• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ważą się losy węzła Kliniczna. Najpierw wzmocnienie estakad, a potem rozbiórka?

Krzysztof Koprowski
2 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (425)
  • Węzeł Kliniczna zajmuje ogromny obszar w Centralnym Paśmie Usługowym Gdańska, tuż obok przystanku SKM Gdańsk Politechnika. W przyszłym roku powstanie wizja zmiany tego terenu.
  • Węzeł Kliniczna zajmuje ogromny obszar w Centralnym Paśmie Usługowym Gdańska, tuż obok przystanku SKM Gdańsk Politechnika. W przyszłym roku powstanie wizja zmiany tego terenu.
  • Węzeł Kliniczna zajmuje ogromny obszar w Centralnym Paśmie Usługowym Gdańska, tuż obok przystanku SKM Gdańsk Politechnika. W przyszłym roku powstanie wizja zmiany tego terenu.
  • Węzeł Kliniczna zajmuje ogromny obszar w Centralnym Paśmie Usługowym Gdańska, tuż obok przystanku SKM Gdańsk Politechnika. W przyszłym roku powstanie wizja zmiany tego terenu.

Węzeł KlinicznaMapka doczeka się wzmocnienia estakad. Co prawda działania te są sprzeczne z polityką przestrzenną miasta, ale - jak przekonują władze Gdańska - niezbędne ze względów eksploatacyjnych. Docelowo będzie wypracowana nowa wizja zagospodarowania tego miejsca, zaś układ drogowy całkowicie przebudowany.



Węzeł Kliniczna powinien zostać:

Węzeł Kliniczna powstał pod koniec lat 70. ubiegłego wieku. Po kilku dekadach nieprzerwanej eksploatacji jego stan - zwłaszcza w części drogowej - wymaga podjęcia decyzji, co do dalszej przyszłości.

Możliwości są dwie:
  • kapitalny remont istniejącej konstrukcji,
  • całkowita rozbiórka i zagospodarowania terenu w nowym kształcie.

Biorąc pod uwagę politykę przestrzenną Gdańska, zawartą w dokumentach strategicznych w zakresie m.in. rozwoju miasta do wewnątrz, rozsądnego gospodarowania przestrzenią, likwidacji barier dla pieszych i rowerzystów, dalsze utrzymanie węzła o powierzchni zbliżonej do północnego cypla Wyspy Spichrzów jest nieuzasadnione.

Te węzły wymagają metamorfozy, a nie remontów Te węzły wymagają metamorfozy, a nie remontów

Przetarg na opracowanie dokumentacji dotyczy estakad w ciągu ul. Marynarki Polskiej. Przetarg na opracowanie dokumentacji dotyczy estakad w ciągu ul. Marynarki Polskiej.

Jak wzmocnić estakady węzła Kliniczna?



Jednak wizja rozwoju miasta niekoniecznie idzie w parze z codziennymi działaniami urzędników. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska prowadzi właśnie postępowanie przetargowe na "wykonanie ekspertyzy technicznej oraz opracowania koncepcji projektowej remontu istniejącego obiektu w ramach zadania zadania pn. Wzmocnienie estakad na węźle Kliniczna".

W dużym uproszczeniu: wykonawca będzie musiał opracować sposób wzmocnienia konstrukcji obu estakad w ciągu ul. Marynarki Polskiej (czyli na trasie Nowy Port - Śródmieście) w taki sposób, aby nadal spełniały one wymagania w zakresie nośności i obciążenia ruchem.

Musi też m.in. przedstawić propozycję w zakresie odwodnienia konstrukcji oraz przeniesienia sieci trakcyjnej tramwajowej na osobne słupy.

Porównanie obszaru zajętego przez węzeł Kliniczna wraz z nieużywaną w ruchu liniowym pętlą tramwajową na tle północnej części Wyspy Spichrzów. Porównanie obszaru zajętego przez węzeł Kliniczna wraz z nieużywaną w ruchu liniowym pętlą tramwajową na tle północnej części Wyspy Spichrzów.

217 tys. zł na opracowanie projektu



W przetargu zostały złożone dwie oferty:
  1. Pracownia Projektowa Mid z Gdańska na kwotę 287 820 zł
  2. Konsorcjum firm z Gdańska: Pont-Projekt (lider) oraz Optem (partner) na kwotę 217 900 zł

Obecnie trwa analiza ofert kątem prawno-formalnym. Obie propozycje mieszczą się w budżecie przewidzianym na ten cel w wysokości 300 tys. zł. Na przygotowanie dokumentacji przewidziano siedem miesięcy od momentu podpisania umowy.

  • Przestrzeń publiczna w obrębie węzła Kliniczna z pewnością nie jest atrakcyjnym fragmentem miasta.
  • Przestrzeń publiczna w obrębie węzła Kliniczna z pewnością nie jest atrakcyjnym fragmentem miasta.
  • Przestrzeń publiczna w obrębie węzła Kliniczna z pewnością nie jest atrakcyjnym fragmentem miasta.
  • Przestrzeń publiczna w obrębie węzła Kliniczna z pewnością nie jest atrakcyjnym fragmentem miasta.
  • Przestrzeń publiczna w obrębie węzła Kliniczna z pewnością nie jest atrakcyjnym fragmentem miasta.

Miasto: nie stać nas na przebudowę wszystkich węzłów



Wzmocnienie estakad na Klinicznej jest kolejną budzącą wątpliwości inwestycją drogową, obok remontu estakad na węzłach Unii EuropejskiejMapka oraz Bramy ŻuławskiejMapka.

Dlaczego miasto dąży do remontów obiektów, które powinny docelowo zniknąć z krajobrazu Gdańska?

- Wszystkie te węzły to obiekty inżynieryjne stanowiące barierę architektoniczną, które zostały poddane dyskusji w ramach warsztatów rozwojowych Strategii Gdańsk 2030 Plus. Węzeł Kliniczna zajmuje obszar o powierzchni ok. 10 hektarów w centralnej części miasta, a efekt komunikacyjny możliwy jest do uzyskania zdecydowanie niższym kosztem przestrzennym - przyznaje Piotr Grzelak, zastępca prezydent Gdańsk ds. zrównoważonego rozwoju i inwestycji. - Na przebudowę każdego z obiektów trzeba przeznaczyć po kilkadziesiąt milionów i w perspektywie do 2030 roku zwyczajnie nie starczy na to środków, dlatego konieczne jest wybranie priorytetów. Do czasu wniosków z konsultacji wstrzymane zostało ogłoszenie przetargu na remont węzła Brama Żuławska, a w przypadku węzła Kliniczna ograniczono zakres przetargu z przygotowania dokumentacji na jego modernizację do sporządzenia jedynie koncepcji wariantowej wzmocnienia konstrukcji z potencjalnymi kosztami.
Długie Ogrody wstydu na przedłużeniu Drogi Królewskiej. Wciąż bez szans na zmiany Długie Ogrody wstydu na przedłużeniu Drogi Królewskiej. Wciąż bez szans na zmiany
Dyskusyjny remont estakady na węźle UE Dyskusyjny remont estakady na węźle UE

Decyzja o remoncie estakady na węźle Brama Żuławska została (tymczasowo) wstrzymana. Decyzja o remoncie estakady na węźle Brama Żuławska została (tymczasowo) wstrzymana.

Wizja zmiany węzła Kliniczna w przyszłym roku



Jak zapewnia zastępca prezydent, działania w obrębie węzła Kliniczna mają na celu jedynie podtrzymanie jego funkcji transportowej do czasu przygotowania ostatecznej wizji zmian przez Biuro Architekta Miasta.

- W przypadku gdy zapadnie decyzja o przebudowie węzła Kliniczna, konieczna będzie zmiana planu zagospodarowania poprzedzona pracami studialnymi. Rozmawialiśmy na ten temat z architektem miasta i przewidujemy, że prace studialne mogłyby rozpocząć się w przyszłym roku - dodaje Piotr Grzelak.
Grunwaldzka: więcej przestrzeni dla pieszych i zieleni Grunwaldzka: więcej przestrzeni dla pieszych i zieleni

Miejsca

Opinie (425) ponad 20 zablokowanych

  • może najpierw (3)

    zbudujecie estakadę na skrzyżowaniu Lostowickiej i AK?

    • 35 4

    • (2)

      Tam powinien iść tramwaj, a pobliżu powinien znajdować się duży parking Park and Ride. Wybudowanie estakady sprawi jedynie, że jeszcze więcej aut zjedzie do centrum, a korek ze skrzyżowania Havla - AK - Łostowicka przeniesie się na Węzeł Groddecka. Nie rozwiąże to żadnych problemów komunikacyjnych, a jedynie jeszcze bardziej zapcha centrum.

      • 4 6

      • Ale tam jest już tramwaj i P&R

        A dla tych z Żukowa to jest PKM

        • 4 0

      • Dlatego na początek

        Starczy jedynie estakada w stronę obwodnicy, nawet jednopasmowa.

        • 5 1

  • (4)

    A co ze skrzyżowaniem przy operze? Tramwaje ledwie jadą, korki, droga rowerowa w tym miejscu porażka, garb przy skręcie do multikina... beznadzieja.

    • 59 2

    • Na początek

      Wg urzędniczego stanu umysłu, trzeba rozwalić coś co działa dobrze. A potem się zobaczy na co tam ludzie utyskują. Ale to i tak najmniej ważne.

      • 18 5

    • tam też trzeba wybudować estakadę? (1)

      • 7 4

      • Moze lepiej tunele

        Tak jak w Stokholmie, czy Guadalajara w Meksyku. O ile łatwiej byłoby, gdyby był tunel pod moreną. Tylko to wymaga kasy

        • 3 4

    • Miasto woli wydawać pieniądze na wyburzanie tego co funkcjonuje

      Tragedia z tymi pomysłami wyburzania estakad, koszty milionowe czy nie ma innych ważnynych inwestycji do zrealizowania

      • 7 4

  • Deweloperzy nie dopuszczą aby "zmarnował się " taki uzbrojony teren

    • 36 2

  • Węzeł Kliniczna (2)

    Zdecydowanie ważniejszą inwestycją drogową w Gdańsku powinna być na dzień dzisiejszy, budowa skrzyżowania bezkolizyjnego ulicy Łostowickiej i Armii Krajowej. Tak uważam.

    • 51 12

    • Na pewno w stronę wyjazdu z miasta

      W drugą stronę, w stronę miasta, korek przeniesie się po prostu niżej, więc budowa nie ma za bardzo sensu. Korek w stronę starego miasta na trasie wz i tak idzie w miarę szybko. Nie traci się tam 30 minut. Zwykle jest to po prostu spowolnienie i jedzie się żółwim tempem. Inna sprawa w stronę Kielpinka. Tam sie traci dużo czasu.

      • 4 1

    • Masa terenów bliżej centrum, aby zagospodarować i zamieszkać. Z resztą o tym artykuł.

      A wyskakujesz z propozycją kolejnej inwestycji bliżej obwodnicy, aby miasta jeszcze bardziej się rozlewało.
      Na dolnym tarasie Gdańska potencjalne hektary do mądrego gospodarowania. A to tereny niestety mocno zaniedbane przez miasto.

      • 3 0

  • (5)

    Jak dobrze , że to ostatnia kadencja grzelaka i jego wizję będzie można wyrzucić do kosza
    Dwa szkodniki borawski i grzelak, gdański flip i flap

    • 47 4

    • (4)

      to racja, Borawski to szkodnik nr 1

      • 10 3

      • jak nie ma argumentów, pojawiają się ataki personalne (3)

        jakie macie pomysły na odkorkowanie miasta? Wiadomo od ponad 60 lat że tworzenie kolejnych pseudobezkolizyjnych rozwiązań drogowych tak rozładowuje korki w mieście jak popuszczanie pasa wpływa na otyłość - przesuwa korki gdzie indziej i jeszcze je potęguje.

        • 0 10

        • po owocach ich poznaliśmy (2)

          i dyskusja się już skończyła.

          Pomysły na odkorkowanie?
          Mieli je dawni planiści...
          Ale rezerwy terenowe były zbyt łakomym kąskiem...
          Albo trzeba było "byle co, byle jak, byle na czas", tak jak "wyklętych"...
          Kosztowna nauka miejskich, aroganckich ignorantów...
          Karnawał i kasa się skończyły, to idziemy w ideologiczne zaparcie...
          A może wyparcie?
          Można się wyprzeć rozsądku, przecież władza na to pozwala.
          To władza decyduje, co jest rozsądne.
          A rozsądne jest to, co władzy się opłaca.

          • 9 1

          • kolejny ekspert stosujący metafory (1)

            by przykryć swoje uzależnienie od samochodu

            • 0 4

            • to nie są metafory

              to codzienny "pragmatyzm" urzędniczy.

              • 3 0

  • Czekam na propozycje (1)

    Czekam na nowych kandydatów w następnych wyborach samorządowych.

    • 25 3

    • czekam na kandydatów rozumiejących pojęcie "zrównoważonego systemu transportowego miasta"

      doceniających rolę skm, pkm oraz rolę ruchu pieszych i rowerzystów w mieście.

      • 1 4

  • Bzdurą jedt wyburzenie tej estskady (2)

    Przecież w zamian będzie trzeba wybudować ogromne skrzyżowanie, koszt wyburzenia a potem budowy skrzyżowania w takim miejscu to kilkanaście jak nie kilkaset milionów złotych czy nie ma ważniejszych inwestycji w mieście?

    • 143 36

    • tak blisko centrum już mało miejsc

      do budowania patodeweloperki.
      Miasto ogarnie drogi i zieleń a deweloper na pozostałych terenach postawi klocki

      • 28 7

    • Biznes

      Jest działka 10 hektarów to i się jakaś galerię postawi i wieżowce, jest oo dzielić.

      • 6 5

  • ja mam taki projekt zupełnie za darmo

    pogonić z urzędu wszystkie osoby, których nazwiska rozpoczynają się spółgłoską.

    • 24 2

  • Opinia wyróżniona

    Węzeł autostradowy w takiej części miasta nie ma prawa bytu (34)

    można zostawić estakadę jako wyjazd dla ciężarówek, ale całość jest zdecydowanie przewymiarowana

    • 100 224

    • No i widać jak obiektywny jest ten portal. Takie opinie wyróżnia. (5)

      Gratuluje.

      • 34 20

      • Należy dodać, że durne opinie. (1)

        • 27 18

        • jak nie masz argumentów, stosujesz inwektywy

          • 9 7

      • xxx (1)

        Miasto Gdańsk mu płaci, to i wyróżnia takie opinie, które preferuje miasto Gdańsk;) TVP jest zła, bo robi PISowi dobrze, ale Trojmiasto.pl jest dobre, bo robi dobrze PO.;) Taka tam mentalnosc Kalego.

        • 21 13

        • Dlatego, że miasto Gdańsk płaci portalowi

          Portal nawet nie odpowiada na maile ws hejterki od Ziobry pracującej w wojskowym wydziale prokuratury regionalnej? Dobre.

          • 2 0

      • Ale nikt Cię nie zmusza, żeby tego czytać

        Jest masa mediów obiektywnych wg twojej definicji: TVP, Radio Gdańsk, Dziennik Bałtycki

        • 12 7

    • żadnych węzłów ! taka jest polityka miasta od 30 lat (1)

      patrz Armii Krajowej Havla. Wszystko na miarę Niepołomickiej i Małomiejskiej.

      • 9 8

      • polityką miasta jest:

        "po taniości, dla urzędu wystarczy - a mieszkańcy mają sobie dawać radę"

        • 3 0

    • Estakada.

      Jedyna w mieście gdzie ruch odbywa się w dwóch kierunkach, pozostałe to marne kładki na trzęsących się nogach.

      • 12 4

    • Wszystkim miłośnikom kładek, węzłów i estakad proponuje ćwiczenie (19)

      1. Podaj 3 miasta na świecie które twoim zdaniem/wg rankingów są najlepsze do życia
      2. Wejdź na Google Maps i znajdź w tym mieście podobną konstrukcję - mówię rzecz jasna o rejonach centralnych, nie przedmieściach, wjazdówkach do miasta, itp

      • 12 16

      • Oczywiście nie zadziała, jeśli chciałbyś mieszkać w Moskwie albo Pekinie

        Ale wtedy życzę pomyślności w realizacji marzeń

        • 7 3

      • (8)

        warszawa i bez Google Maps. Po co szukać daleko. Lewactwo chce nas wszystkich spieszyć ale to nie znaczy ze wszyscy tego chcą.

        • 12 13

        • osoby stosujące określenie "lewactwo" wobec idei promujących zrównoważony rozwój miasta (5)

          mają trudności ze zrozumieniem prostej prawdy: samochody (ich nadmiar) oraz nadmiar skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości są głównym źródłem utrudnień ruchu i parkowania wszystkich mieszkańców (w tym oczywiście kierowców innych samochodów).

          • 10 9

          • "nadmiar skłonności do..." (4)

            Jakaś alternatywa czy bolszewicki przymus i wychowanie "nowego człowieka"?
            Bo bolszewię znamy i nie tolerujemy...

            • 9 6

            • Bolszewia chce mi zabrać chodniki, ścieżki rowerowe, kolej i tramwaje. (1)

              Wystarczy już tej zarazy.

              • 5 10

              • Nowa bolszewia pobudowała nowe osiedla bez infrastruktury.

                Beton, beton dlatego ludzie przemieszczają się do sklepów, przedszkoli, szkół, przychodni. Brak stref zieleni. Brak komunikacji miejskiej która umożliwia płynną przesiadkę. Pomijam już opóźnienia i przepełnienie pojazdów. Brak parkingów umożliwiających pozostawienie pojazdów. Można tak wyliczać w nieskończoność. Brak troski o mieszkańców widać gołym okiem.

                • 5 1

            • przecież w tym rejonie pozostanie możliwość poruszania się samochodem (1)

              jak na razie mamy w mieście niedostatek wygody poruszania się pieszych i rowerzystów. Chodniki są zajmowane przez parkujące samochody, a kierowcy każdą próbę obciążania ich kosztami, które generują, określają mianem wymuszania haraczy. Opłata za parkowanie to nie podatek, ale jedno z narzędzi sprawiedliwego obciążania mieszkańców kosztami, które ich zachowania komunikacyjne generują.

              • 1 6

              • Nie. Nie mamy niedostatku.

                Przy każdej drodze jest chodnik i przy dużej części także ddr/cpr, multum parków, gdzie sobie możesz pochodzić i pojeździć na rowerze. Ten "niedostatek" macie tylko w swoich łbach, w które nawkładali wam głupot wasi mocodawcy.
                Jeśli zwija się parkingi, buduje na potęgę biurowce i bloki bez odpowiedniego zaplecza parkingowego, sprowadza tabuny ludzi do pracy/mieszkań, a następnie na mieszkańcach wymusza wprowadzanie SPP "bo rotacja", to tak - jest to typowe przerzucanie kosztów i ściąganie haraczu. Do tego naiwność, że w dzisiejszych czasach i przy koszmarnie działającej komunikacji miejskiej, ktoś się tu sprowadzi bez samochodu.

                • 1 1

        • a kto chciałby mieszkać w Warszawie? (1)

          może tacy jak ty co nie potrafią wpisu na kilka linijek w całości zrozumieć

          • 3 9

          • WAWA jest fajna

            Lepszy klimat dla kręgosłupa i dużo starych parków, tylko za dużo martyrologicznych pomników

            • 2 0

      • Najlepsze miasto do życia :) (8)

        Jestem zaskoczony zwolennicy lania gdańskiego betonu nie chcą estakad. Ma być lepiej? Wątpię, patrząc co teraz buduje się wokół stoczni. Beton i brak zieleni. Miasto pieszych? Jesteśmy jedynym dużym miastem w Polsce gdzie w centrum i na starym mieście mamy połamane, zniszczone chodniki, braki w kostce brukowej.
        Miasto od lat nie remontowało estakad. Doprowadziło do zniszczenia tych konstrukcji. Teraz nie ma kasy więc chcą to wyburzyć i jakoś to wytłumaczyć. Skoro im przeszkadzają estakady czemu postawili kolejną przy Galerii Bałtyckiej? Po pierwsze w wielu miastach na świecie można znaleźć takie konstrukcje. Lepiej lub gorzej wpasowane. Choćby w Calgary w Kanadzie. To jedno z tych "najlepszych miast do Życia". Tak naprawdę takie rankingi możemy sobie włożyć do d....

        • 10 7

        • Oczywiście możesz sobie wkładać w D co Ci się tylko podoba. (3)

          Oczywiście, po co oglądać się na innych, uczmy się na swoich błędach, one są nasze, polskie, narodowe. To tak na szybko znalezione w internecie na temat twojego przykładu:
          Jeśli przyjmiemy, że Montereal i Vancouver są miastami w europejskim stylu, to Calgary znajduje się dokładnie na przeciwległym biegunie. Jest największym miastem kanadyjskiej prowincji Alberta, na świecie znanej przede wszystkim z wydobycia ropy z piasków bitumicznych (tar sands). Złoża są tu ogromne (większe znajdują się tylko w Arabii Saudyjskiej i Wenezueli), ale ich specyficzna eksploatacja prowadzi do ogromnej dewastacji środowiska i napędzającej zmiany klimatyczne. W efekcie Calgary jest uzależnione od biznesu naftowego, po za tym jest typowym rozlewającym się miastem w amerykańskim stylu (gdzie przestrzeń nie jest ograniczeniem). Jest o połowę większe od Warszawy, a mimo to ma blisko dwa razy mniej ludności.

          • 4 7

          • Calgary jest na 5 miejscu w "waszym" rankingu. Economist Intelligence Unit.

            Dodatkowo możesz sobie doliczyć Kopenhagę. Tam masz nawet kładki/estakady pieszo rowerowe. Fakt ładnie wkomponowane ale patrząc z góry. Na dole to dalej kładka.

            • 7 2

          • W centrum Vancouver też masz estakady, ba w centrum są drogi szersze od naszych autostrad.

            Trzy pasy w jednym kierunku plus np. prawo skręt.

            • 6 2

          • to może lepiej porównaj się do Chongchinq

            Gdzie na terenie tzw. "wielkiej Warszawy" żyje 80M ludzi?
            Zdecydowanie optymalne wykorzystanie powierzchni...

            Działania "władz" miasta w Gdańsku mają oczywisty podtekst, posłuch mają jedynie pomysły obniżające koszty funkcjonowania infrastruktury. Zapomina się jednak o tym, że te koszty nie znikają, a w postaci "długu technologicznego" są przerzucane na grzbiety mieszkańców. To oni ponoszą koszty wynikające z utrudnień w przemieszczaniu i straty wynikające z konieczności uprawiania "miejskiej turystyki".

            Ludzie nie przemieszczają się dla przyjemności!!!
            Przemieszczają się, bo muszą zorganizować sobie życie i zdobyć na to środki.
            Miasto, jako organizacja mieszkańców powinno im to ułatwiać.
            Jednak "nasze" miasto ma ambicję z mieszkańców żyć.

            • 6 1

        • Nowe osiedla bez infrastruktury, bez przedszkoli, szkół, sklepów, przychodni, zieleni, parkingów. (3)

          Gdańsk miasto pieszych. Dobry żart czy kpina z mieszkańców? Trudno więc się dziwić, że ludzie korzystają z samochodów. Pomijam już ostatnie zmiany w komunikacji i brak możliwości płynnej przesiadki.

          • 6 2

          • No i wlasnie dlatego trzeba robić miejsca pod osiedla w centrum

            • 1 5

          • a jak nazwiesz warunki przesiadania się z autobusu na tramwaj na przystanku "Warneńska"? (1)

            przypuszczalnie wszędzie poruszasz się samochodem i narzekasz na trudności, które generują osoby mające taki sam stosunek do alternatyw samochodu jak Ty sam.

            • 0 2

            • Poruszam się komunikacją miejską

              Natomiast o płynnym przesiadaniu się z autobusu na tramwaj możesz w Gdańsku zapomnieć. To nie przestanek o tym decyduje a dobrze zaplanowane rozkłady jazdy, których po ostatnich zmianach w rozkładzie kompletnie nie ma.

              • 2 0

    • W "takiej"? Czyli w jakiej?

      To miejsce komunikuje główną oś transportową z peryferyjnymi dzielnicami oraz port
      Musi mieć odpowiednią konstrukcję.

      Równoległe, alternatywne połączenia?
      Proszę bardzo, buduj, jak ci betonowa republika pozwoli cokolwiek zrobić w pasie bliżej morza. A miała tam być nawet SKM ze swoją nitką w tunelu.

      • 3 1

    • Kluczowe słowa: za duże, zajmuje miejsce w "centrum" miasta. Jakie centrum miasta? Przecież to sąsiedztwo stoczni

      I już władze Gdańska kombinują, co zrobić, żeby dorwać się do terenów. Bajka o tym, że nie ma pieniędzy na remonty, podczas gdy rozbiórka tego co było plus nowa inwestycja to kolejne dzisiątki (setki?) milionów. Niech nie robią ludzi w konia, tylko od razu powiedzą - sprzedamy teren pod biurowce.
      Ta ekipa umie tylko sprzedawać tereny. Nowe inwestycje to jakiś żart - Nowa Warszawska bez ulicy (!!!), Adamowicza sprowadzona do ulicy ograniczającej ruch (na obu końcach dwie jezdnie po 2 pasy). Teraz znowu szykują się chore pomysły Nową Świętokrzyską.

      • 11 5

    • żeby to chociaż był węzeł autostradowy z prawdziwego zdarzenia...

      Ciekawi mnie to wszechobecne skomlenie, ze strony osób które pewnie nawet z tego węzła nie korzystają. Jest on zaprojektowany kompletnie bez sensu. Zajmując ogromny obszar wcale nie usprawnia ruchu, a wręcz przeciwnie - przez ostre łuki i duże spadki w wielu miejscach są tam ograniczenia do 30 km/h. Dodatkowo jest wiele miejsc potencjalnie kolizyjnych i niebezpiecznych z tragiczną wręcz widocznością. Dorzucać kolejne miliony na remonty tego molocha to kompletne marnotrawstwo - przebudowując go, można nie tylko usprawnić ruch, ale również odzyskać masę terenu, no ale cóż... lepiej skomleć, że lewaki to wszysko wyburzo

      • 7 6

    • Trzeba to rozebrac i przywrocic ten obszar do tkanki miasta (1)

      To zdecydowanie konstrukcja rodem z innej epoki. Wiele miast na swiecie juz rozebraly takie twory badz wlasnie to robi lub zamierza zrobic.

      • 2 5

      • niektórym kręgom też przeba przywrócić tkankę...

        tkankę mózgową...

        • 0 0

  • Brawo, potraficie tylko burzyć (2)

    Ekipa Dulkiewicz tylko burzy, tylko zwęża, ewentualnie kwiatki posadzi. Jest to kompletna nieudolność. Żaden problem który zostawił Adamowicz nie został rozwiązany. Kompletnie ani jeden. Gorzej! Dobre rzeczy które już powstały są niszczone. Kompletny logiki. Jestem kompletnie przeciwko PiSowi, ale komisarz w mieście nie byłby dla mnie smutnym widokiem

    • 51 6

    • czy budowa PKM i planowanie kolejnych połączeń to sposób na burzenie? (1)

      mam wrażenie, że burzy się tylko krew ludzi uzależnionych mentalnie od samochodów.

      • 0 3

      • PKM to niechciany prezent dla Gdańska

        Z którym teraz samorząd nie wie, co zrobić...
        Połaszczono się na łatwą kasę i masz...

        "Klęska urodzaju"...
        Bo dobra komunikacja przede wszystkim, jest kosztowna...
        A było tak spokojnie i zacisznie. Teraz trzeba ściemniać, że będzie coś robione a kasy na to nie ma. I łatwo tego "projektu" nie da się wygasić nawet po "okresie trwałości".

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane