• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Peron wyremontowany, a dach wciąż przecieka

Patryk Szczerba
14 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
SKM tłumaczy, że pracuje nad kompleksowym rozwiązaniem sprawy przeciekającego dachu, ale konkretów brak. SKM tłumaczy, że pracuje nad kompleksowym rozwiązaniem sprawy przeciekającego dachu, ale konkretów brak.

Trwający dwa lata remont przystanku Szybkiej Kolei Miejskiej w Cisowej zobacz na mapie Gdyni kosztował 3,6 mln zł. Pieniędzy zabrakło jednak na zmianę poszycia dachu, z którego cieknie woda. - Szukamy rozwiązania usuwającego ten problem - odpowiadają przedstawiciele SKM.



Czy jesteś zadowolony(a) z postępów w remontach peronów SKM?

O nowym wyglądzie stacji SKM Cisowa pisaliśmy w połowie listopada. Inwestycja prowadzona przez wybraną w przetargu firmę INEX, w formule "Projektuj i wybuduj", została - po kilkukrotnych zmianach terminów - zakończona formalnie kilkanaście dni temu.

Dużo elementów w remoncie...

Powodem były kwestie związane z działkami, na których znajduje się obiekt. Najpierw nie były one objęte planem miejscowym, a potem w trakcie realizacji inwestycji był on zmieniany. Później pojawiły się utrudnienia ziemne i trzeba było zmieniać lokalizację wind. Konieczny był nowy projekt i uzgodnienia z gestorami sieci teletechnicznych.

W końcu przewoźnik pochwalił się oficjalnie zakończeniem inwestycji.

- Pojawiła się winda, która zjeżdża do wyremontowanego tunelu. Jego ściany są wyłożone estetycznymi płytkami. Na peronie dokonaliśmy remontu zadaszenia, są nowe, podświetlane gabloty oraz ścieżki prowadzenia dla osób niedowidzących - informował Marcin Głuszek, dyrektor ds. umów i marketingu Szybkiej Kolei Miejskiej, dodając, że w najbliższych tygodniach pojawią się jeszcze wyświetlacze.
Podczas odbiorów znaleziono około 100 nieprawidłowości, które zostały usunięte. Dotyczyły wykonania, estetyki oraz przedstawienia dokumentacji powykonawczej.

... ale na poszycie dachowe nie wystarczyło

Szybko okazało się, że remont, choć drogi i długi, wszystkich elementów stacji nie obejmował. Pieniędzy zabrakło na modernizację poszycia dachowego. Z tego powodu dach podczas opadów deszczu przecieka - tak samo, jak dwa lata temu.

- Poszycie dachu z blachy fałdowej nie było objęte przedmiotem umowy. Ponieważ problem przecieków na wiacie dotyczy istniejącego, nieremontowanego poszycia, poszukujemy obecnie rozwiązania, które w sposób kompleksowy zabezpieczy dach przed przeciekaniem - wyjaśnia Głuszek.
Część pasażerów zwracała też uwagę na windy, które przestały działać kilka dni po udostępnieniu, co - jak pokazują przykłady z innych stacji - staje się niestety smutną regułą. Przedstawiciele SKM zapewniają, że wszystkie usterki są na bieżąco usuwane, a gwarancja na wykonane prace obejmuje 3 lata.

Przypomnijmy, że na sfinansowanie prac złożyły się środki SKM, Funduszu Kolejowego i miasta. W tym roku mają się zacząć kolejne remonty na stacjach Rumia Janowo i Gdynia Chylonia.

Miejsca

Opinie (114) 3 zablokowane

  • Szukamy rozwiązania (2)

    "Szukamy rozwiązania usuwającego ten problem - odpowiadają przedstawiciele SKM."
    Proponuję zaprosić Biskupa Sławoja, pokropi wodą święconą peron wraz z dachem i po problemie

    • 20 0

    • Taniej będzie położyć nową papę, usługi Sławoja są bardzo drogie. (1)

      • 10 0

      • Dokładnie. Flaszka za Bóg zapłać to nawet nie wstaje.

        • 3 0

  • Ha,ha,ha

    Wincyj ukraińskich fachowców!

    • 12 3

  • Bareja wiecznie żywy

    "Szukamy rozwiązania usuwającego ten problem" - wiaderka, k..., podłóżcie! ;)

    • 39 0

  • cała Gdynia...

    zaniedbania na każdym kroku.

    • 13 3

  • Kompletnie niedobrany peron (3)

    Czy w Cisowej jest potrzebny taki peron? Pomijając żenującą sytuacje z dachem, w Cisowej jest stosunkowo mały ruch. Rumia, Reda gdzie wyglądają cale "pielgrzymki" ludzi aż się prosi o inwestycje. Co z tego, że budynki dworców są po remoncie jak w pierwszym jest biblioteka a drugim przychodnia. Podczas zamieci czy deszczu z wiatrem człowiek moknie i marznie. Ale racja, ważniejsza jest kolejna modernizaca Chyloni, Redłowa i innych które niedawno zostały oddane. A o częstotliwości kursowania się nie wypowiadam. Co drugi pociag do Chyloni lub Cisowej i jeżdżą w wiekszosci puste a jak już ktoś jedzie to się okazuje, że i tak sie przesiada do SKMki Wejherowo. No cóż, pewnie po nowym roku czekają nas kolejne podwyżki biletów za takie 'luksusy'. W końcu dużym komfortem jest najpierw mokniecie a potem ściskanie sie z innymi pasażerami.

    • 17 5

    • Im większy peron do remontu tym więcej szmalu się obróci :) O to chodzi. Tu nie chodzi o celowość ale o obrót szmalu :) jaka byłaby korzyść z remontu za 50 tys. ?

      • 9 1

    • (1)

      wyprowadził się do taniego mieszkanka w Rumi i jeszcze psioczy, że gdzie indziej remontują. Widziały gały co brały ...

      • 1 1

      • Akurat mieszkam na Śródmieściu więc się trochę mylisz. Pisze o faktycznych problemach jakie dotyczą wielu mieszkańców 'Małego' Trojmiasta którzy chcąc nie chcąc stanowią duży odsetek.

        • 0 0

  • Dachówka pewnie była ale się zmyła na dach jakiegoś domu jednorodzinnego :D

    • 9 1

  • Windy.... (1)

    ... to jakaś porażka. Niech kupują droższe albo inaczej należy rozwiązać problem z niepełnosprawnymi pasażerami czy użytkownikami z ciężkimi torbami. Nigdzie to dobrze nie działa, a w środku pisuar.

    • 16 0

    • na bani

      W większości korzystają z tego "niepełnosprawni" studenci, ludzie z rowerami, po 40 roku życia, potem zdziwienie że coś nie działa... pewnie. Patola skorzysta a niepełnosprawny nie może bo już nie działa....

      • 1 0

  • SKM obraża klientów samym istnieniem

    • 12 0

  • (1)

    Głuszek pójdziesz siedzieć jak adamowicz

    • 14 1

    • a czekać na nich w celi będzie towarzysz Piotrowicz z panem Zbyszkiem ?

      • 3 4

  • sorry frajerzy, jednak nie damy rady

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane