• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

60 mln zł za budowę Nowej Warszawskiej. W środę umowa

Michał Brancewicz
2 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Budowa Nowej Warszawskiej potrwa do listopada 2022 roku. Budowa Nowej Warszawskiej potrwa do listopada 2022 roku.

W środę podpisana zostanie umowa na budowę linii tramwajowej Nowa Warszawska. Prace ruszą w marcu i potrwają do końca listopada 2022 roku. Budowa 2-kilometrowej trasy kosztować będzie 59,8 mln zł.



Którymi środkami komunikacji podróżujesz najczęściej w ramach jednego miasta?

Wykonawcę linii tramwajowej, która połączy al. Havla z al. Adamowicza, udało się wyłonić dopiero przy czwartym podejściu. Zostało nim konsorcjum firm MTM i Rajbud, które złożyło najkorzystniejszą cenowo ofertę na kwotę 59 mln 844 tys. zł.

- Nie było żadnych odwołań od wyboru komisji przetargowej, więc w środę podpisujemy umowę - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Myślę, że prace wystartują najwcześniej w połowie marca.
Budowa trasy tramwajowej od pętli, która powstała w ramach budowy al. Adamowicza do al. Havla, została podzielona na cztery zadania:

  1. rozbudowa skrzyżowania ul. Nowej Warszawskiej, ul. Łódzkiej i al. V. Havla,
  2. budowa linii tramwajowej od ul. Piotrkowskiej do ul. Łódzkiej,
  3. przebudowa ul. Piotrkowskiej,
  4. budowa trasy tramwajowej na odcinku od skrzyżowania Jabłoniowa/Warszawska do ul. Piotrkowskiej.

Największym wyzwaniem dla budowniczych będzie włączenie nowej linii do istniejącej trasy w ciągu al. Havla. Prace odbywać się będą "pod ruchem" tramwajowym. Czy te część zadania zostanie wykonana w pierwszej kolejności czy na sam koniec, wyjaśni się po konsultacjach z wykonawcami.

Termin zakończenia robót został wyznaczony na 30 listopada 2022 r. Natomiast pierwsze tramwaje pojadą po nowym torowisku w pierwszym kwartale 2023 r.

Warto dodać, że MTM ma na koncie budowę kilku linii tramwajowych w Gdańsk, m.in. z Siedlec na Morenę, z Chełmu do pętli Łostowice-Świętokrzyska. Firma odpowiadała także za część prac związanych z budową trasy z centrum na Chełm.

Opinie (200) 4 zablokowane

  • Nowa linia ok, ale

    Pod warunkiem, że tramwaj ma pierwszeństwo na skrzyżowaniach, a nie stoi co 20 metrów na światłach po 2 minuty.

    • 2 0

  • Nie dziwcie się! (1)

    Miejski plan zagospodarowania przestrzeni od końca komuny nie służy temu żeby nowe zabudowania były odpowiednio połączone komunikacyjnie, tylko temu żebyście nie mogli wybrać sobie typu dachu swojego domu. A potem trzeba tak "drutować za miliony" żeby ludzie mieli jak do pracy dojechać. Brak przyszłościowego myślenia i olewactwo, tak się żyje w tym Gdańsku.

    • 2 1

    • Podnieś kotwicę.

      Dziwię się, że tak cierpiąc nic nie robisz i np. nie przeniesiesz się do Szczecina czy Lublina. Poza tym jak tak się źle dzieje, to zamiast popiskiwać daj głos i zaproponuj coś rewelacyjnie lepszego oczywiście pamiętając o ścieżce finansowania. Warczeć bezproduktywnie to potrafi każdy. Poza tym dla ciebie to jest "ten Gdańsk" ale dla Gdańszczan to jest nasz Gdańsk a to jest różnica.

      • 0 2

  • Deweloperzy?

    W jakiej części do inwestycji dorzucą się deweloperzy, którzy masowo budują tam osiedla po 8 tysięcy za metr w polach kapusty, kupionych po taniości?
    Czy też kolejny raz: pywatyzacja zysków, uspołecznienie strat?

    • 5 0

  • Naprawdę. nie ma gorszej firmy niż MTM .....

    • 0 0

  • Gdańsk liderem wśród brudasów

    i każda kolejna budowa powoduje ten bałagan

    • 0 0

  • A co z Łostowicami

    Co z południem - Niepołomicką, Wielkopolską, Grubby? Wiecznie korki :(((((((((( Kiedy w końcu powstanie tam tramwaj? :(

    • 4 1

  • Pastelowa Hokejowa Niepołomicka

    Oby następne

    • 3 0

  • nowa "stara" też by mi się przydała

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane