- 1 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (309 opinii)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (417 opinii)
- 3 Auto wjechało w pieszych i w budynek (275 opinii)
- 4 Upiorne syreny i największe pożary (5 opinii)
- 5 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (67 opinii)
- 6 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (113 opinii)
Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót
porównać
W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. Piramowicza. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. Uphagena i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.
Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.
Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.
W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej.
Czytaj też:
Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji
Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena
Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.
- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.
Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni
Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.
Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.
Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach
Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".
- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:
- Piesi muszą dzielić się nowym chodnikiem z autami. Miasto lekceważy wynik konsultacji społecznych
- Wybudowali chodnik... głównie dla samochodów
- Na remontach chodników korzystają głównie kierowcy
- Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?
Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach
Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
- wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Myśliwskiej (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
- wyznaczenie pasów rowerowych na al. Hallera na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
- wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic Platynowej, 3 Maja, Dragana i Warszawskiej - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.
Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe
Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
- wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. Matemblewskiej (odc. Potokowa - Waldorffa),
- przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
- przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w Oliwie (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).
- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
Korek na Hallera (75 opinii)
Miejsca
Opinie (496) ponad 20 zablokowanych
-
2020-07-30 20:32
wszystkie ulice wkrótce zamkniemy dla samochodów (2)
zostawimy tylko po 3 pasy dla rowerzystów z zakazem przechodzenia przez sciezki.
Stragany jarmarkowe postawimy na pozostałych ulicach i a jarmark będzie całoroczny.
Pan Sebastian delikatnie zmodyfikuje linie komunikacyjne. Z Żabianki do Portu 148 zahaczy o Niedzwiednik.
Stoczniowcom ze stoczni Wisła 6 km spaceru przed pracą pozwoli się lepiej dotlenić. Dbam o was cały czas
Wasza Ola- 24 4
-
2020-07-30 22:56
Lubisz przesadzać ? (1)
- 1 7
-
2020-07-30 23:48
Lubię , wychowałem się na Barei
ale problem jest taki
że władze Gdańska przewyższają w absurdach szydery Barei. I to nie jest film, niestety...- 9 1
-
2020-07-30 20:37
Pod prad (1)
Tylko przystanac i ogladac festiwal trabienia na ludzi jadacych nieswiadomie pod prad, bedzie sie dzialo!
- 8 3
-
2020-07-30 20:39
a znaki?
a no tak kierofczyk w ogóle na nie nie reaguje
- 5 5
-
2020-07-30 20:51
(1)
Sorry ale urzędasy z Gdańska to typowi partacze.Tylko utrudniają ludziom zycie. Teraz dopiero zaczną się tworzyć korki przy węźle kliniczna.
- 25 5
-
2020-07-30 21:56
Widocznie ludziom to się podoba (podwyżki, utrudnienia) bo ciągle wybierają tych samych i będą ich wybierać.
- 4 1
-
2020-07-30 20:53
strasznie wyglądają te miejsca parkingowe na Grunwaldzkiej. W kolejnym kroku eksterminujmy pieszych w ogóle
- 5 7
-
2020-07-30 21:03
Kochana Pani Prezydent? (1)
Co trzeba zrobić żeby odbyły się przedwczesne wybory? Bo w innym wypadku niedługo to tylko rowerem po Gdańsku,w tym również służby mundurowe
- 21 5
-
2020-07-30 22:57
Zakaz ci wprowadzają używania samochodów ?
Zatem nie płacz.
- 1 6
-
2020-07-30 21:13
Było dobrze (2)
,ale po co ma być dobrze jak może być gorzej.
Utrudnianie kierowcą jazdy po mieście to sposób na zmuszenie ich do jazdy komunikacją?- 20 5
-
2020-07-30 21:14
kierowcom
- 6 1
-
2020-07-31 07:26
dobrze było tylko kierowcom
kosztem innych
- 1 6
-
2020-07-30 21:20
Proszę o informacje dlaczego zamknięto przejazd przez tory kolejowe (do Nowego Portu) w ciągu ul Reja dojazd do Hallera. Przecież otwarcie tego przejazdu skieruje setki samochodów bezpośrednio ze Stoczni w kierunku Brzeźna , Zaspy i Żabianki , a ponadto znacznie odciąży skrzyżowanie Klinicznej z Hallera gdzie w godzinach szczytu stoi się w korku po kilkanaście minut.
- 20 2
-
2020-07-30 21:45
Kurka na 7.40 zaczynam lekcje (1)
Jak wytłumaczyć nauczycielowi że spóźniłam się bo musiałam jechać na około :(
Zostawcie chociaż dojazd do szkoły- 11 6
-
2020-07-31 12:16
Ni chu chu
Wszyscy mają solidarnie cierpieć z powodu durnych decyzji władzy w tym mieście, bo Gdańsk to miasto solidarności!
- 1 0
-
2020-07-30 21:49
(1)
Tak wybraliście to macie, bardzo dobrze wam, macie co chcieliście. Pozdrawiam
- 14 3
-
2020-07-30 23:01
O, pisiorek się odezwał. Marzysz o władzy
Kacperka w Gdańsku ?
A może Brauna z Konfederacji ?- 1 4
-
2020-07-30 21:54
a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku
Co to za wciskanie kitu, co to za problem tak przejechać? wymyślili sobie pretekst, ciekawe jaki jest prawdziwy powód zmiany kierunku jazdy?
- 21 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.