• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej

Rafał Borowski
7 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie (na pierwszym planie, z torowiskiem tramwajowym) i Łąkowej (na lewo i prawo). Po prawej stronie widoczny gmach Akademii Muzycznej. Skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie (na pierwszym planie, z torowiskiem tramwajowym) i Łąkowej (na lewo i prawo). Po prawej stronie widoczny gmach Akademii Muzycznej.

Nową nawierzchnię, nowe przejścia dla pieszych, nowe pasy dla rowerzystów i przebudowany przystanek tramwajowy zyska skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie i Łąkowej w Gdańsku po kapitalnym remoncie. Prace rozpoczną się w poniedziałek, 10 lutego, ale przez pierwszy miesiąc organizacja ruchu nie ulegnie żadnej zmianie. Zakończenie inwestycji powinno nastąpić do czerwca tego roku.



Który rodzaj przejścia dla pieszych bardziej ci odpowiada?

Jak już wielokrotnie informowaliśmy w Trojmiasto.pl, gdański magistrat podjął w ostatnich latach decyzję o kompleksowej przebudowie Podwala Przedmiejskiego. Ulica ma od wielu lat charakter miejskiej trasy, która nienaturalnie oddziela Stare Przedmieście i Dolne Miasto od Głównego Miasta.

Po zmianach Podwale Przedmiejskie ma odzyskać charakter typowo śródmiejskiej ulicy. Ma temu służyć m.in. zwężenie jezdni, stworzenie naziemnych przejść dla pieszych oraz umożliwienie samochodom przejazdu przez torowisko tramwajowe.

Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu. Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu.

Przez miesiąc bez utrudnień w ruchu



Przebudowa Podwala Przedmiejskiego została podzielona na kilka etapów. Jesienią 2018 r. zakończyła się realizacja pierwszego z nich, czyli przebudowy krzyżówki z ul. Chmielną. Drogowcy ogłosili właśnie przystąpienie do kolejnego etapu. Tym razem przebudowane zostanie skrzyżowanie z ul. Łąkową.

Prace budowlane rozpoczną się w najbliższy poniedziałek, ale kierowcy nie muszą na razie obawiać się utrudnień. Przez najbliższy miesiąc nie zostaną wprowadzone żadne zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu.

Naziemne przejście przy Akademii Muzycznej



Skrzyżowanie przy gmachu Akademii Muzycznej będzie wyglądać podobnie do tego, jak od przeszło roku prezentuje się wspomniane już skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Elementem zasługującym na wyróżnienie jest budowa naziemnego przejścia dla pieszych, które umożliwi nie tylko pokonanie ruchliwej ulicy, ale również dotarcie na pobliski przystanek tramwajowy.

- Zmodernizowany zostanie 250-metrowy odcinek Podwala. Oprócz wymiany nawierzchni utworzone zostaną pasy dla rowerzystów i wyremontowane będą chodniki po obu stronach ulicy. Wykonawca przebuduje także torowisko i perony tramwajowe, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Zostanie utworzone przejście naziemne. Przebudowane będą również zatoki autobusowe. Dodatkowo zadanie przewiduje wykonanie kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i wodociągowej - wylicza Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Wartość inwestycji to 10,5 mln zł



Przetarg na realizację inwestycji wygrała spółka MTM z Gdyni, a wartość podpisanego z nią kontraktu opiewa na kwotę 10,5 mln zł. Zgodnie z harmonogramem zakończenie prac budowlanych zostało wyznaczone na czerwiec tego roku.

W kolejnych latach drogowcy zamierzają przebudować kolejne skrzyżowania w ciągu Podwala Przedmiejskiego: z ulicami Okopową, Żabi Kruk oraz Długie Ogrody.

Miejsca

Opinie (398) ponad 10 zablokowanych

  • Stogi (1)

    a kiedy Stogi ?

    • 4 0

    • Jeszcze pare lat i beda konczyc. Poki co wiadomo. Mrozne zimy, sniegu po pas i nie moga pracowac

      • 2 1

  • A gdzie moja ulica Ułańska?

    się pytam ja

    • 3 1

  • Patrząć na niekończące się wariacje ns Stogach

    nie wierzę w żadne deklarowane terminy.

    • 5 1

  • Głupota! Utrudnienie i ograniczenie płynności ruchu. (1)

    Jak w temacie i dodatkowe korki!

    • 6 2

    • masz sciezki samochodowe za miaste. to sobie je korkuj

      • 0 6

  • genialne pomysły

    Co to za inżynierowie ruchu , którzy widzą poprawę w zwęzaniu jezdni.
    Czy oni nigdy nie byli w tym miejcu w godzinach szczytu???

    Oczywiście przy zwolnieniu prędkości do 5 km/h ilość wypadków zmaleje, niech sie cofną do "Red Flag Act" o ile więdzą co to było a nie dezorganizują ruch

    • 4 3

  • Wartość budynków za Podwalem wzrasta

    Dzięki temu skrzyżowaniu kosztem osób jeżdżących tranzytem odległość do starego miasta zmniejsza się, a własnym samochodem można wyjechać w obu kierunkach bez konieczności zawracania.
    Idealne rozwiązanie dla właścicieli gruntów przy Front Parku.

    • 3 2

  • Podziemia dla kretow (2)

    Człowiek nie powinien byc zmuszany do przejsc podziemnych a tym którym sie zdaje że zawsze beda sprawni chce uświadomić że no niestety...

    • 3 9

    • Dla mniej sprawnych są pochylnie i windy.

      Dla leniwych i oszołomów przejścia naziemne.

      • 4 0

    • Wystarczy przystosować obecne tunele dla potrzeb osób o ograniczonej sprawności.

      • 3 0

  • Mam nadziej ze po kazdej stronie bedzie buspas

    • 3 0

  • Korki

    Miasto wyda 10 mln na nowe skrzyżowanie i 10 mln na oświetlenie martwego stadionu. Za tą kwotę można by wybudować jeden wiadukt na Armii Krajowej. To by uszczęśliwiło wielu Gdańszczan. Ale czy ktoś ich pyta?

    • 5 2

  • Czekamy na pierwsze ofiary nowego przejścia. (2)

    Przejście podziemne gwarantuje bezpieczeństwo pieszych. Urzędnicy jak ślepy pasterz. Potem będzie lament, że ktoś zginął, że trzeba progi zwalniające zrobić i cały przemysł zrzucania winy na innych, a nie na głupie rozwiązanie.

    • 8 2

    • dziwne bo ostatnio tam był smiertelny wypadek. właśnie obok tego tunelu. twoje gwarancje są z sufitu

      • 1 1

    • Otóż to !

      Następnie kolejne wydatki właśnie na progi etc, zaś później ktoś powie, robimy jednak znów " tunel "

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane