• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej

Rafał Borowski
7 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie (na pierwszym planie, z torowiskiem tramwajowym) i Łąkowej (na lewo i prawo). Po prawej stronie widoczny gmach Akademii Muzycznej. Skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie (na pierwszym planie, z torowiskiem tramwajowym) i Łąkowej (na lewo i prawo). Po prawej stronie widoczny gmach Akademii Muzycznej.

Nową nawierzchnię, nowe przejścia dla pieszych, nowe pasy dla rowerzystów i przebudowany przystanek tramwajowy zyska skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie i Łąkowej w Gdańsku po kapitalnym remoncie. Prace rozpoczną się w poniedziałek, 10 lutego, ale przez pierwszy miesiąc organizacja ruchu nie ulegnie żadnej zmianie. Zakończenie inwestycji powinno nastąpić do czerwca tego roku.



Który rodzaj przejścia dla pieszych bardziej ci odpowiada?

Jak już wielokrotnie informowaliśmy w Trojmiasto.pl, gdański magistrat podjął w ostatnich latach decyzję o kompleksowej przebudowie Podwala Przedmiejskiego. Ulica ma od wielu lat charakter miejskiej trasy, która nienaturalnie oddziela Stare Przedmieście i Dolne Miasto od Głównego Miasta.

Po zmianach Podwale Przedmiejskie ma odzyskać charakter typowo śródmiejskiej ulicy. Ma temu służyć m.in. zwężenie jezdni, stworzenie naziemnych przejść dla pieszych oraz umożliwienie samochodom przejazdu przez torowisko tramwajowe.

Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu. Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu.

Przez miesiąc bez utrudnień w ruchu



Przebudowa Podwala Przedmiejskiego została podzielona na kilka etapów. Jesienią 2018 r. zakończyła się realizacja pierwszego z nich, czyli przebudowy krzyżówki z ul. Chmielną. Drogowcy ogłosili właśnie przystąpienie do kolejnego etapu. Tym razem przebudowane zostanie skrzyżowanie z ul. Łąkową.

Prace budowlane rozpoczną się w najbliższy poniedziałek, ale kierowcy nie muszą na razie obawiać się utrudnień. Przez najbliższy miesiąc nie zostaną wprowadzone żadne zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu.

Naziemne przejście przy Akademii Muzycznej



Skrzyżowanie przy gmachu Akademii Muzycznej będzie wyglądać podobnie do tego, jak od przeszło roku prezentuje się wspomniane już skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Elementem zasługującym na wyróżnienie jest budowa naziemnego przejścia dla pieszych, które umożliwi nie tylko pokonanie ruchliwej ulicy, ale również dotarcie na pobliski przystanek tramwajowy.

- Zmodernizowany zostanie 250-metrowy odcinek Podwala. Oprócz wymiany nawierzchni utworzone zostaną pasy dla rowerzystów i wyremontowane będą chodniki po obu stronach ulicy. Wykonawca przebuduje także torowisko i perony tramwajowe, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Zostanie utworzone przejście naziemne. Przebudowane będą również zatoki autobusowe. Dodatkowo zadanie przewiduje wykonanie kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i wodociągowej - wylicza Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Wartość inwestycji to 10,5 mln zł



Przetarg na realizację inwestycji wygrała spółka MTM z Gdyni, a wartość podpisanego z nią kontraktu opiewa na kwotę 10,5 mln zł. Zgodnie z harmonogramem zakończenie prac budowlanych zostało wyznaczone na czerwiec tego roku.

W kolejnych latach drogowcy zamierzają przebudować kolejne skrzyżowania w ciągu Podwala Przedmiejskiego: z ulicami Okopową, Żabi Kruk oraz Długie Ogrody.

Miejsca

Opinie (398) ponad 10 zablokowanych

  • Dzyzys (2)

    Zlikwidowac wszystkie wiadukty , zrobic co 100 metrow przejscia ze swiatlami wtedy napewno nie bedzie korkow co za baran ządzi tym wszystkim

    • 7 2

    • Swiat nie kreci sie wokol aut z jedna osoba w srodku

      • 0 2

    • Wiadomo kto

      • 0 0

  • Stogi (1)

    a kiedy Stogi ?

    • 4 0

    • Jeszcze pare lat i beda konczyc. Poki co wiadomo. Mrozne zimy, sniegu po pas i nie moga pracowac

      • 2 1

  • Wartość budynków za Podwalem wzrasta

    Dzięki temu skrzyżowaniu kosztem osób jeżdżących tranzytem odległość do starego miasta zmniejsza się, a własnym samochodem można wyjechać w obu kierunkach bez konieczności zawracania.
    Idealne rozwiązanie dla właścicieli gruntów przy Front Parku.

    • 3 2

  • genialne pomysły

    Co to za inżynierowie ruchu , którzy widzą poprawę w zwęzaniu jezdni.
    Czy oni nigdy nie byli w tym miejcu w godzinach szczytu???

    Oczywiście przy zwolnieniu prędkości do 5 km/h ilość wypadków zmaleje, niech sie cofną do "Red Flag Act" o ile więdzą co to było a nie dezorganizują ruch

    • 4 3

  • Kolejna tendencyjna ankieta w której głosuja ci co się z fotela blachosmroda nie ruszają! (10)

    Tutaj lubię lub nie ,niema znaczenia .Miasto jest dla ludzi a nie dla blachosmrodów !!
    Niech ktoś matołom wyjaśni znaczenie słowa Ergonomia!!
    W każdym mieście zachodnim od lat stosuje się ułatwienia dla ludzi a nie dla szkodników. Dla niepełnosprawnych a nie dla trujących spalinami!

    • 53 61

    • Co to są blachosmrody? Czy chodzi o stare śmierdzące rowery?
      I o co chodzi z tą ergonomią? Pisaną z dużej litery, nie wiadomo dlaczego... Niech ktoś autorowi wpisu wyjaśni zasady pisowni.

      • 2 0

    • (2)

      wyjaśnij najpierw dlaczego rozbiera się linie kolejowe by potem wybudować tam ścieżki rowerowe. Dzięki temu ludzie są wykluczeni komunikacyjnie i nie mają wyjścia jak tylko skorzystać z auta

      • 7 3

      • Znajdź zatem chętnych do świadczenia (1)

        usług kolejowych na mocno bocznych liniach kolejowych.

        Po drugie droga rowerowa nie niszczy niwelety linii kolejowej czyli systemu nasypów i wykopów i jest płaska dalej.
        Zatem by w razie czego odnowić ruch pociągów wystarczy zerwać asfalt i zaraz ułożyć tor.

        Może lepiej jak takie linie przejmowalaby deweloperka pod budynki. Wtedy o odbudowie kolei możesz zapomnieć na długi czas lub na zawsze.

        • 2 0

        • To zapraszam do pszczółek gdzie rozebrano część nasypu i wiadukt. Arriva jakoś może obsługiwać boczne trasy. Zresztą proponuje poczytać o planach powrotu pociągów do Świecia nad Wisłą to zrozumiesz w czym rzecz. Żaden samorząd nie zdecydował się na rozwalenie nowo wybudowanej ścieżki rowerowej po to by odbudować linie kolejową

          • 0 2

    • Chleb który jesz przyjechał blachosmrodem (2)

      Bio marchewki również...

      • 15 9

      • W normalnych krajach ograniczenia (1)

        wjazdów do centrów dotyczą tylko osobówek, a nie aut użyteczności publicznej, którzy przez to nie muszą tkwić w korkach.

        • 2 1

        • W normalnych krajach nie rozbiera się linii kolejowych i robienia na nich ścieżek rowerowych tylko po to aby rowerzyści mogli sobie pojeździć

          • 1 2

    • Rzeczywiście widać (1)

      Że z zapierdzianego siodełka widać tylko własny nos i własne interesy. ped**arz widzi tylko przeciwnika w każdym samochodzie. Egoizm do potęgi n.

      • 13 4

      • Ciekawe glupi Kwaku - jeżdżę tym i tym

        więc mam się bić sam że sobą ?

        • 2 1

    • Sam jesteś szkodnik ! Jak śmiesz obrażać innych, zmotoryzowanych mieszkańców !

      • 18 17

  • Kto na tym zyska a kto straci? (6)

    Stracą wszyscy jadący do Sobieszewa także autobusami, jadący do Rafinerii, Makro, giełdy kwiatowej, do zakładów usługowych i hurtowni w tym rejonie, wszyscy jadący z Gdańska w kierunku Elbląga, Cedrów itp. Zyskają właściciele i przyszli właściciele terenów w okolicy Lastadii. Bo gdyby chodziło o wygodę mieszkańców dzielnic za Podwalem to wystarczyłaby przebudowa tuneli i montaż wind

    • 32 17

    • Ale ile stracą ? 1 minutę maksymalnie w przypadku kiedy trafią na czerwone światło. A naprawdę będzie się mieszkańcom tamtych okolic łatwiej żyło. Przykładem jest skrzyżowanie przy Chmielnej nawet jak przejedzie się przez nie gładko to stos się na kolejnych światłach przy Okopowej bo to tam jest wąskie gardło.

      • 2 3

    • I windy, które często nawalają (przez

      zlomiarzy), a naprawy trwają miesiącami.

      • 2 0

    • Liczne tunele i kładki dla pieszych koleś ?

      To się pożegnasz z tanimi podatkami miejskimi.

      Czyżby laluś Kwak myślał, że budowa i eksploatacja tych obiektów jest darmowa ?

      • 0 5

    • (2)

      To nie jest autostrada do jazdy za miasto.

      • 8 13

      • Czy w Gdańsku jest jakakolwiek autostrada? (1)

        Ja takiej nie widzę.

        • 5 4

        • Panie Kwak. Piszesz pan że nie poruszasz się po mieście autem

          A masz pan jakies problemy poznawcze :) Pewnie ma pan ponad 50 lat i sie pan przyzwyczaiłeś, że te samochody wszędzie muszą stać, a miasto musi być pocięte szerokimi drogami i przeszkodami dla pieszych. Otóż nie musi. Pojedź pan do Hamburga, Amsterdamu, Kopenhagi czy Zurychu. Zmienisz pan zdanie.

          • 2 3

  • Patrząć na niekończące się wariacje ns Stogach

    nie wierzę w żadne deklarowane terminy.

    • 5 1

  • A gdzie moja ulica Ułańska?

    się pytam ja

    • 3 1

  • Tak

    Więcej korków, więcej. Niech miasto stoi w korkach i generuhe więcej spalin przez durne przejscia nadd tunelami. Niech żyją durnie co mają takie pomysły. Wiwat korki, więcej korków

    • 7 2

  • Dlaczego

    Robi się na odwrót ??? Mieszkam na Chełmie, pracuję w Rafinerii Gdańskiej. Oprócz mnie w tym największym zakładzie pracy w Gdańsku pracuje 2000 osób. Bardzo chciałbym dojeżdżać do pracy jednym środkiem miejskiego transportu publicznego - tramwajem. Myślę, że oprócz mnie jest wiele osób, które skorzystały by na takim rozwiązaniu z kilku powodów. Krótszy czas dojazdu do i z pracy, mniej aut na ulicach. Niestety jest odwrotnie. Zwęża się drogi, przecina licznymi skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych a nie daje nic w zamian. Z braku możliwości szybkiego dotarcia do i z pracy komunikacją miejską jeżdżę autem. To samo można powiedzieć o osobach pracujących w rejonie portu Gdańsk (Westerplatte, baza kontenerowa DTC, itp.)
    Proszę się zastanowić i dać mieszkańcom alternatywę by zamienili auto na komunikacje miejską.

    • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane