- 1 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (30 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (253 opinie)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (316 opinii)
- 4 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (113 opinii)
- 5 Pościg między autami na trzypasmówce (64 opinie)
- 6 Kto wygra wybory do Europarlamentu? (482 opinie)
Po buspasach w Gdyni mogą jeździć taksówki
Od kilku dni po buspasie na ul. Władysława IV w Gdyni mogą oprócz pojazdów komunikacji miejskiej jeździć także taksówki. W najbliższych dniach będą mogły wjechać także na ul. Morską i Estakadę Kwiatkowskiego.
Buspasów ma przybywać
Urzędnicy zachęceni m.in. dobrym przyjęciem nowych rozwiązań postanowili kontynuować wytyczanie buspasów. Kolejny został wytyczony na początku października na ul. Władysława - ułatwia on przejazd autobusom w kierunku Sopotu. Następny pojawił się w listopadzie na Estakadzie Kwiatkowskiego na odcinku od ul. Janka Wiśniewskiego do ul. Unruga, na jezdni w kierunku Obłuża.
Wszystkie były dofinansowane z pieniędzy Unii Europejskiej w ramach projektu Civitas Dyn@mo, który potrwa do końca przyszłego roku, ale buspasy mają powstawać nadal.
Przymiarki dotyczą drugiej strony ul. Władysława IV oraz Morskiej w kierunku centrum na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów do skrzyżowania z ul. Grabowo. W tym drugim przypadku łatwo może nie być, bowiem osoby prowadzące sklepy i punkty usługowe przy ul. Morskiej już rozpoczęły oficjalny protest przeciw ich powstaniu. Powodem jest obawa o zmniejszenie obrotów. Miasto odpowiada, że chodzi głównie o wydłużenie zatok autobusowych i nikt likwidacji miejsc parkingowych nie rozważa.
Taksówki jako element transportu masowego
W ostatnich dniach zdecydowano o tym, że po buspasach będą mogły jeździć także taksówki. Na początek na ul. Władysława IV. Z powodu tego, że na Kieleckiej są specjalne pętle indukcyjne umożliwiające włączenie się do ruchu na Witominie autobusom, tam taksówkarze nie będą mogli jeździć, by nie stwarzać zagrożenia w ruchu.
- Rozwiązanie wprowadziliśmy przede wszystkim w oparciu o doświadczenia innych miast, ale też opinie taksówkarzy. Buspas ma służyć transportowi masowemu, głównie komunikacji miejskiej, ale i taksówka z pasażerami mieści się w tym pojęciu - tłumaczy Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Urzędnicy z ZDiZ nie planują dopuszczenia na tych pasach ruchu rowerzystów ani motocyklistów, jak zdecydowali niedawno ich odpowiednicy w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (186) 4 zablokowane
-
2015-12-15 19:14
w Gdyni jest nowa moda czyli minimalizm gdynski w inwestycjach a farba (1)
to podstawowe narzedzie.
- 13 2
-
2015-12-15 19:19
100% racji
100%
- 5 3
-
2015-12-15 19:26
pytanie (2)
to jeśli jadę ul.Władysława IV z centrum Gdyni w kierunku Witomina, i chcę skręcić w prawo w Obrońców Wybrzeża,to mogę wykonać ten manewr ze środkowego pasa czy tylko z prawego który jest bus pasem,a nie wolno na niego wjechać???.Jeśli zrobię to ze środkowego,a bus pasem będzie jechał w tym czasie np.autobus jadący na wprost,to dojdzie do kolizji i to będzie moja wina????na skrzyżowaniu tym nie ma zakazu skrętu w prawo!!!ale jadąc środkowym pasem są znaki poziome z nakazem wyłącznie jazdy na wprost.Jeśli bym mógł skręcic w prawo,musiałbym się zatrzymać aby nie doprowadzić do kolizji z autobusem i tym samym spowoduję tamowanie ruchu drogowego.proszę o prawną odpowiedz,a nie stawianie laików za czy przeciw ale wytłumaczenie kwestii prawnej zgodne z PRD,gdyż własnie ta kwestia mnie nurtuje od pewnego czasu własnie na tym skrzyżowaniu
- 12 0
-
2015-12-15 20:09
Tomaszu
Pomiędzy Armii Krajowej i Obrońców Wybrzeża buspas jest równocześnie pasem dla skręcających w prawo(podobnie jedna przecznica dalej, Żwirki i Wigury) Możesz zatem bez obawy wjechać na ten pas ruchu i skręcić w prawo zgodnie ze znakiem pionowym widocznym u góry na zdjęciu. Są niestety asy, którzy nie patrzą na znaki i tną rym pasem na wprost, bo lewy i środkowy zajęty i ci powinni się bać...ale nie ma czego, bo i tak nikt tego nie pilnuje :)
- 3 1
-
2015-12-16 16:29
odp
te malowanki tworzyli debile z zdiz ktorzy nie mają prawa jazdy więc niema logicznego wytłumaczenia
- 0 0
-
2015-12-15 19:36
Czemu nie ma pozwolenia dla motocyklistów?
- 7 6
-
2015-12-15 19:38
Czemu nie ma pozwolenia dla motocyklistów? (1)
Czemu inne miasta pozwalają? A Gdynia nie!
- 7 4
-
2015-12-15 20:40
Mam nadzieję, że nie będzie takiego pozwolenia.
- 1 4
-
2015-12-15 19:46
Jakby na to nie patrzec to jest to SKANDAL !
- 4 3
-
2015-12-15 20:03
BusPasy (1)
Fajnie że są Buspasy ale mam pytanie czy czasami autobus jadący na wprost z pasa na którym powinno się skręcać w prawo nie jest troszkę grubą przesadą? Według jakich przepisów autobus znajdujący się na pasie na którym jest nakaz jazdy w prawo jedzie prosto?
- 5 2
-
2015-12-15 20:19
Znaki drogowe uzupełniające
F 10 i F 19 - pooglądaj, poczytaj i popatrz na zdjęciu, jak to jest oznakowane i będziesz wszystko wiedział. Przepisy dopuszczają zmiany w organizacji ruchu na pasach, dając uprzywilejowanie pewnej grupie/grupom pojazdów. Np. od Wójta Radtkego do Władysława IV musisz spodziewać się wozów straży pożarnej, jadących "pod prąd" - oczywiście na sygnale :)
- 1 1
-
2015-12-15 20:07
a jak na to wpadliscie ???
przeciez tak to dziala w kazdym duzym miescie !!! z naciskiem na DUŻE ?!
- 0 1
-
2015-12-15 20:38
Nie mam przekonania, ale nie przeszkadza mi ten pomysł. Może warto wypróbować jak się sprawdzi, a później ocenić. W każdym razie cieszę się, że przybywa BusPasów.
- 1 1
-
2015-12-15 20:42
Uważam, że są ważniejsze priorytety dla potencjalnych użytkowników BUSpasów.
Pojazdy wiozące żywe zwierzęta.
Pojazdy dostarczające żywność.
Ewentualnie TAXI pod warunkiem, że wiezie pasażera.
Większość TAXI z pasażerem nie jedzie BUSpas, natomiast gdy podróżuje tylko pan taksówkarz, bez pasażerów, to użytkuje BUSpas.- 2 0
-
2015-12-15 20:47
Bus + Taxi + 2oo
Przykład płynie z góry - ustanawiam, że od jutra po buspasach mogą jeździć jednoślady i już. A jak się zrobi jakiś kłopot - spoko Maliniak każdego przed wyrokiem uniewinni, takoż Kochani - do wiosny. Szerokości
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.