• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwale Przedmiejskie przyjazne pieszym w 2015 r.?

Krzysztof Koprowski
6 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Rosną szansę na to, że już za kilka lat piesi nie będą musieli chodzić tunelami, by pokonać Podwale Przedmiejskie. Rosną szansę na to, że już za kilka lat piesi nie będą musieli chodzić tunelami, by pokonać Podwale Przedmiejskie.

Czy Podwale Przedmiejskie wreszcie przestanie być barierą dla pieszych? Po latach dyskusji i rozważań, wkrótce rozpoczną się analizy ruchu, które mają dać odpowiedź, czy będzie możliwe wykonanie przejść naziemnych.



Pierwotnie na Podwalu Przedmiejskim (wówczas al. Leningradzkiej) wytyczono naziemne przejścia. Zastąpiono je tunelami dopiero w latach 70-tych. Pierwotnie na Podwalu Przedmiejskim (wówczas al. Leningradzkiej) wytyczono naziemne przejścia. Zastąpiono je tunelami dopiero w latach 70-tych.

Czy schody stanowią znaczną barierę w ruchu pieszym?

Pomysł likwidacji tuneli dla pieszych w ciągu Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska nie jest niczym nowym. Pisaliśmy o tym już kilkakrotnie. Był to też główny postulat powołanej we wrześniu 2012 r. Komisji Rewitalizacji Rady Miasta Gdańska.

Teraz pomysł ten, za sprawą funkcjonującej już Południowej Obwodnicy Gdańska oraz powstającego tunelu pod Martwą Wisłą, nabiera rumieńców. Wkrótce rozpoczną się badania ruchu, które będą przeprowadzone także po otwarciu wspomnianego tunelu samochodowego, co nastąpi przypuszczalnie w połowie 2015 r.

Otwarcie tunelu oraz wcześniej wykonane trasy: Słowackiego, Sucharskiego, a także obie obwodnice, mają dać alternatywę dla przejazdów przez Śródmieście, a tym samym sprawić, by na Podwalu Przedmiejskim pozostał ruch lokalny, a nie tranzytowy.

- Architekci i urbaniści są zgodni - Podwale Przedmiejskie w obecnym charakterze rozdzieliło Śródmieście Gdańska na dwie połowy, przyczyniając się do degradacji Dolnego Miasta i Starego Przedmieścia. Brak skrzyżowań i przejść naziemnych czyni z tej drogi autostradę, a nie miejską aleję, jaką jest np. al. Legionów zobacz na mapie Gdańska - mówi Dariusz Słodkowski, przewodniczący Komisji Rewitalizacji RMG.

Czytaj też: Tunel wstydu przy Ergo Arenie

Wytyczenie przejść naziemnych ma być tylko jednym z etapów "ucywilizowania" Podwala Przedmiejskiego. W planach jest też wykonanie pełnych skrzyżowań - tak, by ułatwić dojazd i umożliwić dalszą zabudowę Wyspy Spichrzów oraz rejonów ulic Chmielnej zobacz na mapie GdańskaSadowej zobacz na mapie Gdańska.

- Musimy te pomysły przeanalizować poprzez rzetelne badania i sprawdzić, na ile realne są do wykonania. W tym celu będziemy badać ruch w nieodległej perspektywie czasowej, jak i po oddaniu tunelu pod Martwą Wisłą do użytku. Niewątpliwie kwestią wymagającą szerokiej debaty i konsultacji będzie też ewentualny dalszy los przejść podziemnych, w sytuacji gdy wytyczone będą naziemne odpowiedniki - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Warto przypomnieć, że już w tym roku piesi nie będą musieli korzystać z przejścia podziemnego w rejonie oliwskiego kampusu Uniwersytetu Gdańskiego. Jak informuje ZDiZ, rozpoczęto procedury formalne, niezbędne do realizacji tego zadania.

Opinie (262) 9 zablokowanych

  • Za długo za wolno to miasto się rozwija

    Plany wizualizacje i jak mucha w smole to wszystko w tym Gdańsku . Istny Budyń

    • 7 5

  • (1)

    Czyli durne władze miasta chcą wrócić do lat 60 XX wieku. Tylko nie wpadli na to, że wtedy w całym mieście było tyle samochodów co teraz w kilku blokach. No ale skąd oni to mają wiedzieć.

    • 16 9

    • Proponuję jeszcze puścić tramwaj drewnianym mostkiem koło Novotelu, każdy przejazd po nim sprawiał wrażenie że za chwilę wylądujemy w Motławie

      • 8 3

  • Idąc tropem władz miasta proponuję wrócić do układu z lat 20 czyli zabudowujemy cały ten rejon, a rusz puszczamy Długą i Długim Targiem.

    • 14 5

  • Bardzo dobrze (3)

    samochody z miasta won, stawiac na transport publiczny I rowery. Osoby z okolicznych wioch w ogole nie powinny miec prawa glosu w tej sprawie, nie placicie podatkow wiec siedzcie cicho na swoich wsiach.
    Przyjezdza taki jeden z drugim I zachowuje sie jak najwiekszy cham na drodze, czesto nie znajac podstawowych przepisow lub z premedytacja je lamie.
    Miasto dla ludzi, nie dla maszyn okolicznych wsiunow.

    • 14 20

    • Ankieta:
      czy ekooszolom czyli prostak na rowerze potrafi napisać post bez wyzwisk:
      a) nie,
      b) na pewno nie

      • 10 6

    • nie zapominaj o pieszych. Nie wystawiaj się na strzały pięknoduchów

      twierdzących, że za rozsądnymi kompromisami opowiadają się tylko eko-oszołomy (żeby nie powiedzieć eko-terroryści).

      • 4 0

    • Nie karmić troli.

      Pamiętajcie. Ja za często zapominam.

      • 3 2

  • najlepiej zasypać nawalić przejść świateł i radarów a za 20 lat wykopać nowe i dać komuś zarobić polityka a niby takie szkolone.Proponował bym zlikwidować wiadukty na obwodnicy Trójmiasta zainstalować światła przejścia dla pieszych tristar podłączyć to by spowolniło troszkę ruch.

    • 13 5

  • Żadna nowość

    50 lat temu już było.

    • 6 2

  • Dariusz Słodkowski... (4)

    Zapamiętam... Ciekawe tylko, kto będzie odpowiedzialny za wypadki na tych przejściach naziemnych?

    • 28 10

    • palanty (1)

      które nie potrafią jeździć autem, albo, co gorsza, myślą, że potrafią.

      ograniczyć ruch do 50, zwęzić pasy, jak trzeba, to zrobić progi. to jest miasto, nie autostrada.

      • 11 10

      • tak jak w Łodzi - zwrócisz im życie ? Gdyby był tam tunel 2 osoby by żyły

        • 5 3

    • Odczepcie się od p. Dareczka !

      • 1 4

    • za wypadki w mieście odpowiedzialni są zwykle kierowcy

      zdarzają się też nietrzeźwi kierowcy tramwajów. (por. wypadki w Kamieniu Pomorskim i Łodzi; sprawdź statystyki: Polska przoduje w UE pod względem liczby ofiar wśród pieszych w wypadkach drogowych). Za dużo społecznego przyzwolenia na szybką jazdę po mieście. Za dużo wiary w tezę, że poszerzanie ulic rozładowuje korki, a wysoki limit dopuszczalnej prędkości zwiększa przepustowość ulicy.

      • 5 2

  • schody ruchome albo windy (1)

    a nie likwidować przejścia bezkolizyjne.A póżniej będziemy liczyć rannych i zabitych. Tak to jest jak pseudofachowcy próbują decydować. Dom wariatów.

    • 18 9

    • to kosztuje

      warto wyważyć różne opcje. Ja bym tunelu wzdłuż Chmielnej nie zasypywał. Windy często nie działają, tak jak i schody ruchome: wystarczy przejść się do tunelu koło dworca PKS.

      • 3 0

  • (1)

    ja nie jeżdżę do gdańska bo tam smród , bród , drogi katastrofa , komunikacja tragedia , zaczepki pijanych , brak parkingu . Powinni zrównać z ziemią

    • 6 11

    • poniekad

      Prawdziwy obraz miasta.

      • 3 1

  • KOLEJNY SEN WARIATA W PIJANYM WIDZIE. A może wyeksmitować wszystkich mieszkańców

    bo zaburzają dobre samopoczucie kolejnego wariata "z wizją"!!!!!!!!!!!!

    • 12 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane