- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (247 opinii)
- 2 Od soboty spore utrudnienia na A1 (37 opinii)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (220 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (160 opinii)
- 5 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (44 opinie)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (62 opinie)
Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót
porównać
W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. Piramowicza. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. Uphagena i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.
Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.
Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.
W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej.
Czytaj też:
Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji
Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena
Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.
- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.
Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni
Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.
Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.
Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach
Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".
- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:
- Piesi muszą dzielić się nowym chodnikiem z autami. Miasto lekceważy wynik konsultacji społecznych
- Wybudowali chodnik... głównie dla samochodów
- Na remontach chodników korzystają głównie kierowcy
- Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?
Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach
Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
- wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Myśliwskiej (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
- wyznaczenie pasów rowerowych na al. Hallera na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
- wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic Platynowej, 3 Maja, Dragana i Warszawskiej - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.
Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe
Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
- wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. Matemblewskiej (odc. Potokowa - Waldorffa),
- przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
- przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w Oliwie (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).
- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
Korek na Hallera (75 opinii)
Miejsca
Opinie (496) ponad 20 zablokowanych
-
2020-07-30 23:54
(1)
Jest coraz gorzej.
- 16 2
-
2020-07-31 09:57
za mało kierowców zmienia swoje nawyki komunikacyjne, stąd te problemy
- 0 1
-
2020-07-31 00:02
przedwczoraj nie kursowały tramwaje na Stogi
musiałem do domu iść z buta
I się okazało, że byłem szybciej niż gdybym jechał tramwajem- 11 0
-
2020-07-31 00:37
Jadąc rowerem nigdy nie miałem tam problemu (3)
Po prostu zwalniałem przed tym wyjazdem
- 23 4
-
2020-07-31 07:23
ja mam za kazdy razem tam problem (1)
wreszcie bedzie normalnie.
- 2 11
-
2020-07-31 12:19
Jak jesteś normalny inaczej to nigdy normalnie tam dla ciebie nie będzie
- 3 2
-
2020-07-31 09:08
bo pewnie w ogóle nie jeździsz.
- 4 1
-
2020-07-31 00:52
Parkowanie równoległe (1)
Parkowanie równoległe tyłem chyba nie jest najbezpieczniejszym pomysłem na 3-pasmowej głównej drodze wewnątrz miasta
- 9 2
-
2020-07-31 07:24
to trzeba mozliwosc parkwania zlikwidowac. proste
- 3 3
-
2020-07-31 01:55
To jest CHORE ! Mieszkam tam i teraz wyjazd z Uphagena w kierunku centrum Gdanska zamiast nawrotki
przy Piramowicza to bedzie dopiero na zatłoczonym skrzyzowaniu z Grunwaldzkiej z Miszewskiego.
Co wiecej zakorkuje sie masakrycznie odcinek przy Operze....
A nie mozna bylo rowerom dac STOP na tym slabo widocznym przejezdzie?? I tyle!!
Ludzie tragedia kto to planuje kto to zatwierdza !- 27 2
-
2020-07-31 04:30
Miasto d**ili
Co jeszcze ten kretyn od organizacji ruchu wymyśli. Może parkowanie w porzek.
- 21 2
-
2020-07-31 06:55
Dla kilku wojowniczych mieszkańców
Zrobią utrudnienia dla setek kierowców. Tam praktycznie są pojedynczy piersi. O co chodzi?
- 16 3
-
2020-07-31 06:55
Zdecydowanie zły pomysł
Jeśli ktoś nie jeździ tym skrótem z pracy i to codziennie, to ma w przysłowiwym nosie... Natomiast pracownicy stoczni, wszystkich zakładów z Marynarki Polskiej, Nowego Portu itd. Kto wymyśla tak bzdurne rozwiązanie !!!!
- 22 3
-
2020-07-31 06:59
Totalny bezsens
Ktoś to chyba pijany, albo niespełna rozumu wymyślił. Korki przy Operze będą sięgały węzła Kliniczna, albo nawet i dalej. To smutne, że pod pojęciem "ułatwiamy poruszanie się pieszym i rowerzystom" można przepchnąć wszystko, nawet największą głupotę. Jeśli miasto chce tak ułatwiać to niech też poprawi transport zbiorowy, który leży i woła o pomoc.
Może niech Ci co to wymyślają wyjdą z domu, pojeżdżą trochę po Gdańsku i zobaczą jak wyglądają realia.- 24 3
-
2020-07-31 07:01
W takim razie prosimy o odwrócenie kierunku w stronę Grunwaldzkiej na ul. Konarskiego!!!
- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.