- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (176 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (135 opinii)
- 3 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (25 opinii)
- 4 Jakie wyzwania dla nowych władz Gdyni? (142 opinie)
- 5 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (65 opinii)
- 6 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (49 opinii)
Prywatny inwestor rozbuduje obwodnicę Trójmiasta
Będzie rozbudowa węzła Kowale w ciągu Obwodnicy Trójmiasta. Powstaną tam cztery nowe zjazdy, a także dodatkowa, 3,6-kilometrowa jezdnia w kierunku Południowej Obwodnicy Gdańska. Inwestycję miałaby sfinansować firma Doraco, która w okolicy planuje budowę osiedla mieszkaniowego.
Trwają rozmowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z firmą Doraco w sprawie budowy dodatkowej jezdni o przekroju dwupasmowym, która będzie poprowadzona po zachodniej stronie Obwodnicy Trójmiasta, od węzła Kowale do węzła Gdańsk Południe.
- Oprócz 3,6-kilometra drogi planowana jest też budowa czterech łącznic od strony zachodniej węzła Kowale i przebudowa drogi wojewódzkiej w obrębie węzła. Ta koncepcja wraz z raportem środowiskowym została opracowana na zlecenie firmy Doraco, która posiada tereny inwestycyjne zlokalizowane w pobliżu Kowal - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Narzuconym przez urzędników warunkiem skomunikowania tych terenów z Obwodnicą Trójmiasta będzie zrealizowanie tej inwestycji. Warto nadmienić, że wymogli oni także pozostawienie rezerwy dla trzeciego pasa ruchu obwodnicy od strony zachodniej.
Zdaniem GDDKiA, węzeł Kowale nie sprostałby w obecnym kształcie wzrostowi natężenia ruchu, jaki wywołałoby zagospodarowanie terenów na zachód od Obwodnicy Trójmiasta.
Podobnie uważają przedstawiciele Doraco.
Rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta na Kowalach może pochłonąć ok. 10-20 mln zł. - Koszt rozbudowy drogi ekspresowej to niewielka część wydatków jaką poniesiemy w trakcie realizacji komercyjnej inwestycji w Kowalach - podkreśla prezes budowlanej spółki.
Kiedy mogłyby rozpocząć się prace przy rozbudowie? Doraco deklaruje, że rozpocznie prace jak tylko kierownictwo Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wyryazi na to zgodę.
Węzeł Kowale powstał w latach 1987-1989, gdy natężenie ruchu w tym miejscu było wielokrotnie mniejsze. Także dlatego dziś to skrzyżowanie nie spełnia standardów przyjętych przez GDDKiA - obiekt jest kolizyjny, co utrudnia na nim ruch.
W ostatnich latach węzeł został wyremontowany: wymieniono warstwę bitumiczną na zjazdach, a także w ciągu biegnącej nad obwodnicą drogi wojewódzkiej nr 221. Pod koniec 2011 r. zainstalowano tu oświetlenie LED-owe o łącznej mocy 10,58 kW. Zastąpiło ono latarnie sodowe o mocy 22,50 kW. Zmiana umożliwiła kilkudziesięcioprocentową redukcję zużycia energii.
Wkład Doraco w rozbudowę Obwodnicy Trójmiasta, nie będzie pierwszą inwestycję tego typu. Podczas rozbudowy Węzła Karczemki do inwestycji 30 mln zł dołożyła firma Auchan Polska, która w sąsiedztwie posiada centrum handlowe.
Miejsca
Opinie (185) 7 zablokowanych
-
2013-10-23 14:11
Bzdura (1)
Zamiast poszerzać obwodnicę będą sobie równolegle budować dodatkową jezdnię nazywając to poszerzeniem obwodnicy. 3 pasy obowiązkowo - od Szadółek do węzła Kwiatkowskiego
- 5 4
-
2013-10-23 21:03
Od Szadółek do Gdyni-Portu,czyli akurat nie tam,gdzie opisywana w artykule droga
PS.A co,tamtędy akurat dojeżdżasz do pracy,czy jak?
- 0 0
-
2013-10-23 14:19
Działki przy obwodnicy - prawda o zakupach
przy tym węźle pewnego czasu kupiła działke firma A...l Com...er od Spółdzielni w Kolbudach. Oczywiście odbył się przetarg a jakże ... ale zanim do niego doszło odbyły się kilka spotkań .... . Tak się robi biznes w tym kraju. W podobny sposób kupili działkę od Spółdzielni Inwalidów w Gdańsku na Orzeszkowej , i postawili tam bloki.
- 10 2
-
2013-10-23 14:21
(3)
"... Podczas rozbudowy Węzła Karczemki do inwestycji 30 mln zł dołożyła firma Auchan Polska, która w sąsiedztwie posiada centrum handlowe."
Dzięki temu mamy na węźle wspaniałe ekrany akustyczne zrobione z desek i po 2 latach wyglądają, że POŻAL SIĘ BOŻE...- 6 4
-
2013-10-23 15:07
auchan zadbał o siebie . Nic więcej
- 2 0
-
2013-10-23 20:45
Nie,lepsze są plastykowe ekrany pod niebo... (1)
Zobacz autostrady w Brytanii: za ekran akustyczny robi niski drewniany płotek + drzewa i zarośla (które same rosną i nie szpecą). A u nas?....
- 2 0
-
2013-10-23 20:56
Najlepsze są ekrany plastykowe pod niebo,
beton, asfalt, reklamy wielkopowierzchniowe, płoty betonowe, a nie drzewa, drewno, a tym bardziej zieleń. Brytania, Norwegia, Austria to dziadostwo. Nie bierzmy z nich przykładu, tylko z tras wylotowych w Polsce
- 2 0
-
2013-10-23 14:22
I znuf pszehfalki !!! Zbubujta pierf a potem siem hfalta !!!
- 3 2
-
2013-10-23 14:23
a dlaczego zapomniano o Centrum Osowa !!! (2)
jak starali się o pozwolenie na budowe obiecywali wybidować drugą nitkę spacerowej i co ? kasa na kolacyjki i rauty poszła ?
- 6 3
-
2013-10-23 14:34
centrum Osowa pasie się eksploatacją ul.Czyżewskiego
dawno powinny być tam rogatki dla GSP. w końcu to ponoć najbogatsza gmina w Polsce
GSP powinni sobie zrobić własną drogę, np. Reja, dochodzącą właśnie do tamtejszego Węzła
może by im Real i Castorama trochę dołożyły?- 5 2
-
2013-10-23 15:06
sami nie chcieliście drogi szybkiego ruchu. Stójcie w korkach do 2050 roku. Tego wam życzę.
- 6 2
-
2013-10-23 14:29
oby udało się to zrealizować, ułatwi to życie przy zjezdzie od strony Gdyni. Tworzą się tam po 15 -tej spore korki.
- 4 1
-
2013-10-23 14:46
ANGELIKA - DZIEKI!
Przyszły lokator... nieopodal kupił w konkurencji ;)
- 2 0
-
2013-10-23 14:46
zjazd (1)
może by tak wreszcie zjazd Borkowo zrobili!
- 9 4
-
2013-10-23 20:55
Nigdy nie będzie takiego zjazdu i nie potrzeba.
- 1 2
-
2013-10-23 14:46
z tego co widzę to zjazd na Kowalach w stronę Gdańska niebędzie juz w formie ślimaka tylko skręcając w lewo, gwarantowane mega korki
- 4 0
-
2013-10-23 14:53
Osowa
Ciekawe dlaczego takiego warunku nie postawiono Castoramie i Realowi w Osowej - zeby byly bezkolizjne zjazdy - budyń pewnie wie...
- 12 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.