukturę? Lepiej jest na powrót tworzyć kolizje pomiędzy pieszymi a pojazdami? Rozdzielenie ruchu to jedyna gwarancja braku ofiar, ale Ty się bardzo pochylasz nad losem niepełnosprawnych, a gorzka ironia jest, ze poprzez budowę przejścia naziemnego niepełnosprawnych nam przybędzie.

        • 1 3

    • Psychiatra i leki nie pomagaja na glupote!!!!

      • 3 4

  • Super ;))

    • 1 4

  • a obiecanych pasów ruchu dla rowerów ani widu ani słychu. miały być zaraz po oddaniu tunelu (4)

    chodnik jak widać niezastąpiony i pieszych i rowerzystów przyjmie. ;)

    • 13 7

    • spoko spoko. Jak będzie przejście dla pieszych, to i przejazd dla rowerów się pojawi bez kłopotu. (3)

      • 0 1

      • "pasy ruchu" to nie "przejazd dla rowerzysty" ;) (2)

        • 1 0

        • rowerem wokół bunkra to gehenna (1)

          jedyny plus to ten tunel, którym można całą tą jedną wielką fuszerkę szybko ominąć

          • 0 0

          • zgadza sie ale te swiatła na wyjazdach. Tam nonstop czerwone

            • 0 0

  • To jak leczenie rzeżączki maścią na pryszcze. (1)

    Najpierw buduje się objazdy i drogi alternatywne, potem robi deptak z centrum. Zabierają się do tego od d.py srtony.

    • 13 1

    • Objazd i droga alternatywna jest. z tunelem za 1.5mld włącznie

      • 0 4

  • znając genialność Tristara

    i spowalnianie ruchu to kierowcy z oruni do zieleniaka staną 6 razy

    • 4 4

  • A Kto ...... (1)

    A kto zakopie tunel jak będzie przejście naziemne ,tunel juz będzie bezużyteczny. Bezmyslna decyzja cofanie się w czasie. To za komuny pomyśleli o przepustowości a wy korkujecie Miasto

    • 12 2

    • kierofczyki twierdzą że tunele są wspaniałe i piesi nie chcą naziemnych przejsc. wiec jak to tunel bedzie bezuzyteczny? Piesi nie bedą juz korzystac z niego?

      • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane