- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (49 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 4 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (150 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (89 opinii)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (109 opinii)
Podwyżko-obniżka cen biletów kolejowych
Od 1 lipca 2020 roku samorząd województwa wprowadza nowy cennik biletów kolejowych pn. Taryfa Pomorska. Jej celem jest ujednolicenie cen przewoźników SKM i Polregio, ale w praktyce oznacza on obniżkę biletów na Polregio i podwyżkę biletów na SKM. Od 1 lipca miał zacząć obowiązywać wspólny bilet za 150 zł na kolej i komunikację miejską w całym Trójmieście, ale w tym roku nie zostanie on wprowadzony.
Obniżka na Polregio, podwyżka na SKM
Jednak to, co na pierwszy rzut oka wydaje się uproszczeniem dla pasażerów, wiązać się niestety będzie z podwyżką cen na przejazdy Szybką Koleją Miejską, z której w samym Trójmieście korzysta więcej pasażerów niż z połączeń oferowanych przez Polregio.
- Przy projektowaniu nowej taryfy naszą intencją było obniżenie cen przy przejazdach z obszarów o ograniczonej dostępności transportowej do aglomeracji. Ponieważ ceny biletów jednorazowych i miesięcznych w Polregio są obecnie wyższe od cen biletów PKP SKM odpowiednio o 35 proc. i 38 proc., postanowiono wprowadzić Taryfę Pomorską z cenami niższymi średnio o 12 proc. od cen Polregio, ale wyższymi od cen SKM średnio o 18 proc. - informuje Eugeniusz Manikowski, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury UMWP.
Nowe ceny biletów SKM:
- Bilet miejski Gdańsk - Sopot lub Gdynia - Sopot (jednorazowy)
jest: 3,80 zł - będzie: 4,40 zł - bilet miejski (miesięczny)
jest: 88 zł - będzie: 92 zł - bilet trójmiejski Gdańsk - Sopot - Gdynia (jednorazowy)
6,50 zł - bez zmian - bilet trójmiejski (miesięczny)
jest: 130 zł - będzie: 136 zł
Taryfa Pomorska - szczegółowy cennik
Przewóz roweru pociągiem w całym województwie będzie kosztował 3 zł, z wyjątkiem odcinka pomiędzy przystankami Wejherowo - Gdańsk Śródmieście, gdzie przewóz ten będzie bezpłatny w pociągach trakcji elektrycznej.
Kilka projektów wspólnych biletów
W tym miejscu należy wspomnieć, że również od 1 lipca miał zacząć obowiązywać wspólny bilet na SKM, PKM. Polregio oraz komunikację miejską w Gdańsku, Gdyni, Sopocie i Wejherowie, w korzystniej cenie 150 zł (normalny). Z naszych informacji wynika, że wspólny bilet nie pojawi się w tym roku.
Z kolei InnoBaltica - spółka pomorskich samorządów i uczelni wyższych, która zajmuje się wdrażaniem wspólnego systemu poboru opłat za przejazdy komunikacją miejską oraz systemu informacji pasażerskiej w województwie pomorskim, wciąż nie znalazła wykonawcy, który wdrożyłby pierwszy etap biletu Fala. Grudniowy przetarg został unieważniony, a w czerwcu, po otwarciu ofert, okazało się, że wszystkie przekraczają wyraźnie budżet tej inwestycji.
Od 1 kwietnia mieszkańcy Gdańska mogą korzystać z biletu miesięcznego za 99 zł, dzięki któremu mogą podróżować w obrębie miasta autobusami, tramwajami i pociągami SKM i Polregio.
Miejsca
Opinie (183) 9 zablokowanych
-
2020-06-26 22:14
Urząd Marszałkowski dąży do scalenia obu przewoźników. (2)
Widać to choćby przy okazji podwyżek w SKM i obniżek w PolRegio tzw. Taryfa Pomorska. Projekt pod tytułem koleje pomorskie już dawno zostałby zrealizowany ale na przeszkodzie stoi skm. skm ma wszystko czego Urząd Marszałkowski potrzebuje - m. In. zaplecze techniczne. Problem jest jeden - głównym udziałowcem jest PKP. Urząd Marszałkowski od lat próbuje przejąć SKM - bezskutecznie cały czas licząc że w końcu sami się wykończą i będzie można ich przejąć. Panowie Labuda (PolRegio) i Struk (marszałek województwa pomorskiego) to rodzina. Nic więc dziwnego ze PolRegio dostaje w użytkowanie nowoczesne pociągi typu impuls, a SKM nie ma czym jeździć.
Bez pomocy marszałka województwa pomorskiego PolRegio nie miałoby czym jeździć a tak dzięki pomocy radzą sobie dobrze. Ich pandemia nie specjalnie ruszyła. Pod parasolem UM nic złego stać się nie może.
Niszczenie SKM trwa w najlepsze i kto wie czy za niedługo - z skm-ki zostanie tylko infrastruktura a pociągami będzie jeździł kto inny.
Przewozy Regionalne nie przypadkowo zmianily nazwę i barwy na PolRegio. Nowa spółka - nowe możliwości. A o długach już dawno zapomniano.
Jak to zwykle w życiu bywa - na uklady nie ma rady.- 20 2
-
2020-06-26 23:47
Bardzo trafna analiza!
Urząd Marszałkowski faworyzuje Polregio, kosztem SKM. Widać to także po kolejnych rozkładach np. na kierunku do Lęborka. Znowu kolejne pociągi zamiast SKM obsługuje Polregio. Przypadek?
- 9 0
-
2020-06-27 10:35
"na uklady nie ma rady"
Ale są paragrafy o konkurencji.
Małżeństwom i rodzinie w wielu firmach nie wolno razem pracować lub mieć "interesów" z tej samej działki co pracodawca.- 7 0
-
2020-06-26 22:45
brawo rzadzacy w pomorskim
brawo wiberajcie dalej tych z po oni potrafia rzadzic lupiac swoich mieszkancow tak trzymac glosujcie dalej na tych niudacznikow z po byle sptrzataczka tak y rzadzila dojac
- 16 1
-
2020-06-26 23:05
obniżka Regio
na długich trasach, które rzadko kto pokonuje w całości
podwyżka SKM na najbardziej uczęszczanych odcinakach.
SKM nie ma biletu 3,80, w taryfie jest 3,20 (do 6km) i 4,20 (do 12km)
Unifikacja w Regio z SKM, czyli znacząca podwyżka cen Regio na krótkich dystansach.
Jednocześnie brak honorowania na terenie pomorskiego zniżek "komercyjnych", które mogą kupować pracodawcy dla pracowników w ramach "bonusa" oraz ogólnych regulaminów PKP, dotyczących np. kontynuacji podróży.
Czyli wedle starej szkoły, co z tego że masło podrożało, jak lokomotywy staniały?
Kasa w pomorskiem poszła na stadiony w Gdańsku, teraz województwo musi zarobić na własną komunikację publiczną.- 15 0
-
2020-06-27 00:01
i koniec karnawału
"pinięndzy nima i ni bedzie"
Chcecie mieć, Pomorzaki, komunikacje, to za nią zapłaćcie.
Ale najpierw stwórzcie kapitał tym, którzy będą się nią zajmować.
I to trzy pokolenia do przodu.
Podatki?! Podatki to się należą "władzy" jak psu micha.- 9 1
-
2020-06-27 00:43
Pomieszanie z poplątaniem
Bajdurzy się o jakiejś nowej solidarności pokoleń a w praniu wygląda to tak jak w opublikowanych nowych Taryfach SKM od 01-07-2020r. Są pytania: 1. Dlaczego z 40 000 000 rocznie przewożonych pasażerów SKM będzie zdźierane dodatkowe 18% w opłatach za bilety od 01.07.2020 roku? Żeby 20 % pasażerów przerzuciło się na swoje pojazdy i jeszcze lepiej zakorkowało ulice Sześciogrodu czyli małe i duże Trójmiasto? Dlaczego zlikwidowano zakupy biletów metropolitarnych na SKM i komunikację miejską z ulgą dla Seniora? Dlaczego pominięto w biletach metropolitarnych zwane obecnie trójmiejskimi małe Trójmiasto Wejherowo- Reda-Rumia z ulgą dla Seniora?, Dlaczego zmarnowano ze 150 kartek na te same procentowo ulgi rozbijając ten sam tekst na kolejne grupy uprawnionych i drukując wzory legitymacji zaświadczeń oraz kolejne tabelki biletów kupowanych w kasach internetowo ale osobno kupowane w automatach? Gdzie będzie można pojechać w granicach województwa pomorskiego 500 km wg podanych taryf? Widać komuś mózgi przegrzało i zapanowała grupowa pomroczność jasna. Już mamy dość tego bezmózgowia.
- 21 1
-
2020-06-27 01:59
Tristar, Fala, Mevo, bilet 150 (2)
Same sukcesy, nie?
- 27 0
-
2020-06-27 10:40
Dziury wstydu i remonty, jak ostatnio most Siennicki, a wcześniej ulica Mickiewicza.
- 5 0
-
2020-06-27 13:19
A winnych urzędników nie ma. Powinna być odpowiedzialność indywidualna.
Kto podejmował takie durne decyzje niech teraz płaci swoim majątkiem. I tak część tego majątku indywidualnego urzędników pochodzi z łapówek.
- 5 0
-
2020-06-27 11:10
oświadczenie
Ale na rydwań , ochronę, koncerty pieniądze muszą być
- 13 1
-
2020-06-27 11:37
(3)
Pan Struk od dawna robi wszystko żeby SKM oddać w prywatne ręce. Niemieckie koleje aż rączki zacierają i nie mogą się doczekać przejęcia SKM.
- 22 1
-
2020-06-27 13:18
Już wodociągi sprzedali i teraz musimy płacić Niemcom czy Francuzom... A oni tego teraz nie chcą odsprzedać.
Miałeś chamie złoty róg, miałeś chamie czapkę z piór ...ostał ci się ino sznur - to polityka przekrętów obywatelskich - wyprzedaż totalna najlepiej Niemcom.
- 5 0
-
2020-06-27 13:21
Dobry pomysł. (1)
Może to i dobre rozwiązanie. Przynajmniej wymienią 40 letni tabor.
- 1 3
-
2020-06-27 17:11
Na rownie 40letni
Znowu z Berlina?
- 0 0
-
2020-06-27 12:37
i napiszcie kiedy w tych daleko jadących pociągach zobaczę pasażerów (1)
bo to od lat wozi powietrze i fukncjonauje na jakich zasadach nie wiem?
- 9 4
-
2020-06-27 13:23
to wsiądź...
a zobaczysz...
Najlepiej w Tczewie, gdzie w niedzielne popołudnie koncentruje się ruch pasażerski z ostatniej linii kolejowej, komunikującej południową część województwa...
Koncentruje, bo ludzie wracają do szkół i pracy w Trójmieście...- 4 0
-
2020-06-27 13:15
Kiedyś jak człowiek kupił bilet PKP do Gdańska to mógł jechać : (1)
SKM-ką lub każdym innym pociągiem PKP w drugiej klasie (nie dotyczyło to ekspresów i pośpiesznych). Potem zrobili spółki i spółeczki - majątek PKP rozkradli. Nowi prezesi i tzw. personel nierobów co to bezpośrednio nie pracują tylko pieczątki stawiają i głupa palą. Od tego czasu są jakieś kombinacje biletowo - przejazdowe. Prezesowską hołotę razem z ich przywilejami puścić w powietrze, połączyć śmieszne spółeczki powstałe z kradzieży i rozdrapania mienia i będzie jeden bilet. Proste.
- 18 1
-
2020-06-27 13:21
"Prezesowska hołota"
Jest puszczana w powietrze co pewien czas.
Ale problemem jest średni, zasiedziały i okopany szczebel...- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.