• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim

Krzysztof Koprowski
12 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Już w grudniu br. piesi nie będą musieli schodzić do podziemi, by dostać się na przystanek tramwajowy lub drugą część ul. Łąkowej.
  • W ramach robót przewiduje się także przebudowę torowiska w obrębie nowego skrzyżowania.
  • W ramach robót zostanie nieco poszerzony ten wąski przesmyk przy gmachu Akademii Muzycznej. Nie będzie też przylegał bezpośrednio do jezdni, lecz pasa rowerowego.

To już niemal pewne - w tym roku powstanie kolejne przejście naziemne przez Podwale Przedmiejskie, na wysokości ul. Łąkowej zobacz na mapie Gdańska. W ogłoszonym przez miasto przetargu wpłynęły dwie oferty, które mieszczą się w zakładanym budżecie na ten cel. Na nowym rozwiązaniu skorzystają też kierowcy, którzy zyskają nową nawierzchnię oraz łatwiejszy wjazd i wyjazd z ul. Łąkowej, a także rowerzyści - dzięki pasom rowerowym.



Czy w centrum miasta powinny istnieć podziemne przejścia dla pieszych?

Przypomnijmy, po budowie przejścia naziemnego na wysokości ul. Chmielnej zobacz na mapie Gdańska, które nieco ograniczyło notoryczne łamanie ograniczenia prędkości przez kierowców na Podwalu Przedmiejskim, a jednocześnie ułatwiło pokonywanie rozciętej tą arterią Wyspy Spichrzów, urzędnicy postanowili pójść za ciosem i ponownie połączyć także ul. Łąkową zobacz na mapie Gdańska przejściem naziemnym i skrzyżowaniem.

Ponadto w ramach inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych. Przebudowie poddane zostanie torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?


Zmianie ulegnie także organizacja ruchu na północnym odcinku ul. Łąkowej - jezdnia bliżej Akademii Muzycznej zostanie "zaślepiona", a główny ruch będzie odbywał się jezdnią wschodnią (podobna organizacja ruchu obowiązuje na wyremontowanej części tej ulicy).

Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej


W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania. W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania.

Dwie oferty w przetargu, tańsze od szacunków miasta



W ogłoszonym w maju przetargu, w którym ze względu na zapytania od potencjalnych wykonawców zmieniano kilka razy termin otwarcia kopert, ostatecznie wpłynęły dwie oferty:
  1. MTM z Gdyni - ok. 10 mln 571 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11 mln 221 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieszczą się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11 mln 600 tys. zł. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są cena (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc.)

- Obecnie dokumenty są weryfikowane pod względem formalno-prawnym. Po zweryfikowaniu ofert i wybraniu najkorzystniejszej, zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. Prace mają potrwać do grudnia 2019 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycję.

W najbliższych latach przebudowa kolejnych skrzyżowań



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

[2017 r.] Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy


[2014 r.] Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?



Opinie (420) 10 zablokowanych

  • Trmawaj z Akademii Muzycznej do dworca niedługo będzie jechał 20 miut

    przez te głupie pomysły!

    • 18 2

  • Po oddaniu tunelu po Martwą Wisłą i obwodnicy południowej korki na podwalu praktycznie znikły całkowicie. Teraz sytuacja wygląda identycznie jak kilka lat temu gdy nie było obwodnicy i tunelu. Praktycznie codziennie korek zaczyna się już na wiadukcie koło rynku. Z pracy na Elbląskiej do domu wolę wracać dwukrotnie dłuższą drogą przez obwodnicę południową, bo jest zwyczajnie szybciej.

    • 7 2

  • Droga

    Może odrazu deptak zrobić od chmielnej do zuzla

    • 8 0

  • Kolejny wymysł niudolnego i**oty

    Ktoś chce sparaliżować w Gdańsku wszystkie drogi wylotowe. Najpierw wyremontujcie Łąkową przy Akademii Muzycznej. Ulica Chmielna pomiędzy Toruńską a Podwalem to tor przeszkód, jedna dziura, ul. Grodzka przy Hilltonie to koszmar. Kiedy Dulkiewicz zajmie sie mistem a nie polityką i knuciem.

    • 21 4

  • Przebudowa Podwala; a co z objazdami!!!

    Przebudowa Podwala Przedmiejskiego skrzyżowania; Łąkowa, Brama Żuławska,Żabi Kruk ,Wiąże się to z objazdami ulicami ;;-opłotki, osiedle, na szańce. są to ulice które znajdują się na terenie bagiennym ,w jezdni są dziury studzienki kanalizacyjne wystają 10-20cm nad poziom jezdni. Przy tych ulicach znajdują się domy mieszkalne!!! mieszkańcy mają dosyć łamania przepisów przez kierowców samochodów ciężarowych obowiązuje 30 KM/h przekraczają 60KM/h nasze władze nie widzom problemu od wielu lat składane są pisma do władz miasta i rady dzielnicy życie jest koszmarem apeluj do mieszkańców blokadę ulic !!!!!może władze zaczną działać

    • 5 2

  • Rozumiem skrzyżowanie dróg.

    Połączenie dwóch części miasta jest ważne i słuszne, jednak nie rozumiem, dlaczego wyciąga się pieszych z istniejących tuneli. Samo skrzyżowanie spowalnia ruch na głównej arterii, a ruch pieszych, jeszcze dokłada swoje. Widać to ewidentnie na skrzyżowaniu z Chmielną. Piesi wracać do tunelu.

    • 12 8

  • Łakowa

    Tu się pasie krowa

    • 2 1

  • Nieudolne zarządzanie drogami w Gdańsku

    Ludzie którzy w ramach miasta projektują zmiany na drogach w Gdańsku to zupełni nieudacznicy oderwani od rzeczywistości. Mamy na tej ulicy przyjścia podziemne po co budować naziemne. Cofamy się w organizacji ruchu o całą dekadę. Tych tych ludzi co projektują takie cuda i starają sie nam wmówić, że to jest dobre i nowoczesne no i potrzebne należałoby w końcu zwolnić i dać szansę młodym ludziom którzy zobczyli juz trochę świata i nie będą projektować takie nikomu niepotrzebne koszmarki. Ludzie ilość samochodów wzrosła od lat 80 kilkakrotnie więc jaki jest cel zwężania ulić i robienia takich rzeczy.

    • 16 7

  • (7)

    No i ok, wreszcie skończy się tam zap... nie 100 km/h.
    Kochani kierowcy - to że są dwa, a nawet trzy pasy w mieście nie oznacza iż 50 nie obowiązuje!

    • 25 44

    • (6)

      ciekawe od kiedy tam jest ograniczenie 50kmh?
      ciekawe od kiedy 3 pasy nie oznaczaja, ze "mozna" szybciej jechac wg prawa? Szczegolnie gdy jezdnia rozgraniczona jest pasem zieleni?
      ciekawe kto tam jechal 100kmh, dziury jak w afryce?

      • 6 10

      • Tam nie ma znaków od prędkości, czyli jest 50 (1)

        • 6 0

        • Wg mnie niego i jemu podobnych skoro nie ma znaków to można jechać ile się chce.

          • 4 0

      • Ty tak poważnie?

        • 2 1

      • Teren zbudowany? (1)

        Przepisy ogolnie?

        • 6 2

        • Wiem, że niektórzy ostro tam zasuwają

          ale nigdy nie sądziłem, że wg. nich jest to zgodne z przepisami.

          • 3 0

      • Tak, wielu pędzi tam nawet szybciej niż 100, bo część polskich miszczuf kerownicy głupieje gdy widzą więcej pasów niż jeden.
        A stoją tam znaki mówiące że można jechać szybciej? I co ma ilość pasów ruchu do ograniczenia w terenie zabudowanym?
        Na Trakcie też zasuwasz 80-90 bo są dwa pasy miejscami?
        Człowieku, oddaj prawko bo nie ogarniasz.

        • 10 5

  • zmiany na lepsze? ostatnio remontowano estakadę przy teatrze.

    teraz kolejne światła, jest jakaś głębsza wizja tych robót? Czy tak od czasu coś?

    Z 3 pasów 2 pasy potem znowu 3 pasy potem powirt na 2, a kończy się 3 pasami a w stronę Elbląskiej 2 pasy.

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane