• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej

Rafał Borowski
7 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie (na pierwszym planie, z torowiskiem tramwajowym) i Łąkowej (na lewo i prawo). Po prawej stronie widoczny gmach Akademii Muzycznej. Skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie (na pierwszym planie, z torowiskiem tramwajowym) i Łąkowej (na lewo i prawo). Po prawej stronie widoczny gmach Akademii Muzycznej.

Nową nawierzchnię, nowe przejścia dla pieszych, nowe pasy dla rowerzystów i przebudowany przystanek tramwajowy zyska skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie i Łąkowej w Gdańsku po kapitalnym remoncie. Prace rozpoczną się w poniedziałek, 10 lutego, ale przez pierwszy miesiąc organizacja ruchu nie ulegnie żadnej zmianie. Zakończenie inwestycji powinno nastąpić do czerwca tego roku.



Który rodzaj przejścia dla pieszych bardziej ci odpowiada?

Jak już wielokrotnie informowaliśmy w Trojmiasto.pl, gdański magistrat podjął w ostatnich latach decyzję o kompleksowej przebudowie Podwala Przedmiejskiego. Ulica ma od wielu lat charakter miejskiej trasy, która nienaturalnie oddziela Stare Przedmieście i Dolne Miasto od Głównego Miasta.

Po zmianach Podwale Przedmiejskie ma odzyskać charakter typowo śródmiejskiej ulicy. Ma temu służyć m.in. zwężenie jezdni, stworzenie naziemnych przejść dla pieszych oraz umożliwienie samochodom przejazdu przez torowisko tramwajowe.

Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu. Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu.

Przez miesiąc bez utrudnień w ruchu



Przebudowa Podwala Przedmiejskiego została podzielona na kilka etapów. Jesienią 2018 r. zakończyła się realizacja pierwszego z nich, czyli przebudowy krzyżówki z ul. Chmielną. Drogowcy ogłosili właśnie przystąpienie do kolejnego etapu. Tym razem przebudowane zostanie skrzyżowanie z ul. Łąkową.

Prace budowlane rozpoczną się w najbliższy poniedziałek, ale kierowcy nie muszą na razie obawiać się utrudnień. Przez najbliższy miesiąc nie zostaną wprowadzone żadne zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu.

Naziemne przejście przy Akademii Muzycznej



Skrzyżowanie przy gmachu Akademii Muzycznej będzie wyglądać podobnie do tego, jak od przeszło roku prezentuje się wspomniane już skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Elementem zasługującym na wyróżnienie jest budowa naziemnego przejścia dla pieszych, które umożliwi nie tylko pokonanie ruchliwej ulicy, ale również dotarcie na pobliski przystanek tramwajowy.

- Zmodernizowany zostanie 250-metrowy odcinek Podwala. Oprócz wymiany nawierzchni utworzone zostaną pasy dla rowerzystów i wyremontowane będą chodniki po obu stronach ulicy. Wykonawca przebuduje także torowisko i perony tramwajowe, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Zostanie utworzone przejście naziemne. Przebudowane będą również zatoki autobusowe. Dodatkowo zadanie przewiduje wykonanie kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i wodociągowej - wylicza Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Wartość inwestycji to 10,5 mln zł



Przetarg na realizację inwestycji wygrała spółka MTM z Gdyni, a wartość podpisanego z nią kontraktu opiewa na kwotę 10,5 mln zł. Zgodnie z harmonogramem zakończenie prac budowlanych zostało wyznaczone na czerwiec tego roku.

W kolejnych latach drogowcy zamierzają przebudować kolejne skrzyżowania w ciągu Podwala Przedmiejskiego: z ulicami Okopową, Żabi Kruk oraz Długie Ogrody.

Miejsca

Opinie (398) ponad 10 zablokowanych

  • Ograniczenie ruchu (2)

    Krzyczycie na kierowców a wystarczyłoby np. Zrobienie kilka większych parkingów na wjazdach do miasta np.na rynku przy elblaskiej. Płacisz za parking ale w zamian masz darmowa komunikację. Jestem przekonany że część z chęcią by się przesiadła. Korzyści dla wszystkich! Mniejszy ruch w mieście gwarantowany a tu ciągle tylko narzekania na kierowców i rzucanie im kłód pod koła.

    • 11 0

    • Polacy nie chca placic za parkingi. Wola parkowac na trawnikach i chodnikach

      • 1 2

    • Byłby problem.

      Jeszcze by ludzie zaczęli korzystać i wtedy nici z kasy z SPP. A tutaj chodzi o kasę, nie o rozwiązanie problemu!

      • 3 0

  • Szok i głupota (1)

    nie rozumiem jaki jest sens tej inwestycji,marnowanie pieniędzy.
    skoro jest tunel dla pieszych i wjazdy dla wózków/rowerów to po co na siłę dawać tutaj przejścia i robić skrzyżowanie? lepiej byłoby zrobić drogę w stronę długich ogrodów bo wstyd..

    • 12 3

    • nie znasz sie to sie nie wypowiadaj. dawno juz powinno byc to zrobione

      • 1 2

  • Obojętne czy osobiście wolę przejście czy tunel to wydawanie tej ilości pieniędzy aby zamienić jedno na drugie jest godne paragrafu 22

    • 5 2

  • dlaczego nie lubimy tuneli? (1)

    Głównie dlatego, że są w tragicznym stanie.
    Np. tunel przy dworcu, który miasto wyremontowało raptem 5 lat temu. Posadzka i schody nigdy nie czyszczone, połowa lamp się nie pali, pogięte elementy np tablic info nigdy nie naprawiane, nie myte.
    Połamane i brudne kratki na ściekach, pawilony poobklejane mało estetycznymi reklamami, brud, brud, brud..... O tych tunelach w ciągu Podwala Przedmiejskiego nawet nie ma co pisać.
    Ciekawe jak długo wytrzyma ta część tunelu przy peronach pkp

    • 6 2

    • nawet jak by byl ze złota to dalej tunel

      i ludzie nie chca chodzic tunelami. czy to tak yrudno zroziec

      • 2 1

  • wspaniale (1)

    ile lat ja na to czekałem! Koniec z chodzeniem z wózkiem i jazdą na rowerze tymi zaszczanymi, niewygodnymi tunelami!

    • 3 4

    • To nie wina tuneli, że niektórzy załatwiają się w takich miejscach ;)

      • 1 0

  • Brakuje pasa dla wozów konnych

    • 5 1

  • zybi.b

    bez sensu jest przebudowa z przejsciem dla pieszych gdzie jest tunel jak zrobiono to kolo ul Chmielnej jest tunel i pojawilo sie przejscie robi to dodatkowe utrudnienie w ruchu drogowym i niebezpieczenstwo dla pieszych bo jak wiadomo kazdy jest omylny i moze zaszkodzic kazdemu z uczestnikow ruchu inna sprawa laczy sie to z dodatkowymi kkosztami montaz swiatell malowanie pasow czyli jak domniemam minimum 500.000

    • 6 1

  • Dzyzys (2)

    Zlikwidowac wszystkie wiadukty , zrobic co 100 metrow przejscia ze swiatlami wtedy napewno nie bedzie korkow co za baran ządzi tym wszystkim

    • 7 2

    • Wiadomo kto

      • 0 0

    • Swiat nie kreci sie wokol aut z jedna osoba w srodku

      • 0 2

  • Dlaczego

    Robi się na odwrót ??? Mieszkam na Chełmie, pracuję w Rafinerii Gdańskiej. Oprócz mnie w tym największym zakładzie pracy w Gdańsku pracuje 2000 osób. Bardzo chciałbym dojeżdżać do pracy jednym środkiem miejskiego transportu publicznego - tramwajem. Myślę, że oprócz mnie jest wiele osób, które skorzystały by na takim rozwiązaniu z kilku powodów. Krótszy czas dojazdu do i z pracy, mniej aut na ulicach. Niestety jest odwrotnie. Zwęża się drogi, przecina licznymi skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych a nie daje nic w zamian. Z braku możliwości szybkiego dotarcia do i z pracy komunikacją miejską jeżdżę autem. To samo można powiedzieć o osobach pracujących w rejonie portu Gdańsk (Westerplatte, baza kontenerowa DTC, itp.)
    Proszę się zastanowić i dać mieszkańcom alternatywę by zamienili auto na komunikacje miejską.

    • 15 0

  • Tak

    Więcej korków, więcej. Niech miasto stoi w korkach i generuhe więcej spalin przez durne przejscia nadd tunelami. Niech żyją durnie co mają takie pomysły. Wiwat korki, więcej korków

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane