• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwale Przedmiejskie przyjazne pieszym w 2015 r.?

Krzysztof Koprowski
6 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Rosną szansę na to, że już za kilka lat piesi nie będą musieli chodzić tunelami, by pokonać Podwale Przedmiejskie. Rosną szansę na to, że już za kilka lat piesi nie będą musieli chodzić tunelami, by pokonać Podwale Przedmiejskie.

Czy Podwale Przedmiejskie wreszcie przestanie być barierą dla pieszych? Po latach dyskusji i rozważań, wkrótce rozpoczną się analizy ruchu, które mają dać odpowiedź, czy będzie możliwe wykonanie przejść naziemnych.



Pierwotnie na Podwalu Przedmiejskim (wówczas al. Leningradzkiej) wytyczono naziemne przejścia. Zastąpiono je tunelami dopiero w latach 70-tych. Pierwotnie na Podwalu Przedmiejskim (wówczas al. Leningradzkiej) wytyczono naziemne przejścia. Zastąpiono je tunelami dopiero w latach 70-tych.

Czy schody stanowią znaczną barierę w ruchu pieszym?

Pomysł likwidacji tuneli dla pieszych w ciągu Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska nie jest niczym nowym. Pisaliśmy o tym już kilkakrotnie. Był to też główny postulat powołanej we wrześniu 2012 r. Komisji Rewitalizacji Rady Miasta Gdańska.

Teraz pomysł ten, za sprawą funkcjonującej już Południowej Obwodnicy Gdańska oraz powstającego tunelu pod Martwą Wisłą, nabiera rumieńców. Wkrótce rozpoczną się badania ruchu, które będą przeprowadzone także po otwarciu wspomnianego tunelu samochodowego, co nastąpi przypuszczalnie w połowie 2015 r.

Otwarcie tunelu oraz wcześniej wykonane trasy: Słowackiego, Sucharskiego, a także obie obwodnice, mają dać alternatywę dla przejazdów przez Śródmieście, a tym samym sprawić, by na Podwalu Przedmiejskim pozostał ruch lokalny, a nie tranzytowy.

- Architekci i urbaniści są zgodni - Podwale Przedmiejskie w obecnym charakterze rozdzieliło Śródmieście Gdańska na dwie połowy, przyczyniając się do degradacji Dolnego Miasta i Starego Przedmieścia. Brak skrzyżowań i przejść naziemnych czyni z tej drogi autostradę, a nie miejską aleję, jaką jest np. al. Legionów zobacz na mapie Gdańska - mówi Dariusz Słodkowski, przewodniczący Komisji Rewitalizacji RMG.

Czytaj też: Tunel wstydu przy Ergo Arenie

Wytyczenie przejść naziemnych ma być tylko jednym z etapów "ucywilizowania" Podwala Przedmiejskiego. W planach jest też wykonanie pełnych skrzyżowań - tak, by ułatwić dojazd i umożliwić dalszą zabudowę Wyspy Spichrzów oraz rejonów ulic Chmielnej zobacz na mapie GdańskaSadowej zobacz na mapie Gdańska.

- Musimy te pomysły przeanalizować poprzez rzetelne badania i sprawdzić, na ile realne są do wykonania. W tym celu będziemy badać ruch w nieodległej perspektywie czasowej, jak i po oddaniu tunelu pod Martwą Wisłą do użytku. Niewątpliwie kwestią wymagającą szerokiej debaty i konsultacji będzie też ewentualny dalszy los przejść podziemnych, w sytuacji gdy wytyczone będą naziemne odpowiedniki - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Warto przypomnieć, że już w tym roku piesi nie będą musieli korzystać z przejścia podziemnego w rejonie oliwskiego kampusu Uniwersytetu Gdańskiego. Jak informuje ZDiZ, rozpoczęto procedury formalne, niezbędne do realizacji tego zadania.

Opinie (262) 9 zablokowanych

  • Tunel przy Żabim Kruku w kier. Dł. Targu może lepiej wyremontować, sklepiki nowe i oświetenie kamery - będzie bezkolizyjne (1)

    • 17 4

    • Ładniej bez tunelu, ale bezpieczniej i szybciej chyba nie.

      • 8 2

  • Skrajna głupota - wydawać pieniądze na zasypanie tuneli i ustawienie kilku świateł na Podwalu (5)

    Proszę tylko policzyć ile paliwa i czasu stracą kierowcy gdy na Podwalu powstanie kilka przejść naziemnych, co takiego złego jest w tunelach ??? Ten przy Locie też zlikwidujecie ? Naprawcie lepiej dziurawe chodniki zamiast wydawać pieniądze na bzdurne badania i analizy.

    • 28 12

    • (2)

      Sprawa tuneli znów powraca, czyżby nie było już innych tematów ? Wolałbym już coś nowego o Kleopatrze, czy płotek jeszcze stoi i szpeci Długi Targ ?

      • 8 4

      • Kleopatra jest super,proponuję tunel z Urzędu Miasta do tej restauracji aby nasi włodarze mogli bezkolizyjnie się tam dostać (1)

        • 3 0

        • Aby przy koniaczku omówić nowe pomysły na uzdrowinie Dolnego Miasta

          • 3 0

    • No od tego przy locie należałoby zacząć, (1)

      Przystanek w samym centrum, na który niepełnosprany nie może się dostać, najbliższy na którym może to 500m dalej dworzec, ale nawet tam tylko teoretycznie, bo wind dla niepełnosprawnych tam nikt nie obsługuje.

      • 2 2

      • Na przystanku przy Locie wystarczy pociągnąć chodnik po obu stronach torów kilkadziesiąt metrów w stronę Dworca aby można tam było wjechać wózkiem inwalidzkim od przejścia przy rondzie, idealne rozwiązanie

        • 0 3

  • Tunel jest w fatalnym stanie technicznym i jest niebezpieczny dla pieszych (2)

    tunel cały czas zalewany jest wodą, jego stan techniczny jest zły - jaka rada radnych PO... zamknąć tunel !!!

    • 10 9

    • Nei ma znaczenia lewica czy prawica,

      To słuszne rozwiązanie. Ile można kasy topić w tak niewygodne, śmierdzące, drogie i niebezpieczne rozwiązanie jak tunel dla pieszych? Kiedyś trzeba powiedzieć dość.

      • 6 2

    • Tunel jest w fatalnym stanie technicznym i jest niebezpieczny dla pieszych bo od lat nie był remontowany.

      • 1 1

  • chory pomysł - światła to spaliny i pyły z tarcz (2)

    wolę przejść dołem niż czekać na światłach

    • 22 9

    • weź walizkę lub wózek z dzieckiem i powtarzaj swój tekst to znudzenia

      może coś skumasz

      • 4 0

    • @"pyły z tarcz"

      groźniejszy jest łomot opadających rąk...

      • 1 1

  • Tylko bzdury!!!

    Najlepiej to zaorać!!!!
    Czy pomysłodawcy to kosmici, którzy wylądowali właśnie w Gdańsku???
    Chyba że chodzi o kolejne tragiczne w skutkach wypadki....

    • 17 5

  • Widzę inny problem (1)

    Tunele niech pozostaną. Problemem jest ich zaniedbanie. Wieczny brud, zalegające błoto i zapach moczu. Marne oświetlenie i brak poczucia bezpieczeństwa, szczególnie po zmroku. Jeżdżąc samochodami urzędnicy nie widzą tego problemu, a powinni się wstydzić za taką wizytówkę miasta.

    • 18 7

    • POprostu, wolą je zasypać niż remontować, a że starsi i młodzi z adhd będą ginąć, to żaden problem, będzie nareszcie pozytywna selekcja.

      • 6 5

  • oby sie udalo:-)

    przejscia dla pieszych to jedno, drugie to odtworzenie skrzyzowan tak aby scalic glowne miasto z reszta srodmiescia. nie rozumiem negatywnych komentarzy.kierowcy, bedziecie miec wiele nowych drog, pozwolcie przywrocic podwale przedmiejskie calemu miastu. teraz to tylko droga tranzytowa w miejscu, w ktorym w ogole nie powinna byla powstac.

    • 14 13

  • Dobrze, że władze Gdańska myślą o pieszych

    Jeśli ktoś pragnie ujrzeć w akcji władze miasta, które o pieszych nie myślą, wystarczy wybrać się do Poznania i spróbować dotrzeć z przystanka tramwaju do nowiuśnego, wychuchanego budynku głównego dworca kolejowego :)

    • 11 2

  • (2)

    "Podwale Przedmiejskie w obecnym charakterze rozdzieliło Śródmieście Gdańska na dwie połowy, przyczyniając się do degradacji Dolnego Miasta i Starego Przedmieścia".

    "Pierwotnie na Podwalu Przedmiejskim (wówczas al. Leningradzkiej) wytyczono naziemne przejścia"
    ale w latach 60-tych pod kolami tramwajów ginęło wiele ludzi w tym młodzież w wieku szkolnym i to była główna przyczyna pobudowania przejść podziemnych na alei Leningradzkiej i na podwalu vis a vis dworca Głównego.Teraz w tamtym rejonie mieszka wiele osób w podeszłym wieku, wielu ma demencję starczą. Wygląda na to, że znowu w tym rejonie zaczną ginąć ludzie pod kołami tramwajów i samochodów.
    A wystarczy tylko pobudować w przejściach podziemnych windy.

    • 16 10

    • (1)

      oprócz wind należy wykonać remont kapitalny całego tunelu prowadzącego do ul. Żabi Kruk, bo wygląda jakby nie był remontowany przez kilkadziesiąt lat. W tunelu muszą być zainstalowane kamery.

      • 0 0

      • Kamery?, po co, należy wreszcie skutecznie ten tunel odwodnić!!!

        • 2 0

  • bzdura (1)

    Podwale to nie Starówka żeby robić z niej deptak dla pieszych

    • 15 13

    • Centrum miasta to nie autostrada,

      żeby ludzi przepustami dla zwierząt puszczać

      • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane