• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt pomoże kierowcom przejeżdżającym przez tory w Chyloni?

Patryk Szczerba
4 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę. Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę.

Kierowców mających kłopoty z przejazdem przez tory w Chyloni ma odciążyć OPAT. Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle droga powstanie. Pomysłem na poprawę sytuacji jest budowa wiaduktu kolejowego lub drogowego przy okazji planowanego przez PKP na najbliższe lata remontu torów z Chyloni do Słupska.



Kto powinien finansować w większości budowę wiaduktu nad torami w Chyloni?

Przejazdy kolejowe na ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni, Puckiej zobacz na mapie Gdyni doprowadzają kierowców do sporych nerwów od wielu lat. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Wszystko przez dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.

W sferze marzeń należy rozpatrywać budowę tunelu, który jest zbyt drogi. Kłopoty rozwiązać ma Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł. To kwota, jak przekonują władze Gdyni, nie do udźwignięcia dla miasta, co odsuwa budowę w czasie. Coraz głośniej mówi się więc o szybszym rozwiązaniu, które pozostanie, jeśli miałby powstać OPAT.

Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu. Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu.
Nadzieje dają plany PKP PLK odnośnie remontów linii 202 z Chyloni do Słupska oraz poprawy dostępu do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego. Studium wykonalności ma być gotowe do końca 2015 roku, a cała inwestycja szacowana na 1,5 mld zł pięć lat później. Po modernizacji pociągi osobowe będą jeździły 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. By tak się stało, jest konieczna budowa wiaduktów nad torami i właśnie w tych rozwiązaniach upatruje szansy miasto.

- Zostaliśmy zaproszeni do prac nad studium, gdzie zaangażowani są projektanci i próbujemy inspirować ich w zakresie rozwiązań, które byłyby korzystne dla kierowców. Kolej musi planować racjonalnie, wiadomo, że bez zmian drogowych podczas modernizacji się nie obędzie i w takim kształcie te przejazdy nie powinny zostać utrzymane. Z drugiej strony nikt ich przecież nie zlikwiduje. Będziemy starali się negocjować - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie. Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie.
Wśród rozważanych wariantów jest budowa wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni przy stacji Chylonia, co umożliwiłoby likwidację przejazdów w poziomie szyn. PKP rozważa ponadto zmianę lokalizacji przejazdu w ciągu ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyni na północ od ul. Przemysłowej zobacz na mapie Gdyni lub ewentualną możliwość budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową.

Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em, a jednocześnie wiadukty muszą mieć ograniczone możliwości przebudowy. Jako że inwestycje mają być współfinansowane ze środków unijnych, niebezpieczne może być też założenie dotyczące ich "tymczasowości".

- W momencie przystąpienia do realizacji inwestycji będzie można mówić o naszym finansowym udziale w niej w zakresie rozwiązań w Chyloni. W tej chwili niczego nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy - opowiada Stępa.

Miejsca

Opinie (294) 3 zablokowane

  • Poprzewracało się w d...ach ludziom z tego dobrobytu (3)

    Mają Infobox, lotnisko, i jeszcze im mało!

    • 20 3

    • Jeszcze będzie filmówka i kolejka na kamionkę (1)

      Ta władza naprawde odpowiada na najpilniejsze potrzeby mieszkańców miasta!

      • 12 0

      • I kolej linowa czeka w kolejce.

        Co jeszcze głupiego wymyślą?!

        • 10 0

    • ...i sylwestra z Marylką... nie zapomnij!

      • 13 2

  • hmm

    Faktycznie lepiej wydawać pieniądze na redbulla sylwestra itp niż zrobić coś co udrozni ruch... Zaraz pewnie znowu będą estakada naprawiać i znów wszystko stanie.... A najlepiej to robić drogi dla rowerów - z 3go mają jeden pas wyciąć...

    • 12 0

  • Tunel (1)

    skoro nasz w-ce w końcu się zdecydował na zabranie głosu w tej sprawie to niech zorganizuje debatę z inżynierami PG i przedstawicielami kolei w tej sprawie -żeby tylko na gadaniu się nie skończyło. Chciałbym ich zobaczyć przy desce kreślarskiej

    • 11 0

    • tunel

      Takie rzeczy tylko w Gdańsku

      • 8 0

  • haha

    Gdynianie wybrali infoboxa, pnt, Redbulla, sylwester z Polsatem, kolejkę na górę, lotnisko....
    A wy się jeszcze czegoś domagacie?
    Urzędnicy sobie żyły wyprówają a wy narzekacie?
    To po co te wszystkie oszustwa i wprowadzanie w błąd, czy to wszystko ma pójść na zmarnowanie?

    • 21 1

  • Przecież

    ten temat tak stary jak ulice Pucka czy Północna . Po co to pisac o tym . Mniej pisać a więcej robic !!!!!!!!!

    • 11 0

  • i dlatego nigdy nie będziecie prezydentami, jęczydusze! (1)

    ani dyrektorami, prezesami, ministrami, królami itd. Tylko nędznymi klikaczami mającymi za złe. Z gilami w nosie.

    • 2 14

    • Ale za to kochamy swojego prezydenta!

      Czasem, aż oczy bolą patrzeć jak się przemęcza, dla naszego miasta, prezydent Szczurek Wojciech, naszego miasta Gdynia. Ciągle pracuje! Wszystkiego przypilnuje i jeszcze inni, niektórzy wtykają mu szpilki. To nie ludzie - to wilki!

      • 11 0

  • wszystko przez durnych druznikow (2)

    Ktorzy trzymaja zamkniete szlabany. Odstepy miedzy pociagami 20 min a sie stoji 25min. Jeden otwiera a na nastepnym przejezdzie nie otwieraja. Paranoja. Glupie babska siedza w cieplym budynku i nie pomoga kierowcom przejechac.

    • 6 17

    • (1)

      to jest kwestia przepisów, a nie czyjegoś niechciejstwa kolego!

      • 8 0

      • olo po puerwsze nie jestesmy kolegami

        sr*ja muchy bedzie wiosna
        Dziwne ze w tych samych godzinach tykko inne osoby potrafia przepuscic auta a inne ku..wy trzymaja auta - ten sam przejazd te same pociagi

        • 0 8

  • No nie wiem... (1)

    Jakoś nie wyobrażam sobie wiaduktu nad przejazdem na Puckiej (przejazd "osobowy").Odcinek między przejazdem a Chylońską jest bardzo krótki więc jak stromy musiałby być wjazd na ten przejazd?
    I automatycznie zjazd z niego?

    • 6 7

    • Bo tunel/wiadukt winien być na Północnej nie Puckiej
      i jezdnia powinna być dociągnięta aż do obwodnicy (lub wersja mini do morskiej)
      to rozwiązanie odkorkowało by sporą część okolicy

      • 8 0

  • Stępa w końcu się wypowiedział nt. tunelu (1)

    Niech tylko nie liczy na OPAT, który mu to rozwiąże

    • 15 0

    • Szczurzaści to by chcieli

      żeby im ktoś przyszedł i ten OPAT zbudował i jeszcze im za to zapłacił.

      • 10 1

  • Przedłużyć obwodnicę do hutniczej i po sprawie

    "Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em" wystarczy przedłużyć obwodnicę do hutniczej, nie będzie to kolidowało z OPATem bo będzie to jego częścią i nie będzie to kosztowało 1.5 mld tylko kwotę z unijnym dofinansowaniem spokojnie do udźwignięcia przez gminę

    • 25 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane