• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po buspasach w Gdyni mogą jeździć taksówki

Patryk Szczerba
15 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Na buspasy w Gdyni mogą wjeżdżać już taksówki, które zdaniem urzędników nie spowodują zwiększenia ruchu na drodze. Na buspasy w Gdyni mogą wjeżdżać już taksówki, które zdaniem urzędników nie spowodują zwiększenia ruchu na drodze.

Od kilku dni po buspasie na ul. Władysława IV w Gdyni mogą oprócz pojazdów komunikacji miejskiej jeździć także taksówki. W najbliższych dniach będą mogły wjechać także na ul. Morską i Estakadę Kwiatkowskiego.



Czy na buspasy w Gdyni powinni wjeżdżać też motocykliści?

Buspasy w Gdyni robią w ostatnich miesiącach prawdziwą furorę. Jeszcze w zeszłym roku udało się wyznaczyć pierwszy z serii na ul. Kieleckiej. Szybko okazało się, że dzięki niemu pasażerowie jeżdżący w kierunku Witomina i dalej Chwarzna i Wiczlina zaoszczędzili sporo czasu, dzięki omijaniu samochodów stojących na zakorkowanej popołudniami ul. Kieleckiej. Kolejny powstał wiosną na ul. Morskiej w ramach przebudowy skrzyżowania z Estakadą Kwiatkowskiego.

Buspasów ma przybywać

Urzędnicy zachęceni m.in. dobrym przyjęciem nowych rozwiązań postanowili kontynuować wytyczanie buspasów. Kolejny został wytyczony na początku października na ul. Władysława - ułatwia on przejazd autobusom w kierunku Sopotu. Następny pojawił się w listopadzie na Estakadzie Kwiatkowskiego na odcinku od ul. Janka Wiśniewskiego do ul. Unruga, na jezdni w kierunku Obłuża.

Wszystkie były dofinansowane z pieniędzy Unii Europejskiej w ramach projektu Civitas Dyn@mo, który potrwa do końca przyszłego roku, ale buspasy mają powstawać nadal.

Przymiarki dotyczą drugiej strony ul. Władysława IV oraz Morskiej w kierunku centrum na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów do skrzyżowania z ul. Grabowo. W tym drugim przypadku łatwo może nie być, bowiem osoby prowadzące sklepy i punkty usługowe przy ul. Morskiej już rozpoczęły oficjalny protest przeciw ich powstaniu. Powodem jest obawa o zmniejszenie obrotów. Miasto odpowiada, że chodzi głównie o wydłużenie zatok autobusowych i nikt likwidacji miejsc parkingowych nie rozważa.

Taksówki jako element transportu masowego


W ostatnich dniach zdecydowano o tym, że po buspasach będą mogły jeździć także taksówki. Na początek na ul. Władysława IV. Z powodu tego, że na Kieleckiej są specjalne pętle indukcyjne umożliwiające włączenie się do ruchu na Witominie autobusom, tam taksówkarze nie będą mogli jeździć, by nie stwarzać zagrożenia w ruchu.

- Rozwiązanie wprowadziliśmy przede wszystkim w oparciu o doświadczenia innych miast, ale też opinie taksówkarzy. Buspas ma służyć transportowi masowemu, głównie komunikacji miejskiej, ale i taksówka z pasażerami mieści się w tym pojęciu - tłumaczy Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Urzędnicy z ZDiZ nie planują dopuszczenia na tych pasach ruchu rowerzystów ani motocyklistów, jak zdecydowali niedawno ich odpowiednicy w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (186) 4 zablokowane

  • w Gdyni jest nowa moda czyli minimalizm gdynski w inwestycjach a farba (1)

    to podstawowe narzedzie.

    • 13 2

    • 100% racji

      100%

      • 5 3

  • pytanie (2)

    to jeśli jadę ul.Władysława IV z centrum Gdyni w kierunku Witomina, i chcę skręcić w prawo w Obrońców Wybrzeża,to mogę wykonać ten manewr ze środkowego pasa czy tylko z prawego który jest bus pasem,a nie wolno na niego wjechać???.Jeśli zrobię to ze środkowego,a bus pasem będzie jechał w tym czasie np.autobus jadący na wprost,to dojdzie do kolizji i to będzie moja wina????na skrzyżowaniu tym nie ma zakazu skrętu w prawo!!!ale jadąc środkowym pasem są znaki poziome z nakazem wyłącznie jazdy na wprost.Jeśli bym mógł skręcic w prawo,musiałbym się zatrzymać aby nie doprowadzić do kolizji z autobusem i tym samym spowoduję tamowanie ruchu drogowego.proszę o prawną odpowiedz,a nie stawianie laików za czy przeciw ale wytłumaczenie kwestii prawnej zgodne z PRD,gdyż własnie ta kwestia mnie nurtuje od pewnego czasu własnie na tym skrzyżowaniu

    • 12 0

    • Tomaszu

      Pomiędzy Armii Krajowej i Obrońców Wybrzeża buspas jest równocześnie pasem dla skręcających w prawo(podobnie jedna przecznica dalej, Żwirki i Wigury) Możesz zatem bez obawy wjechać na ten pas ruchu i skręcić w prawo zgodnie ze znakiem pionowym widocznym u góry na zdjęciu. Są niestety asy, którzy nie patrzą na znaki i tną rym pasem na wprost, bo lewy i środkowy zajęty i ci powinni się bać...ale nie ma czego, bo i tak nikt tego nie pilnuje :)

      • 3 1

    • odp

      te malowanki tworzyli debile z zdiz ktorzy nie mają prawa jazdy więc niema logicznego wytłumaczenia

      • 0 0

  • Czemu nie ma pozwolenia dla motocyklistów?

    • 7 6

  • Czemu nie ma pozwolenia dla motocyklistów? (1)

    Czemu inne miasta pozwalają? A Gdynia nie!

    • 7 4

    • Mam nadzieję, że nie będzie takiego pozwolenia.

      • 1 4

  • Jakby na to nie patrzec to jest to SKANDAL !

    • 4 3

  • BusPasy (1)

    Fajnie że są Buspasy ale mam pytanie czy czasami autobus jadący na wprost z pasa na którym powinno się skręcać w prawo nie jest troszkę grubą przesadą? Według jakich przepisów autobus znajdujący się na pasie na którym jest nakaz jazdy w prawo jedzie prosto?

    • 5 2

    • Znaki drogowe uzupełniające

      F 10 i F 19 - pooglądaj, poczytaj i popatrz na zdjęciu, jak to jest oznakowane i będziesz wszystko wiedział. Przepisy dopuszczają zmiany w organizacji ruchu na pasach, dając uprzywilejowanie pewnej grupie/grupom pojazdów. Np. od Wójta Radtkego do Władysława IV musisz spodziewać się wozów straży pożarnej, jadących "pod prąd" - oczywiście na sygnale :)

      • 1 1

  • a jak na to wpadliscie ???

    przeciez tak to dziala w kazdym duzym miescie !!! z naciskiem na DUŻE ?!

    • 0 1

  • Nie mam przekonania, ale nie przeszkadza mi ten pomysł. Może warto wypróbować jak się sprawdzi, a później ocenić. W każdym razie cieszę się, że przybywa BusPasów.

    • 1 1

  • Uważam, że są ważniejsze priorytety dla potencjalnych użytkowników BUSpasów.

    Pojazdy wiozące żywe zwierzęta.
    Pojazdy dostarczające żywność.
    Ewentualnie TAXI pod warunkiem, że wiezie pasażera.
    Większość TAXI z pasażerem nie jedzie BUSpas, natomiast gdy podróżuje tylko pan taksówkarz, bez pasażerów, to użytkuje BUSpas.

    • 2 0

  • Bus + Taxi + 2oo

    Przykład płynie z góry - ustanawiam, że od jutra po buspasach mogą jeździć jednoślady i już. A jak się zrobi jakiś kłopot - spoko Maliniak każdego przed wyrokiem uniewinni, takoż Kochani - do wiosny. Szerokości

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane