• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwyżko-obniżka cen biletów kolejowych

Michał Brancewicz
26 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Od 1 lipca ceny biletów SKM i Polregio zostaną zrównane. Będzie się to wiązało z podwyżką cen dla pasażerów SKM i obniżką dla jeżdżących Polregio. Od 1 lipca ceny biletów SKM i Polregio zostaną zrównane. Będzie się to wiązało z podwyżką cen dla pasażerów SKM i obniżką dla jeżdżących Polregio.

Od 1 lipca 2020 roku samorząd województwa wprowadza nowy cennik biletów kolejowych pn. Taryfa Pomorska. Jej celem jest ujednolicenie cen przewoźników SKM i Polregio, ale w praktyce oznacza on obniżkę biletów na Polregio i podwyżkę biletów na SKM. Od 1 lipca miał zacząć obowiązywać wspólny bilet za 150 zł na kolej i komunikację miejską w całym Trójmieście, ale w tym roku nie zostanie on wprowadzony.



Znasz dobrze ceny biletów na komunikację w Trójmieście?

- Taryfa Pomorska wprowadzi ułatwienie dla podróżujących koleją w naszym województwie, zarówno w aglomeracji, jak i w regionie. Zakupiony przez pasażera bilet będzie uprawniał do dowolnego wyboru przewoźnika (SKM i Polregio) na określonej trasie przejazdu - tłumaczy Michał Piotrowski, rzecznik prasowy marszałka województwa.

Obniżka na Polregio, podwyżka na SKM



Jednak to, co na pierwszy rzut oka wydaje się uproszczeniem dla pasażerów, wiązać się niestety będzie z podwyżką cen na przejazdy Szybką Koleją Miejską, z której w samym Trójmieście korzysta więcej pasażerów niż z połączeń oferowanych przez Polregio.

- Przy projektowaniu nowej taryfy naszą intencją było obniżenie cen przy przejazdach z  obszarów o ograniczonej dostępności transportowej do aglomeracji. Ponieważ ceny biletów jednorazowych i miesięcznych w Polregio są obecnie wyższe od cen biletów PKP SKM odpowiednio o 35 proc. i 38 proc., postanowiono wprowadzić Taryfę Pomorską z cenami niższymi średnio o 12 proc. od cen Polregio, ale wyższymi od cen SKM średnio o 18 proc. - informuje Eugeniusz Manikowski, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury UMWP.
Nowe ceny biletów SKM:

  • Bilet miejski Gdańsk - Sopot lub Gdynia - Sopot (jednorazowy)
    jest: 3,80 zł - będzie: 4,40 zł
  • bilet miejski (miesięczny)
    jest: 88 zł - będzie: 92 zł
  • bilet trójmiejski Gdańsk - Sopot - Gdynia (jednorazowy)
    6,50 zł - bez zmian
  • bilet trójmiejski (miesięczny)
    jest: 130 zł - będzie: 136 zł

Taryfa Pomorska - szczegółowy cennik



Przewóz roweru pociągiem w całym województwie będzie kosztował 3 zł, z wyjątkiem odcinka pomiędzy przystankami Wejherowo - Gdańsk Śródmieście, gdzie przewóz ten będzie bezpłatny w  pociągach trakcji elektrycznej.

Wspólny bilet na kolej i komunikację miejską nie wejdzie w życie od 1 lipca. Wspólny bilet na kolej i komunikację miejską nie wejdzie w życie od 1 lipca.

Kilka projektów wspólnych biletów



W tym miejscu należy wspomnieć, że również od 1 lipca miał zacząć obowiązywać wspólny bilet na SKM, PKM. Polregio oraz komunikację miejską w Gdańsku, Gdyni, Sopocie i Wejherowie, w korzystniej cenie 150 zł (normalny). Z naszych informacji wynika, że wspólny bilet nie pojawi się w tym roku.

Z kolei InnoBaltica - spółka pomorskich samorządów i uczelni wyższych, która zajmuje się wdrażaniem wspólnego systemu poboru opłat za przejazdy komunikacją miejską oraz systemu informacji pasażerskiej w województwie pomorskim, wciąż nie znalazła wykonawcy, który wdrożyłby pierwszy etap biletu Fala. Grudniowy przetarg został unieważniony, a w czerwcu, po otwarciu ofert, okazało się, że wszystkie przekraczają wyraźnie budżet tej inwestycji.

Od 1 kwietnia mieszkańcy Gdańska mogą korzystać z biletu miesięcznego za 99 zł, dzięki któremu mogą podróżować w obrębie miasta autobusami, tramwajami i pociągami SKM i Polregio.

Miejsca

Opinie (183) 9 zablokowanych

  • Urząd Marszałkowski dąży do scalenia obu przewoźników. (2)

    Widać to choćby przy okazji podwyżek w SKM i obniżek w PolRegio tzw. Taryfa Pomorska. Projekt pod tytułem koleje pomorskie już dawno zostałby zrealizowany ale na przeszkodzie stoi skm. skm ma wszystko czego Urząd Marszałkowski potrzebuje - m. In. zaplecze techniczne. Problem jest jeden - głównym udziałowcem jest PKP. Urząd Marszałkowski od lat próbuje przejąć SKM - bezskutecznie cały czas licząc że w końcu sami się wykończą i będzie można ich przejąć. Panowie Labuda (PolRegio) i Struk (marszałek województwa pomorskiego) to rodzina. Nic więc dziwnego ze PolRegio dostaje w użytkowanie nowoczesne pociągi typu impuls, a SKM nie ma czym jeździć.

    Bez pomocy marszałka województwa pomorskiego PolRegio nie miałoby czym jeździć a tak dzięki pomocy radzą sobie dobrze. Ich pandemia nie specjalnie ruszyła. Pod parasolem UM nic złego stać się nie może.

    Niszczenie SKM trwa w najlepsze i kto wie czy za niedługo - z skm-ki zostanie tylko infrastruktura a pociągami będzie jeździł kto inny.

    Przewozy Regionalne nie przypadkowo zmianily nazwę i barwy na PolRegio. Nowa spółka - nowe możliwości. A o długach już dawno zapomniano.

    Jak to zwykle w życiu bywa - na uklady nie ma rady.

    • 20 2

    • Bardzo trafna analiza!

      Urząd Marszałkowski faworyzuje Polregio, kosztem SKM. Widać to także po kolejnych rozkładach np. na kierunku do Lęborka. Znowu kolejne pociągi zamiast SKM obsługuje Polregio. Przypadek?

      • 9 0

    • "na uklady nie ma rady"

      Ale są paragrafy o konkurencji.
      Małżeństwom i rodzinie w wielu firmach nie wolno razem pracować lub mieć "interesów" z tej samej działki co pracodawca.

      • 7 0

  • brawo rzadzacy w pomorskim

    brawo wiberajcie dalej tych z po oni potrafia rzadzic lupiac swoich mieszkancow tak trzymac glosujcie dalej na tych niudacznikow z po byle sptrzataczka tak y rzadzila dojac

    • 16 1

  • obniżka Regio

    na długich trasach, które rzadko kto pokonuje w całości
    podwyżka SKM na najbardziej uczęszczanych odcinakach.
    SKM nie ma biletu 3,80, w taryfie jest 3,20 (do 6km) i 4,20 (do 12km)
    Unifikacja w Regio z SKM, czyli znacząca podwyżka cen Regio na krótkich dystansach.

    Jednocześnie brak honorowania na terenie pomorskiego zniżek "komercyjnych", które mogą kupować pracodawcy dla pracowników w ramach "bonusa" oraz ogólnych regulaminów PKP, dotyczących np. kontynuacji podróży.

    Czyli wedle starej szkoły, co z tego że masło podrożało, jak lokomotywy staniały?

    Kasa w pomorskiem poszła na stadiony w Gdańsku, teraz województwo musi zarobić na własną komunikację publiczną.

    • 15 0

  • i koniec karnawału

    "pinięndzy nima i ni bedzie"

    Chcecie mieć, Pomorzaki, komunikacje, to za nią zapłaćcie.
    Ale najpierw stwórzcie kapitał tym, którzy będą się nią zajmować.
    I to trzy pokolenia do przodu.

    Podatki?! Podatki to się należą "władzy" jak psu micha.

    • 9 1

  • Pomieszanie z poplątaniem

    Bajdurzy się o jakiejś nowej solidarności pokoleń a w praniu wygląda to tak jak w opublikowanych nowych Taryfach SKM od 01-07-2020r. Są pytania: 1. Dlaczego z 40 000 000 rocznie przewożonych pasażerów SKM będzie zdźierane dodatkowe 18% w opłatach za bilety od 01.07.2020 roku? Żeby 20 % pasażerów przerzuciło się na swoje pojazdy i jeszcze lepiej zakorkowało ulice Sześciogrodu czyli małe i duże Trójmiasto? Dlaczego zlikwidowano zakupy biletów metropolitarnych na SKM i komunikację miejską z ulgą dla Seniora? Dlaczego pominięto w biletach metropolitarnych zwane obecnie trójmiejskimi małe Trójmiasto Wejherowo- Reda-Rumia z ulgą dla Seniora?, Dlaczego zmarnowano ze 150 kartek na te same procentowo ulgi rozbijając ten sam tekst na kolejne grupy uprawnionych i drukując wzory legitymacji zaświadczeń oraz kolejne tabelki biletów kupowanych w kasach internetowo ale osobno kupowane w automatach? Gdzie będzie można pojechać w granicach województwa pomorskiego 500 km wg podanych taryf? Widać komuś mózgi przegrzało i zapanowała grupowa pomroczność jasna. Już mamy dość tego bezmózgowia.

    • 21 1

  • Tristar, Fala, Mevo, bilet 150 (2)

    Same sukcesy, nie?

    • 27 0

    • Dziury wstydu i remonty, jak ostatnio most Siennicki, a wcześniej ulica Mickiewicza.

      • 5 0

    • A winnych urzędników nie ma. Powinna być odpowiedzialność indywidualna.

      Kto podejmował takie durne decyzje niech teraz płaci swoim majątkiem. I tak część tego majątku indywidualnego urzędników pochodzi z łapówek.

      • 5 0

  • oświadczenie

    Ale na rydwań , ochronę, koncerty pieniądze muszą być

    • 13 1

  • (3)

    Pan Struk od dawna robi wszystko żeby SKM oddać w prywatne ręce. Niemieckie koleje aż rączki zacierają i nie mogą się doczekać przejęcia SKM.

    • 22 1

    • Już wodociągi sprzedali i teraz musimy płacić Niemcom czy Francuzom... A oni tego teraz nie chcą odsprzedać.

      Miałeś chamie złoty róg, miałeś chamie czapkę z piór ...ostał ci się ino sznur - to polityka przekrętów obywatelskich - wyprzedaż totalna najlepiej Niemcom.

      • 5 0

    • Dobry pomysł. (1)

      Może to i dobre rozwiązanie. Przynajmniej wymienią 40 letni tabor.

      • 1 3

      • Na rownie 40letni

        Znowu z Berlina?

        • 0 0

  • i napiszcie kiedy w tych daleko jadących pociągach zobaczę pasażerów (1)

    bo to od lat wozi powietrze i fukncjonauje na jakich zasadach nie wiem?

    • 9 4

    • to wsiądź...

      a zobaczysz...
      Najlepiej w Tczewie, gdzie w niedzielne popołudnie koncentruje się ruch pasażerski z ostatniej linii kolejowej, komunikującej południową część województwa...
      Koncentruje, bo ludzie wracają do szkół i pracy w Trójmieście...

      • 4 0

  • Kiedyś jak człowiek kupił bilet PKP do Gdańska to mógł jechać : (1)

    SKM-ką lub każdym innym pociągiem PKP w drugiej klasie (nie dotyczyło to ekspresów i pośpiesznych). Potem zrobili spółki i spółeczki - majątek PKP rozkradli. Nowi prezesi i tzw. personel nierobów co to bezpośrednio nie pracują tylko pieczątki stawiają i głupa palą. Od tego czasu są jakieś kombinacje biletowo - przejazdowe. Prezesowską hołotę razem z ich przywilejami puścić w powietrze, połączyć śmieszne spółeczki powstałe z kradzieży i rozdrapania mienia i będzie jeden bilet. Proste.

    • 18 1

    • "Prezesowska hołota"

      Jest puszczana w powietrze co pewien czas.
      Ale problemem jest średni, zasiedziały i okopany szczebel...

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane