Fakty i opinie

Maszty flagowe na drodze do tunelu pod Pachołkiem

Wkrótce przy skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z Drogą Zieloną zobacz na mapie Gdańska powstać mają kolejne maszty flagowe w Gdańsku. W tym miejscu planowany jest jednak jednocześnie bezkolizyjny przejazd do tunelu pod Pachołkiem. Urzędnicy przekonują, że jedno drugiemu nie przeszkadza. A droga do budowy tunelu jest bardzo daleka.



Czy budowa tunelu pod Pachołkiem zwiększy liczbę aut na Dolnym Tarasie?

tak, jeszcze więcej osób będzie docierało do miasta autami 47%
tak, ale ewentualne korki powstaną wyłącznie w Oliwie 13%
nie, liczba aut nie będzie już rosła 12%
nie, nowa droga nie przyczyni się do większego ruchu aut 28%
zakończona Łącznie głosów: 1463
Cztery maszty flagowe, każdy liczący 18 metrów, będą kolejnymi konstrukcjami tego typu w Gdańsku. Tym razem ich budowę przewidziano u zbiegu al. Grunwaldzkiej i Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska - tuż obok granicy z Sopotem. Obecnie trwa wybór projektanta dokumentacji technicznej, która będzie gotowa w połowie roku.

Wcześniej, wraz z powstaniem Drogi Zielonej, między al. Grunwaldzką a Ergo Areną nasadzono kilka drzew w pasie rozdziału przy al. Grunwaldzkiej.

Sęk w tym, że maszty i drzewa zaplanowano w miejscu, przez które ma docelowo przebiegać droga prowadząca do tunelu pod Pachołkiem.

W dokumencie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym dla domknięcia tzw. dużej ramy drogowej Gdańska, czyli układu dróg od wjazdu do miasta z Chwaszczyna do tunelu pod Martwą Wisłą, przez tunel pod Pachołkiem i pas nadmorski, przewidziano budowę pod lub nad tym skrzyżowaniem bezkolizyjnego przejazdu.

- Według STEŚ z 2014 r. nad skrzyżowaniem powstanie wiadukt drogowy. W jednym z wariantów przewiduje się natomiast budowę tunelu dla aut - potwierdza Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Postawienie masztów nie oznacza jednak rezygnacji z budowy Drogi Zielonej - Zielonego Bulwaru - zastrzega.
graf. Trojmiasto.pl

Inwestycja bez szans na dofinansowanie?



Jak informują urzędnicy, obecnie budowa tunelu pod Pachołkiem jest na etapie pozyskiwania tzw. decyzji środowiskowej. Procedura ta "może nie zakończyć się w 2019 r."

Co więcej, istniejący stan zaawansowania prac nad dokumentacją nadal nie pozwala ubiegać się o wsparcie z budżetu krajowego.

Z kolei w perspektywie unijnej na lata 2014-2020 nie ma także żadnych programów, które pozwoliłyby współfinansować inwestycję na poziomie 70-85 proc. Trudno dzisiaj powiedzieć, czy w przyszłości UE zgodzi się na wsparcie tej budowy, gdy promowany jest transport zbiorowy.

Budowa tunelu to więcej niż połowa dochodów miasta



- Szacowany koszt budowy tunelu [wzorem tunelu pod Martwą Wisłą będą to przypuszczalnie dwa tunele obok siebie - dop. red.] wynosi obecnie 1,8 - 2 mld zł. Szczegółowy kosztorys będzie wykonany wraz z dokumentacją budowlaną - dodaje Schneider.
Przypomnijmy, że w 2019 r. planowany całkowity dochód Gdańska ma wynieść ok. 3,349 mld zł, zaś oprócz tunelu pod Pachołkiem, dla rozładowania ruchu, planuje się jeszcze budowę Drogi Zielonej wzdłuż pasa nadmorskiego i ul. Nowej Kielnieńskiej, która pozwoli "zdjąć" tranzyt z obecnej ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska, gdy powstanie obwodnica metropolitalnaTrasa Kaszubska.

Kielnieńska będzie zwykłą drogą, a nie wizytówką Osowej


Widmo Drogi Czerwonej i brak miejsc parkingowych



Co jakiś czas odżywa również pomysł budowy fragmentu Drogi Czerwonej wzdłuż torów kolejowych, która odciąży al. Grunwaldzką przynajmniej na czteropasowym odcinku między tunelem pod Pachołkiem a ul. Pomorską zobacz na mapie Gdańska.

Nierozwiązanym i pomijanym przez projektantów oraz urzędników zagadnieniem pozostaje kwestia parkingów dla kolejnych samochodów, które dzięki temu wjadą na tzw. Dolny Taras miasta. Tymczasem już dziś brakuje miejsc postojowych dla wszystkich chętnych.

Tunel pod Pachołkiem wymusi rozbudowę kolejnych dróg?



Materiał archiwalny z listopada 2018 r.

Opinie (197) 1 zablokowana

  • Budować! Bo zapeklujemy się za 5 lat. (17)

    Skrzyżowanie przy galerii Bałtyckiej ducha wyzionie a na Słowackiego jak jeszcze dojdą BUSlasy i zostanie jeden to bedzie katastrofa komunikacyjna.

    Jeżeli tunel pod Pachołkiem nie wyjdzie to proszę budować biurowce przy obwodnicy.
    Większość korpo ludzi tam mieszka.

    • 214 108

    • (2)

      Tunel pod martwą odciążył ruch?! I to jak!
      I nad czym się zastanawiać? Macie kreta to zaczynajcie ryć.

      • 26 24

      • (1)

        no ale go zamykaja bo przecieka

        • 7 11

        • jak kret przecieka to do urologa go ...

          ;)

          • 7 1

    • (8)

      Skoro się tam przeprowadzili, to niech sobie tam mieszkają. Co mnie to obchodzi? Dlaczego miałbym im finansować wygodny dojazd do pracy? Dlaczego mielibyśmy przenosić biurowce pod obwodnicę i utrudniać dojazd mieszkańcom dolnego tarasu?

      • 44 21

      • bo tak chcą koncerny naftowe i motoryzacyjne

        one chcą, żebyś wierzył, że też tego chcesz

        • 22 2

      • (3)

        Kto pisze o przenoszeniu cymbale? Nowe biurowce beda staly kolo obwodnicy. A ze mieszkasz na DT to twoj problem

        • 5 14

        • (2)

          Mieszkanie na dolnym tarasie nie jest problemem. Problemem jest wyprowadzka pod obwodnicę. Tyle, że to nie jest mój problem, tylko tych którzy się tak wyprowadzili.

          • 18 4

          • (1)

            A gdzie mieliby mieszkać, skoro na dolnym tarasie nie ma już miejsc do zabudowy, a te które są, to mieszkania są niebotycznie drogie?Tylko na górnym tarasie są duże niezagospodarowane tereny. Ale Ciebie to nic nie obchodzi, bo zapewne odziedziczyłeś mieszkanie po babci. Biurowce przy obwodnicy spowodowałyby odciążenie i odkorkowanie miasta w znaczącym stopniu.

            • 6 6

            • Na dolnym tarasie jest bardzo dużo miejsc do zabudowy

              Wystarczy tylko spokojnie popatrzeć na okolice stacji SKM Gdańsk Żabianka, tereny stoczni w rejonie stacji Gdańsk Stocznia i wiele innych miejsc.

              • 5 2

      • Fakt, wkońcu to my płacimy drożej za m2 W mieście..

        • 11 0

      • praca (1)

        ... bo pracują w firmach płacących podatki w Gdańsku, z którego CIT w dużej ilości pozostaje w mieście. Druga sprawa to, że większość z nich nie przemeldowała się poza miasto i jeszcze PIT płacą w Gdańsku. Choćby dlatego warto zadbać o ich wygodę. A biurowce za obwodnicą już są i z tego co wiem ludzie sobie to chwalą. Rzecz cała, żeby nie koncentrować biur, szkół, centrów handlowych itd w jednym punkcie, wtedy jest szansa, że ruch się rozproszy. Skupmy się na logicznym działaniu a nie na "co im będę finansował" bo przecież chodzi o to, żeby wszystkim było lepiej, a nie "im" gorzej ;)

        • 4 3

        • Pakowanie kasy w przedmieścia by jeszcze bardziej się rozrastały nie jest logiczne

          • 1 2

    • To ma sens

      W Oliwie jest City, a w Rębiechowie, byłoby Canary Wharf. Nazwa trochę nieadekwatna do górnego tarasu, ale co powiecie na Monday Morning Gastarbeiters Terminal? MMGT mogłoby przejąć usługi finansowe UE po brexicie. PKM co 3 minuty...
      Rozmarzyłem się.

      • 6 2

    • Hmmm

      Nie wcinaj się w interesy włodarzy .Już oni wiedzą jak zrobić. Nie po to ich wybieramy żeby później im mówić jak działać. Każdy chce kilka mieszkań. Dał im przykład .....

      • 10 3

    • Na co komu

      Te maszty ????

      • 3 1

    • Tunel

      Jest źle zaplanowany tunel pod Pachołkiem. Tunel powinien być do S6 do węzła Owczarnia!

      • 1 2

    • jak ci źle w korku to przesiądź się na PKM, zwłaszcza że mamy wydać kolejne miliony na jej elektryfikację

      • 0 0

  • Niema i nie bedzie zgody na pogrzebową drogę bo tak sie powinna nazywac !blachosmrodów trujacych spalinami (18)

    wiecej nie wpuścimy!

    • 112 204

    • Przecież zaraz pojawią się samochody elektryczne. (9)

      Za 10 lat będzie to inaczej wyglądać.

      • 16 18

      • samochody elektryczne zajmują tyle samo miejsca co samochody tradycyjne (8)

        energia do ich wytworzenia będzie pochodzić z elektrowni węglowych. ich jazda będzie emitować pył wznoszony z drogi, ścieranych opon, nawierzchni i klocków hamulcowych. Kierowcy w coraz większym stopniu będą chorować na choroby układu krążenia wynikające z siedzącego trybu życia. Nakłady na budowę tunelu można przeznaczyć na dużo bardziej produktywne cele, szybciej przyczyniające się do poprawy jakości życia i systemu mobilności w całym Trójmieście.

        • 19 30

        • mało który pojazd kołowy, nie posiada opon i hamulców.

          • 12 4

        • (1)

          Hamulec elektrodynamiczny z odzyskiem energii i tyle w temacie takiego samego zużycia klocków hamulcowych.

          Energia z elektrociepłowni węglowych i tak jest czystsza niż z silników spalinowych.

          • 6 3

          • A co ze zużytymi akumulatorami?

            • 4 0

        • (3)

          Pewnie na rowerki, co? A rower opon i hamulców nie ma? Zamilcz, daunie, nie ośmieszaj się już..

          • 6 6

          • Ale rower waży max 15 kilogramów a samochód? (1)

            Więc jest różnica w ilości zdzieranej gumy chyba.

            • 3 2

            • chyba na pewno

              • 0 0

          • I kogo ty downem nazywasz?

            Rower truje środowisko, że hej...

            • 0 0

        • Jakie ?

          • 0 0

    • NIEMA i nie bEdzie; zanim coś nabazgrzesz, zajrzyj w słownik poprawnej polszczyzny.

      • 8 5

    • hehehe

      jakbyście mieli coś do gadania obcisłogaci...

      • 19 8

    • (1)

      d**il???

      • 5 7

      • Ty?

        • 1 3

    • A wozy konne wpuscisz? (1)

      • 8 8

      • Nie, bo konie pierdzą.

        • 5 1

    • Znam dobrego psychiatrę.

      Mogę dać Ci namiary.

      • 4 3

    • Jacy wy?

      Masz rozdwojenie jaźni czubie?

      • 0 0

  • (6)

    NIE dla tunelu. Tylko komunikacja zbiorowa najlepiej szynowa

    • 150 195

    • szynowa ok, ale nie tylko. Trzeba dbać o warunki komfortu i bezpieczeństwa chcących dotrzeć do jej przystanków (1)

      pieszo, rowerem, hulajnogą lub rowerem wspomaganym elektrycznie.

      • 15 5

      • Że jak? Hulajnoga to dzieci jeżdżą..

        • 1 1

    • Se przy tych szynach...

      ... Zamieszkaj.

      • 0 1

    • Ale zbiorkom nie pojedzie, jak bedzie stal w tym samym korku co samochody na Spacerowej, a na linie kolejowa z Zabianki na Osowa raczej bym nie liczyl chyba ze bedzie to kolejka gorska.

      • 3 1

    • tunel pod Pachołkiem jest niepotrzebny

      • 5 3

    • no

      To niech tunelem jedzie tramwaj !

      • 1 1

  • (1)

    Kiedy tunel na Hel?

    • 106 13

    • Na Hel będzie most! :)

      • 1 0

  • Buduje się nowe drogi, (17)

    i coraz więcej wariatów i histeryków jeździ. Jak patrzę na tych kierowców z pozycji rowerzysty, to albo agresja, albo gotowość do konfrontacji, albo w twarzy deb...ilizm. Tak jak dziś w sobotę na przejściu dla pieszych przy pętli w Oliwie. Ludzie są chorzy czy nie przystosowani ?

    • 108 90

    • Spójrz w lustro (2)

      Zobaczysz to samo...

      • 28 18

      • ok ale ty też zacznij od siebie (1)

        i wtedy wrócimy do tej rozmowy

        • 15 14

        • Spojrzałem w lustro, zakochałem się, jestem cudny. To co, wracamy do rozmowy?

          • 6 3

    • Faktycznie, tak patrząc na rowerzystów to faktycznie mają coś nie halo w głowie. (3)

      • 40 17

      • potwierdzam

        obcisłogaci są największym zagrożeniem na drodze. nie respektują przepisów ale nie muszą. Są kompletnie bezkarni

        • 32 12

      • Agresja kierowcy to tak naprawdę dezorientacja przez stałe tłumienie porządania! Hyhy

        • 0 1

      • wg i**otów i czubów czujących jakąś wyższość w związku z jazdą 20 letnim gruchotem z niemiec ale spokojnie na jednym czy drugim łbie połamie się kij bejsbolowy i się nauczycie samochodowe szmaty kultury

        • 0 3

    • Jop. wczoraj widziałem takiego (3)

      strefa 30 skrzyzowanie rownorzedne, a ten dekiel wyprzedza przed samym skrzyzowaniem. 80kmh miał na pewno, a skrzyzowanie takie że nic praktycznie nie widać bez zatrzymania do zera. Dzisiaj co drugi kierowca to jakas patologia, strach z domu wyjść.

      • 25 8

      • Każdy patrzy na innych a... (2)

        zerknij na ograniczenie prędkości 10km/h na promenadzie w Sopot-Jelitkowo np. Myślisz że rowerzyści to respektują? Niestety nie. Motocykliści? to największy problem mimo że wielu z nich nie nazwałbym motocyklistą. Piesi? Oczy w komórę, smsy i Pewność że On to ma Pierwszeństwo wszędzie.
        A po za tym wszyscy nimi jesteśmy w zależności od dnia, godziny i potrzeby
        Więcej szacunku

        • 28 2

        • "A po za tym wszyscy nimi jesteśmy”

          Otóż to. Większość z nas bywa każdym po trochu (pieszym, kierowcą) itp. Głupie zachowania są uniwersalne.

          • 15 0

        • po co wprowadzono to ograniczenie?Po co ono istnieje teraz kiedy jest zimno i pusto?rządząca sopotem sitwa osmieszyła się tym bezsensownym ograniczeniem.Samo to że nikt go nie przestrzega ani nie kontroluje i nie ma wypadków świadczy o tym że twórcy tego wynalazku powinni się zbadać na głowę

          • 2 2

    • obejrzyj siebie

      Obejrzyj siebie w lustrze, a zobaczysz deb..a.

      • 3 5

    • przestałem jeździć na rowerze (3)

      głównie ze względu na coraz większą liczbę wariatów na rowerach- w samochodzie przynajmniej wiem, że mogę się wariatów spodziewać i jestem od nich odgrodzony 1,5 tony stali:)
      na rowerze przed obcisłymi gaciami zajeżdżającymi drogę, przepychającymi się, gdy inni stają na czerwonym, kłócącymi się z każdym kto zwróci im grzecznie uwagę i rzucającymi miesem tak, ze aż uszy więdną nie chroni mnie nic...

      • 9 6

      • (2)

        po co zwracasz uwagę baranie?Ja osobiście jadąc na rowerze mam gdzieś wujków dobra rada i**otów którzy widza ścieżki rowerowe tam gdzie nie ma żadnych znaków o tym świadczących itp, mam dość dobrych rad że powinienem jechać po chodniku chociaż jest to w przepisach generalnie zabronione.Odwal się frajerze od rowerzystów to nikt ci wtedy nic nie powie ani nie pokaże

        • 1 5

        • powyższy komentarz to książkowy przykład agresji rowerzystów, inwektywa na inwektywie

          • 3 0

        • czytanie ze zrozumieniem...

          zwracam uwagę, gdy poruszam się na rowerze, np. gdy taki buc jak Ty zajedzie mi drogę (bez pierwszeństwa), zmuszając do gwałtownego hamowania lub gdy starając się wyprzedzić kolumnę stojących na światłach na przejeździe jedzie lewą stroną przejazdu i ładuje się na mnie, gdy ja ruszam z przeciwnej strony, tego typu sprawy, typowe dla 'obcisłych'.
          w samochodzie zrezygnowałem ze zwracania uwagi na rzeczy typu przejazd na pełnej prędkości przez przejście dla pieszych bez przejazdu, przejeżdzanie na czerwonym prosto pod mój tor jazdy, czy zwykłe wymuszenia świadczące o totalnej nieznajomości przepisów, nie mam na to czasu. traktuję rower jak każdy inny pojazd, jak kiedyś nie uda mi się uniknąć zdarzenia, wezwę policje i tyle. moje towarzystwo ubezpieczeniowe chętnie ureguluje wszystkie szkody mi wyrządzone i ściągnie regresem od sprawcy.

          • 1 0

    • A ja cie podziwiam, ze w kraju w ktorym panuje zakaz pedalowania odwazyles sie postawic wladzy i smialo pedalujesz.

      • 1 1

  • (6)

    O drodze zielonej na Przymorzu możecie zapomnieć, mieszkańcy zrobią wszystko by ta tfu inwestycja nie została zrealizowana!

    • 111 88

    • Nie tylko mieszkańcy.

      • 16 6

    • W takim razie bardzo mądrze ze strony mieszkańców

      • 18 16

    • I bardzo dobrze (2)

      Oddzielić przecudowny teren nadmorski drogą szybkiego ruchu to chory pomysł - może od razu zabetonujmy plaże? W końcu przyjeżdżającym tu do pracy nie są potrzebne tereny wypoczynkowe. Im wystarczą autostrady, parkingi i biura.

      • 24 14

      • widziałem wiele dróg wzdłuż plaż. w czym macie problem? wku***ca jest postawa, nie bo nie. budować! i nie patrzeć ba paru krzykaczy!

        • 9 13

      • nikt nie mówi o drodze szybkiego ruchu

        ta sama bzdura z drogą czerwoną- to może być zwykła ulica miejska z masą skrzyżowań i przejść, byleby była i miała min. 2 pasy w każdą stronę. takie drogi są w mieście potrzebne. wszelkie argumenty, ze takie drogi się likwiduje w innych miastach, są bez sensu i nieprzystosowane do realiów- gdańsk jest ze względu na położenie unikalnym miastem i potrzebujemy więcej dróg równoległych do grunwaldzkiej by rozłożyć ruch- w innych miastach >100k te drogi (w liczbie zwykle kilkunastu) po prostu są od lat+ obwodnice, u nas jest tylko kilka możliwości, bo jednej strony morze, z drugiej tpk.

        • 7 6

    • W przeciwieństwie do tunelu, droga zielona to dobry pomysł

      • 2 3

  • A po co komu maszty ? (2)

    może polityków podczas burzy do nich przywiążmy

    • 147 18

    • ...

      Może po to aby ktoś dostał zlecenie na wykonanie?

      jj

      • 8 1

    • Wjazd do Gdańska

      Otóż to. Teraz, jak się wjeżdża z Sopotu do Gdańska, to czuje się to ,bo droga jest wyboista, pełna dziur i wystających studzienek. Tak jest od lat. Po tym poznaje się, że wjechało się do Gdańska.

      • 0 3

  • Po co te maszty? NIech za tą kasę wyremontuja jakas droge. (1)

    • 159 14

    • te maszty potrzebne tak samo jak gigantyczne pomniki Jezusa

      • 0 0

  • Tunel pod Pacholkiem. Złoty sen sołtysa i chloptasia w rurkach. (4)

    • 91 46

    • Po twoim wpisie widać, że "jesteś" z Oliwy.

      I pojęcia nie masz o korkach na Spacerowej i w centrum Oliwy.

      Ale autkiem pewnie sobie śmigasz po mieście.

      • 5 8

    • (2)

      wyrzucanie pieniędzy w błoto

      • 5 2

      • Najlepiej zlikwidować drogi w Gdańsku. (1)

        I zacząć wydobywać kasę z błota.

        • 1 2

        • wystarczy "zdjąć" pachołek a nie kopać tunel :/

          • 1 0

  • Budować! (5)

    Skoczymy piękna wizję miasta, jaką miał Pan Prezydent!!!

    • 64 102

    • zróbmy zbiórkę na fb pt. "Sen sp.Pawła"

      • 22 10

    • Skoczymy? Chyba na bank! (1)

      Janusze polityki.

      • 22 1

      • Nie. To tylko pisi troll

        • 2 2

    • Wizja "Pana" degenerata umysłowego, rodem z "Łowcy androidów"

      czy innego molochu apokaliptycznego.

      Te coś chciało zniszczyć całe miasto wraz z otoczeniem.
      Nie wiem jak ty, zza kompa albo biurka dewelopera, ale ja chcę oddychać, widzieć wzgórza i lasy, a przynajmniej to co zostało po destrukcji tego "Pana" sprzedawczyka i oszusta.

      • 9 4

    • nie

      nie

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.