• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt pomoże kierowcom przejeżdżającym przez tory w Chyloni?

Patryk Szczerba
4 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę. Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę.

Kierowców mających kłopoty z przejazdem przez tory w Chyloni ma odciążyć OPAT. Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle droga powstanie. Pomysłem na poprawę sytuacji jest budowa wiaduktu kolejowego lub drogowego przy okazji planowanego przez PKP na najbliższe lata remontu torów z Chyloni do Słupska.



Kto powinien finansować w większości budowę wiaduktu nad torami w Chyloni?

Przejazdy kolejowe na ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni, Puckiej zobacz na mapie Gdyni doprowadzają kierowców do sporych nerwów od wielu lat. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Wszystko przez dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.

W sferze marzeń należy rozpatrywać budowę tunelu, który jest zbyt drogi. Kłopoty rozwiązać ma Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł. To kwota, jak przekonują władze Gdyni, nie do udźwignięcia dla miasta, co odsuwa budowę w czasie. Coraz głośniej mówi się więc o szybszym rozwiązaniu, które pozostanie, jeśli miałby powstać OPAT.

Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu. Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu.
Nadzieje dają plany PKP PLK odnośnie remontów linii 202 z Chyloni do Słupska oraz poprawy dostępu do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego. Studium wykonalności ma być gotowe do końca 2015 roku, a cała inwestycja szacowana na 1,5 mld zł pięć lat później. Po modernizacji pociągi osobowe będą jeździły 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. By tak się stało, jest konieczna budowa wiaduktów nad torami i właśnie w tych rozwiązaniach upatruje szansy miasto.

- Zostaliśmy zaproszeni do prac nad studium, gdzie zaangażowani są projektanci i próbujemy inspirować ich w zakresie rozwiązań, które byłyby korzystne dla kierowców. Kolej musi planować racjonalnie, wiadomo, że bez zmian drogowych podczas modernizacji się nie obędzie i w takim kształcie te przejazdy nie powinny zostać utrzymane. Z drugiej strony nikt ich przecież nie zlikwiduje. Będziemy starali się negocjować - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie. Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie.
Wśród rozważanych wariantów jest budowa wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni przy stacji Chylonia, co umożliwiłoby likwidację przejazdów w poziomie szyn. PKP rozważa ponadto zmianę lokalizacji przejazdu w ciągu ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyni na północ od ul. Przemysłowej zobacz na mapie Gdyni lub ewentualną możliwość budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową.

Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em, a jednocześnie wiadukty muszą mieć ograniczone możliwości przebudowy. Jako że inwestycje mają być współfinansowane ze środków unijnych, niebezpieczne może być też założenie dotyczące ich "tymczasowości".

- W momencie przystąpienia do realizacji inwestycji będzie można mówić o naszym finansowym udziale w niej w zakresie rozwiązań w Chyloni. W tej chwili niczego nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy - opowiada Stępa.

Miejsca

Opinie (294) 3 zablokowane

  • W sobote (31 stycznia 2015, ok godziny 17:00) czekałam na otwarcie szlabanu ponad 20minut. Zwariować można.

    • 14 1

  • (3)

    To się ChoraAla ucieszy, za 1,5 MILIARDA skoczy sobie na Hutniczą 4 minuty szybciej.

    • 3 18

    • Za jakie 1,5 miliarda głąbie?

      • 6 1

    • (1)

      wybory się skonczyly - kandydaci ZNIKNĘLI ;) Usłyszymy o nich przed następnymi wyborami...

      • 5 2

      • I to będą REALNI kandydaci, nie żadni fikcyjni.

        • 2 1

  • Tunel za drogo, a lotnisko nie? (2)

    Wszystko jest kwestią priorytetów.
    Do lotniska trzeba by co roku dopłacać. Na tunel można szukać dofinansowania lub wziąć kredyt/skorzystać z leasingu.

    • 161 10

    • Lotnisko (1)

      to okno na Świat a z wiaduktu będą się bezrobotni z rozpaczy rzucać na tory !!!!!!!

      • 3 16

      • Okno z kratami - zapomniałeś dodać :)

        • 12 2

  • kierowcówmających kłopot z przejazdem przez toryma odciążyć OPAT (1)

    O tunelu i OPAT lepiej zapomnieć - są t o wizualne wizje

    • 10 1

    • a miałeś jakieś niewziualne wizje??

      • 0 2

  • Żądamy, nie prosimy. To nasze pieniądze! (7)

    Sytuacja nie jest trudna. Utrudnia ją p. wiceprezydent Stępa, który nie wie co mówi. Nikt tu nie prosi tylko żąda racjonalnego wydawania pieniędzy, które są w budżecie.

    • 42 2

    • (6)

      Teraz to możesz sobie żądac. Po raz kolejny ponad 70% z Was zagłosowało na obecną opcją, czyli zgadzacie się z nią. Więc nie ma co podskakiwać...

      • 11 5

      • (2)

        Obecna opcja nie przekroczyła w wyborach 50% poparcia tych co na te wybory poszli.

        • 2 3

        • (1)

          ...czyli reszcie to wisi. Niema zgoda...

          • 5 2

          • jak przy każdych wyborach ale to nie wina glosujących

            • 0 0

      • Nie prawda, nie generalizuj. (2)

        Nie głosowałem na nią teraz i poprzednio i mam odwagę się do tego przyznać. Czy Ty też?

        • 12 2

        • (1)

          Ja też nie glosowałem na obecnego w gdańsku, i niestety też (jak u Was) wygrał. Ale nie miał 70%...

          • 8 4

          • ....ale być może dzięki mnie i kliku podobnym nie miał w końcu 90%......

            • 6 3

  • Znając życie wiadukt będzie się kończył nad torami PKP bo tory SKM to już nie są ich... (3)

    • 14 0

    • Czyli sugerujesz, że wiadukt z jednej strony budowany nie spotka się z wiaduktem z drugiej strony. (2)

      • 11 0

      • dokładnie tak :) (1)

        samochody będą lądować na torach, chyba że mają silnik 3,9 to może przeskoczą. Może będzie rampa przed torami Skm?

        • 10 0

        • I to mi się podoba. Taki MIni RedBull Air Race, tylko że autami.

          • 6 0

  • Bo to Gdynia

    Poczekajcie do wyborów w sprawie torów, bo by nie było na air showy i inne Openery. Cieszcie się igrzyskami i stójcie w coraz większych korkach na dziurawych ulicach naszego Super Miasta Spoko Prezydenta, który ma ważne sprawy... w... :/

    • 15 0

  • Prócz kasy potrzeba głowy i zapału.

    Poproszę sąsiadów z okolic Mostów, Kosakowa i innych okolicznych nowo powstałych osiedli ( Deweloperki ) o współudział finansowy ( budżet Gminy) w rozbudowę trasy ,,szybkiego ruchu " łączącego rondo Pogórze z Obwodnicą Trójmiasta ( estakada). Osadnictwo bez budowy i rozbudowy dróg spowodowało zakorkowanie i niszczenie infrastruktury drogowej północnej części miasta Gdyni . Jest problem poważny i nie warto szukać winnego tylko wspólnie zakasać rękawy i zwiększyć przepustowość z Gminy Kosakowa i okolic poza Obłużem i Pogórzem. To samo z drogą łączącą Pogórze Dolne z Rumią ( równoległą do Jednostki Wojskowej) połączyć nawet z płyt jumbo - ograniczyć tylko dla pojazdów do 2,5 tony. . Poproszę o coś dla ZWYKŁYCH SZARYCH STYRANYCH ludzi.

    • 7 0

  • Gdynia to nie tylko śródmieśie

    Od kilku ładnych lat Włodarze Gdyni dbają śródmieście. Nowa Świętojańska, skwer Kościuszki itp. Ma to swoje usprawiedliwienie przecież to wizytówka miasta. Ale my mieszkańcy pobrzeżnych dzielnic czujemy się lekko oszukiwani.
    Przez wiele lat dojeżdżałem z Pogórza na Dąbrowę i przestałem na tych przejazdach w sumie wiele godzin jak nie dni lub tygodni. Czas by to zmienić. Powinno to być priorytetem dla Władz Miasta na najbliższy okres, a nie jakieś bzdurne kolejki gondolowe- trochę spaceru jeszcze nikomu nie zaszkodziło.
    Do dzieła Panowie do dzieła. Macie czas do następnych wyborów

    • 21 0

  • przenieść urząd miasta na ul Północną

    Gdyby urząd miał siedzibę przy ul. Północnej dawno byłby tunel pod torami albo wiadukt , bo p. Szczurek robi inwestycje przy urzędzie.
    Może przy wyborach mieszkańcy powinni to pamiętać?

    • 16 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane