- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (198 opinii)
- 2 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (131 opinii)
- 3 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (86 opinii)
- 4 Pełno usterek i pustostanów na dworcu głównym (57 opinii)
- 5 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (117 opinii)
- 6 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (284 opinie)
Stoisz długo na czerwonym? Podjedź do linii
Kierowcy skarżą się, że na niektórych skrzyżowaniach muszą czekać trzy zmiany świateł na zieloną strzałkę w lewo. Tymczasem niekiedy sami są sobie winni, bo pętla indukcyjna zmieni światło na zielone praktycznie od razu - ale trzeba na nią najechać, a nie zatrzymywać się kilka metrów przed linią.
- W ostatnią środę znowu był problem. Pierwsza zmiana świateł - u nas "czerwona strzałka w lewo". Druga zmiana świateł (pełen cykl) - stoimy. Trzecia zmiana - stoimy. Okazało się po chwili, że pan w pierwszym samochodzie zatrzymał auto ok. 3-4 m przed linią warunkowego zatrzymania się. Przeszedłem się do niego, podpowiedziałem, aby podjechał bliżej i... światła przełączyły się natychmiast - relacjonuje pan Marcin.
Podobnie działają pętle indukcyjne na większości skrzyżowań w Gdyni. Pętle indukcyjne zamontowane zostały w ramach systemu sterowania sygnalizacją świetlną Tristar, który ma zmniejszyć korki w całym Trójmieście i zapewnić priorytetowy przejazd spóźnionym pojazdom komunikacji publicznej oraz pojazdom uprzywilejowanym, jadącym na sygnale.
Dzięki pętlom ruch jest bardziej płynny, bo jeśli na lewoskręcie nie czekają żadne samochody, auta na głównej drodze nie są zatrzymywane i mogą mieć zielone światło przez długi czas. Gdy pojawi się samochód chcący skręcić, światło się zmieni. Chyba, że kierowca nie podjedzie do linii. Margines jest duży, pętla sięga z reguły co najmniej dwóch metrów od miejsca, w którym należy się zatrzymać. Dla niektórych to jednak wciąż za mało.
- Takie sytuacje zdarzają się nagminnie. Czasem nawet dzwonią do nas kierowcy samochodów czekających na zmianę świateł. Mamy tam monitoring wizyjny, więc instruujemy od razu kierowców, prosząc o podjechanie do linii. Dziwią się, że tak szybko można to "załatwić", tymczasem wystarczy po prostu przestrzegać przepisów i podjeżdżać do linii zatrzymania - podkreśla Karol Kozak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Docelowo pętle będą sukcesywnie zwiększane, by wydłużyć ich zakres oddziaływania, ale to melodia przyszłości - dodaje.
Zobacz wizualizację systemu Tristar.
Miejsca
Opinie (341) ponad 10 zablokowanych
-
2014-02-24 08:31
Blisko linii = brak widoczności świateł
Tylko, że kiedy podjedzie się pod linię to nie widać dobrze świateł.Trzeba głowę niczym żyrafa wyciągać by je dojrzeć. Ktoś kto wpadł na pomysł wdrożenia pętli indukcyjnej powinien pociągnąć temat i zamontować dodatkowe mniejsze wyświetlacze świateł na wysokości 1-1,5 od poziomu szosy. Tak jak to jest np. we Francji (widziałem takie rozwiązanie w Paryżu). Wtedy to ma sens.
- 4 0
-
2014-02-24 08:00
Dziękuję ci Citroenie, żeś wymyślił szybę Zenith zachodzącą na dach !!! (2)
- 2 0
-
2014-02-24 08:09
podziękujesx (1)
Jak Ci kamień zbije...i 3000 złotych pęknie...:-P
- 0 1
-
2014-02-24 08:25
A od czego są ubezpieczenia? Nie rozśmieszaj mnie. Miałem auto ze szklanym dachem i nic się nie działo a nawet gdyby się działo to od tego jest AC.
- 0 1
-
2014-02-24 08:25
Namalujcie linię bliżej !!!
- 0 1
-
2014-02-24 08:25
Najlepsi sa tacy...
Co zatrzymoja sie auto od auta w odleglosciach ze spokojnie jeszcze jeden samochod by sie zmiescil miedzy oba auta.jak czesto jest tak ze ostatnie samochody nie moga zjechac ze skrzyzowania bo takie matoly sobie staja.
- 2 0
-
2014-02-24 08:07
dziwne...
A nie może się palić zielona strzałka zawsze jak tylko nie jadą inni? Skoro zapala się zawsze jak najedziesz? Zresztą i tak musisz przepuścić innych, więc po co ta pętla?
- 1 0
-
2014-02-24 08:02
BARANY Z ,,ELDRO"
Po przeróbkach wszystkie pętle indukcyjne dla tramwai są tuż przed sygnalizatorem.Teraz tramwaj musi czekać aż wszyscy przejadą .W krajach Unii tramwaj ma priorytet pętla jest co najmniej 100m wcześniej, a to dla was pasażerów , żebyście mogli szybciej lub wolniej dojechać do celu.
- 0 0
-
2014-02-24 07:28
w cywilizowanych krajach
W cywilizowanych krajach umieszczona jest tabliczka informująca o systemie włączania świateł i pokazująca gdzie ma się zatrzymać kierowca!
- 3 0
-
2014-02-24 07:09
Jak się zatrzyma na lini zatrzymania
to nie widać świateł.
Ja zatrzymuję się 4-5 m od świateł aby je widzieć. Jeśli bliżej, to światła zachodzą za dach. Brak jest powtórzonych świateł na niższej wysokości.
I tak w zgodzie z przepisami władza utrudnia życie.- 2 0
-
2014-02-24 04:32
Pętle nie reagują na motocykle
A co mam zrobić jeżeli pętla nie reaguje na mój motocykl? Jechać na czerwonym???
- 5 0
-
2014-02-24 02:29
Droga redakcjo!
Czemu w ankiecie pietnujecie kierowcow ktorzy staja tak, zeby widziec sygnalizator?
Nie twierdze, ze linie stopu sa zle namalowane. Bo jak ktos ma widocznosc pozwalajaca pod sama linie podjechac to nie ma sensu tych linii przesuwac, zeby wszyscy dalej od skrzyzowania stali. Zachowanie kierowcow jest tu racjonalne.- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.