• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót

Krzysztof Koprowski
30 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 18:42 (30 lipca 2020)
Przesuń aby
porównać

W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. PiramowiczaMapka. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. UphagenaMapka i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.



Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.

Czy nowe projekty organizacji ruchu powinny dopuszczać parkowanie na chodnikach?

W połowie maja władze miasta ogłosiły program zmian w organizacji ruchu, który ma przyczynić się do poprawy komfortu przemieszczania się pieszych i rowerzystów. Bezpośrednią przyczyną był spadek natężenia ruchu spowodowany restrykcjami związanymi z epidemią koronawirusa.

Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.

W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze BałtyckiejMapka.

Czytaj też:

Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji



Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku. Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku.

Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena



Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.

- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.

  • Parkowanie na chodniku ul. Uphagena bez zachowania 1,5 m dla pieszych i puste wyznaczone płatne miejsca postojowe po lewej.
  • Parkowanie poza Strefą Płatnego Parkowania na ul. Piramowicza.

Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni



Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.

Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.

Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny. Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny.

Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach



Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".

- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:


Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach



Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
  • wyznaczenie pasów rowerowych na ul. MyśliwskiejMapka (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
  • wyznaczenie pasów rowerowych na al. HalleraMapka na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
  • wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic PlatynowejMapka, 3 MajaMapka, DraganaMapkaWarszawskiejMapka - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.

Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe



Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
  • wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. MatemblewskiejMapka (odc. Potokowa - Waldorffa),
  • przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we WrzeszczuMapka (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
  • przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w OliwieMapka (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).

- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Miejsca

Opinie (496) ponad 20 zablokowanych

  • Do rzecznika zdiz!

    Jak można robić pilotaż w wakacje jak ruch zacznie wracać od września wraz z szkołami. Od lat wiadomo ze najlepszy miesiąc na takie pilotaże to październik! Proszę spojrzeć na statystyki prowadzone przez tom tom!

    • 27 4

  • .

    bez sensu

    • 16 5

  • zły pomysł (5)

    Decyzja jest i**otyczna i spowoduje masakryczne korki w godzinach szczytu od Klinicznej do Opery , przyblokuje skrzyżowanie ruch tramwajów i na pewno nie poprawi bezpieczeństwa. Dzięki temu skrótowi ruch był płynny i nie powodował zatorów.

    • 53 8

    • (3)

      Może i ruch był płynny, jednak ulica dość kameralna stała się skrótem autostradowym. Proponuję aby każdy z Was udostępnił drogę pod Waszym domem dla takiego ruchu.

      • 2 12

      • Wzruszające

        Tam mieszkały setki ludzi przecież.

        • 7 0

      • Przy niej stoi szkoła !!!

        • 1 0

      • Drogi i ulice sa ogolnodostepne. Proponuje kupic ranczo i miec spokoj.

        • 0 0

    • jak przyblokuje tramwaje? Masz jechać ulicą, a nie torowiskiem

      • 0 8

  • Aby móc wykonywać niektóre profesje... (4)

    ...trzeba przejść przez różne badania, w tym testy psychologiczne. Dlaczego nie ma takiego obowiązku dla osób pełniących odpowiedzialne funkcje w mieście (te wyżej również). Przecież jak się słyszy i widzi jakie niekiedy podejmują decyzje, zachodzi poważne, uzasadnione podejrzenie, że ze zdrowiem psychicznym, a także podejomowaniem rozważnych decyzji, u nich (delikatnie rzecz ujmując) nie najlepiej!

    • 53 4

    • (1)

      W fachu aktywisty miejskiego obowiązuje selekcja negatywna pod względem możliwości intelektualnych.

      • 14 3

      • Bo największą siłę przebicia ma baran.

        • 13 2

    • (1)

      Bo to jest konflikt interesów, zamieszkujący przy tej ulicy chcieliby uspokojenia ruchu i spokoju, a kierowcy kolejnej autostrady do szybszego pokonania drogi przez miasto. Taki PAT.

      • 1 5

      • Mowa o ulicy Piramowicza

        Tam tak jakby nikt nie mieszka.

        • 5 0

  • (1)

    Nieraz mam wrażenie że w naszym magistracie ludzie się zakładają o to kto dzisiaj wymyśli coś głupszego

    • 56 6

    • Spokojnie

      Gdyni nie przeskoczą

      • 9 2

  • (6)

    boze swiety czy rowerzysci i piesi maja zle ???? codziennie tysiace ludzi stoja w gigantycznych korkach a wy sie ciagle nad rowerzystami spuszczacie ! szok

    • 43 12

    • tysiące ludzi stoją w gigantycznych korkach (2)

      bo kierofczyki wszedzie muszą samochodem, a normalny człowiek kisi sie w autobusie i 30min jedzieprzez nich trzy przystanki. Zakazac jazdy prywatnym samochodem po miescie i problemu nie bedzie

      • 7 7

      • Normalny człowiek jeździ własnym samochodem.

        • 6 1

      • z komuny samochodów było mało

        komunikacja bardziej rozbudowania niż teraz. A ludzie jak śledzie. Poszukaj sobie fotek z lat 80. Jak bydło. I to ci się marzy?

        • 6 0

    • (2)

      A czy kierowcy mają tak źle? Siedzą sobie wygodnie w aucie. Włączona klima/ogrzewanie, z radyjka ulubiona audycja/muza. Na głowę nie pada, a ciągle narzekają i spuszczają się nad swoim nędznym losem.

      • 3 5

      • Podobno mają strasznie

        Wg cyklistów pół życia spędzają w korkach.

        • 6 0

      • Tworzenie kilkukilometrowego korka, a tym wlasnie jest zmiana organizacji na Piramowicza, jest robieniem zle wszystkim.

        Przeciez w okolicy wielokrotnie zwiększy się ilość spalin zalegajacych w tych korytarzach komunikacyjnych.

        • 0 0

  • Gratulacje (4)

    Dla władz miasta drogowy rozwój wsteczny. Proponuje zamknąć wszystkie ulice i przerobić je na chodniki wszystko dla pieszych i rowerzystów. Trzeba zmienić ten cały gdański układ

    • 46 5

    • Oby jak najszybciej

      • 6 2

    • (1)

      Wyprowadź się gdzie będziesz miał lepiej i po problemie.

      • 3 5

      • Trochę rozumu

        Powiedz mi dla czego fundusze z budżetu obywatelskiego często idą na remont drogowe zdaje się że na te cele są przeznaczone inne środki.

        • 0 2

    • Nie odgrażaj się. W wyborach pieniacze

      giniecie. Po prostu jest was strasznie malutko.

      • 1 2

  • Ręce opadają

    Brawo Gdańsk. Zamknijcie wszystkie ulice! Wszyscy na rowery! Głupota do kwadratu. Ciekawe komu to przeszkadzało i kto ma taką moc sprawczą.

    • 51 6

  • ja mam takie pytanie, do tych i**otów którzy podejmują te decyzje (7)

    setki mln wydane na tristar, efekt - żaden. Całe miasto obstawione przez przejściami dla pieszych i światłami, zsynchronizowanymi tak, że jak na każdych trzeba się zatrzymywać. w nocy palą się światła i trzeba stawać co 50m żeby się zatrzymać mimo, że przez to przejście nikt nie przechodził od paru ładnych godzin. jakaś paranoja jak te pajace sparaliżowały miasto....

    • 63 6

    • (2)

      To Twoja subiektywna opinia. Pewnie nie zauważasz jak ruch gęstnieje na przestrzeni lat. Myślałeś, że jak uruchomią TriStar to z Gdańska do Gdyni w godzinach szczytu dojedziesz w 15min? A tu klops.

      • 1 13

      • człowieku, obok mnie jest 7 zmian świateł na odcinku z 1km. nikt nimi nie chodzi, i stają wszyscy na dosłownie każdym (1)

        w nocy cały czas się zmieniają światła jak nikt tam nie chodzi. więc co ma ruch do ustawienia świateł? w jednym miejscu postawili światła, dla tylko jednego skretu w lewo, mimo, że 50 metrów wcześniej już tej skręt w lewo w tym samym dokładnie kierunku!!! i jak na jednym zapali się zielone i ruszasz to po chwili na tym drugim zapala się czerwone i stoisz.

        • 9 0

        • Nikt nad tym nie panuje bo w zdiz zatrudnieni są sami przyjaciele królika i kumple kumpli którzy w ogóle pojęcia nie mają co z

          • 4 0

    • I bardzo dobrze, że w nocy zapalają się (2)

      często czerwone światła. Bo inaczej byłyby wyścigi piractwa drogowego.

      • 0 13

      • Puknij się w łeb. Wszędzie w nocy są żółte migające i ruch ten minimalny nocny regulują znaki

        a u ciebie pod deklem tylko farmazony o jakiś wyścigach.

        • 2 0

      • Swiatla nie sa remedium na wyscigi uliczne, przykro mi, ktos z Ciebie okrutnie zakpil.

        • 0 0

    • tristar panie tristar

      • 2 0

  • Co za dzbany, robią coraz większe korki ciotki jedne

    Utrudniają jazdę kierowcom nie dają alternatywy, zkm, skm coraz drożej ci awaryjniej....

    • 31 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane