• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim

Krzysztof Koprowski
12 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Już w grudniu br. piesi nie będą musieli schodzić do podziemi, by dostać się na przystanek tramwajowy lub drugą część ul. Łąkowej.
  • W ramach robót przewiduje się także przebudowę torowiska w obrębie nowego skrzyżowania.
  • W ramach robót zostanie nieco poszerzony ten wąski przesmyk przy gmachu Akademii Muzycznej. Nie będzie też przylegał bezpośrednio do jezdni, lecz pasa rowerowego.

To już niemal pewne - w tym roku powstanie kolejne przejście naziemne przez Podwale Przedmiejskie, na wysokości ul. Łąkowej zobacz na mapie Gdańska. W ogłoszonym przez miasto przetargu wpłynęły dwie oferty, które mieszczą się w zakładanym budżecie na ten cel. Na nowym rozwiązaniu skorzystają też kierowcy, którzy zyskają nową nawierzchnię oraz łatwiejszy wjazd i wyjazd z ul. Łąkowej, a także rowerzyści - dzięki pasom rowerowym.



Czy w centrum miasta powinny istnieć podziemne przejścia dla pieszych?

Przypomnijmy, po budowie przejścia naziemnego na wysokości ul. Chmielnej zobacz na mapie Gdańska, które nieco ograniczyło notoryczne łamanie ograniczenia prędkości przez kierowców na Podwalu Przedmiejskim, a jednocześnie ułatwiło pokonywanie rozciętej tą arterią Wyspy Spichrzów, urzędnicy postanowili pójść za ciosem i ponownie połączyć także ul. Łąkową zobacz na mapie Gdańska przejściem naziemnym i skrzyżowaniem.

Ponadto w ramach inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych. Przebudowie poddane zostanie torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?


Zmianie ulegnie także organizacja ruchu na północnym odcinku ul. Łąkowej - jezdnia bliżej Akademii Muzycznej zostanie "zaślepiona", a główny ruch będzie odbywał się jezdnią wschodnią (podobna organizacja ruchu obowiązuje na wyremontowanej części tej ulicy).

Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej


W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania. W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania.

Dwie oferty w przetargu, tańsze od szacunków miasta



W ogłoszonym w maju przetargu, w którym ze względu na zapytania od potencjalnych wykonawców zmieniano kilka razy termin otwarcia kopert, ostatecznie wpłynęły dwie oferty:
  1. MTM z Gdyni - ok. 10 mln 571 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11 mln 221 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieszczą się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11 mln 600 tys. zł. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są cena (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc.)

- Obecnie dokumenty są weryfikowane pod względem formalno-prawnym. Po zweryfikowaniu ofert i wybraniu najkorzystniejszej, zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. Prace mają potrwać do grudnia 2019 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycję.

W najbliższych latach przebudowa kolejnych skrzyżowań



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

[2017 r.] Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy


[2014 r.] Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?



Opinie (420) 10 zablokowanych

  • Łakowa

    Tu się pasie krowa

    • 2 1

  • Rozumiem skrzyżowanie dróg.

    Połączenie dwóch części miasta jest ważne i słuszne, jednak nie rozumiem, dlaczego wyciąga się pieszych z istniejących tuneli. Samo skrzyżowanie spowalnia ruch na głównej arterii, a ruch pieszych, jeszcze dokłada swoje. Widać to ewidentnie na skrzyżowaniu z Chmielną. Piesi wracać do tunelu.

    • 12 8

  • Przebudowa Podwala; a co z objazdami!!!

    Przebudowa Podwala Przedmiejskiego skrzyżowania; Łąkowa, Brama Żuławska,Żabi Kruk ,Wiąże się to z objazdami ulicami ;;-opłotki, osiedle, na szańce. są to ulice które znajdują się na terenie bagiennym ,w jezdni są dziury studzienki kanalizacyjne wystają 10-20cm nad poziom jezdni. Przy tych ulicach znajdują się domy mieszkalne!!! mieszkańcy mają dosyć łamania przepisów przez kierowców samochodów ciężarowych obowiązuje 30 KM/h przekraczają 60KM/h nasze władze nie widzom problemu od wielu lat składane są pisma do władz miasta i rady dzielnicy życie jest koszmarem apeluj do mieszkańców blokadę ulic !!!!!może władze zaczną działać

    • 5 2

  • Kolejny wymysł niudolnego i**oty

    Ktoś chce sparaliżować w Gdańsku wszystkie drogi wylotowe. Najpierw wyremontujcie Łąkową przy Akademii Muzycznej. Ulica Chmielna pomiędzy Toruńską a Podwalem to tor przeszkód, jedna dziura, ul. Grodzka przy Hilltonie to koszmar. Kiedy Dulkiewicz zajmie sie mistem a nie polityką i knuciem.

    • 21 4

  • Podtruty spalinami (2)

    Dwadzieścia lat temu stwierdzono, że zdrowe, czyste miasto musi mieć przepustowość w ruchu miejskim. Wydano grubą kasę na odkorkowanie Gdańska. Obecnie gdy Gdańsk jest w czołówce miast o najmniejszych korkach, postanowiono go zakorkować. Korki to uciążliwość nie tylko dla samochodów. Stojący w korku samochód też wydziela spaliny. A ruszając z miejsca kilkanaście razy na kilometr zanieczyszcza powietrze tak jak przejechanie kilkudziesięciu kilometrów. Tam gdzie ludzie chcą zatrzymania ruchu ulicznego, decydują się na wielokrotnie większe zanieczyszczenie swojej okolicy spalinami. Ruch samochodowy powinien być wyprowadzony z osiedli na szerokie drogi, tak aby mieszkańcy nie musieli przeciskać się między stojącymi i trującymi autami. Auto wydziela najmniej spalin jak jedzie a nie jak stoi.

    • 19 6

    • (1)

      bzdury piszesz. czym mniejsza prędkość tym mniej spalin w powietrzu. dawno temu już zostało to udowodnione

      • 0 1

      • Ha,ha. Przelicz sobie średnie spalanie z ruszającego albo stojącego auta na liczbę przejechanych km.

        • 0 0

  • Droga

    Może odrazu deptak zrobić od chmielnej do zuzla

    • 8 0

  • Po oddaniu tunelu po Martwą Wisłą i obwodnicy południowej korki na podwalu praktycznie znikły całkowicie. Teraz sytuacja wygląda identycznie jak kilka lat temu gdy nie było obwodnicy i tunelu. Praktycznie codziennie korek zaczyna się już na wiadukcie koło rynku. Z pracy na Elbląskiej do domu wolę wracać dwukrotnie dłuższą drogą przez obwodnicę południową, bo jest zwyczajnie szybciej.

    • 7 2

  • Opinia wyróżniona

    (20)

    Nareszcie, bardzo dobra informacja. Skończą się w końcu wyścigi aut po Podwalu Przedmiejskim a starówka odzyska odciętą część.

    • 172 217

    • (6)

      Najbliższa "starówka" jest w Warszawie. Czy na trojmiasto.pl piszą o Warszawie??

      • 23 27

      • 2 formy są dopuszczalne.

        • 13 19

      • Mieszkam w Gdańsku i też mówię starówka. Nie wolno mi? (1)

        Tylko Warszawa może mieć starówkę?

        • 10 9

        • nie wolno

          tylko słoiki mówią na stare miasto starówka

          • 2 0

      • Nie będziesz nam mówił jak mamy żyć słoju

        Tu jest też starówka. Zawsze była i zawsze będzie.

        • 9 9

      • Starowka- potocznie najstarsza czesc miasta.

        • 3 2

      • napływowi mieszkancy Gdańska i tak nie wiedzą gdzie jest Stare miasto a gdzie Główne

        wiec tłumaczenie im nie ma sensu, walka z wiatrakami

        • 2 0

    • (3)

      wyścigi to na Grunwaldzkiej - pomyliłeś drogi. A Stare Miasto kończy się na Ogarnej.

      • 10 10

      • Stare Miasto kończy się na Podwalu Staromiejskim. Na Ogarnej kończy się Główne jeżeli juz się czepiamy. (1)

        • 14 0

        • I nie NA tylko PRZY jeśli już się czepiamy.

          • 0 2

      • Stare Miasto kończy sie przy Podwalu Staromiejskim...Przy Ogarnej kończy się Główne Miasto, znawco z Parzęczewa czy innej Iławy.

        • 2 1

    • (1)

      a niech stoją w korkach samochody i smrodzą... ważniejsze niebezpieczne przejście przez ulicę, do pierwszego potrącenia pieszego...

      • 10 17

      • Zaorac to podwale, komunistyczny twor przecinajacy historyczna czesc miasta.

        • 10 2

    • Kiedy nowa zabudowa przy Podwalu Przedmiejskim?

      Należy w końcu przywrócić temu miejscu wygląd prawdziwego miasta (podobnie jak było przed wojną).

      • 15 1

    • To jest chore (2)

      Mam propozycje, a może by tak Błędnik zlikwidować? Postawić zapory, postawić krzyżyki Św. Andrzeja, będzie fajnie. Pozdrawiam.

      • 11 7

      • miasto to nie autostrada (1)

        w ogóle przez miasto taka droga nigdy nie powinna iść, musimy naprawiać 50 lat zaległości i centralnego planowania

        • 12 6

        • Iść? Serio?

          • 3 1

    • (2)

      A ktoś kiedyś widział tam wyścigi

      • 6 3

      • w ostatnią niedzielę. W sensie, ze jadą za szybko i się jeszcze wyprzedzają.

        • 1 3

      • Mitomani z FRAG. Pewnie po zażyciu twardych narkotyków albo w pijanym widzie.

        • 3 1

  • Trmawaj z Akademii Muzycznej do dworca niedługo będzie jechał 20 miut

    przez te głupie pomysły!

    • 18 2

  • Opinia wyróżniona

    boss (2)

    i bardzo dobrze bo teraz zeby dostac sie na Podwale Przedmiejskie w kier. Gdanska trzeba robic nawrotke na swiatłach przy rynku i odwrotnie zeby dostac sie na ul łakowa trzeba robic nawrotke na skrzyzowaniu z ul Chmielna

    • 77 78

    • po to masz samochód

      aby szybciej się poruszać. A że po dłuższej drodze...

      • 4 10

    • Zawrocisz i będziesz stał w korku! Tak lepiej ? Bo tam już się korkuje A będą kolejne światła i wrócimy do czasów kiedy nie było tunelu pod martwą Wisłą i obwodnicy polodniowej

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane