- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (38 opinii)
- 2 Promenada po remoncie hitem sezonu (83 opinie)
- 3 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (195 opinii)
- 4 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (88 opinii)
- 5 Zakaz "energetyków" tylko w teorii (199 opinii)
- 6 Co ważniejsze: przepisy czy korki? (136 opinii)
Nowe skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim
To już niemal pewne - w tym roku powstanie kolejne przejście naziemne przez Podwale Przedmiejskie, na wysokości ul. Łąkowej . W ogłoszonym przez miasto przetargu wpłynęły dwie oferty, które mieszczą się w zakładanym budżecie na ten cel. Na nowym rozwiązaniu skorzystają też kierowcy, którzy zyskają nową nawierzchnię oraz łatwiejszy wjazd i wyjazd z ul. Łąkowej, a także rowerzyści - dzięki pasom rowerowym.
Ponadto w ramach inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych. Przebudowie poddane zostanie torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.
Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?
Zmianie ulegnie także organizacja ruchu na północnym odcinku ul. Łąkowej - jezdnia bliżej Akademii Muzycznej zostanie "zaślepiona", a główny ruch będzie odbywał się jezdnią wschodnią (podobna organizacja ruchu obowiązuje na wyremontowanej części tej ulicy).
Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej
Dwie oferty w przetargu, tańsze od szacunków miasta
W ogłoszonym w maju przetargu, w którym ze względu na zapytania od potencjalnych wykonawców zmieniano kilka razy termin otwarcia kopert, ostatecznie wpłynęły dwie oferty:
- MTM z Gdyni - ok. 10 mln 571 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji,
- Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11 mln 221 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji.
Obie oferty mieszczą się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11 mln 600 tys. zł. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są cena (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc.)
- Obecnie dokumenty są weryfikowane pod względem formalno-prawnym. Po zweryfikowaniu ofert i wybraniu najkorzystniejszej, zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. Prace mają potrwać do grudnia 2019 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycję.
W najbliższych latach przebudowa kolejnych skrzyżowań
W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa , Żabi Kruk oraz Brama Żuławska , do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.
[2017 r.] Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy
[2014 r.] Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?
Opinie (420) 10 zablokowanych
-
2019-08-12 10:02
Trmawaj z Akademii Muzycznej do dworca niedługo będzie jechał 20 miut
przez te głupie pomysły!
- 18 2
-
2019-08-12 10:00
Po oddaniu tunelu po Martwą Wisłą i obwodnicy południowej korki na podwalu praktycznie znikły całkowicie. Teraz sytuacja wygląda identycznie jak kilka lat temu gdy nie było obwodnicy i tunelu. Praktycznie codziennie korek zaczyna się już na wiadukcie koło rynku. Z pracy na Elbląskiej do domu wolę wracać dwukrotnie dłuższą drogą przez obwodnicę południową, bo jest zwyczajnie szybciej.
- 7 2
-
2019-08-12 09:59
Droga
Może odrazu deptak zrobić od chmielnej do zuzla
- 8 0
-
2019-08-12 09:56
Kolejny wymysł niudolnego i**oty
Ktoś chce sparaliżować w Gdańsku wszystkie drogi wylotowe. Najpierw wyremontujcie Łąkową przy Akademii Muzycznej. Ulica Chmielna pomiędzy Toruńską a Podwalem to tor przeszkód, jedna dziura, ul. Grodzka przy Hilltonie to koszmar. Kiedy Dulkiewicz zajmie sie mistem a nie polityką i knuciem.
- 21 4
-
2019-08-12 09:56
Przebudowa Podwala; a co z objazdami!!!
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego skrzyżowania; Łąkowa, Brama Żuławska,Żabi Kruk ,Wiąże się to z objazdami ulicami ;;-opłotki, osiedle, na szańce. są to ulice które znajdują się na terenie bagiennym ,w jezdni są dziury studzienki kanalizacyjne wystają 10-20cm nad poziom jezdni. Przy tych ulicach znajdują się domy mieszkalne!!! mieszkańcy mają dosyć łamania przepisów przez kierowców samochodów ciężarowych obowiązuje 30 KM/h przekraczają 60KM/h nasze władze nie widzom problemu od wielu lat składane są pisma do władz miasta i rady dzielnicy życie jest koszmarem apeluj do mieszkańców blokadę ulic !!!!!może władze zaczną działać
- 5 2
-
2019-08-12 09:53
Rozumiem skrzyżowanie dróg.
Połączenie dwóch części miasta jest ważne i słuszne, jednak nie rozumiem, dlaczego wyciąga się pieszych z istniejących tuneli. Samo skrzyżowanie spowalnia ruch na głównej arterii, a ruch pieszych, jeszcze dokłada swoje. Widać to ewidentnie na skrzyżowaniu z Chmielną. Piesi wracać do tunelu.
- 12 8
-
2019-08-12 09:52
Łakowa
Tu się pasie krowa
- 2 1
-
2019-08-12 09:51
Nieudolne zarządzanie drogami w Gdańsku
Ludzie którzy w ramach miasta projektują zmiany na drogach w Gdańsku to zupełni nieudacznicy oderwani od rzeczywistości. Mamy na tej ulicy przyjścia podziemne po co budować naziemne. Cofamy się w organizacji ruchu o całą dekadę. Tych tych ludzi co projektują takie cuda i starają sie nam wmówić, że to jest dobre i nowoczesne no i potrzebne należałoby w końcu zwolnić i dać szansę młodym ludziom którzy zobczyli juz trochę świata i nie będą projektować takie nikomu niepotrzebne koszmarki. Ludzie ilość samochodów wzrosła od lat 80 kilkakrotnie więc jaki jest cel zwężania ulić i robienia takich rzeczy.
- 16 7
-
2019-08-12 08:05
(7)
No i ok, wreszcie skończy się tam zap... nie 100 km/h.
Kochani kierowcy - to że są dwa, a nawet trzy pasy w mieście nie oznacza iż 50 nie obowiązuje!- 25 44
-
2019-08-12 08:14
(6)
ciekawe od kiedy tam jest ograniczenie 50kmh?
ciekawe od kiedy 3 pasy nie oznaczaja, ze "mozna" szybciej jechac wg prawa? Szczegolnie gdy jezdnia rozgraniczona jest pasem zieleni?
ciekawe kto tam jechal 100kmh, dziury jak w afryce?- 6 10
-
2019-08-12 09:34
Tam nie ma znaków od prędkości, czyli jest 50 (1)
- 6 0
-
2019-08-12 09:49
Wg mnie niego i jemu podobnych skoro nie ma znaków to można jechać ile się chce.
- 4 0
-
2019-08-12 09:18
Ty tak poważnie?
- 2 1
-
2019-08-12 08:34
Teren zbudowany? (1)
Przepisy ogolnie?
- 6 2
-
2019-08-12 09:16
Wiem, że niektórzy ostro tam zasuwają
ale nigdy nie sądziłem, że wg. nich jest to zgodne z przepisami.
- 3 0
-
2019-08-12 08:32
Tak, wielu pędzi tam nawet szybciej niż 100, bo część polskich miszczuf kerownicy głupieje gdy widzą więcej pasów niż jeden.
A stoją tam znaki mówiące że można jechać szybciej? I co ma ilość pasów ruchu do ograniczenia w terenie zabudowanym?
Na Trakcie też zasuwasz 80-90 bo są dwa pasy miejscami?
Człowieku, oddaj prawko bo nie ogarniasz.- 10 5
-
2019-08-12 09:47
zmiany na lepsze? ostatnio remontowano estakadę przy teatrze.
teraz kolejne światła, jest jakaś głębsza wizja tych robót? Czy tak od czasu coś?
Z 3 pasów 2 pasy potem znowu 3 pasy potem powirt na 2, a kończy się 3 pasami a w stronę Elbląskiej 2 pasy.- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.