- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (215 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (63 opinie)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (154 opinie)
- 4 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (134 opinie)
- 5 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (74 opinie)
- 6 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (147 opinii)
Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z
Po naszym poniedziałkowym artykule, w którym przeanalizowaliśmy pomysły gdańskich drogowców na zmniejszenie korków na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Łostowicką i al. Havla, od naszych czytelników otrzymaliśmy kolejne pomysły na usprawnienie ruchu w tym miejscu. Spośród nadesłanych propozycji postanowiliśmy wybrać kilka, które naszym zdaniem zasługują na uwagę planistów i inżynierów ruchu z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
W ostatnich latach dynamiczny rozwój południowych dzielnic oraz otwarcie nowych tras sprawiły, że aby zamortyzować rosnące korki - konieczna jest mniejsza lub większa ingerencja w układ drogowy.
Pomysł nr 1: wystarczy 50 metrów nowej jezdni
Autorem pomysłu jest pan Bartosz. Jego zdaniem, aby usprawnić ruch w kierunku obwodnicy przed skrzyżowaniem Armii Krajowej z Łostowicką, wystarczy dobudować ok. 50-metrowy odcinek lewoskrętu, a następnie przemalować oznakowanie poziome.
- Jezdnię w kierunku obwodnicy w miejscu, gdzie kończą się trzy pasy, wystarczy przedłużyć o zaledwie 50 metrów. Następnie tak przemalować oznakowanie poziome, by prawy pas w kierunku obwodnicy zakończył się przejściem w prawoskręt w Łostowicką, lewy - po wygięciu w prawo zostanie poprowadzony prosto po obecnym prawym pasie, a ten nowy 50-metrowy odcinek przejdzie najpierw w lewy pas, a potem w lewoskręt. Przed samym skrzyżowaniem do jazdy na wprost wróciłyby dwa pasy - tłumaczy nasz czytelnik.
Pomysł nr 2: Wydłużyć skrajne pasy, poprowadzić jezdnię między nasypami
Zdaniem innego z naszych czytelników - także pana Bartosza - korki na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Havla i Łostowicką (w kierunku centrum) można ograniczyć w dość łatwy sposób. Np. poprzez wydłużenie prawo- i lewoskrętów.
- Jakiekolwiek rozwiązanie nie zostałoby wprowadzone, to korki i tak nie znikną - zastrzega pan Bartosz. - Przy coraz większej liczbie samochodów oraz coraz większej mobilności ludzi po prostu nie ma takiej możliwości. Niemniej wydaje się, że skrzyżowanie ma jeszcze spore możliwości do optymalizacji rozwiązań. W kierunku centrum tamowanie ruchu w dużej mierze wynika z tego, że samochody nie mieszczą się na obecnych pasach do skrętów, zarówno w kierunku Havla, jak i cmentarza. Wydłużenie pasów do skrętów (a być może i poszerzenie do dwóch pasów) znacznie zniwelowałoby ten problem. Zwłaszcza na powiększenie pasa do skrętu w lewo jest dość miejsca w obrębie skrzyżowania.
Nieco bardziej skomplikowana jest sytuacja na jezdni w kierunku obwodnicy. Jak przyznaje nasz czytelnik, postawienie estakad byłoby kosztowne i mocno kontrowersyjne. Podkreśla, że rację mają władze miasta, aby nie przekreślać szans na ich budowę w przyszłości.
- W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem wydaje się wydłużenie (a być może i poszerzenie) pasa do lewoskrętu. Warto przeanalizować możliwość poprowadzenia tego lewoskrętu pomiędzy nasypami. Zdaje się, że to raptem 400 metrów drogi - ale 400 metrów, które mogą odkorkować Armii Krajowej. Obecny skrajny lewy (trzeci) pas Trasy W-Z mógłby odbić w lewo pomiędzy nasypy, a następnie tuż za nimi skręcałby w prawo. Chodzi oczywiście o to, żeby włączenie w skrzyżowanie było jak najbliżej głównej jezdni AK w kierunku obwodnicy, aby nie zmniejszać przepustowości z kierunku al. Havla. Przy takim rozwiązaniu nasyp pozostaje jako rezerwa, a dobudowany fragment jezdni zapewne zmieści dwa pasy, dzięki czemu będzie miał bardzo dużą pojemność. W efekcie za węzłem Sikorskiego nastąpiłaby separacja ruchu w kierunku obwodnicy i Havla, co daje nadzieję na znaczące zmniejszenie zatorów w tym kierunku.
Zdaniem pana Bartosza władze miasta powinny też pochylić się nad uruchomieniem w ciągu Trasy W-Z tzw. szybkich autobusów łączących centrum miasta z Jasieniem, Kiełpinkiem, Kokoszkami czy Szadółkami.
Pomysł nr 3: Potrzebne zmiany na wyjeździe z Chełmu
Z jeszcze innego założenia wyszedł pan Jan. Jego zdaniem problemy z korkami na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Havla i Łostowicką można zmniejszyć, wprowadzając zmiany w organizacji ruchu na wcześniejszym skrzyżowaniu Trasy W-Z z Sikorskiego.
Według niego wyjazd z Chełmu w kierunku obwodnicy w czasie popołudniowego szczytu utrudniają pojazdy jadące w tym kierunku nie dołem (dwoma pasami pod estakadą), lecz górą.
- Ten problem można rozwiązać na kilka sposobów. I to niewielkim nakładem. Np. zmienić pierwszeństwo na tej krzyżówce - znak stop zatrzymywałby kierowców od strony Armii Krajowej, a dawał pierwszeństwo jazdy w kierunku obwodnicy. Można też w tym miejscu postawić sygnalizację świetlną, ewentualnie - uniemożliwić kierowcom jazdę na wprost i np. oznakowaniem zmuszać kierowców do skrętu w lewo w kierunku Chełmu. Z drugiej strony można umożliwić jazdę "na wprost" oboma pasami - wówczas zjeżdżając z Chełmu, nie będzie trzeba się wpinać w prawy pas. Można dużo wcześniej - np. przy skrzyżowaniu z ul. Na Zboczu - zwęzić górną jezdnię w kierunku obwodnicy do jednego pasa.
Opinie (332) 10 zablokowanych
-
2020-02-04 14:15
Wiadukt jest niezbędny
- 16 2
-
2020-02-04 14:00
rozdac lopaty
miejskim pasozytom wiadomo o kogo chodzi !
- 7 0
-
2020-02-04 13:55
dokończyć budowę
wystarczy dokończyć budowę i zrobić brakujące wiadukty w ciągu WZ i wszystko się rozwiąże
- 11 0
-
2020-02-04 13:43
przestać kupować rydwany, finansować zdrowelove i inne cuda, wygasić stadion, na którym nic się nie dzieje
ustalić nowe priorytety dla miasta i wybudować w końcu te wiadukty, Dulkiewicz!!!
- 14 2
-
2020-02-04 12:55
znów prowizorki!!!!!
A może w końcu zrobić coś docelowo do końca i zrealizować nad skrzyżowaniem wiadukt na przygotowanych nasypach!!
Dlaczego znów wydawać nasze pieniądze na prowizorki- 18 2
-
2020-02-04 12:46
Wstyd..
Tyle lat, i nic z tym się nic nie robi.. Nasypy są, spory wolny pas zieleni.. Wstyd dla urzędników, że nic nie robią.. żeby inni musieli za nich wymyślać pomysły, co z tym zrobić? Ech..
- 16 1
-
2020-02-04 12:23
kłopoty z korkami WZ-Łostowicka
Wszystkie opcje są kosztowne ale najlepsze rozwiązanie to budowa estakady w ciągu komunikacyjnym trasy WZ taka jak pierwotnie miało być .Po to są od tylu lat nasypy w pasie zieleni
- 15 1
-
2020-02-04 11:51
Czy przypadkiem propozycja 2 w kierunku centrum - to nie są rozwiązania, które wygrały w poprzednim i ostatnim budżecie
Co się dzieje z tymi zadaniami?
- 1 3
-
2020-02-04 07:27
jednorazowa opłata za wjazd do centrum Sztokholmu 11- 35 SEK (5)
- 16 12
-
2020-02-04 07:29
jaką drogą ominąc centrum? (2)
- 6 5
-
2020-02-04 11:45
koleją
- 0 0
-
2020-02-04 07:41
Przez Poznań
- 6 3
-
2020-02-04 08:05
Uchodźcy ponoć zwolnieni z opłaty (1)
- 1 7
-
2020-02-04 08:14
ponoć nie wiesz co piszesz
- 4 0
-
2020-02-04 07:27
Propozycja nr 6 (3)
Proponuje zrobić więcej przejść dla pieszych. Napewno upłynnia i wyrówna ruch. Jeden wielki korek podzieli na kilka małych. Taki lewy pkt myślenia. A i rowery koniecznie
- 18 12
-
2020-02-04 07:40
Proponuję wprowadzić możliwość jazdy na wrotkach po jezdniach AK (1)
Spowolni to ruch i będzie mniej korków.
Podpisano: aktywista rowerowo - wrotkowy.- 4 2
-
2020-02-04 11:44
troll przeginacz amator lub opłacany z zewnątrz
- 1 2
-
2020-02-04 09:44
Bo rzeczywiście tych przejść przez Armii Krajowej jest co niemiara :D
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.