- 1 Marsz życia przeszedł przez Gdańsk (465 opinii)
- 2 Oponami rezerwują miejsca do parkowania (173 opinie)
- 3 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (181 opinii)
- 4 Życie w realu sterowane przez internet (56 opinii)
- 5 Koniec poszukiwań mężczyzny w morzu (61 opinii)
- 6 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (204 opinie)
Nowe prawo ułatwi budowę przejścia przy dworcu PKP
Choć minister rozwoju i technologii utrzymał decyzję wojewody pomorskiego, który odmówił wydania zgody na budowę przejścia naziemnego przy dworcu Gdańsk Główny, pasy i tak powstaną. Pozwoli na to zmiana przepisów, które wejdą w życie 21 września.
W ramach tej inwestycji miało m.in. powstać przejście naziemne z sygnalizacją świetlną w pobliżu dworca, które łączyłoby się z przedłużonymi peronami przystanków tramwajowych.
Powodem była zbyt mała odległość od skrzyżowania z ul. Bastion św. Elżbiety, która wyniosłaby zaledwie 185 m.
Natomiast, zgodnie z rozporządzeniem ministra transportu i gospodarki morskiej z 2 marca 1999 r., odległość przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną od skrzyżowania lub sąsiedniego przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną nie powinna być mniejsza niż:
Odległości między przejściami lub skrzyżowaniami:
- na ulicy klasy GP - 600 m
- na ulicy klasy G - 400 m
- na ulicy klasy Z - 200 m
W uzasadnionych wypadkach dopuszcza się zmniejszenie tych odległości o 50 proc.
Ulica Podwale Grodzkie, na której miałoby powstać przejście, to droga krajowa nr 91, klasy G (wcześniej klasy GP). Czyli nawet skrócenie odległości między przejściami o połowę, do 200 m, nie rozwiązywałoby problemu.
Minister utrzymuje decyzję wojewody
Miasto na początku roku odwołało się od decyzji wojewody do ministra rozwoju i technologii. W obwieszczeniu, które zostało opublikowane 12 września, minister zawiadamia o utrzymaniu w mocy decyzji wojewody o odmowę wydania ZRiD-u.
Co na to miejscy urzędnicy?
- Jesteśmy zdeterminowani, by zrealizować tę inwestycję, gdyż jest ona kluczowa dla poprawy komunikacji pieszej i rowerowej na tym obszarze - mówi Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Nowe przepisy jeszcze we wrześniu
I to się może udać, bo już 21 września wejdzie w życie rozporządzenie ministra infrastruktury w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych, które zastąpi te obowiązujące od ponad 20 lat.
W nowym rozporządzeniu nie zawarto żadnych wytycznych co do odległości między przejściami z sygnalizacją świetlną lub skrzyżowaniami. Wymóg, który stał na przeszkodzie do budowy przejścia przy dworcu PKP w Gdańsku, znika więc z polskiego prawa.
Nie oznacza to jednak, że przejścia można budować dowolnie.
W nowym rozporządzeniu czytamy m.in., że:
Przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną projektuje się na:
- dwukierunkowej jezdni albo jednokierunkowej jezdni z jednym pasem ruchu, na których prędkość dopuszczalna wynosi nie więcej niż 70 km/h
- jednokierunkowej jezdni z co najmniej dwoma pasami ruchu
Tunel lub wiadukt dla pieszych albo pieszych i rowerów projektuje się:
- na drodze klasy GP, G (Podwale Grodzkie), Z, L lub D, jeżeli nie można zaprojektować przejścia dla pieszych lub nie jest uzasadnione jego zaprojektowanie
Opinie (366) ponad 20 zablokowanych
-
2022-09-13 08:42
W cetrum miasta powinien byc całkiem zabroniony ruch blachosmrodów tylko komunikacja miejska rowery i pieszy (1)
- 8 5
-
2022-09-13 12:52
w zasadzie juz nie jeżdzę do centrum
raz w miesiącu bywam.
- 0 1
-
2022-09-13 08:55
Przypomnimy sobie przy wyborach - (2)
o dewastacji układu drogowego miasta Gdańska.
W samochodach też są ludzie - wyborcy- 11 7
-
2022-09-13 13:10
To jako kierowca z miłą chęcią zagłosuję na tych, co forsują przejścia i przejazdy rowerowe mądralo. Utrudniaj dalej
poruszanie się pieszo, w tym "zbiorkomem" i na rowerze - ci wszyscy ludzie powinni wsiąść do aut, aby ci dodać zabójcze korki - takie, abyś jechał 1 km w 5 godzin.
- 2 4
-
2022-09-13 15:38
nie strasz nie strasz bo się ...
zresztą w Pcimiu macie innych przedstawicieli.
- 0 5
-
2022-09-13 08:58
Jak rewelacyjnie widoczny jest styl troli z UM
Zawsze te same texty
- 2 4
-
2022-09-13 09:18
tylko i wyłącznie
Tylko i wyłącznie pieszo lub rowerem po Gdańsku. Inne środki komunikacji niedozwolone. Komunikacja miejska zbiorowa również. I będzie super!?
- 0 2
-
2022-09-13 09:20
Czas się wyprowadzić z tej wioski (3)
jaką jest Gdańsk i przestyać płacić tu podatki, poruszanie się po mieście jest już i tak utrudnione, osobiście nie widzę potrzeby odwiedzania centrum a teraz całkowicie odeszła mi ochota. Tak to jest jak kobieta rządzi miastem.
- 5 6
-
2022-09-13 13:12
Coś masz incelu konfederacki do kobiet ? Jedź do mekki facetów, jaką jest Arabia Saudyjska, tam się nadajesz. (1)
- 0 3
-
2022-09-13 17:54
przynajmniej buduja
rozsadnie...
I z fantazja.- 2 0
-
2022-09-13 15:39
wracaj do Pcim City.
- 0 3
-
2022-09-13 09:26
(1)
głosujcie dalej na te miernoty, niech to lobby rowerowe dalej wami rządzi i wmawia co jest dla was lepsze
- 3 3
-
2022-09-13 13:20
Dzięki temu lobby jest trochę luźniej na drogach dla samochodów, o wielce ty logicznie myślący człowieku. Dla ciebie jak
widać więcej aut na drogach to mniejsze korki ? Zatem cieszyć się, że powoli wielu z samochodów przechodzi na rowery, to ty temu zaprzeczasz ?
Obecna pora nocna z minimalnym ruchem przypomina wczesny PRL (np. za Gomułki), gdzie za dnia ruch samochodowy był minimalny, bo ludzie nie mieli samochodów i jeździli masowo na rowerach i korzystali z komunikacji zbiorowej, co dla nielicznych wtedy zmotoryzowanych ten czas był rajem - zero korków, puste drogi w kraju.
Pod koniec lat 80 zacząłem jeździć po kraju, gdzie na trasach za dnia miałem puste drogi (poza tymi do Warszawy czy Łodzi), a gdzie teraz tego nie ma. Wszędzie tłok.- 1 0
-
2022-09-13 09:53
Kolejne przejscie naziemne przy podziemnym, kolejne miliony pln zmarnowane (1)
Kolejne korki, zanieczyszczenie powietrza. Kolejny miesiac kiedy Gdanskiem zarzadza banda ktora rujnuje wielkomiejskosc naszego miasta i doprowadza do ruiny.
- 4 6
-
2022-09-13 13:22
Ty rujnujesz to miasto, nielogicznym myśleniem. Jakie ty masz IQ, skoro nie potrafisz zrozumieć, że te nowe przejścia
za wyjątkiem tego przy GUM-edzie powstaje w obrębie istniejących skrzyżowań ze światłami ?
- 1 0
-
2022-09-13 10:18
Koło Zieleniaka (2)
Koło Zieleniaka też powinno być przejście!! Jest i**otyczna ścieżka rowerowa to i przejście się przyda !! Myślę że tunele powinny być zasypane, a na PEKAS zrobić kolejkę linową taką z napędem własnych mięśni, czy o czymś zapomniałam???
- 2 2
-
2022-09-13 11:36
o mózgu!
- 1 1
-
2022-09-13 15:40
zapomniałaś dodać, że kiedy prowadzisz dizla z Kartuz to telefonu nie powinnaś używać.
- 0 0
-
2022-09-13 10:27
chore to! (1)
nawet w nocy będą korki,
Jak już chcą usunąć samochody a ktoś pomyślał tez o komunikacji miejskiej, taksówkach, one tez będą blokowane przez te przejścia naziemne- 3 4
-
2022-09-13 13:25
Gdzie w nocy mają być korki ? Co ty za pierdy piszesz ? W Gdyni powstało na Śląskiej w obrębie starego skrzyżowania ze
światłami z ulicami Nowogrodzką i Podolską i gdzie tam są korki z tego powodu ? No gdzie ? I gdzie zdjęcia na raporcie z korków jakie miały być z powodu przejścia przy budynku LOT-u ?
- 1 0
-
2022-09-13 10:33
Pieniądze na fanaberie urzędników są, ale na inwestycje niezbędne mieszkańcom niestety nie ma. (2)
Urzędnicy lekką ręką wydadzą 6 milionów z podatków Gdańszczan na budowę kolejnego przejścia naziemnego w miejscu istniejącego przejścia podziemnego. Tym czasem na odcinku ul. Świętokrzyskiej od Zakoniczyna do Kowal (przy stawie retencyjnym) j nie ma chodnika nawet po jednej stronie.
- 27 9
-
2022-09-13 10:41
Zamelduj swojemu (1)
sołtysowi.
- 3 2
-
2022-09-13 12:46
Do ,,Zamelduj swojemu,,
W/g Ciebie Aleksandra Dulkiewicz jest sołtysem. Masz poważne problemy z topografią Gdańska. Ulica Świętokrzyska leży w obrębie miasta Gdańska.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.