• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Propozycje zmian przy SKM Redłowo: biurowiec i rozbudowa dróg

Patryk Szczerba
16 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Na tej działce w najbliższych latach może powstać biurowiec. Na tej działce w najbliższych latach może powstać biurowiec.

Trwają prace nad planem zagospodarowania okolic stacji SKM Redłowo w Gdyni zobacz na mapie Gdyni. W głównych założeniach ma on poprawić funkcjonowanie układu komunikacyjnego i pozwolić na budowę biurowca przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Stryjskiej. zobacz na mapie Gdyni. Zdaniem opozycyjnych radnych, nowa inwestycja może sparaliżować ruch w okolicy. Urzędnicy nie widzą takiego zagrożenia.



Czy okolice SKM Redłowo to dobre miejsce na zabudowę biurową?

O rozpoczęciu prac nad projektem planu pisaliśmy w maju 2016 roku. Wtedy radni dali planistom zielone światło do wprowadzenia nowych rozwiązań drogowych przy stacji SKM i umożliwili zabudowę działki o powierzchni 6,3 tys. m kw., w okolicach ul. Stryjskiej. To teren pomiędzy stacją benzynową i torami kolejowymi, obecnie niezagospodarowany.

Nowe wieżowce w Redłowie: będą biura i usługi



Planiści mieli pracować nad zmianami parametrów wysokościowych. Dziś pozwalają one zabudować tę działkę do 15 metrów. W planach jest podniesienie ich do 25 metrów (7 pięter) w przypadku bryły głównej oraz do 55 metrów (17 pięter) dla dominanty.

Głównym argumentem przemawiającym za tak radykalnymi zmianami było sąsiedztwo kompleksu Altus.

Zgodnie z intencją ówczesnego właściciela działki zabudowane miało być 75 proc. działki, a więc około 4,7 tys m kw. 60 proc. powierzchni użytkowej nowych budynków miało być przeznaczone na ok. 600 mieszkań.

Te plany jednak uległy zmianom. Obecnie nie ma planów budowy mieszkań, ale mają zostać utrzymane proponowane wcześniej gabaryty budynków. W biurze planowania przestrzennego trwają prace dopuszczające w tym miejscu budowę biurowca o przewidywanej przez miasto powierzchni użytkowej blisko 25 tys m kw.

Miasto rozmawia teraz o szczegółach z firmą Torus, znaną z budowy kompleksów biurowych AlchemiaArkońska Business Park w Gdańsku.

- Jesteśmy na wstępnym etapie projektowania, a dalszy postęp prac uzależniony będzie od szczegółowych zapisów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego - komentuje Marcin Uske, rzecznik prasowy firmy Torus.

Konieczna rozbudowa skrzyżowania al. Zwycięstwa i Stryjskiej



Plany inwestycyjne wzbudziły zaniepokojenie wśród miejskich radnych już blisko dwa lata temu. Kilka miesięcy temu zaczęli dopytywać władze miasta o konkretne rozwiązania drogowe w miejscu przyszłej inwestycji.

W planie założono konieczność stworzenia przez inwestora 400 miejsc postojowych, rozbudowę ul. Stryjskiej, zmianę geometrii skrzyżowania z al. Zwycięstwa i budowę dodatkowych pasów. Uzytkownicy biurowca mają do niego dojeżdżać ul. Stryjską i al. Zwycięstwa, przy relacjach w prawo.

Urzędnicy proponują następującą geometrię na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa - Stryjska

  • al. Zwycięstwa, wlot północny - trzy pasy ruchu o relacjach na wprost, na wprost, na wprost i w prawo;
  • al. Zwycięstwa, wlot południowy - trzy pasy ruchu o relacjach w lewo, na wprost, na wprost i w prawo;
  • ul. Stryjska, wlot zachodni - trzy pasy ruchu o relacjach w lewo, na wprost, w prawo;
  • ul. Stryjska, wlot wschodni - jeden pas ruchu z dopuszczonymi wszystkimi relacjami.


To rozwiązanie nie satysfakcjonuje jednak radnych.

- Dlaczego zakłada się, że większość pracowników będzie korzystała z transportu publicznego, skoro wiadomo, że większość porusza się samochodami i pokazują to przykłady. Obawy mieszkańców dotyczą liczby miejsc postojowych, którą przyjmuje się na 400, a to może nie wystarczyć. Dodatkowo planuje się dojazd oprócz ul. Stryjskiej, także drogami wewnętrznymi od al. Zwycięstwa - piszą w interpelacji do władz miasta radni Dorota PłotkaPaweł Stolarczyk (PiS).

Analizy ZDiZ w Gdyni wykorzystane w projekcie



Władze miasta odpowiadają, że założenia opierają się na rzetelnych analizach przeprowadzonych przez ZDiZ i przekonują, że zatoru po powstaniu inwestycji nikt nie powinien się obawiać.

Jak wyjaśniają, przewidywana zabudowa biurowa będzie miała niewielki dodatek w postaci części handlowej, a mała liczba miejsc postojowych i bliskość środków transportu pozwolą pracownikom na dojazd komunikacją miejską.

- Bardzo dobre warunki dojazdu środkami komunikacji publicznej do obszaru objętego projektem planu uzasadniają przyjęcie wskaźników parkingowych na poziomie dolnych wartości przedziałów określonych w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdyni. Zakłada się przyjęcie wskaźnika miejsc postojowych dla samochodów na poziomie min. 2 miejsca parkingowe na 100 m kw. powierzchni użytkowej podstawowej. Uwzględniając powyższe założenia liczba miejsc postojowych wymagana dla planowanego budynku będzie wynosiła ok. 400-500 - odpowiada Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Na stacji w Redłowie nie będzie natomiast prawdopodobnie osobnego peronu dla wsiadających i wysiadających - czyli rozwiązania znanego z Wrzeszcza. Pracownicy biurowca będą przechodzili do budynku wiaduktem.

Oprócz zmian na ul. Stryjskiej planowana jest budowa dodatkowych dróg rowerowych i zejścia na peron SKM w postaci osobnej kładki - o konieczności jej powstania pisaliśmy dwa lata temu.

Czytaj: SKM Redłowo: potrzebna nowa kładka dla pieszych

Nie wiadomo, kiedy zakończą się prace planistów.

Miejsca

Opinie (164) 3 zablokowane

  • Ci radni PiS są jednak niezłymi idiotami :) (2)

    Oni nic nie pojmują. No naprawdę.

    • 5 11

    • ty za to masz łeb jak sklep

      • 2 1

    • ale jakieś zdziwienie :))

      • 2 2

  • A kiedy drogi autostrada miedzymirjska nad torami droga gdyńska do sopotu

    • 8 3

  • Czekamy na wylozenie planu

    Czekamy na wylozenie planu by wypunktowac naruszenia studium. Liste niezgodnosci i naciagniec pod inwestora, ktorych nie wyczytam w tym artykule podamy do publicznej wiadomosci. Planowany wyjazd z inwestycji, jego skutki, podamy wspolczynniki miejsc parkingowych, bo tu podane sa niezgodne z niezaleznymi obliczeniami. Liczymy na rzeczową debate i na przestrzeganie prawa.

    • 13 2

  • Prace na projektem trwają od 2016 roku? nad samym projektem??? (2)

    tempo szczurka poraża.

    • 54 16

    • A ty że szwagrem w ile zrobicie? (1)

      • 4 3

      • Trollu, nie pobieramy jak szczur 20 tysięcy miesięcznie wypłaty z miejskiej kasy.

        • 3 3

  • ile parkingów? (3)

    ile będzie trwało wyjechanie z Łużyckiej o godzinie 16?

    • 32 1

    • autobusem bez problemu (2)

      • 3 8

      • Autobus na łużyckiej stoi tyle, ile auta

        Bo...,
        .... bo nie ma tam byspasa i sa tylko 2 pasy ruchu.

        • 9 0

      • SKM jeszcze mniejszy problem

        • 1 3

  • Problem z parkowaniem (1)

    Pomysł z postawieniem w tej okolicy biurowca jest bardzo dobry. Redłowo z biurowcami na łużyckiej i PPNT w bezpośrednim sąsiedztwie przystanków SKM i PKM aż się prosi o dalsze rozbudowywanie w takim kierunku. Obawiam się niestety, że inwestor napotka wiele utrudnień ze strony miasta, wszak taki biurowiec stanowiłby sporą konkurencję dla i tak nie rentownego PPNT. No i oczywiście kwestia miejsc parkingowych z którymi słabo jest już teraz w tej okolicy. Parking przy skm redłowo mieści z 40 aut, w okolicy parku żadnych miejsc ogólnodostępnych (kretynizm), jedynie wzdłuż łużyckiej jest trochę miejsc.

    • 31 6

    • Wzdłuż łużyckiej?

      Tam wszystko zastawione
      W okolicy nie ma gdzie zaparkować, a obok Altusa budowany jest kolejny wielki biurowiec....wiec tego

      • 4 0

  • chyba 60 a nie 600 mieszkań, i tak musiałby być wysoki biorąc pod uwagę jego powierzchnię (3)

    Do tego mieszkanie przy samych torach to średni pomysł. Biurowiec owszem, ale wtedy będzie problem z ruchem samochodowym w tym miejsci

    • 28 3

    • W Altusie jest 250mirszkan.

      Nie widm gdzie pomieściłyby sie te 600? Moze pod ziemia, skoro nie przewidują parkingów??

      • 1 0

    • wychodzi mieszkanie ledwo 8m2 :D (1)

      • 0 1

      • w sam raz...

        wczołgać się na kojo i "oczko" w pobliżu...
        Po co więcej?!

        • 9 1

  • Biura, biura, biura, biura, biura, biura, biura, biura, biura, biura, biura, ...

    • 7 3

  • Niskie czy wysokie

    co za różnica, budujmy domy na miarę naszej Gdyni, bez parkingów, bez infrastruktury drogowej.... Niech będzie 20 pięter , albo 50, co ja mówię może być nawet milion pięćset. Co Gdynia ma byc gorsza od Dubaju?

    • 9 3

  • "konieczna rozbudowa skrzyzowania Zwycięstwa- Stryjska"

    skrzyżowanie z Wielkopolską też by się przydało

    • 11 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane