- 1 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (332 opinie)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (432 opinie)
- 3 Upiorne syreny i największe pożary (6 opinii)
- 4 Auto wjechało w pieszych i w budynek (280 opinii)
- 5 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (67 opinii)
- 6 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (113 opinii)
Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót
porównać
W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. Piramowicza. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. Uphagena i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.
Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.
Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.
W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej.
Czytaj też:
Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji
Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena
Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.
- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.
Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni
Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.
Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.
Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach
Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".
- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:
- Piesi muszą dzielić się nowym chodnikiem z autami. Miasto lekceważy wynik konsultacji społecznych
- Wybudowali chodnik... głównie dla samochodów
- Na remontach chodników korzystają głównie kierowcy
- Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?
Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach
Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
- wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Myśliwskiej (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
- wyznaczenie pasów rowerowych na al. Hallera na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
- wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic Platynowej, 3 Maja, Dragana i Warszawskiej - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.
Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe
Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
- wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. Matemblewskiej (odc. Potokowa - Waldorffa),
- przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
- przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w Oliwie (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).
- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
Korek na Hallera (75 opinii)
Miejsca
Opinie (496) ponad 20 zablokowanych
-
2020-07-30 19:19
Odwołać Dulkiewicz (2)
czas na referendum w sprawie odwołania prezydent miasta. Szkodnik
- 26 8
-
2020-07-30 19:23
zawiedziony wyborca
Mega szkodnik !!!!!
- 5 1
-
2020-07-30 19:41
od tego są wybory
Dulkiewicz nic się nie zmieniła, jest taka jak była. Ten kto na nią głosował nie powinien czuć się zawiedziony.
- 4 0
-
2020-07-30 19:21
Nie to zły pomysł!!!!
Proszę dajcie nam szansę dojechać po dzieci w rozsądnym czasie
- 13 3
-
2020-07-30 19:27
Wniosek jest prosty: czas zacząć płacić podatki w innym mieście. (1)
W Gdańsku niestety pieniądze podatników władze miasta obracają przeciwko nim. Gdańsk staje się miastem coraz mniej przyjaznym mieszkańcom
- 32 3
-
2020-07-30 20:37
Zatem adieu ! Idź kwakać poza Gdańsk.
- 2 8
-
2020-07-30 19:28
Ściema i tyle, pora kiedyś zmienić władze na przychylne kierowcom...bo teraz to tylko zablokują miasto... (2)
"dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych" - szkoda tylko, że nikt nie wspomniał o tym, że "ped**arze" używają tego ciągu nader często do bicia rekordów prędkości, mając w głębokim poważaniu przepisy ustawy Prawo o ruchu drogowym, bo są przekonani, że ich to nie dotyczy. A potem wielkie zdziwienie i pretensje, że kierowca ich nie widział bo sami go pozbawili tej szansy. Po co takie chore zmiany, lepiej wszystkim skonfiskować samochody i będzie luz na ulicach jak w Korei Północnej.
Pozdrawiam i nie dajcie się ...- 26 6
-
2020-07-30 20:36
I co znaczy nie dajcie się ? Mam być jako (1)
kierowca solidarny z tobą ? Niedoczekanie.
- 0 6
-
2020-07-31 11:16
No właśnie, kierowcy są najbardziej bitą po kieszeni grupą społeczną, której ciągle się utrudnia życie, drogie autostrady, coraz więcej parkomatów, cena paliwa to sam podatek, rosnące ubezpieczenia itp... I jeszcze sami sobie uprzykrzamy życie zamiast pomagać, być po prostu normalnym dla drugiego... Właśnie w takich sprawach powinniśmy być solidarni i przynajmniej próbować podejmować jakieś inicjatywy przeciwko takim i**otycznym działaniom władz miasta i innych...
- 4 0
-
2020-07-30 19:29
ok wszystko dobrze w takim razie proszę na powrót zmienić kierunek na ul. Stanisława Konarskiego (1)
- 11 2
-
2020-08-01 11:08
Jedna i druga zmiana była bez sensu, ale jak głosowaliście , Gdańszczanie tak macie i przy okazji wszyscy goście, pytający: co za d**ile u was rządzą?
- 2 0
-
2020-07-30 19:32
ostrożności to nie zachowują rowerzyści (często bez innych uprawnień A czy B ) zasuwają ile fabryka dała (2)
tam przydałaby się szykana albo barierki w poprzek by poskromić towarzystwo o-o
- 23 7
-
2020-07-30 20:41
dla kierowcow? owszem
to nie autostrada
- 2 5
-
2020-07-30 20:44
ale to kierowcy tam mają znak ustąp, a walą na oślep w rowerzystów
- 2 5
-
2020-07-30 19:32
Nie narzekać
Jak głosowaliśmy tak mamy
- 17 1
-
2020-07-30 19:56
Kierowca (2)
No tak , bo mało jest korków na mieście
- 16 6
-
2020-07-30 20:34
a kto je tworzy jak nie kierowcy (1)
- 3 4
-
2020-07-30 21:03
Urzędnicy durnymi decyzjami
- 2 2
-
2020-07-30 20:01
"Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. " (2)
Chodniki szerokie, wytyczone miejsca dla niepełnosprawnych i jakiś mądry inaczej wymyślił parkowanie na ulicy. A te wyłożone kostką miejsca parkingowe swoje kosztowały. Zmiana w tym miejscu jest kompletnie absurdalna i po prostu głupia.
- 18 4
-
2020-07-30 20:36
to zlikwidowac parking i po problemie
- 2 5
-
2020-07-30 20:37
bo tam wirus atakuje i musi byc szeroko
na jarmarku juz nie atakuje, ani w przepełnionych autobusach
- 9 1
-
2020-07-30 20:05
Jutro pojadę tam ostatni raz.
- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.