- 1 Nocna komunikacja do poprawki (138 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (343 opinie)
- 3 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (51 opinii)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (327 opinii)
- 5 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (65 opinii)
- 6 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (130 opinii)
Propozycje zmian przy SKM Redłowo: biurowiec i rozbudowa dróg
Trwają prace nad planem zagospodarowania okolic stacji SKM Redłowo w Gdyni . W głównych założeniach ma on poprawić funkcjonowanie układu komunikacyjnego i pozwolić na budowę biurowca przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Stryjskiej. . Zdaniem opozycyjnych radnych, nowa inwestycja może sparaliżować ruch w okolicy. Urzędnicy nie widzą takiego zagrożenia.
Nowe wieżowce w Redłowie: będą biura i usługi
Planiści mieli pracować nad zmianami parametrów wysokościowych. Dziś pozwalają one zabudować tę działkę do 15 metrów. W planach jest podniesienie ich do 25 metrów (7 pięter) w przypadku bryły głównej oraz do 55 metrów (17 pięter) dla dominanty.
Głównym argumentem przemawiającym za tak radykalnymi zmianami było sąsiedztwo kompleksu Altus.
Zgodnie z intencją ówczesnego właściciela działki zabudowane miało być 75 proc. działki, a więc około 4,7 tys m kw. 60 proc. powierzchni użytkowej nowych budynków miało być przeznaczone na ok. 600 mieszkań.
Te plany jednak uległy zmianom. Obecnie nie ma planów budowy mieszkań, ale mają zostać utrzymane proponowane wcześniej gabaryty budynków. W biurze planowania przestrzennego trwają prace dopuszczające w tym miejscu budowę biurowca o przewidywanej przez miasto powierzchni użytkowej blisko 25 tys m kw.
Miasto rozmawia teraz o szczegółach z firmą Torus, znaną z budowy kompleksów biurowych Alchemia i Arkońska Business Park w Gdańsku.
- Jesteśmy na wstępnym etapie projektowania, a dalszy postęp prac uzależniony będzie od szczegółowych zapisów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego - komentuje Marcin Uske, rzecznik prasowy firmy Torus.
Konieczna rozbudowa skrzyżowania al. Zwycięstwa i Stryjskiej
Plany inwestycyjne wzbudziły zaniepokojenie wśród miejskich radnych już blisko dwa lata temu. Kilka miesięcy temu zaczęli dopytywać władze miasta o konkretne rozwiązania drogowe w miejscu przyszłej inwestycji.
W planie założono konieczność stworzenia przez inwestora 400 miejsc postojowych, rozbudowę ul. Stryjskiej, zmianę geometrii skrzyżowania z al. Zwycięstwa i budowę dodatkowych pasów. Uzytkownicy biurowca mają do niego dojeżdżać ul. Stryjską i al. Zwycięstwa, przy relacjach w prawo.
Urzędnicy proponują następującą geometrię na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa - Stryjska
- al. Zwycięstwa, wlot północny - trzy pasy ruchu o relacjach na wprost, na wprost, na wprost i w prawo;
- al. Zwycięstwa, wlot południowy - trzy pasy ruchu o relacjach w lewo, na wprost, na wprost i w prawo;
- ul. Stryjska, wlot zachodni - trzy pasy ruchu o relacjach w lewo, na wprost, w prawo;
- ul. Stryjska, wlot wschodni - jeden pas ruchu z dopuszczonymi wszystkimi relacjami.
To rozwiązanie nie satysfakcjonuje jednak radnych.
- Dlaczego zakłada się, że większość pracowników będzie korzystała z transportu publicznego, skoro wiadomo, że większość porusza się samochodami i pokazują to przykłady. Obawy mieszkańców dotyczą liczby miejsc postojowych, którą przyjmuje się na 400, a to może nie wystarczyć. Dodatkowo planuje się dojazd oprócz ul. Stryjskiej, także drogami wewnętrznymi od al. Zwycięstwa - piszą w interpelacji do władz miasta radni Dorota Płotka i Paweł Stolarczyk (PiS).
Analizy ZDiZ w Gdyni wykorzystane w projekcie
Władze miasta odpowiadają, że założenia opierają się na rzetelnych analizach przeprowadzonych przez ZDiZ i przekonują, że zatoru po powstaniu inwestycji nikt nie powinien się obawiać.
Jak wyjaśniają, przewidywana zabudowa biurowa będzie miała niewielki dodatek w postaci części handlowej, a mała liczba miejsc postojowych i bliskość środków transportu pozwolą pracownikom na dojazd komunikacją miejską.
- Bardzo dobre warunki dojazdu środkami komunikacji publicznej do obszaru objętego projektem planu uzasadniają przyjęcie wskaźników parkingowych na poziomie dolnych wartości przedziałów określonych w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdyni. Zakłada się przyjęcie wskaźnika miejsc postojowych dla samochodów na poziomie min. 2 miejsca parkingowe na 100 m kw. powierzchni użytkowej podstawowej. Uwzględniając powyższe założenia liczba miejsc postojowych wymagana dla planowanego budynku będzie wynosiła ok. 400-500 - odpowiada Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Na stacji w Redłowie nie będzie natomiast prawdopodobnie osobnego peronu dla wsiadających i wysiadających - czyli rozwiązania znanego z Wrzeszcza. Pracownicy biurowca będą przechodzili do budynku wiaduktem.
Oprócz zmian na ul. Stryjskiej planowana jest budowa dodatkowych dróg rowerowych i zejścia na peron SKM w postaci osobnej kładki - o konieczności jej powstania pisaliśmy dwa lata temu.
Czytaj: SKM Redłowo: potrzebna nowa kładka dla pieszych
Nie wiadomo, kiedy zakończą się prace planistów.
Miejsca
Opinie (164) 3 zablokowane
-
2018-02-16 16:24
Ci radni PiS są jednak niezłymi idiotami :) (2)
Oni nic nie pojmują. No naprawdę.
- 5 11
-
2018-02-16 18:51
ty za to masz łeb jak sklep
- 2 1
-
2018-02-16 17:07
ale jakieś zdziwienie :))
- 2 2
-
2018-02-16 18:27
A kiedy drogi autostrada miedzymirjska nad torami droga gdyńska do sopotu
- 8 3
-
2018-02-16 17:55
Czekamy na wylozenie planu
Czekamy na wylozenie planu by wypunktowac naruszenia studium. Liste niezgodnosci i naciagniec pod inwestora, ktorych nie wyczytam w tym artykule podamy do publicznej wiadomosci. Planowany wyjazd z inwestycji, jego skutki, podamy wspolczynniki miejsc parkingowych, bo tu podane sa niezgodne z niezaleznymi obliczeniami. Liczymy na rzeczową debate i na przestrzeganie prawa.
- 13 2
-
2018-02-16 14:32
Prace na projektem trwają od 2016 roku? nad samym projektem??? (2)
tempo szczurka poraża.
- 54 16
-
2018-02-16 16:49
A ty że szwagrem w ile zrobicie? (1)
- 4 3
-
2018-02-16 17:35
Trollu, nie pobieramy jak szczur 20 tysięcy miesięcznie wypłaty z miejskiej kasy.
- 3 3
-
2018-02-16 14:53
ile parkingów? (3)
ile będzie trwało wyjechanie z Łużyckiej o godzinie 16?
- 32 1
-
2018-02-16 15:37
autobusem bez problemu (2)
- 3 8
-
2018-02-16 17:19
Autobus na łużyckiej stoi tyle, ile auta
Bo...,
.... bo nie ma tam byspasa i sa tylko 2 pasy ruchu.- 9 0
-
2018-02-16 16:15
SKM jeszcze mniejszy problem
- 1 3
-
2018-02-16 14:51
Problem z parkowaniem (1)
Pomysł z postawieniem w tej okolicy biurowca jest bardzo dobry. Redłowo z biurowcami na łużyckiej i PPNT w bezpośrednim sąsiedztwie przystanków SKM i PKM aż się prosi o dalsze rozbudowywanie w takim kierunku. Obawiam się niestety, że inwestor napotka wiele utrudnień ze strony miasta, wszak taki biurowiec stanowiłby sporą konkurencję dla i tak nie rentownego PPNT. No i oczywiście kwestia miejsc parkingowych z którymi słabo jest już teraz w tej okolicy. Parking przy skm redłowo mieści z 40 aut, w okolicy parku żadnych miejsc ogólnodostępnych (kretynizm), jedynie wzdłuż łużyckiej jest trochę miejsc.
- 31 6
-
2018-02-16 17:18
Wzdłuż łużyckiej?
Tam wszystko zastawione
W okolicy nie ma gdzie zaparkować, a obok Altusa budowany jest kolejny wielki biurowiec....wiec tego- 4 0
-
2018-02-16 14:30
chyba 60 a nie 600 mieszkań, i tak musiałby być wysoki biorąc pod uwagę jego powierzchnię (3)
Do tego mieszkanie przy samych torach to średni pomysł. Biurowiec owszem, ale wtedy będzie problem z ruchem samochodowym w tym miejsci
- 28 3
-
2018-02-16 17:15
W Altusie jest 250mirszkan.
Nie widm gdzie pomieściłyby sie te 600? Moze pod ziemia, skoro nie przewidują parkingów??
- 1 0
-
2018-02-16 15:08
wychodzi mieszkanie ledwo 8m2 :D (1)
- 0 1
-
2018-02-16 15:16
w sam raz...
wczołgać się na kojo i "oczko" w pobliżu...
Po co więcej?!- 9 1
-
2018-02-16 16:57
Biura, biura, biura, biura, biura, biura, biura, biura, biura, biura, biura, ...
- 7 3
-
2018-02-16 16:53
Niskie czy wysokie
co za różnica, budujmy domy na miarę naszej Gdyni, bez parkingów, bez infrastruktury drogowej.... Niech będzie 20 pięter , albo 50, co ja mówię może być nawet milion pięćset. Co Gdynia ma byc gorsza od Dubaju?
- 9 3
-
2018-02-16 16:15
"konieczna rozbudowa skrzyzowania Zwycięstwa- Stryjska"
skrzyżowanie z Wielkopolską też by się przydało
- 11 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.