- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (100 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (199 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (604 opinie)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (85 opinii)
- 5 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (521 opinii)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (321 opinii)
Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót
porównać
W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. Piramowicza. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. Uphagena i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.
Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.
Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.
W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej.
Czytaj też:
Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji
Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena
Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.
- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.
Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni
Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.
Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.
Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach
Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".
- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:
- Piesi muszą dzielić się nowym chodnikiem z autami. Miasto lekceważy wynik konsultacji społecznych
- Wybudowali chodnik... głównie dla samochodów
- Na remontach chodników korzystają głównie kierowcy
- Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?
Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach
Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
- wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Myśliwskiej (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
- wyznaczenie pasów rowerowych na al. Hallera na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
- wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic Platynowej, 3 Maja, Dragana i Warszawskiej - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.
Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe
Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
- wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. Matemblewskiej (odc. Potokowa - Waldorffa),
- przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
- przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w Oliwie (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).
- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
Korek na Hallera (75 opinii)
Miejsca
Opinie (496) ponad 20 zablokowanych
-
2020-07-30 17:36
Do rzecznika zdiz!
Jak można robić pilotaż w wakacje jak ruch zacznie wracać od września wraz z szkołami. Od lat wiadomo ze najlepszy miesiąc na takie pilotaże to październik! Proszę spojrzeć na statystyki prowadzone przez tom tom!
- 27 4
-
2020-07-30 17:38
.
bez sensu
- 16 5
-
2020-07-30 17:38
zły pomysł (5)
Decyzja jest i**otyczna i spowoduje masakryczne korki w godzinach szczytu od Klinicznej do Opery , przyblokuje skrzyżowanie ruch tramwajów i na pewno nie poprawi bezpieczeństwa. Dzięki temu skrótowi ruch był płynny i nie powodował zatorów.
- 53 8
-
2020-07-30 20:27
(3)
Może i ruch był płynny, jednak ulica dość kameralna stała się skrótem autostradowym. Proponuję aby każdy z Was udostępnił drogę pod Waszym domem dla takiego ruchu.
- 2 12
-
2020-07-30 21:04
Wzruszające
Tam mieszkały setki ludzi przecież.
- 7 0
-
2020-07-31 09:56
Przy niej stoi szkoła !!!
- 1 0
-
2020-08-04 12:26
Drogi i ulice sa ogolnodostepne. Proponuje kupic ranczo i miec spokoj.
- 0 0
-
2020-07-30 20:46
jak przyblokuje tramwaje? Masz jechać ulicą, a nie torowiskiem
- 0 8
-
2020-07-30 17:41
Aby móc wykonywać niektóre profesje... (4)
...trzeba przejść przez różne badania, w tym testy psychologiczne. Dlaczego nie ma takiego obowiązku dla osób pełniących odpowiedzialne funkcje w mieście (te wyżej również). Przecież jak się słyszy i widzi jakie niekiedy podejmują decyzje, zachodzi poważne, uzasadnione podejrzenie, że ze zdrowiem psychicznym, a także podejomowaniem rozważnych decyzji, u nich (delikatnie rzecz ujmując) nie najlepiej!
- 53 4
-
2020-07-30 17:49
(1)
W fachu aktywisty miejskiego obowiązuje selekcja negatywna pod względem możliwości intelektualnych.
- 14 3
-
2020-07-30 18:16
Bo największą siłę przebicia ma baran.
- 13 2
-
2020-07-30 20:32
(1)
Bo to jest konflikt interesów, zamieszkujący przy tej ulicy chcieliby uspokojenia ruchu i spokoju, a kierowcy kolejnej autostrady do szybszego pokonania drogi przez miasto. Taki PAT.
- 1 5
-
2020-07-30 21:23
Mowa o ulicy Piramowicza
Tam tak jakby nikt nie mieszka.
- 5 0
-
2020-07-30 17:47
(1)
Nieraz mam wrażenie że w naszym magistracie ludzie się zakładają o to kto dzisiaj wymyśli coś głupszego
- 56 6
-
2020-07-30 17:48
Spokojnie
Gdyni nie przeskoczą
- 9 2
-
2020-07-30 17:53
(6)
boze swiety czy rowerzysci i piesi maja zle ???? codziennie tysiace ludzi stoja w gigantycznych korkach a wy sie ciagle nad rowerzystami spuszczacie ! szok
- 43 12
-
2020-07-30 19:12
tysiące ludzi stoją w gigantycznych korkach (2)
bo kierofczyki wszedzie muszą samochodem, a normalny człowiek kisi sie w autobusie i 30min jedzieprzez nich trzy przystanki. Zakazac jazdy prywatnym samochodem po miescie i problemu nie bedzie
- 7 7
-
2020-07-30 21:22
Normalny człowiek jeździ własnym samochodem.
- 6 1
-
2020-07-30 21:57
z komuny samochodów było mało
komunikacja bardziej rozbudowania niż teraz. A ludzie jak śledzie. Poszukaj sobie fotek z lat 80. Jak bydło. I to ci się marzy?
- 6 0
-
2020-07-30 20:36
(2)
A czy kierowcy mają tak źle? Siedzą sobie wygodnie w aucie. Włączona klima/ogrzewanie, z radyjka ulubiona audycja/muza. Na głowę nie pada, a ciągle narzekają i spuszczają się nad swoim nędznym losem.
- 3 5
-
2020-07-30 21:26
Podobno mają strasznie
Wg cyklistów pół życia spędzają w korkach.
- 6 0
-
2020-08-04 14:19
Tworzenie kilkukilometrowego korka, a tym wlasnie jest zmiana organizacji na Piramowicza, jest robieniem zle wszystkim.
Przeciez w okolicy wielokrotnie zwiększy się ilość spalin zalegajacych w tych korytarzach komunikacyjnych.
- 0 0
-
2020-07-30 17:53
Gratulacje (4)
Dla władz miasta drogowy rozwój wsteczny. Proponuje zamknąć wszystkie ulice i przerobić je na chodniki wszystko dla pieszych i rowerzystów. Trzeba zmienić ten cały gdański układ
- 46 5
-
2020-07-30 19:12
Oby jak najszybciej
- 6 2
-
2020-07-30 20:37
(1)
Wyprowadź się gdzie będziesz miał lepiej i po problemie.
- 3 5
-
2020-07-30 22:22
Trochę rozumu
Powiedz mi dla czego fundusze z budżetu obywatelskiego często idą na remont drogowe zdaje się że na te cele są przeznaczone inne środki.
- 0 2
-
2020-07-30 20:46
Nie odgrażaj się. W wyborach pieniacze
giniecie. Po prostu jest was strasznie malutko.
- 1 2
-
2020-07-30 17:54
Ręce opadają
Brawo Gdańsk. Zamknijcie wszystkie ulice! Wszyscy na rowery! Głupota do kwadratu. Ciekawe komu to przeszkadzało i kto ma taką moc sprawczą.
- 51 6
-
2020-07-30 17:56
ja mam takie pytanie, do tych i**otów którzy podejmują te decyzje (7)
setki mln wydane na tristar, efekt - żaden. Całe miasto obstawione przez przejściami dla pieszych i światłami, zsynchronizowanymi tak, że jak na każdych trzeba się zatrzymywać. w nocy palą się światła i trzeba stawać co 50m żeby się zatrzymać mimo, że przez to przejście nikt nie przechodził od paru ładnych godzin. jakaś paranoja jak te pajace sparaliżowały miasto....
- 63 6
-
2020-07-30 20:39
(2)
To Twoja subiektywna opinia. Pewnie nie zauważasz jak ruch gęstnieje na przestrzeni lat. Myślałeś, że jak uruchomią TriStar to z Gdańska do Gdyni w godzinach szczytu dojedziesz w 15min? A tu klops.
- 1 13
-
2020-07-30 20:53
człowieku, obok mnie jest 7 zmian świateł na odcinku z 1km. nikt nimi nie chodzi, i stają wszyscy na dosłownie każdym (1)
w nocy cały czas się zmieniają światła jak nikt tam nie chodzi. więc co ma ruch do ustawienia świateł? w jednym miejscu postawili światła, dla tylko jednego skretu w lewo, mimo, że 50 metrów wcześniej już tej skręt w lewo w tym samym dokładnie kierunku!!! i jak na jednym zapali się zielone i ruszasz to po chwili na tym drugim zapala się czerwone i stoisz.
- 9 0
-
2020-07-31 11:50
Nikt nad tym nie panuje bo w zdiz zatrudnieni są sami przyjaciele królika i kumple kumpli którzy w ogóle pojęcia nie mają co z
- 4 0
-
2020-07-30 20:48
I bardzo dobrze, że w nocy zapalają się (2)
często czerwone światła. Bo inaczej byłyby wyścigi piractwa drogowego.
- 0 13
-
2020-07-31 11:52
Puknij się w łeb. Wszędzie w nocy są żółte migające i ruch ten minimalny nocny regulują znaki
a u ciebie pod deklem tylko farmazony o jakiś wyścigach.
- 2 0
-
2020-08-04 14:21
Swiatla nie sa remedium na wyscigi uliczne, przykro mi, ktos z Ciebie okrutnie zakpil.
- 0 0
-
2020-07-30 23:07
tristar panie tristar
- 2 0
-
2020-07-30 17:56
Co za dzbany, robią coraz większe korki ciotki jedne
Utrudniają jazdę kierowcom nie dają alternatywy, zkm, skm coraz drożej ci awaryjniej....
- 31 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.