• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwale Przedmiejskie przyjazne pieszym w 2015 r.?

Krzysztof Koprowski
6 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Rosną szansę na to, że już za kilka lat piesi nie będą musieli chodzić tunelami, by pokonać Podwale Przedmiejskie. Rosną szansę na to, że już za kilka lat piesi nie będą musieli chodzić tunelami, by pokonać Podwale Przedmiejskie.

Czy Podwale Przedmiejskie wreszcie przestanie być barierą dla pieszych? Po latach dyskusji i rozważań, wkrótce rozpoczną się analizy ruchu, które mają dać odpowiedź, czy będzie możliwe wykonanie przejść naziemnych.



Pierwotnie na Podwalu Przedmiejskim (wówczas al. Leningradzkiej) wytyczono naziemne przejścia. Zastąpiono je tunelami dopiero w latach 70-tych. Pierwotnie na Podwalu Przedmiejskim (wówczas al. Leningradzkiej) wytyczono naziemne przejścia. Zastąpiono je tunelami dopiero w latach 70-tych.

Czy schody stanowią znaczną barierę w ruchu pieszym?

Pomysł likwidacji tuneli dla pieszych w ciągu Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska nie jest niczym nowym. Pisaliśmy o tym już kilkakrotnie. Był to też główny postulat powołanej we wrześniu 2012 r. Komisji Rewitalizacji Rady Miasta Gdańska.

Teraz pomysł ten, za sprawą funkcjonującej już Południowej Obwodnicy Gdańska oraz powstającego tunelu pod Martwą Wisłą, nabiera rumieńców. Wkrótce rozpoczną się badania ruchu, które będą przeprowadzone także po otwarciu wspomnianego tunelu samochodowego, co nastąpi przypuszczalnie w połowie 2015 r.

Otwarcie tunelu oraz wcześniej wykonane trasy: Słowackiego, Sucharskiego, a także obie obwodnice, mają dać alternatywę dla przejazdów przez Śródmieście, a tym samym sprawić, by na Podwalu Przedmiejskim pozostał ruch lokalny, a nie tranzytowy.

- Architekci i urbaniści są zgodni - Podwale Przedmiejskie w obecnym charakterze rozdzieliło Śródmieście Gdańska na dwie połowy, przyczyniając się do degradacji Dolnego Miasta i Starego Przedmieścia. Brak skrzyżowań i przejść naziemnych czyni z tej drogi autostradę, a nie miejską aleję, jaką jest np. al. Legionów zobacz na mapie Gdańska - mówi Dariusz Słodkowski, przewodniczący Komisji Rewitalizacji RMG.

Czytaj też: Tunel wstydu przy Ergo Arenie

Wytyczenie przejść naziemnych ma być tylko jednym z etapów "ucywilizowania" Podwala Przedmiejskiego. W planach jest też wykonanie pełnych skrzyżowań - tak, by ułatwić dojazd i umożliwić dalszą zabudowę Wyspy Spichrzów oraz rejonów ulic Chmielnej zobacz na mapie GdańskaSadowej zobacz na mapie Gdańska.

- Musimy te pomysły przeanalizować poprzez rzetelne badania i sprawdzić, na ile realne są do wykonania. W tym celu będziemy badać ruch w nieodległej perspektywie czasowej, jak i po oddaniu tunelu pod Martwą Wisłą do użytku. Niewątpliwie kwestią wymagającą szerokiej debaty i konsultacji będzie też ewentualny dalszy los przejść podziemnych, w sytuacji gdy wytyczone będą naziemne odpowiedniki - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Warto przypomnieć, że już w tym roku piesi nie będą musieli korzystać z przejścia podziemnego w rejonie oliwskiego kampusu Uniwersytetu Gdańskiego. Jak informuje ZDiZ, rozpoczęto procedury formalne, niezbędne do realizacji tego zadania.

Opinie (262) 9 zablokowanych

  • Ja nie mogę, a na zdjęciu moja kobitka z dzieciakiem leci po schodach (1)

    Teraz jak na nią patrzę to mam wrażenie że się ohajtałem z wielbłądem - garbate to i obwieszone ładunkiem jak wielbłąd w karawanie ;-)

    • 2 1

    • hm

      • 0 1

  • Zlikwidować przejścia podziemne - powiedz to rodzinom co stracili bliskich w Łodzi

    dziś by żyli jak by było przejście podziemne.

    • 7 7

  • Przyjazne pieszym...?

    Jeśli umieranie na pasach nazwać przyjazne, to tak!

    • 6 5

  • zlikwidować tunele przejść na perony na dworcach !! a co !!!! musimy byc inni niz inni

    Proponuję przy każdych schodach zamontować windę a najlepiej dwie gdyby jedna się zepsuła, nawet gdy sa dwa schody jak do apteki.
    PROPONUJĘ w Urzedzie Pracy zamontować 3 windy: dwie dla personelu i 1 dla tych bezrobotnych co tam się "pałetają" .
    MAM mało pieniędzy, proponuję dać mi pieniadze bo jest to wymagane.
    Zastrzelić durnych urzedasów. NAWET KOMUNA BYŁA MADRA, ŻE TRZEBA TUNELE BUDOWAĆ.A co domami w których są schody? Mieszkam na 3 piętrze, wychowałem 4 dzieci , .... i mam dobra kondycję.

    • 5 3

  • Tylko dla rowerów (1)

    Podwale Przedmiejskie powinno być drogą tylko dla rowerów. Wokoło skwery i place zabaw.

    • 3 5

    • To by bylo fantastyczne. Takie przemiany jak na tym filmiku z youtube "NYC Streets Metamorphosis". Mysle, ze jeszcze troche i ludzie zrozumieja jakie to fajne miec duze piesze przestrzenie, wolne od warkotu samochodow. Gdzie jest szeroka droga dla rowerow.

      • 0 1

  • Głupotą jest likwidować coś co jest już zbudowane i przede wszystkim niekolizyjne dla ruchu !!!

    • 4 3

  • Tylko trzeba już teraz odnowić tunel i sklepiki nowe i kamery z oświetleniem, a nie czekać aż nas wykończy ten widok!!!

    Z nadzieją, że wtedy łatwiej będzie przekonać do likwidacji bezpiecznego przejścia dla pieszych pod ziemią.

    • 4 2

  • Pierwotnie na Podwalu Przedmiejskim (wówczas al. Leningradzkiej) wytyczono naziemne przejścia. Zastąpiono je tunelami dopiero w latach 70-tych,,,,, DOPIERO w latach 70-tych !!!!!!! zatem ŻAL, że zrobiono coś pozytywnego tak późno. A my chcemy to znisczyć !!!

    • 7 3

  • skoro południowa obwodnica tak się sprawdza (6)

    w co tak do końca nie wierzę, a tak nam tłumaczą pomysł likwidacji przejść podziemnych dla pieszych pod ruchliwą "wylotówką" na Warszawę, to ja się pytam po jaką cholerę nadal napierają, aby budować czteropasmową "drogę zieloną", która odetnie mieszkańców od morza i nadmorskich terenów rekreacyjnych? - jest tu forum jaki mądry, który mi to wytłumaczy?

    • 6 1

    • zmiany zawsze zachodzą w polu jakichś sił

      jest lobby drogowe, jest lobby kierowców, jest grupa ludzi, którzy patrzą co się dzieje i próbują zmienić miasto. Otwierają dyskusję, i ujawniają się różnice poglądów. Ci, którzy jeżdżą samochodami, zapominają o tym, że można inaczej. Wielu wyprowadza się za miasto i codziennie tkwi w korkach. Za mało jest takich, którzy kojarzą fakt, że poszerzanie ulic nie jest sposobem na rozładowanie korków. Potrzebni są tacy, którzy chcą komfortu dla pieszych, a nie tylko lub głównie tras "szybkiego" ruchu, które się w mieście i tak korkują co rano. Spytaj jeszcze, po co tzw. Nowa Wałowa jest budowana. To też jest niezły temat.

      • 2 1

    • Trasa S7 się nie sprawdziłą.
      Owszem przez pierwszych kilka miesięcy ruch na d. Leningradzkiej zmalał bardzo, jednakże od roku jest tak jak było dawniej, korki, korki, korki.

      • 1 1

    • podejmuję ostatnią próbę napisania komentarz na temat tunelów (3)

      w odpowiedzi obywatelowi Zulu Gula napisałem, że bardzo komfortowe (jak na nasze możliwości) tunele dla pieszych zbudowano pod nowym odcinkiem trasy Słowackiego, dzięki czemu całkiem komfortowo dotarłem na cmentarz, nomen omen, gdy stoję i czekam na zielone przy Grunwaldzkiej to jakoś czuję się mniej komfortowo widząc te pędzące pojazdy i wyobrażając sobie, że w każdej chwili jeden może zboczyć i wjechać na chodnik, tak jak ostatnio w Kamieniu Pomorskim ...

      Jeśli chodzi o Nową Wałową, to na razie ma ona doprowadzić do planowanego Centrum Handlowego Stocznia, a potem jak kasę da się wyrwać to może i dalej, chociaż nikt nie pyta po co? - wiadomo, trzeba zarobić.

      • 2 1

      • pedzace pojady

        A propos sytuacji z Kamienia Pomorskiego... Na skrzyzowaniu przy Galerii Baltyckiej jak ludzie wisza na skraju przejscia dla pieszych czekajac na"zielone" to az ciarki przechodza - w tym czasie samochody pedza jak oszalale.
        ZAMONTUJCIE BARIERY OCHRONNE!!!

        • 1 0

      • Ja dokladnie tak samo. Czuje strach, ze nawet na chodniku nie jestem bezpieczna. Bo ci ludzie tak pedza, ze reka im sie omsknie i bedzie po mnie. I sie odsuwam gdzies za slup, z nadzieje, ze mnie troche zasloni...

        • 0 0

      • Nowa Wałowa to ukłon Lisickiego i Bielawskiego (za naszą kasę) do kolesi deweloperów. Ulica budowana jest jak droga główna czy główna przyspieszona choć ma jedynie kategorię zbiorczej. Skoro tak ma, tzn że nie przewidywane są zmiany w mpzp.

        • 0 0

  • Idiotyczne pomysły

    Zlikwidować tunele, postawić sygnalizację a korki będą do Auchan.
    To trzeba mieć nawalone w deklu żeby mieć takie pomysły.
    Chodzi o kasę moi drodzy, utrzymanie tunelu jest droższe a to że będziemy stali w korkach nikogo nie obchodzi.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane