- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (395 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (50 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (273 opinie)
- 4 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
System Fala. Wycofują się z odbijania biletów przy wyjściu z pojazdu
Po fali krytyki, jaka spadła na założenia systemu biletowego Fala, urzędnicy za niego odpowiedzialni robią krok w tył. Zapadła decyzja o wycofaniu się z pomysłu odbijania kart przy wyjściu z pojazdu. Ta zmiana dotyczy pasażerów posiadających bilety miesięczne. Trwają rozmowy nad dalszymi ułatwieniami dla pasażerów.
Jak ustaliliśmy, decyzja zapadła w gronie samorządowców i ekspertów, którzy po fali krytyki, jaka spadła na mający działać od kwietnia tego roku system, postanowili jeszcze raz przeanalizować, jak uprościć funkcjonowanie Fali. Pod uwagę brane są różne rozwiązania. W najbliższym czasie odbędzie się kolejne spotkanie w tej sprawie.
Na miesięcznym odbijasz się tylko przy wejściu
Póki co wycofano się z najbardziej krytykowanej zasady systemu, a więc przykładania - przy każdorazowym wejściu i wyjściu z pojazdu - karty do walidatora (elektronicznego kasownika) przez posiadaczy biletów okresowych. Od 1 kwietnia będą musieli to robić wyłącznie użytkownicy biletów jednorazowych.
Rozkład jazdy ZTM Gdańsk - sprawdź
Już nie dwa razy, a raz
Z kolei pasażerowie korzystający z biletów miesięcznych nie będą musieli oznaczać wyjścia z pojazdu (tzw. check-out), a jedynie sygnalizować początek podróży (chceck-in). To wystarczy do uzyskania 10-procentowego rabatu na bilet miesięczny. W takim przypadku pasażer zapłaci za bilet miesięczny 117 zł, a nie 130 zł. Obecnie taki bilet kosztuje 109 zł i nie wymaga od pasażera żadnej aktywności.
Jak tłumaczą przedstawiciele spółki Innobaltica, samo "zameldowanie" w pojeździe pasażera z biletem miesięcznym wystarczy, by organizatorzy o jego podróży zebrali wystarczająco dużo informacji.
- "Oznaczenie" jedynie wejścia do pojazdu przez użytkowników biletów miesięcznych, bez konieczności "oznaczania" wyjścia, da na tyle sporo danych, aby móc w dużym przybliżeniu określić, jak podróżują ci pasażerowie - mówi nam Marcin Stefański, prezes Innobaltica, samorządowej spółki odpowiedzialnej za wdrożenie systemu Fala. - Ich trasy są zwykle stałe, zatem będzie można już z samych tych informacji wyciągnąć bardzo wiele pomocnych wniosków odnośnie do korzystania z komunikacji publicznej przez osoby regularnie podróżujące.
Czy ta Fala nas zaleje? Nowy system biletów niepokoi
Osoby korzystające z biletów miesięcznych stanowią większość pasażerów komunikacji miejskiej. W 2019 r. (ostatni "pełny" rok przed pandemią) szacunkowa liczba przejazdów autobusami i tramwajami ZTM Gdańsk to ok. 178 mln osób, tymczasem biletów jednorazowych oraz krótkookresowych (godzinnych i dobowych) sprzedano wówczas tylko 18 mln.
Jak kupić bilet miesięczny z rabatem?
W pierwszych miesiącach - od kwietnia do końca lipca - pasażerowie będą korzystać tylko z aplikacji Fala. Latem tego roku planowane jest również uruchomienie walidatorów, czyli elektronicznych "kasowników" systemu Fala.
Aby kupić bilet w aplikacji trzeba będzie założyć w niej konto - w oparciu o adres e-mail i hasło. Do zakupu biletu potrzebne będą dane identyfikacyjne osoby kupującej - jest to bowiem bilet osobisty, a nie "na okaziciela".
Opozycja zgłasza system Fala do UOKiK i UODO. "Dwie zmiany można zrobić od ręki"
Bilet miesięczny będzie można kupić za pomocą BLIK-a lub na przykład poprzez "elektroniczną portmonetkę" - czyli zasilenie konta odpowiednią kwotą tak, jak w innych aplikacjach tego rodzaju. Będzie też można podpiąć do aplikacji kartę płatniczą. Pasażer znajdzie w aplikacji podpowiedzi, jak kupić wybrany bilet. Po wejściu do pojazdu pasażer z biletem okresowym po prostu otworzy aplikację i oznaczy w niej przejazd. Nie będzie tego musiał robić, wysiadając z pojazdu.
Co da Fala?
Urzędnicy przekonują, że system Fala ma ułatwić podróżowanie koleją po całym Pomorzu i komunikacją miejską w większości miast województwa. Pasażer nie będzie musiał zastanawiać się nad taryfami i rodzajami biletów, wszystko będzie miał w jednej aplikacji, łącznie z możliwością planowania podróży. Samorządom uruchomienie systemu Fala przyniesie informacje o sposobie korzystania przez mieszkańców z komunikacji publicznej, co pozwoli na lepsze jej planowanie i promowanie. Roczny koszt utrzymania Fali to 25 mln zł.
Fala krytyki po ogłoszeniu zasad i nowych cen biletów
Przypomnijmy. Na początku stycznia władze województwa wraz z przedstawicielami samorządów zapowiedzieli inaugurację systemu Fala. Pierwszy etap ma ruszyć 1 kwietnia, a drugi - już w pełnym wymiarze - na początku lipca.
Zasady Fali wzbudziły sporo kontrowersji. Najbardziej krytykowano konieczność odbijania karty przez posiadaczy biletów okresowych, a także wzrost cen biletów, choć ten - jak zapewniali urzędnicy - nie wynika z wprowadzenia systemu, lecz czynników zewnętrznych (inflacji, kosztów energii czy paliwa).
Do głównych założeń Fali poza samymi pasażerami wiele uwag mieli też radni opozycji, proszący o interwencję Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Urząd Ochrony Danych Osobowych. Ws. Fali interweniowali też działacze Lewicy, a niedoskonałości systemu punktowali eksperci.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-01-23 07:27
A może dobrowolność w odbijaniu? (28)
Odbijasz - dostajesz zniżkę (powiedzmy 5%) przy zakupie kolejnego miesięcznego - idę o zakład, ze wiele osób będzie odbijać, żeby tylko zaoszczędzić. Są dane, nie ma obowiązku - wszyscy zadowoleni. Dodatkowo wiemy czy dany bilet miesięczny jest odbijany, więc bez problemu można doszacować nieodbijających do danych zbiorczych i mamy obraz pełnego ruchu.
- 100 332
-
2023-01-23 17:32
No przecież tak będzie.
- 0 0
-
2023-01-23 15:30
Problem też mają ci co mają zagwarantowane darmowe przejazdy komunikacją miejską
Oni też mają odbijać swoje dowody osobiste/ legitymacje?
- 12 0
-
2023-01-23 11:47
Mnie już się odbija ta Fala
Aż czkawki dostanę
- 26 0
-
2023-01-23 10:35
Teraz też nie masz obowiązku by odbijać. Płacisz 130 i nic nie robisz, odbijasz to płacisz 117
- 1 9
-
2023-01-23 10:13
Pełna kontrola (5)
To jest paranoja co wyprawiają w GD, niech spojrzą jak to się robi w innych miastach, biletomat na pokładzie, logiczna taryfa, bilet miesięczny czy okresowy okazujesz tylko do kontroli (zasada zaufania).
A już w ogóle odbijanie to jakiś cyrk, tylko w celu prowadzenia statystyk??
Badania ruchu i statystyki to to jest zupełnie odrębna sprawa i nie powinna być elementem systemu opłat (i to jeszcze tak utrudniającym korzystanie z niego)!- 50 3
-
2023-01-23 15:11
czego się spodziewałeś po urzędnikach (1)
czyżby inteligencji?
- 5 1
-
2023-01-23 20:33
może uczciwości
naiwny- 0 0
-
2023-01-23 14:05
Taki system działa w Londynie, oni mają oyster card, i odbijają ją. Jakoś sobie radzą. (2)
- 2 16
-
2023-01-23 17:12
london
ale odbijają na wejściu na przystanek metra i po wyjściu z niego, a jak podróżujesz więcej niż kilka razy dziennie to już nie płacisz więcej tylko bilet zamienia się w okresowy.
W autobusach natomiast odbijasz się tylko przy wejściu i to raz, tak jakbyś kasował bilet.- 1 0
-
2023-01-23 14:29
Mlocie z innobaltici, zamilcz
- 15 0
-
2023-01-23 10:15
Też tak uważam
Kasą robi swoje
A każda podwyżka szuka zniżki- 3 2
-
2023-01-23 09:15
Ty jesteś nikoforem statystki (1)
W taki sposób to sobie możesz doszacować ubytek szarych komórek w swojej mózgownicy.
Cały ten obowiązek odbijania się ma tylko jeden cel - Innobalica musi to wpisać do dokumentów, żeby projekt został odebrany. Te dane będą kompletnie nieprzydatne do planowania komunikacji miejskiej.
Mamy kolejny badziew po systemie Tristar i rowerze Mevo.
Tak to jest jak za wrażliwe dla funkcjonowania miasta sfery biorą się urzędnicy a nie fachowcy.- 49 2
-
2023-01-23 13:39
Z tego co wiem Tristar akurat zaprojektowała m.in. polibuda, także ten...
- 5 1
-
2023-01-23 08:48
Umiesz liczy pierw podwyżka biletów a potem 5% obniżki.... Czy jesteś może urzędnikiem?
- 27 1
-
2023-01-23 08:43
"To wystarczy do uzyskania 10-procentowego rabatu na bilet miesięczny".
dokładnie tak jest w treści, peirwsze zdania przeczytaj. jak nie odbijasz - 130 zeta. Jak odbijasz - 117.
- 9 16
-
2023-01-23 08:38
O widzę brniesz (4)
W niewolnictwo pełna parą jak gotówka to mam płacić więcej bo ty karta dostaniesz rabat
- 39 6
-
2023-01-23 08:56
niewolnicy gotówki płacą więcej (3)
trudno
- 4 59
-
2023-01-24 00:14
Wystarczy, że prądu zabraknie, to zobaczysz co kupisz swoim kawałkiem plastiku.
- 5 0
-
2023-01-23 17:38
Dlatego przestałem oddawać krew, bo mam nadzieję, że kiedyś nie starczy dla takiego czuba jak Ty.
- 1 9
-
2023-01-23 17:27
Niewolnicy gotowki
Przy tak niejasnej taryfie oplat aż strach podpiąć kartę do tej aplikacji, może się okazać że za mało zarabiam na luksus który zapewni mi fala. Poza tym często korzystam z usług prywatnych przewoźników, w pks-ach też wolą gotówkę.
- 12 0
-
2023-01-23 07:54
Odbiję się raz na miesiąc. Wystarczy? (7)
- 97 3
-
2023-01-23 12:37
(3)
Raczej nie wystarczy odbić raz w miesiącu biletu miesięcznego, przy kontroli będzie problem i zapewne mandat. Jeśli masz bilet z ulgą a warunkiem do tej ulgi jest odbijanie biletu przy wejściu to w momencie kontroli gdy masz bilet ulgowy ale nie odbity to tak jak byś miał zły bilet o za małym nominale.
- 18 2
-
2023-01-23 17:22
Hehe
Czyli jednak inwigilacja, bo rabat naliczy się po odbiciach z poprzedniego miesiąca. To jak to kanar sprawdzi? Odbicia z bieżącego miesiąca wpłyną na rabat w kolejnym miesiącu lub jego brak. Ktoś tu nie kmini. Poza tym jaki mandat? Masz miesięczny to jedziesz.
- 6 0
-
2023-01-23 13:56
Dodatkowe przychody z kar (1)
Dokładnie tak będzie , nowe eldorado dla kanarów i tych wszystkich spółek z kar za nieprawidłowości. Nawet jak się odwołasz i ci kare anulują to i tak trzeba płacić jakaś opłatę.
- 17 2
-
2023-01-23 19:42
Będzie to wszystko trwało zaocznie i przez E-sądy.
- 1 0
-
2023-01-23 08:35
(2)
Będę obijać przez np. 20 dni i dwa razy zapomnę się odbić - dostanę zniżkę?
Zresztą... jeśli odbiję się kilka razy w miesiącu, a przez resztę nie wyciągnę karty, to skąd będą wiedzieli czy się odbijam czy nie? Może kupię miesięczny, ale nie będę z niego korzystać, bo zachoruję?- 68 1
-
2023-01-23 10:55
Fala
Skoro nie ma odbicia to chyba system nie wie, że się jedzie więc zniżka raczej jest. Głupie jest to że mając miesięczny trzeba się przeciskać w zatłoczonym autobusie aby dojść do kasownika czy tam czytnika.
- 45 1
-
2023-01-23 09:57
Albo jeżdżę nieregularnie
- 36 1
-
2023-01-23 08:13
(34)
Poziom absurdu w gdańskiej komunikacji miejskiej poraża: bilety na ilość przystanków, odbijanie przy wsiadaniu, wysiadaniu (na szczęście nieaktualne) ... i dziwią się, że ludzie wolą jechać własnym samochodem, ciepło, wygodnie, w ciszy lub z ulubioną muzyką. A turystom serdecznie współczuję w połapaniu się o co kaman.
- 978 18
-
2023-01-23 14:39
(1)
My ostatnio z mężem zaczęliśmy korzystać z komunikacji autobusowej w Gdańsku, bilet kupiliśmy przez smartfon i było łatwo, ale od 1.04 wracamy do jaz samochodem, Przecież ta Fala to koszmar. Kto to wymyślił?
- 17 1
-
2023-01-23 16:33
Kto to wymyślił?
Szop pracz. Pierze bogatym i daje biednym.
- 0 5
-
2023-01-23 11:27
Najtańszy bilet nie wystarczy mi nawet żeby wyjechać tramwajem z mojej dzielnicy (Piecki Migowo). No chyba że w stronę pętli. To taka gorsza wersja podziału na strefy z dużych metropolii
- 27 0
-
2023-01-23 11:18
taki system że się przykłada kartę przy wejściu i wyjściu miał by sens gdyby akceptował karty kredytowe i nie trzeba by było kupować biletów a płacić za przejazd bezpośrednio w autobusie dla okazjonalnie korzystających
nie wie po co podbijać miesięczny bilet na wejściu... Miesięczne "podbijane" jedynie podczas kontroli :D- 17 2
-
2023-01-23 10:32
(2)
Tak jak nie jestem za pisem to jak w kolejnych wyborach wystawią poważnego kandydata, który rozliczy ten cały bajzel zrobiony przez Dulkiewicz i spółkę to chyba pierwszy raz oddam na nich głos.
- 33 4
-
2023-01-23 13:47
Hahaha, niczego nie rozliczy bo PiS robi jeszcze większy bajzel. (1)
Wystarczy spojrzeć co wyczyniają w Sejmie.
- 6 6
-
2023-01-23 16:31
Wystarczy spojrzeć co wyczyniają w Sejmie.
2050 to nie PiS. Lis ich jakoś określił.
- 0 3
-
2023-01-23 10:07
Czy przystanki na żądanie stają się dopiero przystankiem do policzenia, kiedy autobus się na nim zatrzyma???
- 44 0
-
2023-01-23 09:30
Nie gdańskiej, a
trójmiejskiej. Fala to nie wymysł samego Gdańska.
- 6 9
-
2023-01-23 09:03
Poziom absurdu na pewno w gdanskiej komunikacji jest w kosmosie (9)
Ale to co ty piszesz również. Takie coś powinno być dawno. Wsiadasz, odbijasz kartę i jazda. Bardzo podobny system masz w Holandii i wszyscy łapia. Co tu jest skomplikowanego?
- 15 46
-
2023-01-23 15:47
Może wypłaty też by były jak w Holandii
- 7 0
-
2023-01-23 09:28
Jesteś pewny, że w (2)
Holandii odbijają się posiadacze biletów miesięcznych?
- 28 1
-
2023-01-23 19:35
Nie tylko w Holandii, w Londynie Oysterki działają tak samo, tylko tam i w innych miejscach na świecie wsiada się drzwiami z przodu, a wysiada tylnymi i po problemie. Tylko że w Gdańsku przy tak zawalonej komunikacji to się raczej nie uda....
- 4 2
-
2023-01-23 10:06
Oczywiście że tak
- 1 18
-
2023-01-23 09:17
W porównaniu do aktualnego syatemu - wszystko (4)
Bilety czasowe działają, są łatwe do kontroli i nie wymagają dodatkowych czynności. Po co komplikować działający system? Zapłacimy drożej (tłumaczenie się inflacją), utrzymanie systemu kosztuje 25 mln rocznie a pożytek z tego żaden, bo system nie oferuje dla pasażera nic ponad to, co aktualnie funkcjonuje w różnych apkach typu JakDojadę, SkyCash czy np. MoBilet.
- 86 2
-
2023-01-23 10:01
(3)
Bo Ty mówisz o systemie dla Gdańska, a to będzie jednolity system dla całej metropolii! Kupisz w obecnym systemie bilet ZTM + SKM?
- 3 46
-
2023-01-23 13:01
to nie będzie żaden wspólny bilet bo taryfy dalej są inne
- 18 0
-
2023-01-23 10:59
Tu chodzi tylko o to żeby twórcy aplikacji pozwalających na zakup biletów online nie dostawali prowizji tylko żeby ludzie korzystali z nowej wątpliwej jakości aplikacji, która będzie kosztowała nas 25 mln rocznie. Ta fala nic nie wnosi poza skomplikowaniem i utrudnieniem życia podróżującym. Sam pomysł na powrót biletów przystankowych jest
Tu chodzi tylko o to żeby twórcy aplikacji pozwalających na zakup biletów online nie dostawali prowizji tylko żeby ludzie korzystali z nowej wątpliwej jakości aplikacji, która będzie kosztowała nas 25 mln rocznie. Ta fala nic nie wnosi poza skomplikowaniem i utrudnieniem życia podróżującym. Sam pomysł na powrót biletów przystankowych jest poroniony. Znowu się zacznie kombinowanie jakby tu skasować bilet przystanek dalej żeby w droższą taryfę nie wpaść. Podsumowując fala to skomplikowanie podróży, wyższe ceny biletów i ogromny koszt na utrzymanie systemu.
- 52 0
-
2023-01-23 10:25
System Fala nie oznacza wprowadzenia prawdziwych wspólnych biletów. Tu nie będzie żadnej zmiany. W obecnym systemie nie ma jednorazowego biletu na ZTZ i SKM. I w Fali go też nie będzie. Zapłacisz za dwa bilety - tyle że w wersji elektronicznej.
- 55 1
-
2023-01-23 08:46
turystom taniej będzie uberem albo skm
- 68 2
-
2023-01-23 08:47
To oczywiste (7)
że jak bilety będą na ilość przystanków to będzie konieczne "odbijanie" przy wejściu i przy wyjściu. No bo jak inaczej zliczyć ilość przystanków? Ale nie to jest problemem a ilość błędów przy odbijaniu. Mamy w pracy takie karty, odbijamy przy wejściu i wyjściu, ciągle są jakieś błędy, piszemy oświadczenia itd. Co będzie jak bilet się nie "odbije" przy wyjściu?
- 74 3
-
2023-01-23 16:31
założysz okulary i będziesz sprawdzał
- 1 1
-
2023-01-23 13:43
hehehe
a jak pojedziesz 6 przystanków na bilecie 5 to ci system drzwi nie otworzy i od razu zadzwoni po kanarów i na policje
- 9 0
-
2023-01-23 12:13
A na ha (1)
mam odbijać bilet jednorazowy, na ilość przystanków, przy wyjściu. Mam bilet w trakcie jazdy, wychodzę z busika, bilet wrzucam do kosza i cmoknijcie mnie w pompkę.
- 21 0
-
2023-01-23 13:45
jak się nie odbijesz to ci drzwi nie otworzą hehe a jak pojedziesz wiecej przytanków to od razu system bedzie dzwonił po kanarów
- 8 3
-
2023-01-23 09:30
(2)
no i zawsze mozna dostawic nowy przystanek na żądanie pomiędzy istniejącymi i cyk juz trzeba zapłacic wiecej za te same km
- 50 2
-
2023-01-23 11:43
hehe (1)
np w Bernadowie na linii S?
- 4 1
-
2023-01-23 13:00
ten uruchomili dlatego że 21 likwidują coś musi się tam zatrzymywać linia 31 jedzie na wielkopolską a nie do centrum
- 2 1
-
2023-01-23 08:42
(5)
A potem zaczniesz jęczeć że trzeba płacić za parkowanie i wjedziesz na chodnik albo trawnik.
- 14 122
-
2023-01-23 08:48
Co wy z tymi trawnikami macie? W Gdańsku nie ma nawet trawników (4)
Wszystko zabetonowane
- 129 13
-
2023-01-23 15:29
Może przez Parkingi? (1)
- 2 3
-
2023-01-23 17:39
Jakie parkingi
- 1 1
-
2023-01-23 09:11
Te błotniste koleiny między chodnikiem a ulicą to właśnie trawniki. (1)
I zgoda, prawie nic z nich nie zostało.
- 35 10
-
2023-01-23 17:39
To gdzie ty mieszkasz , chętnie sie przejdę pooglądam te koleiny
- 2 1
-
2023-01-23 07:06
(32)
Po to kupuje miesięczny żeby go wyjąć przy kontroli, a nie warowac z nim zanim wejdę do autobusu, by go zaraz moc odbic. Ale zenada
- 1423 23
-
2023-01-23 15:59
Nie musisz odbijac biletu. jak to wyjdzie przy kontroli,że masz bilet i nie piknałeś przy wejściu (1)
to nie masz zniżki na kolejny mies.
Tak to rozumiem.- 3 0
-
2023-01-23 20:04
Najpierw masz mandat potem ban
Jak nie odbijesz tracisz prawo do zniżki. Tak jak teraz jedziesz bez legitymacji na ulgę tez masz mandat mimo ze masz bilet. Potem się odwołasz i zależności od humoru anulują ci mandat lub nie. Jak anulują to masz opłatę za anulację plus kolejny miesiąc ban na tańsze bilety.
- 3 0
-
2023-01-23 10:32
A wystarczyło zamontować biletomaty...
- 31 0
-
2023-01-23 09:41
absurdy po gdansku,danie gdanskiej codziennosci
- 28 1
-
2023-01-23 09:06
Wariowac czyli wyjac karte i podniesc reke do obojetnie ktorej barierki przy kazdych drzwiach? (4)
Nie no szacun w ogóle że samemu dajesz radę podejść na przystanek. Wow. Komunikacyjny einstein!
- 5 65
-
2023-01-23 11:47
Tak, wyjąć kartę czasami to problem (1)
Jadę w jednej ręce z siatką z zakupami, drugą trzymam za rękę dziecko a kartę przy wsiadaniu będę trzymać w zębach.
- 59 0
-
2023-01-23 15:55
Nie kartę tylko telefon a apka
- 2 3
-
2023-01-23 09:49
Obrońcy systemu na start.... (1)
Celem fali nie jest ułatwienie życia mieszkańcom tylko przytulenie kasy i podział dopłaty z UE.
Aplikacji do kupowania biletów jest kilka - po co wynajdować koło po raz kolejny.- 64 2
-
2023-01-23 11:14
Już nie mówiąc o tym, że taka appka mogłaby sama odhaczać gdzie się wsiadło i wysiadło i z którego pojazdu jesli jest to aż tak konieczne. ZKM-y dysponują pozycją GPS każdego pojazdu. Wystarczy nałożyć po stronie ZKM-u dane które i tak pozyskują. No ale to przecież problem bo system ma być wygodny dla urzędnika a nie dla obywatela. No i to już gruba jazda z RODO.
- 23 0
-
2023-01-23 07:55
(3)
PRLowskie tryki. Kara za zakup biletu mieś.
- 75 2
-
2023-01-23 16:06
Raczej koszerne rabiniczne triki
- 4 0
-
2023-01-23 16:01
Odwrotnie. Nagroda za informacje, jak go uzywasz
- 2 0
-
2023-01-23 08:45
Jakie PRL-owskie? Toż to istota III RP!
- 22 2
-
2023-01-23 07:32
Odbić bilet przy wejsciu, (6)
Wyjściu, dodatkowo może piąteczka z kierowcą obowiązkowo i wierszyk powiedzieć? Niech eksperci przejadą się w tłoku i sprawdzą swoje pomysły w praktyce.
- 271 2
-
2023-01-23 09:47
To jest ten sam poziom "eksperctwa" co przy budowie palmiarni (2)
Od projektanta, przez komisję która projekt wybrała i wykonawcę (pierwszego), aż po opiekuna palmy.
Dno i wodorosty.- 49 0
-
2023-01-23 10:49
I przy Mevo (1)
- 31 0
-
2023-01-23 19:57
i Tristar
- 2 0
-
2023-01-23 07:58
Experci to odklejki (2)
Tak dobrze wiedzą jak zadowolić mieszkańca a sami jeżdżą wszędzie swoimi autkami.
Taki to expert od transportu miejskiego jak pierwszy kawaler RP i jego wiedza co jest potrzebne rodzinie by żyło sie lepiej.- 166 3
-
2023-01-23 08:40
dokładnie.... (1)
..takich "ekspertów" od wszystkiego w tym kraju znajdziemy wielu....po co daleko szukać, wszak urzędnicy kościoła zwanego katolickim znają się na wszystkim ze szczególnym uwzględnieniem rodziny i potrzeb kobiet
- 50 13
-
2023-01-23 15:53
Co ma piernik do wiatraka ? Czy wszędzie musisz się wychylić z KK ?
- 5 1
-
2023-01-23 07:28
(11)
i jeszcze jest pytanie ile razy w miesiącu trzeba go odbić żeby nie zapłacić drożej w przyszłym miesiącu?
Raz , Dwa , dwadzieścia dwa?- 201 1
-
2023-01-23 11:01
(7)
Przecież jak kupisz bilet miesięczny to nie musisz wcale z niego korzystać. Pytanie powinno brzmieć co w przypadku kiedy kupisz tańszą opcję i jej nie odbijesz. Dostaniesz mandat jak za brak biletu?
- 51 0
-
2023-01-23 11:56
Nie (6)
W następnym miesiącu nie będziesz mieć prawa do tańszego biletu.
- 3 8
-
2023-01-23 13:13
Jak to sprawdzą? Jak się nie odbije w walidatorze (2)
Przecież jak się nie odbije to skąd system będzie wiedział ze w ogóle jechał?
- 21 0
-
2023-01-23 17:42
(1)
dostaniesz mandat za brak biletu (chociaż w sumie masz bilet)
- 7 0
-
2023-01-23 19:56
Dokładnie tak
Potem odwołanie, ponieważ jest bilet wiec mandat anulują ale opłata za anulacje pobiorą . I tak biznes będzie się kręcił.
- 6 0
-
2023-01-23 13:09
niewykorzystany bilet miesięczny
Załóżmy, że kupiłam bilet i zachorowałam. Nie będę jeździła i odbijała biletu. Czy to znaczy, że w kolejnym miesiącu zapłacę więcej? A może zwrócą mi za bilet? hahaha
- 48 0
-
2023-01-23 12:17
(1)
jak nie wykupię w następnym miesiącu, wyrejestruję się z systemu, i ponownie zarejestruję, to co ?
przewidzieli to ?, czy jest taki przypadek w regulaminie. Nie muszę jezdzić na miesięczyny co miesiąc. Ostatni miesięczny skończył mi się w połowie grudnia, od tego czasu nie jeżdzę , pracuję zdalnie. Kupie jak będę miał potrzebę częstegojak nie wykupię w następnym miesiącu, wyrejestruję się z systemu, i ponownie zarejestruję, to co ?
przewidzieli to ?, czy jest taki przypadek w regulaminie. Nie muszę jezdzić na miesięczyny co miesiąc. Ostatni miesięczny skończył mi się w połowie grudnia, od tego czasu nie jeżdzę , pracuję zdalnie. Kupie jak będę miał potrzebę częstego jeżdzenia, i to mi się opłaci. No tak mogę wykupic bilet na 60 przejazdów, OK, a jak będzie kolejna podwyżka, to te 60 przejazdów nadal będzie 60 przejazdów czy trzeba będzie dopłacić. Myślę, żę jest wielew przypadków które trzeba rozstrzygnąc w takim bajzlu które nam fundują. Obawiam się, że przy dociekliwym pasażerze , sądy mogą mieć co robić- 32 0
-
2023-01-23 16:00
fajnie, że masz tyle czasu XD
- 1 6
-
2023-01-23 09:46
(2)
Rozumie, że za każdym razem. 10% rabatu jest za to, że będą mieli wiedzę gdzie kto jeździ i jakie jest obłożenie w autobusach/tramwajach.
- 24 3
-
2023-01-23 10:01
(1)
Rozumie??? Kto rozumie? Proponuje żeby osoby które nie skończyły podstawówki nie wypowiadały się w komentarzach..
- 22 37
-
2023-01-23 10:29
Kto... proponuje? Ty? Oni?
Proponuję.- 49 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.