• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót

Krzysztof Koprowski
30 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 18:42 (30 lipca 2020)
Przesuń aby
porównać

W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. PiramowiczaMapka. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. UphagenaMapka i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.



Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.

Czy nowe projekty organizacji ruchu powinny dopuszczać parkowanie na chodnikach?

W połowie maja władze miasta ogłosiły program zmian w organizacji ruchu, który ma przyczynić się do poprawy komfortu przemieszczania się pieszych i rowerzystów. Bezpośrednią przyczyną był spadek natężenia ruchu spowodowany restrykcjami związanymi z epidemią koronawirusa.

Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.

W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze BałtyckiejMapka.

Czytaj też:

Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji



Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku. Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku.

Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena



Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.

- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.

  • Parkowanie na chodniku ul. Uphagena bez zachowania 1,5 m dla pieszych i puste wyznaczone płatne miejsca postojowe po lewej.
  • Parkowanie poza Strefą Płatnego Parkowania na ul. Piramowicza.

Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni



Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.

Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.

Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny. Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny.

Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach



Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".

- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:


Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach



Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
  • wyznaczenie pasów rowerowych na ul. MyśliwskiejMapka (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
  • wyznaczenie pasów rowerowych na al. HalleraMapka na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
  • wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic PlatynowejMapka, 3 MajaMapka, DraganaMapkaWarszawskiejMapka - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.

Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe



Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
  • wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. MatemblewskiejMapka (odc. Potokowa - Waldorffa),
  • przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we WrzeszczuMapka (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
  • przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w OliwieMapka (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).

- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Miejsca

Opinie (496) ponad 20 zablokowanych

  • (2)

    ufff teraz będzie lepiej

    • 15 66

    • Egon klawo jak cholera, nie?

      • 0 1

    • dokładnie teraz będą musieli przywrócić dwa zamknięte pasy przy przejściu dla pieszych i znowu będzie można wyprzedzać

      • 0 1

  • Żeby chociaż mozna było skręcić w prawo w konarskiego i przejechać do grunwaldzkiej ale tam też przeciwny kierunek

    • 7 0

  • Zmiana przy torach ma sens, przy Grunwaldzkiej nie.

    To dobrze, że zlikwidowano skrót małą lokalną uliczką. Bo to właśnie "skróciarze" powodowali korek przy włączaniu się do Grunwaldzkiej i ryzyko kolizji z rowerami. Ale odcinek do Grunwaldziej powinien pozostać bez zmian by, nie powstał skrót omijający skrzyżowanie Grunwaldzkiej z Miszewskiego.

    • 0 9

  • Ściema i tyle, pora kiedyś zmienić władze na przychylne kierowcom...bo teraz to tylko zablokują miasto... (2)

    "dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych" - szkoda tylko, że nikt nie wspomniał o tym, że "ped**arze" używają tego ciągu nader często do bicia rekordów prędkości, mając w głębokim poważaniu przepisy ustawy Prawo o ruchu drogowym, bo są przekonani, że ich to nie dotyczy. A potem wielkie zdziwienie i pretensje, że kierowca ich nie widział bo sami go pozbawili tej szansy. Po co takie chore zmiany, lepiej wszystkim skonfiskować samochody i będzie luz na ulicach jak w Korei Północnej.
    Pozdrawiam i nie dajcie się ...

    • 26 6

    • I co znaczy nie dajcie się ? Mam być jako (1)

      kierowca solidarny z tobą ? Niedoczekanie.

      • 0 6

      • No właśnie, kierowcy są najbardziej bitą po kieszeni grupą społeczną, której ciągle się utrudnia życie, drogie autostrady, coraz więcej parkomatów, cena paliwa to sam podatek, rosnące ubezpieczenia itp... I jeszcze sami sobie uprzykrzamy życie zamiast pomagać, być po prostu normalnym dla drugiego... Właśnie w takich sprawach powinniśmy być solidarni i przynajmniej próbować podejmować jakieś inicjatywy przeciwko takim i**otycznym działaniom władz miasta i innych...

        • 4 0

  • Głupota nie zna granic

    Po propozycji zburzenia wiaduktu przy Forum Gdańsk jest to największa głupota ostatnich lat. Zrobimy całkowity paraliż ruchu przy Operze za cenę szybkiej jazdy rowerzystów bez uwagi przy Piramowicza. Chory pomyśl, ręce opadają...

    • 10 1

  • zmiany ruchu

    A co z ulica Matejki /ruch niesamowity/ o przebywaniu na balkonie nie ma mowy.Jedna wielka spalina no i popoludniowe korki. Wiem ze byla propozycja zrobic ulice jednokierunkowa tylko teraz w ktora strone.O to mieszkancy beda wystepowac do wladz wyzej,bo miasto nic nie dziala.

    • 0 7

  • Idioci

    Teraz korki będą potężne przecież oni nic nie myślą d**ile i tyle

    • 8 2

  • Moze jeszcze pod wiaduktem jednokierunkowa zrobic

    Kto to wymyslil. Dzieki temu przejazdowi sie nie korkowalo, teraz Kliniczna i pod operą sie zatkają. Nie wspominajac już o torach tramwajowych, ktore od 4 lat mialy byc tam wymienione bo jest niebezpiecznie

    • 10 2

  • ja (2)

    cóż bezmózgowy urzędnik może? tylko utrudnić! brawo oni! a może jeszcze słupki na środku z rondem i fontanną?

    • 12 2

    • nie podpowiadaj, oni potrafią

      • 2 0

    • kierowcy sami sobie utrudniają życie

      • 0 3

  • Czy w tym mieście to jest jakiś mądry człowiek od organizacji ruchu??!! (3)

    Od kilkudziesieciu lat Piramowicza byla doskonalym skrotem...
    Teraz zamknac .... czy Ty inzynierze ruchu masz pojecie, co spowoduje Twoja niesluszna decyzja?
    Czy tam tylko sami rowerzysci??!!
    To moze Al. Zwyciestwa i Grunwaldzka tez zamknijcie na 2 pasach... a po co trzy pasy??!!

    Paranoicy normalnie...

    • 19 3

    • paranoik zwykle sądzi, że wszyscy wokół niego są chorzy

      samochodozoik podobnie. To się leczy.

      • 0 1

    • nie podpowiadaj, bo to całkiem możliwe

      • 1 1

    • Trzeba było ich nie taranować to by lamentu teraz nie było

      • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane