• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki na Łąkowej po otwarciu nowego skrzyżowania

Arnold Szymczewski
31 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Duże korki i nieświadomość kierowców, że są w strefie skrzyżowań równorzędnych, to codzienna rzeczywistość mieszkańców Dolnego Miasta od otwarcia nowego skrzyżowania ul. Łąkowej z Podwalem PrzedmiejskimMapka w Gdańsku.



Jak nowe skrzyżowanie wpłynie na ruch w okolicy?

Nowe skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego i ul. Łąkowej funkcjonuje od piątku, 24 lipca. Do największych zmian możemy zaliczyć m.in. wybudowanie naziemnych przejść dla pieszych oraz możliwość wyjazdu dla kierowców z ul. ŁąkowejMapka w lewo na Podwale PrzedmiejskieMapka, wprost do centrum Gdańska.

Nowe skrzyżowanie wygląda bardzo dobrze, ale zarówno mieszkańcy, jak i kierowcy w ciągu kilku dni zauważyli dwie niepokojące zmiany, które są wynikiem jego otwarcia.

Koniec prac na Łąkowej i Podwalu Przedmiejskim



1. Duże korki na ul. Łąkowej



W związku z tym, że po raz pierwszy na ul. Łąkowej - tuż przed krzyżówką z Podwalem - obowiązuje sygnalizacja świetlna, blokuje się jedna z głównych ulic Dolnego Miasta. Jest to efekt faworyzowania przez sygnalizację świetlną kierowców podróżujących Podwalem Przedmiejskim. Inżynierowie ruchu z GZDiZ zapewniają, że na razie światła pracują w trybie roboczym, a na finalną kalibrację musimy jeszcze chwilę zaczekać.

- W okresie testowym sygnalizacja nie realizuje wszystkich założeń. Trwają prace nad wdrożeniem pozostałych składników systemu sterowania ruchem uwzględniających także kwestie ruchowe dla poszczególnych relacji. Docelowe funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej ma być wdrożone pod koniec pierwszego tygodnia sierpnia. Procedura uruchomienia sygnalizacji jest identyczna jak w przypadku skrzyżowania ulic Podwale Przedmiejskie - Chmielna - mówi Joanna Bieganowska z Urzędu Miasta Gdańska. I dodaje: - Z uwagi na konieczność zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego zarządzający ruchem podjął decyzję o jej uruchomieniu z jednoczesnym prowadzeniem prac nad jej finalną kalibracją.

2. Brak świadomości kierowców o strefie skrzyżowań równorzędnych na ul. Łąkowej



Dotychczas ruch na ul. Łąkowej nie był tak intensywny i w związku z tym nie było problemu z wyjazdem z takich ul. jak ChłodnaMapka, SempołowskiejMapka czy KrólikarniaMapka. Teraz różnie to bywa, niektórzy stosują się do zasad, a niektórzy nie.

- Zanim otwarto nowe skrzyżowanie, ruch był o wiele mniejszy i kierowcy bez problemu wyjeżdżali z ulic prostopadłych do Łąkowej. Teraz, żeby wjechać z Sempołowskiej czy Chłodnej na Łąkową, czeka się w korku kilka minut, bo kierowcy nie zdają sobie sprawy z tego, że w tym miejscu obowiązuje strefa skrzyżowań równorzędnych - mówi pan Mariusz, mieszkaniec Dolnego Miasta.
Mimo że nasz czytelnik ma rację i to, że na tym obszarze obowiązuje tzw. strefa X, co potwierdza Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, to znaków poziomych czy pionowych informujących o strefie skrzyżowań równorzędnych na próżno szukać w tym miejscu.

- W ciągu ulicy Łąkowej znajduje się strefa skrzyżowań równorzędnych. Jeśli nie ma tam znaków, to ktoś musiał je zabrać. GZDiZ wyśle tam swoich pracowników i jeśli to się potwierdzi, zgłoszone to zostanie do odpowiedniego działu, który zajmie się stawianiem nowych oznakowań w tym miejscu - kończy Joanna Bieganowska.

Opinie (283) 7 zablokowanych

  • Nieprawidłowo zaprojektowane skrzyżowanie (1)

    Wyjeżdżając z Łąkowej od strony lpp brakuje pasa dla prawoskrętu i pasa dla lewoskrętu. Połączenie ich obu w jeden uniemożliwia sprawne opuszczanie ulicy. Gdzie są jasno wytyczone pasy dla rowerzystów na połączeniu Łąkowa-Łąkowa? To wszystko jest do szybkiej zmiany, czyli projekt naprawczy-przetarg-prace.

    • 21 3

    • Nie ma miejsca na drugi pas

      Chyba że coś od Reduty Dzik

      • 1 0

  • (3)

    "znaków poziomych czy pionowych informujących o strefie skrzyżowań równorzędnych na próżno szukać w tym miejscu."
    SKoro nie ma znaków to z zasady są to skrzyżowania równorzędne

    • 61 1

    • Prawda

      • 0 1

    • Pani Joanna chyba na kursie prawa jazdy jeszcze nie była ;-) (1)

      • 14 1

      • Pewnie była jak wszyscy kierowcy, tylko jak wszyscy kierowcy nie zna i nie umie stosować przepisów

        • 2 1

  • przejścia naziemne

    czy az nieunikniony powrót do przejść podziemnych zapłaci wizjoner, który chce zablokować Gdańsk

    • 16 1

  • Kierofczyki znów zdziwione (7)

    że nowa droga nie pomogła

    • 43 100

    • Jaka nowa ?

      Baran poprawił i jest do bani.

      • 1 1

    • (1)

      d**ilu bez kierowców nie miałbyś co żreć, pić ani dojeżdżać m. in. do pracy! Chyba że z Ciebie patol siedzący w chlewie zwanym domem.

      • 10 4

      • Jakoś ciężarówek tam nie widać tylko kogoś komu 100 metrów na przystanek tramwajowy za daleko

        • 6 2

    • (1)

      Kto to są kierofczyki? Już kolejny raz na tym forum pojawia się ta nazwa, a nikt nie chce wyjaśnić. Czy chodzi tutaj o osoby kierujące łowełkami? Tymi starymi, zardzewiałymi, nazywanymi czasem na tym forum blachosmrodami?

      • 6 3

      • kierowca to ktoś kto zna, rozumie i przestrzega przepisów

        reszta to kierofczyki czyli zdecydowana większość

        • 2 2

    • nowa droga? Ty chyba ślepy jesteś, nowe skrzyżowanie i dodatkowe światła, jak powiedz, miało to pomóc?

      • 13 2

    • Zdziwione, że i**otczyk komentuje

      • 21 3

  • No zaskoczenie totalne...

    Był przejazd podziemny i 3-pasmowa droga z wjazdem bezkolizyjnym.

    Teraz są dwa pasy, światła w każdą stronę, dwa lewoskręty, naziemne kolizyjne przejścia dla pieszych i pasy/śluzy rowerowe.

    I nagle, zupełnie nie wiadomo skąd, pojawiły się korki na spokojnej Łąkowej, na której nawet w godzinach szczytu przed "remontem" stało maksymalnie kilka aut. No nie wiadomo jakim cudem to się stało. Nikt się nie mógł tego spodziewać, a tym bardziej włodarze naszego pięknego miasta.

    Brawo!

    • 31 2

  • Teraz jest Europejsko wochajcie Spaliny (6)

    Bo ludzie nie mogli chodzić tunelem to cemnogród Spalinki EDuropejskie

    • 161 36

    • (4)

      A co z niepełnosprawnymi, ludźmi starszymi, ludźmi z wózkami dziecięcymi/zakupami/bagażami, rowerzystami itd? Wszyscy maja cicho i bez gadania poruszać się pod ziemią bo tobie się nie chce stanąc przed przejściem dla pieszych? Poza tym w tunelach jest też większe ryzyko napadu, jak są ulewy są zalane, jak jest śnieg czy mróz można się się tam zabić. I tak, wiem ze ostatnio śniegu czy mrozu jak na lekarstwo ale nie zmienia to faktu że poruszanie się tunelami żeby szanowni państwo mogli d*psko wozić jest upokarzające.

      • 10 28

      • tam były wielkie podjazdy dla niepełnosprawnych, wózków i rowerów. Teraz d**ilne władze miasta je zlikwidowały i trzeba czekać

        • 4 1

      • (1)

        Wystarczy zaprojektować tunele w taki sposób, aby madkom, rowerzystom i niepełnosprawnym było wygodnie. Upokarzającym jest fakt, że przez głupie wymysły miasto jest sparaliżowane

        • 23 8

        • Przejście podziemne to wydłużenie czasu przejścia pieszego o 2-3 minuty.
          Światła to oczekiwanie 30 sekund na zielone.

          Kierowcy i tak mają lepiej niż piesi.

          • 5 20

      • Napadu? To gdzie my żyjemy?

        • 7 4

    • W końcu się wam znudzi stanie. Kwestia czasu. Zaczniecie używać mózgów i włączycie nogi.

      • 8 1

  • (2)

    Najgłupsze co można było zrobić
    Wincyj świateł Wincyj durni......

    • 194 33

    • a można inaczej? (1)

      bez tych świateł co drugi grzał tam 100 i wiecej. nie da sie inaczej. światła muszą być

      • 3 13

      • Chyba mijania.

        • 2 1

  • Na stogach (2)

    Na stogach też zrobili skrzyżowania równorzędne i nikt się do tego nie stosuje trąbią co chwilę na siebie. Mało oznakowania pionowego jak i poziomego

    • 8 0

    • Wróciliśmy do lat 60

      Już w latach 70 ustanawiano pierwszeństwo bo to wpływało pozytywnie na bezpieczeństwo. Teraz ma być niebezpiecznie i tyle.

      • 5 0

    • A Stogi chyba do likwidacji. Już zlikwidowali główną ulicę. Od początku następnego roku mają przystąpić do wyburzania. Serio, na korytarzu w UM widziałem plan od czego mają zacząć. A (kiedyś piękne) jeziorko mają zasypać gruzem tak po złości dla rybek.

      • 4 0

  • świetnie !!!!!!!! (2)

    ....Dlaczego nie powstał jeszcze plan wybudowania przejścia naziemnego na wysokość ul. Żabi Kruk, tam też jest tunel dla pieszych i masa osób tam przechodzących. Jeżeli byłoby dodatkowe przejście naziemne to by im szybciej poszło pokonanie jednej z głównych dróg Gdańska i ...oczywiście wystawienia sygnalizacji świetlnej.
    ....Totalna głupota prowadząca do kompletnego paraliżu miasta. Ręce do Niebios z modlitwą i prośbą o opiekę nad gdańskim magistratem i takimi architektami miasta.
    ...A bym zapomniał, przejście również na wysokości Komendy i to pilnie

    • 29 3

    • "nie powstał jeszcze plan wybudowania przejścia naziemnego na wysokość ul. Żabi Kruk" (1)

      to tylko kwestia czasu.
      Ideolodzy nie odpuszczą. Hotelarze również nie.

      • 6 0

      • Mieszkańców Gdańska nie obchodzi zdanie przyjezdnych zza obwodnicy. Tam sobie jezdzij 100 na godzinę.

        • 1 2

  • (2)

    To jest sposób na wypędzenie starych mieszkańców łąkowej i postawienie tam nowoczesnych osiedli

    • 45 7

    • (1)

      Nie tylko Łąkowej, to samo chcą zrobić z Wrzeszczem, tylko tam nie robią skrzyżowań a deptaki pod oknami. Nie wiem dlaczego władze Gdańska tak nienawidzą swoich mieszkańców. Przykre

      • 7 1

      • Bo lepsze od deptaków lepsze są ściany samochodów?

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane