- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (105 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 4 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Liczba pasażerów w autobusach i trolejbusach w Gdyni bez zmian
Tyle samo, co przed rokiem - ok. 88 mln pasażerów skorzystało w 2016 roku z usług ZKM Gdynia. Spada za to sprzedaż biletów okresowych, co ZKM tłumaczy wprowadzeniem od września bezpłatnej komunikacji dla rodzin z trójką dzieci.
Czytaj też: Rośnie liczba pasażerów tramwajów i autobusów w Gdańsku
Na wzrosty trzeba poczekać
W 2016 roku z usług ZKM Gdynia skorzystało ok. 87,9 mln pasażerów. To tyle samo, ile w 2015 roku. Przedstawiciele organizatora komunikacji odnotowują jednak, że po bardziej szczegółowych wyliczeniach widać, że nastąpił spadek liczby pasażerów na terenie obsługiwanych gmin ościennych o 3,2 proc.
Całość zbilansowała się wzrostem w samej Gdyni. W 2015 roku przejechało autobusami i trolejbusami w mieście ok. 75,9 mln pasażerów, a w 2016 roku o pół miliona więcej.
W ZKM nie ukrywają, że na wzrost - podobny do notowanego od lat w Gdańsku - trzeba będzie poczekać do zakończenia planowanych inwestycji. Chodzi o zakup 55 autobusów i 30 trolejbusów, z czego połowa będzie pojazdami przegubowymi, budowę węzłów integracyjnych na Karwinach i Chyloni oraz stworzenie kolejnych buspasów na Nowowiczlińskiej, Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej i Morskiej.
- Dopiero po realizacji tych projektów, których pierwsze efekty będą widoczne pod koniec 2018 roku, spodziewać się można uatrakcyjnienia gdyńskiej komunikacji miejskiej i związanego z tym wzrostu liczby pasażerów. Z opisanych przyczyn w 2017 roku nie spodziewamy się jeszcze wzrostu liczby pasażerów. Z racji bogacenia się społeczeństwa, niestety, systematycznie wzrasta skala użytkowania samochodów osobowych - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Rosną wpływy ze sprzedaży biletów, ale tylko w przypadku biletów własnych - czyli tych, które emituje ZKM Gdynia. Sprzedaż własna w 2015 roku wyniosła dokładnie 63 495 209 zł, a rok później - 65 114 019 zł, natomiast wpływy ze sprzedaży biletów metropolitalnych Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej to 8 802 196,60 zł w 2015 r. i 6 619 979,80 zł w 2016 roku, co oznacza spadek o blisko 25 proc.
Mniejsza sprzedaż przez ulgi dla rodzin
W 2016 roku sprzedano razem 515 534 biletów okresowych ZKM w Gdyni (miesięcznych, dekadowych i semestralnych) i 73 978 biletów metropolitalnych. Bilety okresowe w 2016 r. miały 54,7 proc. udziału w wartości sprzedaży biletów własnych i 97,9 proc. udziału w wartości sprzedaży biletów metropolitalnych MZKZG.
- W stosunku do 2015 r. liczba sprzedanych biletów okresowych ZKM w Gdyni spadła o 1,4 proc., a metropolitalnych - o 6,2 proc. Bezpośrednią, najistotniejszą przyczyną spadku liczby sprzedanych biletów było wprowadzenie od 1 września 2016 roku uprawnienia do przejazdów bezpłatnych dla sporej liczby mieszkańców Gdyni - opowiada Marcin Gromadzki.
Miejsca
Opinie (155) 3 zablokowane
-
2017-02-13 20:07
Dyrektor
Ten dyrektor to powinien się juz ze stolki porzegnac
- 6 3
-
2017-02-13 20:11
Dlaczego w Gdyni jest tyle spólek od komunikacji miejskiej?
W każdej prezes, dyrektorzy i cała masa powielanych stołków do obsadzenia. W prywatnej firmie to by było nie do pomyślenia
- 6 4
-
2017-02-13 20:15
Buspas na Wielkopolskiej? (1)
Ktoś sie nawciagal czegoś za dużo.Nie w obecnych realiach kiedy Wielkopolska to tylko dwa pasy i bardzo duży ruch.
- 4 5
-
2017-02-14 09:50
Wielkopolska
Jest tam miejsce na dorobienie pasa kolejnego - dlaczego jadąc autobusem mam stać w tak ogromnych korkach. Komunikacja miejska w godzinach 16-18 tam nie ma żadnej siły przebicia.
- 0 0
-
2017-02-13 20:41
karta a czas postoju znowu bedziesz. narzekal ze dlugo
- 3 2
-
2017-02-14 06:28
Spadek przez rodziny z trójka dzieci a nigdzie nie podali ile tych rodzin było
- 3 4
-
2017-02-14 08:30
Wzrasta liczba aut bo każdy ma prawo kupić i poruszać się czym chce.Na tym polega demokracja.Gdyby nie komuna to bylibyśmy prawdopodobnie na etapie Europy Zachodniej.Z lepsza infrastruktura drogowa.
- 1 4
-
2017-02-14 08:31
R Rumia
moze ktos wreszcie pomysli o Rumi jeden autobus obsluguje Gdynie z 40.000 Rumia .Makabra. R zawsze zapchana i to linia pospieszna.i to jedzie z Rumi az po jakies kacze buki To fakt rumianie nie robia nic w tym kierunku aby cos zmienic. To chyba najbardziej uspieni mieszkancy Trójmiasta. Godza sie na to jak jakies cwoki, zero pomyslu jak to zalatwic
- 5 1
-
2017-02-14 08:33
a cena za miejsce stojące i siedzące nadal taka sama
- 4 1
-
2017-02-14 09:15
6zl za przejechanie kilku przystanków i spowrotem?! Taniej samochodem!
- 3 2
-
2017-02-14 09:46
BUSPAS na Wielkopolskiej, Chwaszczyńskiej i Sopockiej!
Buspas na Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej i Sopockiej to konieczność - znacznie przyspieszyłoby przemieszczanie się. Sama zrezygnowałabym z auta na rzecz komunikacji miejskiej.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.