- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (184 opinie)
- 2 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (216 opinii)
- 3 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (61 opinii)
- 4 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (106 opinii)
- 5 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (460 opinii)
- 6 Nocna komunikacja do poprawki (252 opinie)
Rośnie liczba pasażerów tramwajów i autobusów w Gdańsku
Około 175,4 mln pasażerów skorzystało z komunikacji miejskiej w Gdańsku w ubiegłym roku. To kolejny rok z rzędu, kiedy rośnie liczba użytkowników autobusów i tramwajów, choć przyrost pasażerów jest najmniejszy od kilku lat. Większe są również wpływy z biletów okresowych, spadły jednak dochody z biletów jednorazowych.
- Jest to efekt konsekwentnie realizowanej polityki komunikacyjnej miasta Gdańska. Stawiamy na komunikację miejską, co znajduje odzwierciedlenie w potężnych inwestycjach w nowe torowiska, modernizację istniejących, czy też zakupy taborowe, umożliwiające podróż nowoczesnymi, wygodnymi autobusami i tramwajami - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej.
Czytaj też: Tramwaje nie pojadą Nową Świętokrzyską oraz Nowa Jabłoniowa: buspas, a nie tramwaje
Wraz z liczbą pasażerów rosną też wpływy ze sprzedaży biletów okresowych, kodowanych na Karcie Miejskiej. W 2014 r. dochód z ich sprzedaży wyniósł 51 mln 673 tys. 878 zł. Rok później było to 53 mln 972 tys. 821 zł, a w ubiegłym roku - 55 mln 386 tys. 650 zł.
Jednocześnie spada zainteresowanie ofertą biletów papierowych. Podczas gdy w 2014 r. uzyskano z ich sprzedaży 55 mln 112 tys. 369 zł, w 2016 r. było to 53 mln 433 tys. 229 zł.
Urzędnicy podkreślają, że wpływy z biletów przeznaczane są na dalszy rozwój komunikacji miejskiej, czyli m.in. na uruchomienie linii 268 na Kokoszkach, 269 na Osowej, 158 przez tunel pod Martwą Wisłą, większą liczbę kursów linii 227 oraz częstsze przejazdy tramwajów na gdańskie Południe. W planach są też dalsze remonty torowisk oraz zakup i remont taboru.
Czytaj też: Gdańsk kupi 15 nowych tramwajów oraz Kolejna modernizacja tramwajów z Niemiec
Miejsca
Opinie (159) 10 zablokowanych
-
2017-02-02 21:54
Jaro
Panie Grzelak a pan jeszcze na wolności?
- 12 2
-
2017-02-02 21:46
Akurat 158 powstała kosztem 124. Przydałoby się więcej kursów 124 i linia w odwrotnym kierunku aby polepszyć dojazd do dworca we Wrzeszczu. Śmieszne jest to ile kursów tramwajów juz o 17 jedzie do zajezdni a w pozostałych tłok. Dlaczego nie mogą zjeżdżać po swojej trasie? Zapraszam po 17 z Gdańska na Zaspe.
- 19 2
-
2017-02-02 21:32
Dramat
- 4 3
-
2017-02-02 21:19
Rosnie tez liczba opoznien i awarii w komunikacji. (1)
Jak ma byc dobrze jak na nowo powstajace trasy nie ma pieniedzy i taboru. Gdy nowa trasa powstanie odbywa sie to kosztem innej dzielnicy ktorej zabiora czesc kursow!!!
- 19 4
-
2017-02-02 21:24
Same opoznienia a oni kaza nam sie przesiadac. Kurs wypada lub przyjezdza za pozno i po przesiadce. Tak sie nie da. Pracodawca tez ma swoja cierpliwosc
- 10 4
-
2017-02-02 21:13
to tylko Ci co nie mają wyjścia
te wszystkie awarie bardzo zniechęcają Gdyby było tak ok to nie byłoby takich korków
- 45 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.