- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (162 opinie)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (119 opinii)
- 3 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (63 opinie)
- 4 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (69 opinii)
- 5 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (11 opinii)
- 6 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (141 opinii)
Wiadukt pomoże kierowcom przejeżdżającym przez tory w Chyloni?
Kierowców mających kłopoty z przejazdem przez tory w Chyloni ma odciążyć OPAT. Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle droga powstanie. Pomysłem na poprawę sytuacji jest budowa wiaduktu kolejowego lub drogowego przy okazji planowanego przez PKP na najbliższe lata remontu torów z Chyloni do Słupska.
Wszystko przez dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.
W sferze marzeń należy rozpatrywać budowę tunelu, który jest zbyt drogi. Kłopoty rozwiązać ma Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł. To kwota, jak przekonują władze Gdyni, nie do udźwignięcia dla miasta, co odsuwa budowę w czasie. Coraz głośniej mówi się więc o szybszym rozwiązaniu, które pozostanie, jeśli miałby powstać OPAT.
Nadzieje dają plany PKP PLK odnośnie remontów linii 202 z Chyloni do Słupska oraz poprawy dostępu do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego. Studium wykonalności ma być gotowe do końca 2015 roku, a cała inwestycja szacowana na 1,5 mld zł pięć lat później. Po modernizacji pociągi osobowe będą jeździły 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. By tak się stało, jest konieczna budowa wiaduktów nad torami i właśnie w tych rozwiązaniach upatruje szansy miasto.
- Zostaliśmy zaproszeni do prac nad studium, gdzie zaangażowani są projektanci i próbujemy inspirować ich w zakresie rozwiązań, które byłyby korzystne dla kierowców. Kolej musi planować racjonalnie, wiadomo, że bez zmian drogowych podczas modernizacji się nie obędzie i w takim kształcie te przejazdy nie powinny zostać utrzymane. Z drugiej strony nikt ich przecież nie zlikwiduje. Będziemy starali się negocjować - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Wśród rozważanych wariantów jest budowa wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Północnej przy stacji Chylonia, co umożliwiłoby likwidację przejazdów w poziomie szyn. PKP rozważa ponadto zmianę lokalizacji przejazdu w ciągu ul. Puckiej na północ od ul. Przemysłowej lub ewentualną możliwość budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową.
Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em, a jednocześnie wiadukty muszą mieć ograniczone możliwości przebudowy. Jako że inwestycje mają być współfinansowane ze środków unijnych, niebezpieczne może być też założenie dotyczące ich "tymczasowości".
- W momencie przystąpienia do realizacji inwestycji będzie można mówić o naszym finansowym udziale w niej w zakresie rozwiązań w Chyloni. W tej chwili niczego nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy - opowiada Stępa.
Miejsca
Opinie (294) 3 zablokowane
-
2015-02-04 08:34
Poprzewracało się w d...ach ludziom z tego dobrobytu (3)
Mają Infobox, lotnisko, i jeszcze im mało!
- 20 3
-
2015-02-04 09:24
Jeszcze będzie filmówka i kolejka na kamionkę (1)
Ta władza naprawde odpowiada na najpilniejsze potrzeby mieszkańców miasta!
- 12 0
-
2015-02-04 10:19
I kolej linowa czeka w kolejce.
Co jeszcze głupiego wymyślą?!- 10 0
-
2015-02-04 08:44
...i sylwestra z Marylką... nie zapomnij!
- 13 2
-
2015-02-04 10:16
hmm
Faktycznie lepiej wydawać pieniądze na redbulla sylwestra itp niż zrobić coś co udrozni ruch... Zaraz pewnie znowu będą estakada naprawiać i znów wszystko stanie.... A najlepiej to robić drogi dla rowerów - z 3go mają jeden pas wyciąć...
- 12 0
-
2015-02-04 09:55
Tunel (1)
skoro nasz w-ce w końcu się zdecydował na zabranie głosu w tej sprawie to niech zorganizuje debatę z inżynierami PG i przedstawicielami kolei w tej sprawie -żeby tylko na gadaniu się nie skończyło. Chciałbym ich zobaczyć przy desce kreślarskiej
- 11 0
-
2015-02-04 10:04
tunel
Takie rzeczy tylko w Gdańsku
- 8 0
-
2015-02-04 10:03
haha
Gdynianie wybrali infoboxa, pnt, Redbulla, sylwester z Polsatem, kolejkę na górę, lotnisko....
A wy się jeszcze czegoś domagacie?
Urzędnicy sobie żyły wyprówają a wy narzekacie?
To po co te wszystkie oszustwa i wprowadzanie w błąd, czy to wszystko ma pójść na zmarnowanie?- 21 1
-
2015-02-04 09:54
Przecież
ten temat tak stary jak ulice Pucka czy Północna . Po co to pisac o tym . Mniej pisać a więcej robic !!!!!!!!!
- 11 0
-
2015-02-04 09:50
i dlatego nigdy nie będziecie prezydentami, jęczydusze! (1)
ani dyrektorami, prezesami, ministrami, królami itd. Tylko nędznymi klikaczami mającymi za złe. Z gilami w nosie.
- 2 14
-
2015-02-04 09:54
Ale za to kochamy swojego prezydenta!
Czasem, aż oczy bolą patrzeć jak się przemęcza, dla naszego miasta, prezydent Szczurek Wojciech, naszego miasta Gdynia. Ciągle pracuje! Wszystkiego przypilnuje i jeszcze inni, niektórzy wtykają mu szpilki. To nie ludzie - to wilki!
- 11 0
-
2015-02-04 07:47
wszystko przez durnych druznikow (2)
Ktorzy trzymaja zamkniete szlabany. Odstepy miedzy pociagami 20 min a sie stoji 25min. Jeden otwiera a na nastepnym przejezdzie nie otwieraja. Paranoja. Glupie babska siedza w cieplym budynku i nie pomoga kierowcom przejechac.
- 6 17
-
2015-02-04 08:58
(1)
to jest kwestia przepisów, a nie czyjegoś niechciejstwa kolego!
- 8 0
-
2015-02-04 09:39
olo po puerwsze nie jestesmy kolegami
sr*ja muchy bedzie wiosna
Dziwne ze w tych samych godzinach tykko inne osoby potrafia przepuscic auta a inne ku..wy trzymaja auta - ten sam przejazd te same pociagi- 0 8
-
2015-02-04 08:38
No nie wiem... (1)
Jakoś nie wyobrażam sobie wiaduktu nad przejazdem na Puckiej (przejazd "osobowy").Odcinek między przejazdem a Chylońską jest bardzo krótki więc jak stromy musiałby być wjazd na ten przejazd?
I automatycznie zjazd z niego?- 6 7
-
2015-02-04 09:31
Bo tunel/wiadukt winien być na Północnej nie Puckiej
i jezdnia powinna być dociągnięta aż do obwodnicy (lub wersja mini do morskiej)
to rozwiązanie odkorkowało by sporą część okolicy- 8 0
-
2015-02-04 09:23
Stępa w końcu się wypowiedział nt. tunelu (1)
Niech tylko nie liczy na OPAT, który mu to rozwiąże
- 15 0
-
2015-02-04 09:30
Szczurzaści to by chcieli
żeby im ktoś przyszedł i ten OPAT zbudował i jeszcze im za to zapłacił.
- 10 1
-
2015-02-04 08:52
Przedłużyć obwodnicę do hutniczej i po sprawie
"Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em" wystarczy przedłużyć obwodnicę do hutniczej, nie będzie to kolidowało z OPATem bo będzie to jego częścią i nie będzie to kosztowało 1.5 mld tylko kwotę z unijnym dofinansowaniem spokojnie do udźwignięcia przez gminę
- 25 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.