• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Płatne parkowanie w Gdyni. Pytania o abonamenty i oznaczenia miejsc

Patryk Szczerba
12 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
Wprowadzenie opłat i rozszerzenie strefy spowodowało, że opustoszał parking przy ul.  ul. Kieleckiej w pobliżu szkoły WSAiB oraz stacji SKM Wzgórze  , gdzie wielu kierowców zostawiało auta i kontynuowało dalej podróż komunikacją miejską. Wprowadzenie opłat i rozszerzenie strefy spowodowało, że opustoszał parking przy ul.  ul. Kieleckiej w pobliżu szkoły WSAiB oraz stacji SKM Wzgórze  , gdzie wielu kierowców zostawiało auta i kontynuowało dalej podróż komunikacją miejską.

Nowe strefy płatnego parkowania działają w Gdyni od dwóch tygodni, ale nadal nie wszystkie elementy są gotowe. W części miejsc brakuje poziomych oznaczeń, choć opłaty i tak są pobierane. Sporo kontrowersji budzą też kryteria dotyczące wydawania abonamentów mieszkańcom stref, do których potrzebny jest meldunek i tytuł własności, współwłasności, leasingu, najmu lub dzierżawy auta.




Będą kolejne zmiany w płatnym parkowaniu w Gdyni?

Przypomnijmy

  1. Od 1 lipca za parkowanie trzeba płacić na miejskim terenie na Działkach Leśnych, części Grabówka, Wzgórzu św. Maksymiliana oraz w Orłowie.
  2. Dodatkowo podwyższono ceny za parkowanie w Śródmieściu.
  3. Co więcej, trzeba także płacić na dziewięciu parkingach poza strefą.
  4. W odpowiedzi na działania miasta opłaty za parkowanie wprowadziła też Galeria Klif.
  5. Wiele miejsc, szczególnie poza Śródmieściem, pozostaje od początku lipca pustych.

Strefa płatnego parkowania w Gdyni: ceny, dzielnice i abonamenty



  • Strefy płatnego parkowania obowiązujące od 1 lipca.
  • Strefy płatnego parkowania obowiązujące od 1 lipca.
  • Strefy płatnego parkowania obowiązujące od 1 lipca.
  • Strefy płatnego parkowania obowiązujące od 1 lipca.
  • Dziewięć parkingów, na których trzeba płacić poza strefą parkowania.

Nowe ceny abonamentów parkingowych w Gdyni



Mimo że od wprowadzenia nowych stawek minęły już prawie dwa tygodnie, nadal nie milkną kontrowersje wokół wprowadzonych zmian. Czytelnicy sygnalizują m.in. dyskryminujące wielu kierowców kryteria zakupu abonamentów dla mieszkańców - typ "M".

Jego cena wynosi w Śródmiejskiej Strefie Parkowania od 25 do 30 zł, w zależności od czasu wykupienia abonamentu miesięcznego. W pozostałych strefach jest to 15 albo 20 zł. Osoby niebędące mieszkańcami za miesięczny abonament parkingowy w Śródmieściu płacą 800 zł. W innych strefach, w zależności od czasu parkowania, abonament dla przyjezdnych wynosi od 500 do 550 zł.

Na podstawie abonamentu mieszkańcy strefy są uprawnieni do zaparkowania pojazdu na dowolnym miejscu postojowym, zlokalizowanym w promieniu do 300 metrów od miejsca zamieszkania. Jest dostępny tylko dla osób zameldowanych na terenie danej strefy płatnego parkowania w Gdyni na pobyt stały lub tymczasowy.

Konieczny meldunek i zaświadczenie o rozliczeniu PIT



Wśród dokumentów potrzebnych do otrzymania abonamentu na preferencyjnych warunkach jest formularz ZAP-3 (zgłoszenie aktualizacyjne osoby fizycznej będącej podatnikiem) lub zaświadczenie o rozliczaniu PIT-u w Gdyni, lub pierwsza strona zeszłorocznego PIT-u bądź dokument UPO (Urzędowe Poświadczenie Odbioru, które jest dokumentem poprawnie przesłanego PIT-u).

I tu pojawia się pierwszy problem.

- Wytyczną, której nie spełniam, jest fakt, że rozliczam PIT w Sopocie. W takim razie co jest ważniejsze, miejsce zamieszkania, gdzie miasto wprowadza strefę płatnego parkowania, czy fakt odprowadzania podatku? W tej chwili zaparkowanie samochodu potrzebnego do codziennego przemieszczania się zostało znacznie utrudnione. Poza tym przepisy dzielą mieszkańców na tych lepszych - płacących podatki i tych złych - podatków niepłacących w Gdyni. A przecież miasto nie daje miejsc za darmo mieszkańcom, co w jakiś sposób usprawiedliwiałoby zapis o podatku z tytułu finansowania stref. Za abonament trzeba płacić - i tu pytanie inne się nasuwa - czy segregacja i dyskryminowanie mieszkańców ze względu na podatek nie jest utrudnianiem dostępu do usługi? - pyta pan Marek.
  • Nie wszędzie zostały wymalowane białe linie wyznaczające miejsca parkingowe.
  • Nie wszędzie zostały wymalowane białe linie wyznaczające miejsca parkingowe.

Auto użyczone? Trzeba płacić wyższą stawkę za abonament



Kolejną kontrowersyjną kwestią są dokumenty związane z tytułem prawnym do samochodu. By kupić abonament, potrzebny jest dowód rejestracyjny bądź umowa darowizny z wpisanymi danymi osoby uprawnionej, będącej właścicielem lub współwłaścicielem pojazdu, bądź umowa leasingu, najmu lub dzierżawy.

Zdaniem kolejnego czytelnika zapis może być niezgodny z prawem.

- Płacę podatki w Gdyni, jestem zameldowany w Gdyni, ale samochód zarejestrowany jest na firmę, w której pracuję. Mam go na stanie. Odbywa się to na zasadzie umowy użyczenia. Gdynia uważa jednak, że to nie wystarczy i mimo że chcę parkować pod domem, mam płacić za to ogromne kwoty. W innych miastach (np. u sąsiadów - w Gdańsku) takiego problemu nie ma, umowy użyczenia są dopuszczane - opisuje swoje perypetie kolejny czytelnik.
Dodaje, że w innych miastach takie zapisy były podważane przez sądy administracyjne.

- Zacząłem drążyć temat i zapoznałem się z podobnymi sprawami. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie i Opolu, a po odwołaniu do sprawy krakowskiej również Naczelny Sąd Administracyjny, orzekły, że uzależnianie wydania abonamentu dla mieszkańca (z atrakcyjniejszą ceną) od konkretnej formy tytułu prawnego do pojazdu jest niezgodne z konstytucją. Ciekaw jestem, czy Gdynia jest świadoma, że istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że stworzyła bubel prawny utrudniający życie mieszkańcom - dopytuje.

Gdynia: nie ma kolizji z żadnym przepisem ustawowym



Jak się okazuje, Gdynia wprowadziła obowiązek okazania przez osobę ubiegającą się o abonament typu "M" w Biurze Płatnego Parkowania Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni dokumentów w postaci dowodu rejestracyjnego pojazdu samochodowego oraz umów: leasingowej, najmu lub dzierżawy przy okazji zmian stawek i wprowadzenia nowych stref.

Urzędnicy wyjaśniają, że limitowanie tak określonego kręgu osób uprawnionych do nabycia abonamentów typu "M" i weryfikowanie tych uprawnień w oparciu o dokumenty urzędowe w postaci dowodów rejestracyjnych samochodów oraz o dowody pisemne w postaci odpłatnych umów cywilnoprawnych w zakresie korzystania z samochodów nie stoi w sprzeczności z żadnym przepisem ustawowym.

- Charakter odpłatności umów: leasingowej, najmu lub dzierżawy przemawia za wiarygodnością takich stosunków prawnych, skoro wskazane w ww. umowach opłaty leasingowe oraz należności czynszowe powinny być rejestrowane i weryfikowane w organach podatkowych stosownie do ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. 2020 poz. 1426), ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. 2020 poz. 1406) lub ustawy z dnia 9 września 2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych (Dz.U. 2020 poz. 815). Takiego wiarygodnego waloru nie posiadają umowy użyczenia, w związku z czym nie zostały one ujęte w zapisie znowelizowanej w 2020 r. uchwały - odpowiada Hanna Wyszyńska, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Czytelnicy: nie wszystkie miejsca oznakowane



Kierowcy zwracają też uwagę, że nie wszędzie wykonano poziome oznakowanie, a to zdaniem części z nich oznacza, że za parkowanie płacić nie trzeba. Przypomnijmy, że z tego powodu w 2016 r. Gdynia wykonywała poziome oznaczenia miejsc.

Było to pokłosie decyzji Naczelnego Sądu Administracyjnego wydanego po skardze kasacyjnej Gdyni na wcześniejszy wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, nakazujący zmiany w uchwale Rady Miasta. Uznał on za konieczny pobór opłat za parkowanie tylko wtedy, gdy auto zaparkowane jest w miejscach spełniających warunki ustawy o drogach publicznych.

Coraz więcej wymalowanych miejsc do parkowania w Gdyni



Władze Gdyni: pionowe oznakowanie wystarcza



W odpowiedzi na nasze pytania władze miasta mówią, że obecnie opierają się już na innej podstawie prawnej.

- Miejsca podlegające opłacie, w strefie płatnego parkowania, muszą być wyznaczone za pomocą oznakowania pionowego. Rozstrzygnięcie wskazane w uchwale składu siedmiu sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 9 października 2017 r. wskazuje, że znaki pionowe informują o sposobie korzystania z drogi i dlatego tym znakom należy przypisać decydującą rolę w wyznaczeniu miejsca płatnego postoju. Oznakowanie poziome, w tej interpretacji przepisów prawa, pełni funkcję uzupełniającą - opowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
W najbliższych dniach wszystkie linie mają być wymalowane. Okazuje się, że w tym, by zdążyć na 1 lipca, przeszkodziła pogoda.

- Oznakowanie poziome jest systematycznie wykonywane. Jednak prace przy nim limituje pogoda. Opady deszczu czy burze uniemożliwiają dokończenie oznakowania poziomego. Musimy zatem planować działania, opierając się na prognozach. Dodatkowym elementem utrudniającym wymalowanie linii parkingowych są porzucone samochody. Zaparkowane są w sposób uniemożliwiający wymalowanie pasa postojowego - dodaje Łucyk.

W Orłowie parkowanie płatne poniedziałek - piątek



Nie będzie też w najbliższym czasie zmian w Orłowie, skąd pochodzi spora część pretensji mieszkańców wskazujących, że strefa jest zbyt duża i jej wprowadzenie nie było konsultowane z aktywistami.

Wśród nich pytania o brak poboru opłat na pozastrefowym parkingu przy ul. OrłowskiejMapka w weekendy, czyli wtedy, kiedy jest on najbardziej oblegany.

- Przyjęliśmy zasadę, że parkingi w obrębie Śródmiejskiej SPP będą funkcjonować, tak jak sama strefa, czyli 7 dni w tygodniu w godzinach 8:00 - 20:00, a parkingi znajdujące się w pozostałych strefach - 5 dni w tygodniu w godzinach 8:00 - 20:00. Zasady pobierania opłat są jasne i czytelne. Płatny postój na terenie strefy C (Orłowo) i parkingu przy ul. Orłowskiej obowiązuje w identycznych ramach czasowych. To ułatwienie m.in. dla turystów, którzy nie muszą zastanawiać się, czy trzeba wnosić opłatę na parkingu w weekend - wyjaśnia.
Dodajmy, że codziennie może funkcjonować tylko Śródmiejska Strefa Parkowania, natomiast pozostałe strefy jedynie w dni powszednie. Podobnie jest w Gdańsku. Z kolei w Sopocie parkowanie jest płatne jedynie od poniedziałku do piątku.

Miejsca

Opinie (829) ponad 20 zablokowanych

  • Nie rozumiem "kontrowersji" z tytułem własności. (6)

    Jeśli ktoś pracuje w Gdyni, płaci podatki w Gdyni to dlaczego ma to uprawniać to zniżki w zakupie abonamentu na czyjś (np firmowy samochód)? To powinno być zmiartwienie tejże firmy a nie osoby fizycznej. Jeśli rozluźnimy przepisy to natychmiast wszystkie firmowe samochody zostaną użyczone mieszkańcom SPP żeby zaoszczędzić na abonamencie (nawet jak nie mają prawa jazdy, a co tam). Pomijam w ogóle to, że często samochód jest "na firmę" żeby zaoszczędzić na podatku dochodowym...

    • 25 49

    • Szczur ma samochod "na podatników"

      I za jego szofera też płacą mieszkancy. To o wiele korzystniejsze niż "na firmę"

      • 22 1

    • "Jeśli ktoś pracuje w Gdyni, płaci podatki w Gdyni to dlaczego ma to uprawniać to zniżki w zakupie abonamentu na czyjś (np firmowy samochód)?"

      Zniżka jest dla mieszkańca, a nie na samochód. Z punktu widzenia zajętości miejsc parkingowych nie ma znaczenia jaki masz tytuł prawny do samochodu.

      "Jeśli rozluźnimy przepisy to natychmiast wszystkie firmowe samochody zostaną użyczone mieszkańcom SPP żeby zaoszczędzić na abonamencie"

      O czym ty fantazjujesz? Po pierwsze firma może mieć siedzibę poza SPP, a pracownik mieszkać w SPP, po co miałaby "na siłę" użyczać takiej osobie samochodu?

      "(nawet jak nie mają prawa jazdy, a co tam)."

      A to już jest jakiś kompletny absurd, albo nie rozumiesz regulaminu SPP. Żeby takie fikcyjne użyczenie miało jakiś sens i firma mogła coś na tym zaoszczędzić, to ta firma i ów pracownik bez prawa jazdy musieliby być zlokalizowani w tej samej SPP i w odległości 300 m od siebie, bo inaczej to się mija z celem.
      Realia są takie, że jak mieszkaniec nie będzie mógł dostać zniżkowego abonamentu na służbowy samochód użytkowany również do celów prywatnych, to nie kupi abonamentu za 6-9,6 tys. PLN rocznie, tylko za część tej kwoty kupi sobie drugi samochód (cokolwiek jeżdżącego) na dojazdy po samochód służbowy gdziekolwiek poza SPP (np. pod twoim blokiem) i zamiast użytkować jeden i zajmować jedno miejsce parkingowe, to będzie realnie użytkować dwa, gdzie jeden zawsze gdzieś będzie zajmować miejsce parkingowe.

      "Pomijam w ogóle to, że często samochód jest "na firmę" żeby zaoszczędzić na podatku dochodowym..."

      Przecież użytkowanie samochodu służbowego do celów prywatnych jest traktowane jako dodatkowy przychód i płaci się od tego podatek.

      • 10 2

    • "(nawet jak nie mają prawa jazdy, a co tam)."

      A jak jestem właścicielem prywatnego samochodu, a nie mam prawa jazdy - to już wszystko w porządeczku?

      • 5 0

    • (1)

      firma utrzymuje pracownika mieszkajacego np. w Gdyni a ten wydaje pensje zarobiona u tego pracodawcy ....im wiecje oplat ma firma tym mniej kasy dla pracownika ktory nei wyda w knajpie, uslugodawcy .....w przyrodzie nic nie ginie

      • 0 0

      • "firma utrzymuje pracownika "

        A ja myślałem, że płaci, kupując jego pracę...
        Jak koszty funkcjonowania są zbyt duże, to się zmienia miejsce, a nie pracowników. Choć czasem może to być równoznaczne. I to strata dla firmy.
        Wiec podnoszenie kosztów to proste wymuszenie, które coraz trudniej jest przerzucać na dalsze ogniwa łańcucha. I zniżki tu niewiele zmienią.
        A ktoś miejskie wydumki musi opłacić.

        • 1 0

    • Na przykład dlatego, że masz prawo używać tego samochodu w celach prywatnych ( na podstawie użyczenia)

      Nielegalne działania, zakwestionowane w NSA. Mam 1 samochod w rodzinie, wykorzystywany do celow zawodowych i rodzinnych ( legalnie z pozwoleniem leasingodawcy). Parkuję go pod domem- mam małe dzieci, niepełnosprawnych w rodzinie. Mieszkam w SPP. W teorii musze tam oplacac kilkusetzlotowa oplate, choć realnie wypełniam warunki do posiadania abonamentu M. To jest nielegalne i dyskryminacja ze wzgledu na forme prawna użytkowania pojazdu. To jest po prostu nielegalne.

      • 0 1

  • Parking przesiadkowy (56)

    Po to są parkingi przesiadkowe, aby nie wjeżdżać do centrum. Opodatkowanie parkingu przy Kieleckiej przy SKM to już przeginka i skandal. Takim tokiem myślenia to nowy parking na Karwinach, który zostanie kiedyś wybudowany też będzie płatny? Tak się tylko pytam. Gdynia stacza się na dno.

    • 676 27

    • (2)

      Stacza? Już dawno jest ;)

      • 78 4

      • badz optymista (1)

        Jeszcze troche da sie potoczyc...

        • 10 1

        • "Potrzymaj mi puszke z farba" - W.S.

          • 4 0

    • (32)

      Nie skandal z zdrowy rozsądek. Parking przesiadkowy ma sens kiedy jest w środku niczego. Parking przesiadkowy w takim miejscu jak ten przy Kieleckiej a do tego darmowy to prezent dla okolicznych mieszkańców. Wydaje Ci się, że jak będzie darmowy to sobie zaparkujesz i pójdziesz na SKM ale prawda jest taka, że nie zaparkujesz wcale. I z tego samego powodu ten na Karwinach też będzie płanty w przeciwnym razie będzie prezentem dla mieszkańców.

      • 25 61

      • (28)

        Ze zdrowym rozsądkiem nie ma to nic wspólnego. To tylko żerowanie na ludziach, którzy muszą dostać się do centrum z różnych powodów (praca, urzędy itp.). To czyste sk*^&%wo, że ściąga się haracz z ludzi, którzy przyjeżdżają, korzystają z parkingu przesiadkowego i jadą komunikacją miejską do centrum. W efekcie każdy będzie się pchał do centrum, bo skoro i tak musi zapłacić za parkowanie i komunikację miejską będzie wolał zapłacić za postój bliżej (do godziny wyjdzie pewnie taniej). Takie cuda tylko w Gdyni.

        • 76 11

        • (26)

          Ok, to jak zapobiegniesz parkowaniu na takim darmowym parkingu przez okolicznych mieszkańców? "Uprzejmie prosimy tylko na potrzeby P&R"? To nie sarkazm, po prostu jestem ciekaw bo dobre rozwiązanie się bardzo przyda.

          • 11 18

          • (19)

            Taki parking powinien być na kilkaset miejsc. I nie rozumiem dlaczego nie mogliby z niego korzystać mieszkańcy, którzy i tak sobie jakoś radzą? Dobrym rozwiązaniem byłyby bilety dobowe - pobierasz bilet, który wkładasz za szybę. Chłop raz na dobę idzie i sprawdza. Jak przekraczasz czas to płacisz wysoką karę. To dobry sposób na pozbycie się gruzów lub dziadków z Seicento i kartą inwalidy, którzy miesiącami nie ruszają aut.

            • 25 5

            • Jaki bilet dobowy? Nie miało być bezpłatnie. A mieszkańców od wkładania bietu za szybę raz na dobę powstrzyma co?

              • 4 8

            • przy stacjach SKM powinno się tworzyć cele podróży (miejsca pracy, handlu etc.) (17)

              a nie parkingi na setki miejsc do parkowania samochodów. Parkingi dla rowerów OK, podobnie parkingi typu Kiss and Ride - do wysadzania pasażerów, a nie do zajmowania miejsca przez 8 i więcej godzin dziennie. Przestrzeń miasta dobrze obsługiwana SKM jest zbyt cenna by ją marnować na przechowywanie stojących bezczynnie ton metalu i gumy.

              • 12 17

              • (10)

                Bulls^%$t jakich mało:
                1. Jest masa ludzi spoza Gdyni, która jakoś dojechać musi i parking na obrzeżach, który jest dobrze skomunikowany z centrum to dla nich wybawienie. Jak nie będzie alternatywy, to będą wjeżdżać do centrum. Nie dlatego, żeby hobbystycznie postać w korkach, ale dlatego, że MUSZĄ.
                2. Co jest łatwiej wybudować? Parking przy stacjach PKM/SKM/ węzłach przesiadkowych na obrzeżach, czy urzędy i budynki użyteczności publicznej na obrzeżach? :D
                3. Przestrzeń miejska tak bardzo cenna, ale wystarczy deweloper i nagle można ją spokojnie zabudowywać byle jak i byle czym zabierając resztki terenów zielonych w centrum i pogłębiając chaos,
                4. Święty Graal transportu czyli rower nagle przestaje nim być przy ulewnych deszczach, zimie, a nawet wrześniowym ochłodzeniu. Nagle wszyscy przesiadają się do aut lub komunikacji miejskiej (o zgrozo często z "cudownymi" rowerami). Wiele osób ma nawet problem podjechać do górnych dzielnic o własnych siłach na rowerze. Dlatego forsowanie na siłę rowerów do transportu w Trójmieście to skrajna głupota - OK, rower jest fajny, ale zwyczajnie nie sprawdza się w codziennych dojazdach przy dzikim zachodzie dla deweloperów (bloki pośród niczego - powodzenia z większymi zakupami) i przy takim ukształtowaniu terenu.
                Ludzie jeździli, jeżdżą i będą jeździć autami po Gdyni. I to niezależnie jak bardzo UM będzie z tym walczyć. Miasto ma być dla ludzi, a nie eko oszołomów narzucających innym jak mają żyć. Jeżeli wprowadza się zmiany, to powinno dawać się jakąś alternatywę. A taką właśnie są duże i dobrze skomunikowane z miastem parkingi przesiadkowe na obrzeżach aglomeracji dla "satelitów".

                • 33 7

              • Nie MUSZĄ, a CHCĄ. (2)

                Wszyscy mamy płacić za decyzję ludzi o zamieszkaniu za miastem, bo tam mieszkanie jest parę groszy tańsze?

                Oszczędność ich, a na koszta niech się zrzuci społeczeństwo?

                • 11 20

              • (1)

                Nie chcesz mieć aut w centrum? To płać, bo inaczej one i tak tam się pojawią. :D

                • 3 2

              • A potem będzie płacz...

                "Czemu wprowadzili opłatę za wjazd do centrum? Kierowców znowu uciskają!"

                • 3 7

              • Tak dla ludzi, nie dla samochodów (3)

                Dobrze, że Pani powiedziała że dla ludzi - bo aktualnie siedzę w biurze w centrum z oknem na 10 Lutego. Jest taki hałas i smród uliczny, że wytrzymać się nie da ;) chciałabym w końcu to "dla ludzi" a nie dla samochodów

                • 8 25

              • pretensje do pracodawcy (1)

                Okna, klima to obecnie norma.
                I da sie zyc nawet w "centrum".

                • 9 3

              • I co daje Ci klima, jak to samo powietrze lata w kółko?

                Przewietrzyć też czasem trzeba.

                • 3 9

              • do pracodawcy z pretensjami...

                Okna, klima i po problemie.
                Obecnie to standard...

                • 2 2

              • (2)

                Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale płatne parkowanie w centrach miast wcale nie wynika z chęci bycia eko - płatne parkowanie zaczęło się zanim ludzie się przejmowali ekologią. Powód jest tylko i wyłącznie jeden: więcej chętnych niż miejsc parkingowych. To czy powinno się budować kolejne parkingi w centrum czy na obrzeżasz to zupełnie inna sprawa. Liczy się tylko to, że dzisiaj jest więcej chętnych do parkowania niż możliwości i miejsca do parkowania. Opłaty odstraszają tych, co mogą skorzystać z innej formy transportu i dają szansę na zaparkowanie tym, którzy faktycznie muszą korzystać z samochodu. Pewnie, że oni woleli by za darmo (i najlepiej z czerwonym dywanem) ale za darmo nie ma i już nie będzie.

                • 10 8

              • (1)

                Budują drogi by zachęcać do korzystania z auta a potem pobierają opłaty. Czyli owe drogi są tranzytowe?

                • 1 3

              • też nie wiem po co te drogi są budowane

                powinni tego zaprzestać!

                • 3 0

              • "miasta dobrze obsługiwana SKM jest zbyt cenna" (4)

                To jak z tej dobrej obsługi skorzystać?

                Masz problemy z analizą przyczynowo - skutkową.

                • 3 2

              • przyjechać rowerem do innej stacji SKM i dotrzeć do stacji docelowej pociągiem SKM (3)

                jest jeszcze wiele innych podobnych opcji. Mam wymieniać?

                • 3 4

              • Prośba (2)

                mam ponad 50 lat i problemy z sercem (zawał). Nie mogę jechać rowerem. Masz jakąś propozycję dla mnie jak dojechać do pracy?

                • 1 0

              • Moze zamiast roweru spacer? Moze i ryzyko zawalu by malalo wraz ze spadkiem otluszczenia?

                • 0 3

              • I tak Ciebie nikt z tych nygusów nie wysłucha

                Zorg izować marsz protesyacyjny!

                • 0 0

              • A dlaczegoz mialoby sie ja marnowac na przechowywanie rowerow?

                • 0 1

          • (2)

            W innych miastach widzialem, ze aby wjechac na parking p&r trzeba pokazac bilet na kolejke i parkowanie jest wtedy bezplatne. Jak widac, nic skomplikowanego, móglby to by byc np szlaban otwierany na bilet, kod QR itp

            • 24 1

            • (1)

              A okoliczni mieszkańcy (szczególnie Ci użytkujące nieswoje samochody) nie wykupią miesięcznego bilety na SKM żeby mieć parking w cenie ponieważ...?

              • 7 9

              • Skoro wykupią bilet na kolejkę to w czym problem?

                • 10 1

          • płacą ci za rozwiązanie takich problemów (2)

            oraz całej girlandzie podwieszonych pijawek typu LIS.

            I oczekujesz, że mieszkańcy rozwiążą problem zamiast ciebie?! Problem, który stwarza urząd bez... refleksyjnymi decyzjami.
            Mieszkańcy najwyżej mogą wyrazić opinię na temat twoich poczynań.
            Poczytaj komentarze i wyciągnij wnioski.

            • 9 2

            • ale jakie komentarze poczytać? garstki i**otów? (1)

              chyba tylko po to aby się z nich pośmiać

              • 3 4

              • taaak...

                Już byli tacy, co nie mieli z kim przegrać...
                Twardo idziesz w ich ślady...

                • 2 2

        • to z Kieleckiej jechałeś do centrum Gdyni SKM-ką?

          • 7 1

      • warto dodać: prezentem dla mieszkańców, którzy decydują się na przejazd samochodem

        bez względu na to, czy mieszkają 1,2 czy więcej kilometrów od stacji z tym parkingiem

        • 1 1

      • Wyjazd z parkingu moze byc mozliwy dopiero po zeskanowaniu biletu w relacji x - Karwiny. (1)

        I juz okoliczni nie zaparkuja, bo musieliby jechac np. do Gdyni, zeby za darmo skorzystac z parkingu. Mogloby tak byc, tylko trzeba chciec, trzeba miec w miare nowoczesne systemy, w miare zintegrowane, a wiec w Polsce absolutnie nigdy nie bedzie to mozliwe. Inni beda turystycznie w kosmos latac, a my bedziemy slyszec, ze wspolnego biletu sie nie da zrobic.

        • 0 0

        • A co za problem mieć bilet ale nie jeździć? Jeśli tylko będzie tańszy niż samo parkowanie to ludzie kupią bo czemu nie?

          • 0 0

    • Nikt tam się nie przesiadał a okoliczni pracownicy i mieszkańcy korzystali.

      • 11 8

    • ciekawe kiedy zostanie wybudowany i czy w ogóle

      i pewnie będzie tam miejsce na 50 samochodów

      • 7 1

    • Szczurek doprowadził Gdynię na skraj bankructwa, dlatego musi zdzierać pieniądze z mieszkańców (1)

      Przecież w następnych wyborach idioci i tak na niego zagłosują, nawet jak im osobiście napluje w twarz

      • 45 5

      • zagłosuję na każdego na kogo plują trolle forumowe :)

        • 2 4

    • Mylisz się... (1)

      ...Gdynia już jest na dnie

      • 18 2

      • nie bądż pesymistą

        uwierz, można spaść jeszcze niżej...

        • 6 2

    • Tak będzie

      • 3 1

    • Kwestia czasu najpierw przyzwyczaja potem opodatkują i na karwinach. Zgrozo

      • 5 2

    • (2)

      "Takim tokiem myślenia to nowy parking na Karwinach, który zostanie kiedyś wybudowany też będzie płatny?"

      Pytanie nie czy bedzie platny tylko czy w ogole go wybuduja. Projekt ciagnie sie juz kilka lat, a postepu dalej brak. Wydaja kupe kasy na aktualizowanie projektu, a nic dalej nie ruszylo jesli chodzi o budowe.

      • 6 1

      • (1)

        Jeśli nie będzie płatny to będzie służył tylko okolicznym mieszkańcom. Jeśli będzie płatny to ludzie nie będą korzystać. Pewnie powinien być płatny ale tańszy niż parkowanie w centrum.

        • 2 4

        • będzie tak jak w wawie - masz bilet miesięczny to nie płacisz

          • 3 1

    • tylko dziady jezdza komunikacja miejska

      • 5 4

    • Po to są parkingi dla wszystkowerów by nie musieli ich pchać do pojazdów komunikacji miejskiej i SKM a mimo to i tak je tam pchają

      • 3 2

    • Przecież od momentu projektu

      Wszyscy wiedzą, że będzie płatny. A ty nie wiedziałeś?

      • 1 3

    • ludzie piszący komentarze w Internecie to jednak idioci :) (1)

      • 2 5

      • Co za samokrytyka :)

        • 1 0

    • (1)

      To nigdy nie był parking przesiadkowy :-)

      • 3 2

      • bo "prezio" wstęgi...

        ...nie przeciął?

        A "kucyk" tablicy nie odsłonił?

        • 2 2

    • Gdynia-porażka

      Brawo,zgadzam się w 100%.Wywieżć obu prezydentów na taczkach!

      • 10 1

    • Bo Gdynia to już ni nasze miasto. Dbam aby złotówki w centrum nie oddać, zmieniłem bank, piekarnię itp

      • 4 0

  • Zwykłe chamstwo.

    Podziękujemy w wyborach. A winnych osądzimy.

    • 62 5

  • (5)

    Strefa płatnego parkowania na działkach i Grabówku, setki osób parkowało pojazdy i jeździło autobusami do centrum, albo szli do centrum, nie wiem gdzie ci włodarze chodzili ale napewno nie po tych dzielnicach, mieszkańcy się skarżyli, chyba kilka co mieszka w domach i trzyma pojazdy na posesji i teraz tez nie płaci za strefę, ale najlepiej pod to podciągnąć, niż zarabianie pieniędzy na swoich obywatelach

    • 42 6

    • (4)

      A ja się z tym nie zgodzę, mieszkam na Warszawskiej i cała okolica była zastawiona samochodami, nie dało się przejść chodnikiem, nigdy nie było wiadomo, czy po powrocie z pracy będzie gdzie zaparkować i nikt nie marzył, aby to było w okolicy 300 m od domu, bo było to raczej niemożliwe. Mnóstwo samochodów z wynajmowanych apartamentów, mnóstwo samochodów osób które przesiadały się na SKM i całe mnóstwo "porzuconych" aut. I nagle to wszystko zniknęło i jest sporo wolnych miejsc.

      • 14 3

      • Wsadzili słupki, to i samochodów nie ma (3)

        Swoją drogą Warszawska to curiosum. Jest przychodnia zdrowia z maluśkim parkingiem i obligatoryjnym miesjcem dla karetek. Tam powinien być parking godziwych rozmiarów.

        • 2 3

        • (1)

          Zamiast czego?

          • 2 1

          • Pytasz o stan swojego hipokampu?

            • 2 3

        • ten parking jest godziwych rozmiarów

          problem jest w tym, że jest nielicznym tego typu obiektem w okolicy.
          Ale dla przychodni, całkowicie wystarczającym

          • 0 0

  • Może jakby niektórzy nie zajmowali się polepszaniem stosunków z deweleporami, a lepszymi z mieszkańcami to byliby szanowani

    • 54 3

  • Panie Marku segregacja i eugenika idą w parze.

    Takie mamy czasy i trzeba do nich przywyknąć albo odejść.

    • 14 3

  • "Opady deszczu czy burze uniemożliwiają dokończenie oznakowania poziomego. " (2)

    Czyli farba jednak nie działa?! :D

    • 44 5

    • (1)

      Ale że co, ponad rok tak już codziennie pada???

      • 0 0

      • Przeciez w Polsce jest susza, wiec wiadomo, ze codziennie w Gdyni pada, coz za pytanie.

        • 0 0

  • Chamstwo UM Gdynia...

    • 52 4

  • Szczuroland

    Szczuroland opuszczają rdzenni mieszkańcy Gdyni a naplywowi /sadomacho oszołomieni jodem na wszystko się zgodzą.

    • 52 1

  • I w ten oto sposób Gdynia żegna się z turystyką. (7)

    W Gdyni jest coraz gorzej. Teraz jest sezon to jakoś pociągnie ale przez resztę roku... Interesy się pozamykają ponieważ czynsz duży popyt zmaleje kto będzie utrzymywał lokale i dopłacał do intresu. Już teraz tam nic nie ma,bank apteka,apteka i bank. Tak się wykańcza miasto i mieszkańców ! Brawo ! Za to inne miasta zyskają ;) Co za lipna władza w tej Gdyni. Działają na niekorzyść no chyba że mają dodatkową kase dla siebie do kieszeni...

    • 97 8

    • Dokładnie tak będzie. Zobaczcie centra innych miast w których jest płatne parkowanie. Całkowicie martwe strefy bez jednej knajpy.

      • 19 3

    • Świętojańska w wakacje o 21:00 wymarła jednokierunkowa ulica (2)

      Precz z huntą UM

      • 29 3

      • (1)

        Nawet po 19. Wracaliśmy ostatnio pieszo przez całą Swietojanska na Wzgórze - ludzi było tylko w okolicach placu kaszubskiego, dalej, od pomnika harcerzy w górę-pustki i cisza.

        • 18 3

        • No a dziki?

          Nie spacerowały?

          • 3 1

    • (1)

      I dziesiątki żabek :)

      • 7 3

      • Tez trzeba bedzie zamknac bo dla miejscowych zarobek w zabce zaden a zamiejscowi moga nie dojechac.

        • 5 3

    • Kiedy Pan ostatnio był w Centrum?

      Z wypowiedzi wynika, że żyjemy w różnych miastach ;)

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane