• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrole w porcie. 50 tys. mandatu za przeładowaną ciężarówkę

Maciej Naskręt
6 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni. Regularnie niszczą ją przeładowane ciężarówki zmierzające do i z portu. Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni. Regularnie niszczą ją przeładowane ciężarówki zmierzające do i z portu.

Od rana trwa kontrola ciężarówek wyjeżdżających z portu w Gdyni. Kilku przewoźników dostało mandaty w wysokości 30 tys. zł. Powód? Przeładowane kontenery.



Czy popierasz kontrole prowadzone przez Inspektorów Drogowych?

O problemie przeładowanych ciężarówek, które zagrażają nawierzchni i konstrukcji Estakady Kwiatkowskiego, portal Trojmiasto.pl pisał dwa tygodnie temu. Inspektorzy wzięli sobie nasze ostrzeżenia do serca, bo w środę od rana kontrolują wszystkie tiry wyjeżdżające z portu w Gdyni.

- W porcie od rana panika. Wszystkie samochody są skrupulatnie sprawdzane. Jeden ze współpracujących z nami przewoźników dostał trzy kary administracyjne w ciągu godziny. Każdą w wysokości 30 tys. zł - mówi pan Adam, pracownik jednej z gdyńskich firm spedycyjnych.

Informację o akcji potwierdziliśmy w pomorskim Inspektoracie Transportu Drogowego. - Rzeczywiście, od rana prowadzimy kontrolę aut w Gdyni. Jeśli chodzi o efekty to na jednego przewoźnika została nałożona opłata w wysokości 50 tys. zł - wyjaśnia Grzegorz Kamiński, Pomorski Inspektor Transportu Drogowego

Kontrole są tym bardziej uzasadnione, że jeden 40-tonowy TIR w ciągu 3 sekund rozjeżdża drogę jak 163 tys. samochodów osobowych, przejeżdżających przez ten sam punkt. - Akcja ma nie tylko zapewnić ochronę dróg, w tym Estakady Kwiatkowskiego, ale też uczciwą konkurencję wśród przewoźników - dodaje Grzegorz Kamiński.

Posłuchaj rozmów przez CB Radio kierowców ciężarówek poruszających się nieopodal Trasy Kwiatkowskiego. Pobierz plik MP3.

Miejsca

Opinie (220) 4 zablokowane

  • wreszcie :) (21)

    jak w temacie.

    • 335 13

    • zasłużyli, już dawno powinni się za to zabrać... (16)

      • 32 2

      • (11)

        Zastanawiają mnie minusy.

        • 14 1

        • (10)

          mnie zastanawia czemu nikt nie kontroluje jakości oddawanych do użytku dróg ? pewnie lepiej niech płacą firmy transportowe za kolejne popierdółki drogowe

          • 4 14

          • (9)

            firma ma zaplacic mandat za to, ze wyslany przez nia tir jest przeladowany, a nie ze droga jest taka czy owaka. taki tir nie tylko "rozjezdza" droge, ale rowniez jest zagrozeniem dla innych uczestnikow ruchu. zatrzymanie przeciazonej ciezarowki wymaga dluzszej drogi hamowania, tak wiec jestem ZA kontolowaniem tirow.

            • 19 3

            • (8)

              Czy ty wiesz w ogóle co znaczy TIR matołku? Dla Ciebie oraz piszącego artykuł - z portu wyjeżdżają ciężarówki z kontenerami a nie TIRy. TIR jest to oznaczenie Międzynarodowego Tranzytu Drogowego, a te CIĘŻARÓWKI jeżdżą z kontenerami na terenie kraju - wewnętrznie. Zanim zaczniesz komentować sprawdź co znaczą pewne skróty. A Ty Panie autorze artykułu - kiepski dziennikarzu - wstydziłbyś się za swe podstawowe braki. Piszesz a nie wiesz o czym!

              • 4 5

              • (6)

                Kazdy myslacy inteligenty czlowiek wie co znaczy TIR wielki spedytorze i uzywa tego okreslenia jako skrotu myslowego, wiec nie obrazaj tych myslacych szybciej od Ciebie "matolku", bo to tylko o Tobie zle swiadczy.

                Skoro jednak jestes znawca i specjalista w dziedzinie transportu oraz jestes lepszym dziennikarzem, zatem wykaz sie swoja wiedza, doswiadczeniem i napisz jakis madry artykul w prasie.

                Pozdrawiam Panie Spedytorze i przy okazji swoich znajomych rowniez spedytorow :)

                • 4 3

              • (5)

                ty od tych skrótów myślowych... zadzwoń do przewoźnika kontenerowego i powiedz mu że chcesz zamówić TIRa na Polskę - to cię śmiechem zabije. skróty myślowe... widać jakość świadczonej przez Ciebie spedycji... idąc tym tropem pewnie trabanta nazwiesz ferrari bo i to i to samochód.

                • 1 0

              • Ciekawe, że TIRowi zniszczenie drogi tak jak by to zrobiły 163 tysiące osobowych, zajmuje 3 sekundy. (2)

                Takiej bredni to już dawno nie słyszałem. To znaczy, że w godzinkę zniszczy drogę tak, jak prawie 200 milionów zwykłych samochodów. Ciekawe, czy jeśli stoi w korku (w jednym punkcie), to też niszczy w tempie 163tys/3 sekundy.
                Z matmy to pan redaktor miał raczej cienką dwójeczkę.

                • 2 1

              • ja znalazłem, że do czwartej potęgi bardziej niszczy ciężarówka (1)

                czyli np. osobówka 0.8t w porównaniu do tira 10t,
                tir jest 12.5 raza cięższy więc 12.5 do potęgi 4=
                jakieś 24414 razy bardziej
                czyli jeden tir rozjeżdża drogę jak 25tys. osobówek.
                a przeładowany tir 20tonowy?
                160tys. osobówek

                • 0 0

              • pomyłka mała, 20 razy cięższy tir czyli 16 ton działa jak 160 tys. osobówek

                pikaczu

                • 0 0

              • (1)

                ja nie musze zamawiac tirow na polske, bo tym sie nie zajmuje
                a kto powiedzial ze swiadcze uslugi spedycyjne?
                widac nie zrozumiales co napisane zostalo powyzej

                • 0 1

              • to jak sie tym nie zajmujesz to zamknij dziub i siedz cicho... taki sam madry jestes jak ten pan redaktor. nie wiesz o czym gadasza afery krecisz! wez sie za gotowanie kuro domowa bo przyjdzie zona i ci manto wlomocze

                • 0 0

              • jakby byl dziennikarzem to by napisal artykul...a tu napisal to, na czym sie zna...i ma calkowita RACJE...ITD w gdyni akurat TIRow nie kontroluje, trzepia wylacznie kontenery, ktore w 99% jezdza z Polski do Polski

                • 2 0

      • To nie jedyne miejsce w porcie. (3)

        To nie jedyne miejsce w porcie gdzie wyjeżdżają przeładowane ciężarówki. Nabrzeże Francuskie "łudki" z kruszywem . Miliony ton kruszywa , które wyjechało i wyjeżdża z tego miejsca . Na dobę wyjeżdżało 300 przeładowanych aut . Jadą standardową trasą przez Witomino na Obwodnicę . Dlatego w niespełna 2 lata po remoncie ul.Chwarznińeska i inne ulice na tej trasie mają koleiny i pęknięcia. Obecny stan ulicy Kieleckiej jest tego przykładem . Łata na łacie ,a obecny remont to tylko prowizorka , raczej należałoby się zrobić remont kapitalny . Tylko za czyje pieniądze ? Oczywiście że nasze.

        • 3 0

        • Zgadzam się

          • 0 0

        • Zgadzam się

          Z kruszywem wyjeżdżają przeładowane o 2,3 tony, ale np z soją czy kukurydzą nie. Nie wypuszczą kierowcy z portu który waży więcej niż 40 ton. I tuj jest pytanie od kogo jest to zależne, bo jeżeli z jednym materiałem kierowca wyjeżdża przeładowany a z drugim nie może to chyba wina portu? Z drugi strony jak samochody przywożą do portu surowce od dostawców są przeładowane przynajmniej o 5 ton i to ewidentnie oni za to odpowiadają, ale liczy się kasa!!!

          • 0 0

        • To jest ewidentna wina Portu Gdynia !!!

          • 0 0

    • Co robi inspekcja ruchu drogowego?? (3)

      • 8 1

      • No wlasnie naklada mandaty (2)

        • 9 0

        • raz na ruski rok niestety (1)

          • 20 1

          • mam nadzieję, że to nie jednodniowa akcja

            i panowie zostaną na posterunku przynajmniej do końca roku.
            Codzienne trzepanie wszystkich ciężarówek powinno przynieść efekt.

            • 0 0

  • (4)

    no i bardzo dobrze!!
    wreszcie....

    • 188 11

    • i dobrze i zle zarazem (3)

      mniej towaru przewiezionego jednorazowo to wieksze koszta dla firm i zanieczyszczenie srodowiska spalinami
      z drugiej strony partactwo i oszczedzanie na jakosci drog zmusza i usprawiedliwia to tego typu idiotyczne pomysly.

      odpowiedzialni za to sa inzynierowie co godza sie na dane materialy w projektach i rzad co tworzy idiotyczne prawo np. konkursy na najtansze projekty

      • 3 17

      • ech partactwo i wiecznie sie coś nie podoba

        zobacz jak robią ci wodę z mózgu w hipermarkecie

        • 5 1

      • (1)

        Nie masz racji (przynajmniej nie do końca). Zawsze można zbudować drogę o większej nośności ale będzie ona odpowiednio droga. A przewoźników zawsze będzie kusiło do przekraczania dopuszczalnej masy pojazdu, bo to dla nich wymierny zysk. W pewnym momencie taniej wychodzi ponieść wyższe koszty transportu niż wyższe koszty budowy dróg. Nie mówiąc już o uczciwości przewoźników...

        • 17 0

        • no i każda droga musiała by by ć cud-drogą

          bo inaczej megaprzeładowany tir
          zajeździłby Polską na śmierć drogową

          • 5 0

  • i bardzo dobrze (4)

    takim kontrolom powinny byc poddawane WSZYSTKIE tiry wyjeżdząjące / przyjeźdząjące do portu

    • 197 10

    • Gdańsk domaga się kontroli

      • 21 1

    • wszyscy krzycza ze dobrze itd, ale racjonalne pytanie winno paść: (2)

      Jaki jest dopuszczalny ciężar całkowity (badz na oś) samochodu jaki może przejechać przez estakade, jaki na krajowych drogach, jaki w UE i dopiero stwierdzić że ciężarówki jeżdzą przeładowane, bądz że estakada jest beznadziejnie wykonana.
      Ja tutaj tylko widze medialny bełko. Zero podstawowych technicznych informacji.

      • 5 9

      • Wystarczy zajrzec w dowod rejestracyjny samochodu lub naczepy - tłuku

        • 14 1

      • Limity obciążenia dowolnego samochodu są zapisane w dowodzie rejestracyjnym. O ile pamiętam, na Estakadzie nie ma dodatkowych ograniczeń. Przekraczanie limitów wiąże się nie tylko z niszczeniem nawierzchni, ale też z zagrożeniem na drodze - hamulce i zawieszenie też mają swoje ograniczenia.

        • 9 0

  • No to koles niezle zarobil:) (1)

    • 79 5

    • Czy tylko Gdynia?

      Czy tylko w Gdyni przeładowują kontenery? A gdzie jest Gdańsk? W Gdańsku jest to samo, czyli przeładowane ciężarówki. To jest walka z konkurencją !!!

      • 0 0

  • BAAAARDZO DOBRZE (1)

    LEPIEJ PÓŹNO NIŻ WCALE !!!!!!!

    • 137 9

    • W gdyńskim i gdańskim porcie takie kontrole powinny 24/h i obowiązkowe dla każdego wjeżdżającego Samochodu ciężarowego.

      • 5 0

  • i bardzo dobrze

    • 70 7

  • Hehehe, jaka panika na CB (15)

    Aż miło się słucha - Kierowco tira, to są nasze drogi po których jeździmy codziennie - przewoźniku, szanuj ludzi!

    • 178 12

    • Chłopie, a nie uczyli cie (14)

      żeby nie podsłuchiwać cudzych rozmów? I nie wierze że umiesz CB obsługiwać, bo tam jest za dużo pokręteł, a przecież jesteś ogólnie znany z braku inteligencji

      • 6 75

      • CB i prywatność? To zmień kanał.

        • 61 0

      • niestety .. (3)

        najprostsze cymbal radio ma az 2 pokretla i kosztuje grosze i pewnie stad te bydlo co nie wie co to kultura na CB

        • 13 4

        • a orgie też słychać stojąc w korku?

          • 12 1

        • nie masz racji (1)

          największym brakiem kultury na CB okazują się zdenerwowani kierowcy TIRów.

          • 26 5

          • jak obiegowa opinia mówi, tirowcy = chamy*

            * nie dotyczy mniejszości

            • 5 3

      • to jest pasmo publiczne... (8)

        • 28 0

        • pasmo publiczne nie znaczy ze mozna na nim wszystko . (7)

          • 7 5

          • no może ktoś nie wyłączy i wszyscy słyszą co robi się stojąc w korku

            • 3 0

          • publiczne nie znaczy ze masz sobie gadac na 19 przez cala droge o dupie marynie ! (4)

            chcesz pogadac zmien kanal a nie uniemozliwiasz innym zdobycie informacji itp ,skazujac ich ptrz okazji na sluchanie o tym ze dzwonila twoja ciocia itp ,takich debili co nie chce im sie kanalu/czestotliwosci zmieniac powinno sie kastrowac !

            • 12 2

            • a jak przez krótkofalówki w galerii w ten sposób się żalą to co? (1)

              • 1 3

              • a to sobie moga

                sluzby w galeri maja koncesjonowane pasmo i niech sobie robia z nim co chca :)

                • 9 0

            • BEDĘ GADAŁ O CZYM CHCE I W D..E SIE POCAŁUJ. (1)

              • 2 28

              • zebys kiedys potrzebowal informacji i natrafil na takiego debila jak ty :)

                • 24 0

          • mówić - nie

            Choćby ze względu na kulturę osobistą, czy obowiązujące prawo.

            Ale słuchać może każdy.

            • 8 0

  • Codzienna (6)

    Kontrola Tirów powinna być codzienna

    Szybko by się zwróciła instalacja takiej, wagi a i drogi by dłużej nam służyły

    • 141 8

    • szybko budowały by sie w drogi za kase z mandatów (3)

      • 10 0

      • taaaa (2)

        wszystkie produkty - od batoników po lodówki - by zdrożały, bo mniej ładunku na jeden przejazd to konieczność zrobienia większej ilości kursów, a dalej większe koszty transportu. Coś za coś...

        • 4 10

        • nie panikuj nie zdrożeją - tylko przewożnicy nie zarobią , lecz i tak nie stracą (1)

          • 3 0

          • nawet jak zdrożeją

            to i tak per saldo będzie taniej. Co z tego, że teraz batonik jest tańszy o parę groszy, jak z naszych podatków kasa idzie na ciągłe łatanie dziur w rozjeżdżonych drogach a na inwestycje typu baseny przy szkołach brakuje kasy.

            Przecież to są te same pieniądze.

            • 0 0

    • I tu jesteś w błędzie

      Kontrole nie są regularne właśnie dlatego,aby ludzie popełniali wykroczenia i aby można było z nich kroić kasę.

      Jakby kontrolerzy na poważnie zabrali się do swojej roboty, to już dawno nie byłoby przeładowanych TIRów i .... pieniędzy z mandatów.

      • 3 0

    • tak tak smoła uklepana łopatą... zal mi was wszystkich

      • 0 0

  • ja na wiezdzie do wroclawia (3)

    powinny byc wbudowane w droge wagi. Zauwarzylem tam za na kazdym wlocie do miasta jest taki punkt i kilka metrow stoi inspekcja i kasuje

    • 70 3

    • wagi... (1)

      To się wypytaj kierowców jak przejechać przez wagę by pomiar był zaniżony... Niestety ale Polak potrafi...

      • 1 10

      • no tak, na pewno każdy kierowca ciężarówki potrafi poprosić swój ciągnik, żeby ten na chwilę ważył trochę mniej :D

        • 10 0

    • a możnba można

      wmontować wagi i połączyć je z wyspecjalizowanym aparatem - "fotoradarem"

      przeładowana ciężarówka -> zdjęcie -> mandat

      elektronika łapówki nie weźmie a inspektor może przysnąć lub może być ich po prostu za mało ...

      i tak popieram inicjatywę "tiry na tory" (w necie petycja do podpisania)

      • 8 3

  • pokazówka ? a co z resztą dni w roku ? (4)

    normalnie to przy wyjeździe z Portu na jakiekolwiek ulice powinny być ciężarówki ważone - jeśli przeładowana to szlaban się nie podnosi i ciężarówka nie wyjeżdża - proste ?? no ale nieeee, w Polsce do tak banalnej kwestii to trzeba zatrudnić ze 100 urzędników i jeszcze z 50 kontrolujących - zamiast rozwiązania systemowego, tradycyjne urzędnicze półśrodki.....

    • 148 6

    • ciekawe

      jak maszyna ma odróżnić syrenkę od przeładowanego TIRa??

      • 0 12

    • wystarczy odpowiedni "fotoradar" połaczony z waga

      szlaban mógłby znacząco spowalniać ruch ... a i szlabany często się psuj (siłowniki je podnoszące)

      • 2 4

    • typowy Polak (1)

      zawsze widzi szklankę do połowy pustą...może by tak czasem cokolwiek docenić? wszystkim żyłoby się łatwiej!

      • 0 0

      • typowy Polak

        dostanie ochłap w ładnym opakowaniu i sie cieszy, że w ogóle coś dostał...

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane