• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spór o kładkę na Ołowiankę. Zwolennicy popierają konserwatora

rb
18 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
  • Wizualizacja kładki. Jej otwarcie i zamknięcie nie powinno trwać dłużej niż 2 minuty.
  • Wizualizacja kładki. Jej otwarcie i zamknięcie nie powinno trwać dłużej niż 2 minuty.
  • Wizualizacja kładki. Jej otwarcie i zamknięcie nie powinno trwać dłużej niż 2 minuty.

W dyskusję nad budową kładki na Ołowiankę włącza się kolejne stowarzyszenie. Członkowie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, w przeciwieństwie do Towarzystwa Opieki nad Zabytkami i Naszego Gdańska, popierają jej budowę i również piszą do minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.



Czy kładka przyczyni się do ożywienia terenów wokół Ołowianki?

Przypomnijmy, nieco ponad tydzień temu pisaliśmy o wniosku, będącym odwołaniem od pozytywnej decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków ws. kładki na Ołowiankę. Pismo przygotowały Towarzystwo Opieki Nad Zabytkami oraz Nasz Gdańsk.

Zdaniem tych stowarzyszeń kładka zepsuje krajobraz miasta, będzie ingerencją w zabytkową strukturę miasta, a lepszym rozwiązaniem dla połączenia obu brzegów Motławy byłby prom.

Z takimi stwierdzeniami nie zgadzają się członkowie stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, którzy wystosowali również pismo do minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, aby ta podtrzymała decyzję Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, a tym samym możliwa była szybka budowa kładki.

- Prom proponowany przez TOnZ oraz Nasz Gdańsk nie zastąpi funkcjonalności kładki. Prom może być ciekawą atrakcją turystyczną, ale w tym miejscu potrzebne jest połączenie pieszo-rowerowe z myślą o osobach, udających się do filharmonii, jak i wracając z zakupów do domu. Prom, w przeciwieństwie do kładki, nie przyczyni się do rozwoju zaniedbanych terenów zakładów mięsnych zobacz na mapie Gdańska oraz rejonu ulic Na Stępce zobacz na mapie Gdańska, Dziewanowskiego zobacz na mapie Gdańska, Angielska Grobla zobacz na mapie Gdańska czy Seredyńskiego zobacz na mapie Gdańska - przekonuje Karol Spieglanin, prezes FRAG-u.

Czytaj też: Hotel w budynku po dawnych zakładach mięsnych

Zapomniana ul. Na Stępce oddalona jest o ok. 400 metrów od planowanej kładki. Zapomniana ul. Na Stępce oddalona jest o ok. 400 metrów od planowanej kładki.
Zdaniem FRAG-u "kładka jest naturalnym elementem miast portowych", a przy odwołaniach do historycznego kształtu "zapomina się, że Ołowianka była niegdyś terenem przemysłowym, a tym samym potrzeby komunikacyjne były całkowicie inne".

- Dzisiaj nie ma już w tym miejscu portu handlowego, zmieniły się potrzeby i kładka w tej okolicy powinna istnieć już przynajmniej od kilku lat. Nie możemy nigdy traktować obecnego etapu rozwoju miasta za docelowy i musimy go zmieniać z poszanowaniem historii i tradycji, a taką jest kontynuowanie procesu zbliżania się miasta do wody i zaspokajania potrzeb jego mieszkańców - dodaje Spieglanin.



Warto zauważyć, że opinia FRAG-u nie będzie miała większego wpływu na postępowanie w ministerstwie. Urzędnicy będą bowiem sprawdzali wydaną przez WKZ decyzję pod kątem spełnienia procedur formalnych, a nie zalet i wad konstrukcji przez Motławę. Pismo stowarzyszenia może być jedynie potraktowane jako sugestia, aby nie zwlekać z wydaniem decyzji dla umożliwienia jej budowy.

Dotychczas planowano, że rozpoczęcie budowy kładki nastąpi jeszcze w tym roku i potrwa do maja przyszłego, aby uruchomić ją przed sezonem turystycznym. Tym samym pomysł kładki zmaterializowałby się ponad dekadę po tym, jak rozpoczęto o niej dyskusję.

Wizualizacja zwycięskiego projektu kładki z 2013 r.

Kładka, która połączy rejon ul. Rycerskiej zobacz na mapie Gdańska z Ołowianką, ma się otwierać i zamykać w czasie nie dłuższym niż dwie minuty. Za jej projekt odpowiada słoweńska firma Ponting, która wygrała międzynarodowy konkurs pod koniec 2012 r. Szacunkowy koszt budowy wynosi 13 mln zł, z czego po 3 mln zł wyłożą Gmina Gdańsk i Urząd Marszałkowski, a 7 mln zł elektrociepłownia EDF Wybrzeże.
rb

Miejsca

Opinie (132) 1 zablokowana

  • Jestem za budowa, ktora ozywi martwa czesc miasta.

    • 0 0

  • TUNEL

    Zrobić tunel od Wałowej na Ołowiankę i dalej na Ul. Elbląską, i jest rozwiązanie,będzie się omijać całe centrum Gdańska. I nie będzie korków w Gdańsku Centrum. Te korki to horror.

    • 0 0

  • Nie chcę kładki blokijącej swobodny przypływ statków - atrakcji serca Gdańska!

    • 1 1

  • kładka jest brzydka

    kładka jest brzydka

    • 5 1

  • popieram kładkę

    miasto musi się zmieniać i rozwijać

    • 3 4

  • -"przekonuje prezes FRAG-u "" (1)

    -wejdźcie na Facebooka tego kolesia cos jest z nim ne tak !!?

    • 2 5

    • Niby co?

      ...

      • 3 0

  • A właściwie o to o co chodzi tym przeciwnikom ? Może powinien zająć się nimi psychiatra ? (2)

    • 5 10

    • Jest teraz taka moda

      żeby oprotestować każdą inwestycję czy dobra czy zła. Jest grupa ludzi którym z zasady wszystko nie pasuje.I tu jest typowy przykład

      • 0 0

    • o projekt kładki niepasujacej do reszty! Wystaczyłoby zmienic projket kładki!

      o projekt kładki niepasujacej do reszty!

      • 1 0

  • kładka lub moze wysoki most tak,ale innego projektanta-bo ten jest szpetny!

    kładka lub moze wysoki most tak,ale innego projektanta-bo ten jest szpetny!

    • 4 1

  • Kolejne tereny deweloperskie, których wartość zostanie podniesiona dzięki jeszcze większemu zadłużeniu miasta

    To zdjęcie ulicy Na Stępce jest kluczowe dla sprawy . Tylko autor zapomniał podać , kto jest właścicielem "zaniedbanych terenów" . Ciekawe, dokąd chcieliby spacerować komentatorzy popierający budowę kładki, czyli dalsze zadłużanie miasta , czyli nas wszystkich, Adamowicz z radnymi z PO w całości podporządkowali politykę miasta interesom mafii deweloperskiej. Gdańsk został zadłużony na miliardy , ale żadna inwestycja nie poprawiła komunikacji w mieście .

    • 3 2

  • Oprócz kładki warto stworzyć atrakcyjny ciąg pieszo rowerowy wzdłuż Kanału Raduni. (3)

    Od jego ujścia do Motławy aż do okolic dworca PKP Gdańsk Główny. W oczekiwaniu na realizację procedur dotyczących kładki taki ciąg mógłby być już projektowany - częściowo już istnieje - warto go promować już teraz.

    • 117 19

    • Kasa (1)

      Ciekawe kto zarobi na tej kładce...
      Ciekawe dlaczego spacerowicze tak głośno krzyczą, że kładka jest niezbędna... Ciekawe kto sfinansował projekt...

      • 1 2

      • tabletki odstawione?

        • 2 0

    • Najpierw niech dobudują zjazd dla wózków na tej super nowej promenadzie - bo do koła widokowego się nie da zejść - co mam na około z wózkiem jechac ?
      Łajzy niemyte - jak ktoś spie... to niech teraz naprawia.

      • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane